Gæst Gucci Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Jeg elsker de her tråde, hvor jeg kan få lidt erfaringer og historier om valg af tæve eller hanhunde (måske endda begge dele) i jeres liv :blink: Håber der er nogen, der vil deltage 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Begrund dine svar Jeg vil så lige sige, at jeg IKKE efterspørger en diskussion om evt sterilisering/kastration eller lign, som et par af de gamle tråde er undmundet i! Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Jeg elsker de her tråde, hvor jeg kan få lidt erfaringer og historier om valg af tæve eller hanhunde (måske endda begge dele) i jeres liv :blink: Håber der er nogen, der vil deltage 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 4 hanhunde, fordi deres temperament + drive passer til mig 2)Har du altid haft dette køn ?Nope! Mine 2 første hunde var tæver 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ?Uden tvivl! samme begrundelse som punkt 1 Begrund dine svar Jeg vil så lige sige, at jeg IKKE efterspørger en diskussion om evt sterilisering/kastration eller lign, som et par af de gamle tråde er undmundet i! Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund Derfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Jeg elsker de her tråde, hvor jeg kan få lidt erfaringer og historier om valg af tæve eller hanhunde (måske endda begge dele) i jeres liv :blink: Håber der er nogen, der vil deltage 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Begrund dine svar Jeg vil så lige sige, at jeg IKKE efterspørger en diskussion om evt sterilisering/kastration eller lign, som et par af de gamle tråde er undmundet i! Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund Begrund dine svar, du bliver sgu da mere og mere krævende Maria Jeg har tæver, og jeg vil helst have tæver! Jeg kan godt lide at tæven er mere følsom, at hun har sin cyklus, jeg vil helst have intakte tæver Jeg har haft 3 kuld på 2 tæver, og det her jeg elsket hvert et minut af Jeg har haft en (min egen) hanhund, Max, en dejlig lhasa apso, han blev hanhunde aggressiv da han blev psykisk moden som 3 årig, indtil da havde han været den dejligste dreng ovefor alle hunde. Mine cairner er lækre i forhold til andre hunde, de har aldrig vist aggression overfor nogen, kun forsvaret sig, det er jeg vild med Min schæfer tæve var ikke helt så tolerant Men en skøn Tøsen var hun og en dejlig mor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? Jeg har to tæver. Sitto (min første hund) SKULLE være en tæve, sagde min mor, ellers måtte jeg ikke få hund. Hun var fyldt af fordomme om at hanhunde strejfer, pisser overalt, er umulige at opdrage osv. da jeg så skulle have hund nr 2, havde jeg fået fjernet de fleste af hendes fordomme, så denne gang var kønnet lige meget. Havde kig på en lille hanhvalp, men endte med endnu en tæve. Men ved hund nr 2, var kønnet ligegyldig, for Sitto er alligevel sterilliseret. 2)Har du altid haft dette køn? Har kun haft to hunde, de to jeg har nu. Så ja jeg har "altid" haft tæver. 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund? Næste gang jeg skal have hund, det bliver først når Sitto er taget over på den anden side af regnbuebroen, der er forhåbentlig mange år til endnu, men der vil det ikke betyde noget om det er en han, eller en tæve. Bare hunden og jeg passer sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Har lidt af hvert - for jeg skal helst have det hele! Nej Bitten fik jeg fordi jeg havde hørt at tæver skulle være nemmere, og som førstegangs-alene-hundejer så lød det jo fornuftigt! Hun er også en meget blid hund, og utrolig intelligent - hun lader sig ikke haste afsted, og ting bliver gjort på hendes præmisser! Så fik jeg Dolph.. og hu hej en anden hund det var! Han kører altid i et højere gear end Bitten, og han er meget mere fysisk end hun er.. Han er ikke så hård til problemløsning og tricks som Bitten, men han er nemmere at arbejde med på tur og han elsker fysisk aktivitet (klatre på træstammer, løbe, lave søg) Jeg elsker dem begge to for det de er - og ville aldrig