Hop til indhold

En umulig opgave


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 246
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

amocca kender du den belgiske schipperke?

den kunne måske lyde noget derhen ad.

 

mini sennenhunden "entlebucher sennen" eller dværgpinscher typer er det jeg tænker på.

 

og nu ved jeg godt du ikke vil have spids- men islandske fårehunde til agility kan det egentlig blive sjovere- eller er der for meget knald på dem?

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

nå jeg tager lige mine ord i mig igen- schipperkerke er både hyrde OG spids -så kan det vel ikke blive værre

 

jeg kunne bare huske de små vimmer sorte skibshunde i holland og belgien og tænkte at de var så adrætte at de måtte være perfekte til agility----men med så voldsomme lig i lasten (spidshund OG hyrde) ja så går det naturligvis ikke.

 

det er altså synd du ikke vil de spidser- for mange af de små er jo helt vildt adrætte , feks også nordbottenspidsen.......men ja egensindige jowjow:vinken:

 

hvad med de gamle griffontyper? brabancon? er vist den ruhåret af dem :-D

 

hihi :mrgreen: jeps spids og hyrde - 2 i en :shock: neeej, jeg har faktisk luret på schipperke, fordi jeg har en træningskammerat som har en sådan. Tyson er det lækreste hundedyr ever! :hjerte: desværre er han af sind og temperament slet ikke som schipperke er flest ifølge hans ejer - og jeg må give hende ret - han er ihvertfald ikke som de andre schipperke jeg har mødt i agilitysammenhænge... :vedikke: de er alle meget reserverede og pænt skarpe i det overfor andre hunde, især tæverne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en lille fiks en skal du da have: Forside — Kennel High Speed

 

og de har en 4 årig hund til salg nu :engel:

 

mjaaa... jeg er lidt skræmt af cockerens tendens til stress og øreproblemer. Derudover kan jeg ikke ret godt lide deres udseende :oops: som voksne. Det der tiltalte mig ved den svenske jagtcocker var, at den slet ikke lignede en cocker :genert: pinligt men sandt

Link til indlæg
Del på andre sites

mjaaa... jeg er lidt skræmt af cockerens tendens til stress og øreproblemer. Derudover kan jeg ikke ret godt lide deres udseende :oops: som voksne. Det der tiltalte mig ved den svenske jagtcocker var, at den slet ikke lignede en cocker :genert: pinligt men sandt

 

Det var præcist det samme jeg kunne lide ved den :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ahhh så skal du da have en toller :5up: Pelsen er jo godt nok lidt længere end Karlas, men den skal bare børstes ;-)

 

Index

 

Se under Sida hun er jo AG hund :engel:

 

Uhh- Toller:klap::mrgreen::banan:

Vidunderlig race, som helt klart har vundet mit hjerte.

 

Kender et par toller fra den opdrætter hvis jeg ikke husker forkert:engel:

 

Og hannen til det næste kuld kender jeg. Caia og jeg har gået til lydighed med ham. Fantastisk vuf...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser ud til at være en smart lille sag ja :-D Jeg kan ikke rigtigt læse mig til om hyrde-egenskaberne stadig er intakte i den? For selvom jeg godt er klar over, at det netop er disse egenskaber der gør fx bordere til de fremragende ag-hunde de er, ja så er jeg bare ikke fan... :genert:

 

Men måske har Malene Nielsen ret, måske skal jeg bare lige prøve at løbe et par baner med Super eller Bravo og så er jeg kurereret for den aversion :mrgreen:

 

Men så vist jeg kan læse mig frem til, så skal jeg til USA for at hente en sådan fætter? Det må jeg erkende nok ikke er noget for mig, jeg er meget til at kunne gå på hvalpebesøg hver / hver anden uge...

 

Jeg synes uden tvivl at du skal tage Malene på ordet og prøve at løbe en bane med hendes to fantastiske hunde!

Er der nogen, der har foreslået en pyrenæer? Ellers bringer jeg den lige på bane igen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh- Toller:klap::mrgreen::banan:

Vidunderlig race, som helt klart har vundet mit hjerte.

