Hop til indhold

tulle har spist store mengter mad vad nu???


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

tulle har været alene i nogle timer og hun gik i fodret en pose royal gd foder 12 kg hun har spist meget vel imellem 1 og 5kg.

 

efter somhun ikke virker sløj har jeg ikke ringet til dyrlægen.

 

så kommer mit enlige spørgsmål vormegt tror i jeg skal holde hinne i ro

må hun foreksempel godt komme ud af gå den selvanlige tur eller skal

vi gå en meget kort?. og er det en god ide at droppe hinnes neste fodringer?

og vorlangtid tror i jeg skal sulte hinne. vordan med vand så vit jeg har set svulmer di der foderpeller op når di lekker i vand.?

 

jeg venter med gåtur med hinne til jeg lige har hørt vad i mener.

Link til indlæg
Del på andre sites

tulle har været alene i nogle timer og hun gik i fodret en pose royal gd foder 12 kg hun har spist meget vel imellem 1 og 5kg.

 

efter somhun ikke virker sløj har jeg ikke ringet til dyrlægen.

 

så kommer mit enlige spørgsmål vormegt tror i jeg skal holde hinne i ro

må hun foreksempel godt komme ud af gå den selvanlige tur eller skal

vi gå en meget kort?. og er det en god ide at droppe hinnes neste fodringer?

og vorlangtid tror i jeg skal sulte hinne. vordan med vand så vit jeg har set svulmer di der foderpeller op når di lekker i vand.?

 

jeg venter med gåtur med hinne til jeg lige har hørt vad i mener.

 

 

Jeg synes du skal ringe til dyrlægen og spørge om råd. Jeg tænker jo med det samme mavedrejning, når så stor en hund æder flere kilo foder. Og så ville jeg absolut ikke gå en tur med hende, men holde hende i ro og tilbyde masser af vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan sørge for at hun går absolut roligt, og hverken løber, hopper eller andet vildt, ville en lille gåtur måske hjælpe hende til at få noget af foderet gennem systemet. Men du skal ikke tage nogen risiko! Hun skal først og fremmest holdes i ro så hun ikke får en mavedrejning.

 

Måske har hun selv mest lyst til at sove. Det skal du endelig lade hende gøre! Og begræns hendes adgang til vand, for meget vand vil få foderet til at svulme op i maven.

 

Kan du se noget på hendes mave? Ser den stor og rund ud. Hvis hun har spist flere kilo skal det kunne ses.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan sørge for at hun går absolut roligt, og hverken løber, hopper eller andet vildt, ville en lille gåtur måske hjælpe hende til at få noget af foderet gennem systemet. Men du skal ikke tage nogen risiko! Hun skal først og fremmest holdes i ro så hun ikke får en mavedrejning.

 

Måske har hun selv mest lyst til at sove. Det skal du endelig lade hende gøre! Og begræns hendes adgang til vand, for meget vand vil få foderet til at svulme op i maven.

 

Kan du se noget på hendes mave? Ser den stor og rund ud. Hvis hun har spist flere kilo skal det kunne ses.

 

Vil det ikke have konsekvenser for hende, hvis hun ikke får tilstrækkeligt vand til at opløse foderet?

 

Anyway - synes du skal ringe til dyrlægen. Det koster heldigvis ikke noget at spørge.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan sørge for at hun går absolut roligt, og hverken løber, hopper eller andet vildt, ville en lille gåtur måske hjælpe hende til at få noget af foderet gennem systemet. Men du skal ikke tage nogen risiko! Hun skal først og fremmest holdes i ro så hun ikke får en mavedrejning.

 

Måske har hun selv mest lyst til at sove. Det skal du endelig lade hende gøre! Og begræns hendes adgang til vand, for meget vand vil få foderet til at svulme op i maven.

 

Kan du se noget på hendes mave? Ser den stor og rund ud. Hvis hun har spist flere kilo skal det kunne ses.

 

jeg kan ikke se på hinne at hun er blevet rundere men jeg kan merke

på hinne at hun er mere spent en hun plejer at være.

 

men jeg lader hinne bare sove det har hun sikkert ikke noget imod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev "begræns adgangen til vand", ikke "hun må ikke få noget vand overhovedet". Er der andet du ikke forstår?

 

 

Det siger jeg da heller ikke at du siger? Det ville være super, hvis du lod være med at lægge mig ordene i munden. Jeg spørger om det vil få konsekvenser, hvis hun ikke får tilstrækkeligt vand til at opløse tørfoderet? Altså hvis man begrænser hendes adgang til vand, således at hun ikke drikker alt det hun vil. Hvis 1 kg tørfoder nu eks. kræver 1 liter vand (bare hypotetisk) og hun så kun får ½ liter. Vil det have konsekvenser for fordøjelsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siger jeg da heller ikke at du siger? Det ville være super, hvis du lod være med at lægge mig ordene i munden. Jeg spørger om det vil få konsekvenser, hvis hun ikke får tilstrækkeligt vand til at opløse tørfoderet? Altså hvis man begrænser hendes adgang til vand, således at hun ikke drikker alt det hun vil. Hvis 1 kg tørfoder nu eks. kræver 1 liter vand (bare hypotetisk) og hun så kun får ½ liter. Vil det have konsekvenser for fordøjelsen?

 

Det er ikke vand der skal opløse maden - det er den mavesyre, der allerede er i maven. Hvis Tulle har haft normal adgang til vand indtil sit ædegilde, tager hun ikke skade af at komme på ration resten af dagen. Et par slurke engang imellem, men ikke mere end lige til at holde tungen våd.

 

Grander kan få mavedrejning alene af at drikke meget vand, derfor mener jeg det er vigtigt at forhindre hende i at indtage større mængder, når nu maven allerede er fuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har det vist ude merket måske let sløv men det er hun bare nogle gange

så hun har det vist godt men måske let sløv.

 

jeg tørstet hinne vest let riligt her i morges da jeg gav hinne noget vand

røg det meste ned i en vis fart men hun tømte dog ikke skålen.

 

jeg rejner med at fodre hinne i aften dog kon med en 150g

istet for di selvanlige 250g.

 

vi var lige et smut i helsingør idag men hun har ikke lave anet en at gå intet anet. hun klaret det som hun plejer og som selvanlig holt vi os fra at gå i det meget tette menskemyller.

 

lige nu lekker hun som hun plejer og sover. ZZZZ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...