aldrig bytte.. Hvilket køn jeg ville vælge næste gang? Hmm.. ligemeget, næste gang ved jeg meget mere om hunde end jeg gjorde da jeg købte Bitten - og her vil sindet tælle meget mere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Perlen88 Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Jeg elsker de her tråde, hvor jeg kan få lidt erfaringer og historier om valg af tæve eller hanhunde (måske endda begge dele) i jeres liv :blink: Håber der er nogen, der vil deltage 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Begrund dine svar Jeg vil så lige sige, at jeg IKKE efterspørger en diskussion om evt sterilisering/kastration eller lign, som et par af de gamle tråde er undmundet i! Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund 1) Jeg har to hanhunde. For et par måneder siden havde vi tre. Buster, den gamle hund, fik vi da jeg var ti og jeg havde ikke rigtig indflydelse på kønnet Men vi valgte en hanhund, fordi mine forældre ikke var interesserede i tævens løbetid og evt. hvalpe. Vi valgte at få hanhund igen, fordi Buster ikke var kastreret og det skulle han heller ikke på daværende tidspunkt. Så det blev en han igen. Charlie valgte vi ikke, han valgte os Han skulle have været aflivet, hvis vi ikke ville ham og det kunne vi ikke bære - og så var han tilfældigvis hanhund. 2) Vi havde en tæve, da jeg var helt lille og det kan jeg af gode grunde ikke huske Så det tæller måske ikke helt? 3) Jeg vil gerne have en tæve næste gang. Mest for at prøve det. Men jeg udelukker ikke at jeg skal have hanhunde igen, de er jo dejlige Og jeg elsker dem jo bare, fordi de er dem :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Jeg elsker de her tråde, hvor jeg kan få lidt erfaringer og historier om valg af tæve eller hanhunde (måske endda begge dele) i jeres liv :blink: Håber der er nogen, der vil deltage 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Begrund dine svar Jeg vil så lige sige, at jeg IKKE efterspørger en diskussion om evt sterilisering/kastration eller lign, som et par af de gamle tråde er undmundet i! Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund Jeg har indtil nu sagt farvel til tre hanhunde og tre tæver. Silke er min fjerde tæve. Hvis jeg skulle have hund igen, så ville jeg vælge en tæve. Jeg synes, at tæver er nemmere at samarbejde med. Måske fordi de ikke er lige så tilbøjelige til at udvikle aggressioner mod andre hunde... -Og de er kun ufokuserede i forbindelse med deres løbetid 1-2 gange om året. Hanhunde er i "løbetid" hele tiden. Jeg tror, at mine hanhunde har krævet mere tid og energi af mig for at opnå resultater. Men det er jo helt fint, hvis man vil bruge dem til noget bestemt. --Tæverne har været bedre til, -efter et par år--- bare at passe ind i familien og være hyggehunde... ---Og Silke er så undtagelsen... For hun er stadig aktiv og energisk og har brug for sine daglige oplevelser og opgaver, selv om hun nu er 6 år. -Det hænger nok sammen med, at jeg er alene med hende. Så der er ikke så meget "familieliv" hun kan være en del af. Og heller ikke så mange ting, der kan stjæle min opmærksomhed fra hende. Tæverne har gennemgående været sundere end hannerne, -og tæverne er blevet ældst. --Så da mine sidste to hanhunde døjede med sygdomme hele deres korte liv (4-5 år), så besluttede jeg mig til ALDRIG at få en hanhund igen. .....Jeg ved ikke, om der er lavet nogen undersøgelser om livslængden er forskellig for kønnene hos hunde ligesom den er hos mennesker... --Det kan også bare være, at jeg har været uheldig.. Eller det er fordi jeg forelskede mig i en ret stor race (berner sennen). Jeg synes bare, at det er SÅ hårdt at sige farvel til sin hund, så jeg meget nødig vil gentage det alt for tit..