 

Kender et par toller fra den opdrætter hvis jeg ikke husker forkert:engel:

 

Og hannen til det næste kuld kender jeg. Caia og jeg har gået til lydighed med ham. Fantastisk vuf...

 

Altså efter jeg er begyndt at gå meget til LP konkurrencer, så er jeg komplet blevet kureret for min tollerbegejstring. Især efter jeg oplevede to hanner gå direkte i flæsket på hinanden midt i en fællesdæk...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg stiller jer hermed en næsten umulig opgave: Find mig min hund nr 2! :mrgreen:

 

Der er en million krav :genert:

 

- Den skal gerne være under 43 cm høj fuldt udvokset

- Den må ikke være langhåret (og helst heller ikke skulle trimmes)

- Den må heller ikke være uden hår

- Den må ikke være terrier

- Den må ikke være spidshund

- Den skal helst heller ikke være hyrdehund

- Den skal være førerminded

- Den må ikke være "sært" sat sammen, dvs. ingen lange rygge eller små kommodeben

- Den skal kunne bruges til agility på "lidt højere end hyggeplan"

- Den må desværre helst heller ikke have pudelkrøller

- Den skal ikke være af en race med mange skavanker

 

og de sidste 2 krav (som kan afviges)

- Må helst ikke være af en race der har tendens til egetkønsaggression / som er meget skarp i mælet

- Den må helst ikke koste over 3000 kr :roll:

- Den skal gerne være sort eller brun

 

----

 

Og før i siger det: Ja! Jeg vil have endnu en Karla - I know! Men jeg synes bare ikke hun har et temperament / sind som jeg ønsker at avle videre på... derudover orker jeg ikke 5+ hunde og jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville kunne købere der kunne leve op til mine krav :oops::genert:

 

Sidder faktisk og tænker lidt, at en Vizsla faktisk passer meget godt til dine krav... :genert: :blink:

 

- Den må ikke være langhåret (og helst heller ikke skulle trimmes)

- Den må heller ikke være uden hår

- Den må desværre helst heller ikke have pudelkrøller

 

> Jeg har den korthårede udgave (den fåes også ruhåret). Og der er virkelig ingen pelspleje, og pelsen er KORT, men selvom den er det, er pelsen bare så lækker velour-blød at røre ved :hjerte:

 

- Den må ikke være terrier

- Den må ikke være spidshund

- Den skal helst heller ikke være hyrdehund

 

> Vizsla´en er en Stående Jagthund. Dens Ungarske navn er Magyar Vizsla, som betyder Ungarsk Pointer

 

- Den skal være førerminded

 

> Vizsla´en er meget førerminded og har en super kontakt med føreren. Dette er med til at gøre Vizsla´en så unik, og skiller den fra de andre stående jagthund. De har altid styr på hvor deres fører er, og elsker kontakt.

 

- Den må ikke være "sært" sat sammen, dvs. ingen lange rygge eller små kommodeben

 

> Vizsla´en er efter min mening en af de smukkeste jagthunde :lun:

 

- Den skal kunne bruges til agility på "lidt højere end hyggeplan"

 

>

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

 

- Den skal ikke være af en race med mange skavanker

 

> Efter at have måtte skille mig af med 3 hunde på 3 år, så har dette også været et af mine største krav da jeg skulle vælge en ny race :blink: Og her passer Vizsla´en også ;-)

 

 

og de sidste 2 krav (som kan afviges)

 

- Må helst ikke være af en race der har tendens til egetkønsaggression / som er meget skarp i mælet

 

> Ikke et problem jeg har hørt om hos Vizsla´er. Var selv til Vizslatræf i sommers, og her løb en 30 vizslaer rundt, hanner, tæver og hvalpe uden problemer :-D

Vizsla´en er meget let at træne, og kan betegnes som en blød hund.

 

- Den må helst ikke koste over 3000 kr :roll:

 

> Jeg gav 7000 kr. for Gizmo - og det er vist standard prisen for en Vizsla.

 

- Den skal gerne være sort eller brun

 

> Alt er rødbrunt på en Vizsla. Pels, næse og negle :hjerte:

 

 

- Den skal gerne være under 43 cm høj fuldt udvokset

 

> Det eneste der afviger er højden, men hvis du som jeg selv gjorde, går efter en opdrætter som laver den lille type, så ligger tæverne på en 18 kg. som udvoksede.