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Luxdog Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? Jeg har 3 tæver og det er faktisk mest et tilfælde:lol: Nanna var på tidspunktet den eneste hvalp med godt temp. som vi kunne få. Så valget gik ikke på kønnet. Amy er genbrugsguld som ved en tilfældighed kom ind i vores liv. Frida var den eneste hvalp i Nannas første kuld, så der var heller ikke rigtig noget valg på den måde, da vi havde besluttet at beholde hendes hvalp uanset køn:mrgreen: 2)Har du altid haft dette køn ? Nej, jeg har faktisk næsten altid haft hanhunde, da jeg elsker deres stabile temp. og de ikke kommer i løbetid:lol: 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Jeg ville gerne have en hanhund, men det ser ud til at skæbnen vil det anerledes:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? Jeg har lige nu en hanhund, og får så en tæve om en måneds tid. Vi valgte en hanhund, fordi vi godt kan lide hanhundes temperament osv. Og så fordi vi egentlig havde planlagt vi kun skulle have ham og han skulle bruges til træning og ikke udstilling. Så blev vi (læs mest jeg) bidt af udstillig og evt opdræt. Og til det skal man jo ligesom have en tæve Jeg vil nok altid have min. 1 hanhund 2)Har du altid haft dette køn ? Oscar er vores første hund, men mine forældre havde en hanhund. Jeg har således aldrig haft tæver for nu... 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Som skrevet tidliger, så ja, vi vil nok altid have min. 1 hanhund. Og så 1 eller 2 tæver. Men det er kun hvis det lykkedes mig at få en lille kennel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Begrund dine svar, du bliver sgu da mere og mere krævende Maria Altså nu er det jo JER der er eksperterne og kan lære en rookie som mig noget - så må man godt forvente lidt uddybende svar ikke ? :blink: ------------- Tak skal i have allesammen - jeg synes det er nogle fantastisk spændende besvarelser Er simpelthen så nysgerrig og elsker historier om, hvorfor personer har valgt netop deres hunde Der må endelig komme flere på banen ik ? Jeg kan del-konkludere, at jeg er nødt til at anskaffe mig både en hanhund og en tæve på et tidspunkt :bigsmile::pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Jeg elsker de her tråde, hvor jeg kan få lidt erfaringer og historier om valg af tæve eller hanhunde (måske endda begge dele) i jeres liv :blink: Håber der er nogen, der vil deltage 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Begrund dine svar Jeg vil så lige sige, at jeg IKKE efterspørger en diskussion om evt sterilisering/kastration eller lign, som et par af de gamle tråde er undmundet i! Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund Jeg har en Bananna og en Brutus. Brutus er ældst, og vi valgte en han, da vi på daværende tidspunkt havde en han. Og vores daværende han cæsar, fik vi, fordi jeg kunne kunne leve uden ham, ellers ville han nok være blevet aflivet. Da Cæsar døde, og vi skulle vælge en ny hund, havde vi kontakt med Lone Greva, som vi havde en konsultation med, pga. at Brutus har tendes til at være agresiv over for andre. Hun rådede os til at vælge en tæve hund, så derfor har vi hende. I alt har vi haft 3 tæver og 3 hanner. Jeg synes at der er utrolig stor forskel på hanner og tæver af sind. Næste gang jeg skal have en hund, vil jeg nok højest sandsynligt vælge en tæve. Det vil jeg fordi, jeg føler at de passer bedre til mig, er nemmere at træne, og har ikke så stor tendens til at blive aggresive. Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 1 og 2) Jeg har en hunhund. Det er min første egen hund, men jeg er også opvokset med en hunhund.(og ja, én hund. vi fik hende da jeg var 7 og hun døde da jeg var 22!) At det blev en hunhund jeg selv valgte var lidt en tilfældighed, selvom jeg nok bedst kunne og kan se mig selv med en tæve.. 3) I lang tid ville jeg have en han næste gang, da sheila er frygtelig hormonel og det har været ldit af en plage.. Så jeg tænkte, hanhund = mere ens temperament, mere drive til træning ovs. men nu er jeg ret sikker på det skal være endnu en tæve. Jeg synes det er alt for almindeligt at hanner ikke kan lide andre hanner i forhold til hvordan tæver har det med hinanden i hvertfald. Og når man som jeg tager hunden med alle steder og ønsker sig en hund der kan færdes blandt alle, så passer en hanhund måske mindre godt.. Og så er damerne nemmere at træne de første par år og jeg trøster mig