 

Og jeg har selv Ling (D/S / JRT blanding på 7 kg, blind på højre øje) og jeg må være ærlig og sige, at jeg altid har ment at han har gået godt i spænd med schæferne. Men med Gizmo er det noget helt andet... De passer VIRKELIG godt sammen. Gizmo er ikke så "afhængig" af Ling som schæferne har været. Og han er heller ikke så voldsom i f.eks. leg som schæferne har været. Og dette er også generelt gældende med andre hunde (på trods af, at han er en livlig hvalp på 17 uger).

 

 

 

Og mht. trapper - jeg har jo selv haft schæfere, som er kendt for at lide af HD, og de er altså IKKE blevet båret op og ned af trapper, og det har de ikke fået dårligere hofter af. Jeg har kun haft en med én dårlig hofte, nemlig Kimba - men det skyldtes ikke trapperne, for hun var nemlig den eneste jeg bar op og ned af trapper... Netop pga. al snakken om hvor stor skade det gjorde... Hmm...

Hally: B-hofter

Caisar: B-hofter

Ninja: blev aldrig DKK bedømt, men forfotograferingen vi tog i forbindelse med røgnten af hendes skulder, så MEGET fine ud.

Jeg er af den overbevisning at når hunden lærer at gå ordenligt og stille og roligt på trapper, så bygger det istedet muskler op, og gør leddene stærkere.

Jeg er mere imod voldsom hoppen omkring, da jeg mener dette slider mere end gåen på trapper. Men det er meget individuelt hvordan man har det mht. trapper og HD - men jeg mener personligt ikke at trapper er det værste.

 

Billeder:

1. Gizmo´s mor Smilla

2. Gizmo

3. Fundet på nettet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Altså efter jeg er begyndt at gå meget til LP konkurrencer, så er jeg komplet blevet kureret for min tollerbegejstring. Især efter jeg oplevede to hanner gå direkte i flæsket på hinanden midt i en fællesdæk...:shock:

 

Tja, de tre hanner jeg kender er alle fantastiske han hunde. to af dem har Caia og jeg gået til træning med fra hvalpetiden af.

 

Jeg tror der er stor stor forskel på Tolleren.

 

Desværre er Tolleren en hund der er blevet avlet meget på, på den mere triste måde. Vi gik til træning med endnu en Toller som var så meget anderledes end de tre andre, den var meget nervøs bl.a.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej altså, nu åbner du jo en pandoras æske, hvor jeg pludselig begynder at overveje store hunde alligevel :stupid: Jeg blev jo helt forelsket mens jeg læste dit indlæg :genert:

 

Har altid synes at Vizlaer og Weimaranere var nogle af de smukkeste hunde der findes - i glathårsvarianterne...

 

Jeg ville dog nok personligt helst have endnu en "lille" hund, så vi stadig havde lidt plads i sengen til menneskene :lol:

 

Åh så mange tanker... godt der små trekvart år til jeg skal have hvalp, så jeg stadig har tid til at gennemskue hvad for en det rent faktisk skal være...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, de tre hanner jeg kender er alle fantastiske han hunde. to af dem har Caia og jeg gået til træning med fra hvalpetiden af.

 

Jeg tror der er stor stor forskel på Tolleren.

 

Desværre er Tolleren en hund der er blevet avlet meget på, på den mere triste måde. Vi gik til træning med endnu en Toller som var så meget anderledes end de tre andre, den var meget nervøs bl.a.

 

Der er sikkert også fantastiske hunde imellem, jeg har bare desværre også oplevet en del meget dominante hunde med tendens til agressivitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej altså, nu åbner du jo en pandoras æske, hvor jeg pludselig begynder at overveje store hunde alligevel :stupid: Jeg blev jo helt forelsket mens jeg læste dit indlæg :genert:

 

Har altid synes at Vizlaer og Weimaranere var nogle af de smukkeste hunde der findes - i glathårsvarianterne...