med at det er laangt fra alle tæver der er så hormonelle som sheila. mysla er slet ikke feks. Og så afhænger det også lidt af hvilken race jeg ender med at vælge næste gang. Gik det hen og blev en collie som er drømmehunden, så kunne det meget vel blive en han alligevel. Det ville jeg godt "turde". Så kunne jeg i stedet vælge hvalp 100% efter temperament end efter køn. Bliver det en mere "dominerende" race, holder jeg mig nok til en tæve:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juni 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2008 Jeg valgte at få en tæve som første gangs hund. Det synes jeg var besværligt fordi hun blev så deprimeret efter løbetider og desuden lugtede hun altid fantastisk godt (i hanhunde næser) at mange næsten voldtog hende, måneder efter hendes løbetid. Hun var ikke særlig god til at sige fra og lærte at det kunne betale sig at kaste sig ned på siden og skrige (jeg vidste ikke ret meget om hunde dengang). Det var ikke sjovt at opleve og jeg besluttede mig til at jeg aldrig skulle have tæve igen. Så fik jeg en hanhund som var meget fixeret i tæver, som hylede og skreg for at komme udenfor og som camperede på måtten foran hoveddøren i dagevis, uden at tage næring til sig. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal næste gang. Måske skulle jeg bare købe en kat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Juni 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2008 Jeg valgte at få en tæve som første gangs hund. Det synes jeg var besværligt fordi hun blev så deprimeret efter løbetider og desuden lugtede hun altid fantastisk godt (i hanhunde næser) at mange næsten voldtog hende, måneder efter hendes løbetid. Hun var ikke særlig god til at sige fra og lærte at det kunne betale sig at kaste sig ned på siden og skrige (jeg vidste ikke ret meget om hunde dengang). Det var ikke sjovt at opleve og jeg besluttede mig til at jeg aldrig skulle have tæve igen. Så fik jeg en hanhund som var meget fixeret i tæver, som hylede og skreg for at komme udenfor og som camperede på måtten foran hoveddøren i dagevis, uden at tage næring til sig. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal næste gang. Måske skulle jeg bare købe en kat. En kat, den var go´! Jeg har det lidt på samme måde. Synes det er pænt besværligt at Toffi er så præget af løb og falsk drægtighed knapt 3 gange om året. Men omvendt lyder det heller ikke så fedt, de hanhundehistorier man hører om. Og jeg synes også at jeg lidt for tit hører om hanhunde der har svært ved at være sammen med andre hanhunde. Det lyder ikke nemt. Men måske en kastreret hanhund er det mindst problematiske? Men er der ikke noget med at de kan have svært ved at blive accepteret / respekteret af intakte hunde? For det er jo heller ikke så fedt så. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juni 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? Jeg er p.t. mellem hund - men passer jo Cille pigen Familiens første hund - en schæfer forstås - var en hanhund, Tjiko. Den bedste bedste familiehund, ever :hjerte: Tjiko blev 12 år før han blev aflivet grundet spondylose Den første hund jeg havde alene, var en "genbrugshund", min brors pensionerede politihund, altså en hanhund. Han var den bedste bedste familiehund, ever :hjerte: Lucki blev 11 år før han blev aflivet pga spondylose Da jeg skulle have Bondo, var jeg slet ikke i tvivl, det skulle være en hanhund:!: Han var den bedste bedste hygge-nygge-nusse hund, ever :hjerte: Han blev 19 mdr. før han blev aflivet grundet kæmpe usikkerhed :cry: 2)Har du altid haft dette køn ? Ja, Cille er den første tæve jeg har haft fingerene i og den første i familien 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Den næste hund, jeg får bliver sandsynligvis en tæve Primært for at få et afbræk fra de to hanhunde, jeg har måtte aflive inden for knap 17 mdr. af hinanden. En tæve for ikke at kunne sammenligne - det vil være unfair - og en tæve fordi de skulle være mere "førbare", blødere, lettere at træne. Jeg vil absolut helst have en hanhund, da jeg bare elsker