 

Jeg ville dog nok personligt helst have endnu en "lille" hund, så vi stadig havde lidt plads i sengen til menneskene :lol:

 

Åh så mange tanker... godt der små trekvart år til jeg skal have hvalp, så jeg stadig har tid til at gennemskue hvad for en det rent faktisk skal være...

 

Selvom Gizmo nu er noget større end Ling, så fylder han faktisk mindre i sengen.

Han kan simpelthen krympe sig sammen så han absolut INTET fylder :lun: Poterne skal helst HELT indenunder kroppen :lol::lun:

 

Kongen Ling, han kræver sin plads :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes uden tvivl at du skal tage Malene på ordet og prøve at løbe en bane med hendes to fantastiske hunde!

Er der nogen, der har foreslået en pyrenæer? Ellers bringer jeg den lige på bane igen:)

 

Man kan ikke blive andet end forelsket i Bravo :lun:

 

Og by the way.... Vilyaen er 45 cm høj - det burde vel ikke være helt svært at finde en tæve, der holder mellemmål, selv om det ikke er så velset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke blive andet end forelsket i Bravo :lun:

 

Og by the way.... Vilyaen er 45 cm høj - det burde vel ikke være helt svært at finde en tæve, der holder mellemmål, selv om det ikke er så velset :mrgreen:

 

 

hæhæ, hvis det lykkedes mig at finde en border i mellemhøjde, så skal jeg love for at der ville blive grimmer sladder i krogene .... :mrgreen::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Der er sikkert også fantastiske hunde imellem, jeg har bare desværre også oplevet en del meget dominante hunde med tendens til agressivitet.

 

Det er virkelig ærgeligt, for det er en dejlig race.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er der egentlig ivejen med islandsk fårehund- jeg har set dem i aktion på island de reagerer og lystre bare man løfter et øjebryn, de er adrætte ,lynende hurtige og intelligente

 

jeg tror faktisk præcis den perfekte hund for dig er både hyrde,spids,langhåret og sin egen hæhæ:hmm::hmm::hmm::hmm::lol::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er der egentlig ivejen med islandsk fårehund- jeg har set dem i aktion på island de reagerer og lystre bare man løfter et øjebryn, de er adrætte ,lynende hurtige og intelligente

 

jeg tror faktisk præcis den perfekte hund for dig er både hyrde,spids,langhåret og sin egen hæhæ:hmm::hmm::hmm::hmm::lol::drille:

 

:lol::lol::lol: du er da bare fuld af gode ideer idag :lol::lol::lol::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej altså, nu åbner du jo en pandoras æske, hvor jeg pludselig begynder at overveje store hunde alligevel :stupid: Jeg blev jo helt forelsket mens jeg læste dit indlæg :genert:

 

Har altid synes at Vizlaer og Weimaranere var nogle af de smukkeste hunde der findes - i glathårsvarianterne...

 

Jeg ville dog nok personligt helst have endnu en "lille" hund, så vi stadig havde lidt plads i sengen til menneskene :lol:

 

Åh så mange tanker... godt der små trekvart år til jeg skal have hvalp, så jeg stadig har tid til at gennemskue hvad for en det rent faktisk skal være...

 

Mon ikke du skal holde fast i, at du ikke skal konkurrere i stor klasse mod alle borderne? :mrgreen: Med mindre det altså er med din helt egen border. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke du skal holde fast i, at du ikke skal konkurrere i stor klasse mod alle borderne? :mrgreen: Med mindre det altså er med din helt egen border. :slem:

 

Jo, det tror jeg også jeg skal holde fast i :mrgreen:

 

Men ved du hvad det værste er, at jeg sidder her og remser krav på krav på krav op, og til næste sommer så sidder jeg pludselig med en lille pelsklump med spidsnæse og terriersind, der fuldvokset ender på 50 cm eller sådan noget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det tror jeg også jeg skal holde fast i :mrgreen:

 

Men ved du hvad det værste er, at jeg sidder her og remser krav på krav på krav op, og til næste sommer så sidder jeg pludselig med en lille pelsklump med spidsnæse og terriersind, der fuldvokset ender på 50 cm eller sådan noget :lol:

 

Jahhh, og så viser det sig også at være den helt perfekte hund for dig. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...