den ro en sund og selvsikker hanhund besidder :hjerte: I øvrigt har ingen af de hanhunde vi har haft i familien - og det er mange - strejfet eller haft anlæg for agression, der er vist større problemer med Cille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juni 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2008 En kat, den var go´!Jeg har det lidt på samme måde. Synes det er pænt besværligt at Toffi er så præget af løb og falsk drægtighed knapt 3 gange om året. Men omvendt lyder det heller ikke så fedt, de hanhundehistorier man hører om. Og jeg synes også at jeg lidt for tit hører om hanhunde der har svært ved at være sammen med andre hanhunde. Det lyder ikke nemt. Men måske en kastreret hanhund er det mindst problematiske? Men er der ikke noget med at de kan have svært ved at blive accepteret / respekteret af intakte hunde? For det er jo heller ikke så fedt så. Mange hunde er ENORMT interesserede i at snuse til Thailo og hvis han ser ud til at blive ubehagelig til mode fjerner jeg de andre hunde. Han har ikke ændret sig efter indgrebet og andre hanhunde er mere afslappede nu. Det resulterer faktisk i at mange hanhundeejere omtaler Thailo som hun. Jeg tror faktisk at en neutraliseret tæve er mindre problematisk, idèt mange af dem ikke vækker denne interesse hos andre hunde. Ascha var der kun positive ændringer med og havde jeg vidst hvordan resultatet var blevet, havde jeg ikke ventet til hun var blevet 4 år med at få det gjort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund En hanhund, nok mest fordi at det var et meget stort ønske for min kæreste. Jeg er vokset op med mine forældres tæver. Det kommer an på hvordan det går :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Luxdog Besvaret Juni 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2008 Mange hunde er ENORMT interesserede i at snuse til Thailo og hvis han ser ud til at blive ubehagelig til mode fjerner jeg de andre hunde. Han har ikke ændret sig efter indgrebet og andre hanhunde er mere afslappede nu. Det resulterer faktisk i at mange hanhundeejere omtaler Thailo som hun. Jeg tror faktisk at en neutraliseret tæve er mindre problematisk, idèt mange af dem ikke vækker denne interesse hos andre hunde. Ascha var der kun positive ændringer med og havde jeg vidst hvordan resultatet var blevet, havde jeg ikke ventet til hun var blevet 4 år med at få det gjort. Min erfaring er så at uanset køn, så er en neutraliseret hund også neutral:mrgreen: Amy er min første neutraliseret tæve, hvor jeg har haft 3 neutraliserede hanhunde. Det er klart det nemmeste at have med at gøre. Jeg savner da heller ikke den tid, hvor man skulle råbe til den anden hundeejer om det var en hanhund eller hvad. Men jeg tror også det i høj grad handler om racen og temp. her:-) Men som med alt andet, så er der fordele og ulemper ved alt. Så må man gøre op med sig selv,hvad man kan leve med:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ThomasTBO Besvaret Juni 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Begrund dine svar 1) Tæve, fordi Tika var/er en tæve og endnu ikke har bedt om en kønsskifteoperation Øh nej, det var ikke noget jeg havde bestemt på forhånd, at næste hund skulle være en tæve. 2) Nej, altid hanhunde indtil Tika. 3) Ikke nødvendigvis. Jeg støder jo af og til på absolutte superfantastiske drømmehunde på internatet og det bliver helt sikkert en af dem næste gang... hvis jeg da ikke 'trækker mig tilbage' som hundeejer for i stedet at kunne tage særligt trængende hunde i pleje af og til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Humankind Besvaret Juni 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? Jeg har 2 tæver og 1 han, faktisk er jeg mest til hanner fordi de lissom (inden for min race) er mere stræber-agtige. De har dog hver sin charme og hver sine gode og dårlige siden, hanner og tæver. 2)Har du altid haft dette køn ? Ja, har altid haft begge køn:mrgreen: -Startede godt nok ud med en tæve som barn, men det var ikke min beslutning. 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Ja, jeg fortsætter med begge køn! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Juni 3, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2008 1) Tæve, fordi Tika var/er en tæve og endnu ikke har bedt om en kønsskifteoperation Øh nej, det var ikke noget jeg havde bestemt på forhånd, at næste hund skulle være en tæve. 2) Nej, altid hanhunde indtil Tika. 3) Ikke nødvendigvis. Jeg støder jo af og til på absolutte superfantastiske drømmehunde på internatet og det bliver helt sikkert en af dem næste gang... hvis jeg da ikke 'trækker mig tilbage' som hundeejer for i stedet at kunne tage særligt trængende hunde i pleje af og til. Flot tanke, den stemmer jeg for :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst beagle-lover Besvaret Juni 3, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2008 Jeg elsker de her tråde, hvor jeg kan få lidt erfaringer og historier om valg af tæve eller hanhunde (måske endda begge dele) i jeres liv :blink: Håber der er nogen, der vil deltage 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Begrund dine svar Jeg vil så lige sige, at jeg IKKE efterspørger en diskussion om evt sterilisering/kastration eller lign, som et par af de gamle tråde er undmundet i! Men mere hvorfor i vælger/elsker lige netop jeres hund Vi har en tæve Alice, for synes deres temperament passer bedst til os og så er det dejligt med hunde der ved hvad de vil Alice er i hvertfald en MEGET bestemt dame Alice er min første hund og min familie har aldrig haft hund (eller jo, de har haft én i kun ca. 1 måned da jeg var helt bitte lille), så ja, har altid haft tæve. Ja, den næste hund bliver også en tæve. Det er dem der tiltaler os mest. De er skønne de damer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 3, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? Jeg har en tæve, begrundelse kommer nedenfor. 2)Har du altid haft dette køn ? Nej, vi havde en hanhund da jeg var barn. Det faldt ikke særlig heldigt ud, han var bindegal (indavl, søsteren havde også kuk i kysen) og endte med at bide et barn . Jeg har som voksen haft to hanner, Futte og Baloo. Futte kunne ikke med andre hanner, men var ellers en super skøn hund Baloo var ikke så "kønsfikseret", han angreb både hanner og tæver (men han var også genbrug og var stort set ikke blevet socialiseret på andre hunde, såå... ) Nu har jeg så valgt en tæve, for at slippe for alle de hanhundeproblemer 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Nu er Noomi jo kun 5 mdr. så jeg må jo lige se hvordan det går, men indtil videre, ser det rigtig godt ud Så hvis det går som jeg forventer, så bliver det nok en tæve igen næste gang (men der skulle gerne være riiiigtig mange år til :blink:) Jeg er vild med hanhunde, så hvis jeg på et tidspunkt skulle flytte lidt ud på landet eller i hvert fald væk fra København, så skal jeg helt sikkert have en Belgier-han igen :hjerte: Både Futte (Tervueren) og Baloo (schæfer/groenendael-blanding) var super kærlige hunde og utrolig nemme at "arbejde" med Her hvor jeg bor er der rigtig mange hunde, så det er vigtigt for mig at have en som er omgængelig i forhold til andre hunde, så jeg turde ikke det med hanner mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret Juni 3, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? Jeg har nu, en af hvert køn. Jeg går ikke så meget op i køn, syntes begge køn har sine fordele og "ulemper". 2)Har du altid haft dette køn ? Ja. :blink: 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? Ja. Dog blir jeg mere og mere tilhænger af hanner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Juni 3, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2008 1)Hvad har du nu af køn og hvorfor? 2)Har du altid haft dette køn ? 3) Vil du fortsætte med det køn, næste gang du skal have hund ? 1) Tæve - jeg valgte en tæve, fordi jeg havde det indtryk at de var psykisk stærkere, men fysisk blidere, tror jeg. 2) ja - hun er min første hund 3) Det vil jeg gerne - men har ikke nok erfaring med han og hun hunde til at sige hvorfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts