Hop til indhold

VIP karma, til de bærende medlemmer?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jamen, halløjså hvor går det forrygende. Nu er der hele 3 der forstår hvad jeg forsøger at sige. :lol:

 

Er i sikker på at det er det nybegyndere tror - for det tror jeg altså ikke. Der har været så mange tråde/spørgsmål om, hvad karma er - og hvordan man giver det. Tror ikke der er så mange der kigger på karmapower og antal tak :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er i sikker på at det er det nybegyndere tror - for det tror jeg altså ikke. Der har været så mange tråde/spørgsmål om, hvad karma er - og hvordan man giver det. Tror ikke der er så mange der kigger på karmapower og antal tak :hmm:

 

Det er muligt at det ikke er det første de opdager når de har oprettet en profil :blink: men på et eller andet tidspunkt når de har fundet ud af at finde rundt på siden og sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis nu jeg har forstået det helt rigtigt:

 

Hvis nu jeg er nybegynder og ser der er en der har meget karma og mange tak, så er det en klog person jeg kan søge hjælp hos? eller? :oops:

 

- Nu er det ikke så mange mdr. siden jeg oprettede min profil (eller måske er det lidt men jeg er jo ikke en af dem der har været her super længe) og der gik lang tid for mig for at forstå hvad karma var, og hvordan man fik og gav det til folk :vedikke:.

 

Og vdr. tak det er vel bare hvis et indlæg er godt eller man er enig i det der står. Så det betød egentligt ikke så meget for mig da jeg var helt nybegynder:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt at det ikke er det første de opdager når de har oprettet en profil :blink: men på et eller andet tidspunkt når de har fundet ud af at finde rundt på siden og sådan...

 

tja, men faktisk er den eneste jeg har set tolke det så seriøst - er ts :mrgreen:

 

(som forøvrigt har givet mig karma for en stavefejl :drille::mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, men faktisk er den eneste jeg har set tolke det så seriøst - er ts :mrgreen:

 

(som forøvrigt har givet mig karma for en stavefejl :drille::mrgreen:)

 

Hvis den er tilpas god, så er den vel også værd at give karma for? :mrgreen: Jeg er ret sikker på at jeg smed en gang karma i nakken på den på Jubii som skrev "nu må vi jo ikke glemme at hunden er et røvdyr" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er i sikker på at det er det nybegyndere tror - for det tror jeg altså ikke. Der har været så mange tråde/spørgsmål om, hvad karma er - og hvordan man giver det. Tror ikke der er så mange der kigger på karmapower og antal tak :hmm:

 

Hvis der ikke var nogen der så det, ville de jo ikke undre sig over det.

 

Men hvad får de at vide når de spørger: De får da ikke at vide at det er noget man giver i medlidenhed eller fordi en eller anden fortæller at de er faldet i en brandert. Nej, de får at vide at folk deler karma ud til dem der skriver indlæg de er enige i eller giver gode råd som de selv eller andre kan bruge til noget,... og som 3. eller 4. punkt hvis folk giver dem et godt grin. Det er ihvertfald det jeg har fået ud af at læse i de tråde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Altså hvis nu jeg har forstået det helt rigtigt:

 

Hvis nu jeg er nybegynder og ser der er en der har meget karma og mange tak, så er det en klog person jeg kan søge hjælp hos? eller? :oops:

 

- Nu er det ikke så mange mdr. siden jeg oprettede min profil (eller måske er det lidt men jeg er jo ikke en af dem der har været her super længe) og der gik lang tid for mig for at forstå hvad karma var, og hvordan man fik og gav det til folk :vedikke:.

 

Og vdr. tak det er vel bare hvis et indlæg er godt eller man er enig i det der står. Så det betød egentligt ikke så meget for mig da jeg var helt nybegynder:genert:

 

Tror det næppe....hehe...

 

Bare se hvor mange tak jeg har...:mrgreen:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Næææ- for hvis du kigger på Dogfather så har han meget karma og rigtig mange takker - men han er ikke klog :slem::drille:

 

 

Er bare rigtigt god til at skrive om kamphunde...:mrgreen:...

 

Har ikke meget relevant viden så meget andet end lige min type hunde...til gengæld har jeg humor, og det tror jeg at ret mange af mine karmapoint er givet for...

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, men faktisk er den eneste jeg har set tolke det så seriøst - er ts :mrgreen:

Ja okay, du har enten ikke læst hvad jeg har skrevet i denne tråd, eller bare fattet hat af det. :vedikke:

(som forøvrigt har givet mig karma for en stavefejl :drille::mrgreen:)

Faktisk var det for at tilkendegive at jeg var glad for at du tog det så pænt at jeg morede mig over din stavefejl, fordi jeg lige havde glemt at vi havde været lidt på kant af hinanden,..... og jeg kan jo mærke at DET er vi stadig åbenbart. :slem: :cool:

 

Men hvis du ellers har læst mine indlæg i denne tråd siger jeg jo heller ikke at karmaen KUN bør bruges alvorligt og hunderelateret,... alt med måde virker desværre bare til at være slået lidt fra i øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis nu jeg har forstået det helt rigtigt:

 

Hvis nu jeg er nybegynder og ser der er en der har meget karma og mange tak, så er det en klog person jeg kan søge hjælp hos? eller? :oops:

Nej, den bruger herinde der matcher dine kriterier bedst, har i øjeblikket: 51154 karmapoint, :vedikke: så sådan skal du ikke tænke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så er jeg fuldstændig tabt på gulvet i denne her tråd :genert:. Jeg følger bare med på sidelinjen :mrgreen:

 

Jeg skal ikke sige, at det er sandt, men jeg TROR, at det Ascha mener er, at der gives for meget tak og for meget karma til indlæg, der ikke omhandler det, det her forum egentlig er til, nemlig debat omkring hundespørgsmål.

 

Ikke at der ikke må gives tak / karma til ikke-hunderelaterede tråde og indlæg, men at det så giver et skævt billede af hunde-forum.dk og dets brugere. Nye kunne måske tro, at dem, der har meget karma og mange tak er folk, der aktivt deltager i hunderelaterede emner, hvilket det jo ikke er. Det er også folk, der sidder i løst snak-tråde og holder fest med at give hinanden karma og tak. Det trækker meningen ud af karma og tak knapperne.

 

Derfor foreslås VIP-karma. Altså at man giver karma til tre brugere som man vælger ud og hele pointen er så, at disse tre VIP-karmaer skal gives til brugere, man synes har været aktive / hjælpsomme i tråde, der har med hunde at gøre. Altså en måde at give lidt mening til karma og tak knapperne i forhold til at det her nu en gang er et hundeforum.

 

Jeg skal ikke sige, at det er ovenstående der er meningen med den her tråd, men jeg tror det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke sige, at det er sandt, men jeg TROR, at det Ascha mener er, at der gives for meget tak og for meget karma til indlæg, der ikke omhandler det, det her forum egentlig er til, nemlig debat omkring hundespørgsmål.

 

Ikke at der ikke må gives tak / karma til ikke-hunderelaterede tråde og indlæg, men at det så giver et skævt billede af hunde-forum.dk og dets brugere. Nye kunne måske tro, at dem, der har meget karma og mange tak er folk, der aktivt deltager i hunderelaterede emner, hvilket det jo ikke er. Det er også folk, der sidder i løst snak-tråde og holder fest med at give hinanden karma og tak. Det trækker meningen ud af karma og tak knapperne.

 

Derfor foreslås VIP-karma. Altså at man giver karma til tre brugere som man vælger ud og hele pointen er så, at disse tre VIP-karmaer skal gives til brugere, man synes har været aktive / hjælpsomme i tråde, der har med hunde at gøre. Altså en måde at give lidt mening til karma og tak knapperne i forhold til at det her nu en gang er et hundeforum.

 

Jeg skal ikke sige, at det er ovenstående der er meningen med den her tråd, men jeg tror det...

 

Okay nu er jeg med :mrgreen:. Mange tak for hjælpen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ascha, jeg forstår altså også, hvad du mener.

 

men jeg synes faktisk, at karmaen fungerer fint. og jeg kan bedst lide at give den sådan spontant, på baggrund af et enkelt indlæg som er særligt klogt/velformuleret/sjovt osv. det betyder ikke, at jeg ikke sætter pris på, eller bemærker, dem der på et generelt niveau er fantastiske til at hjælpe og bidrage i de mere "tunge" tråde.

 

nu er jeg jo selv ny. og jeg kigger da på hvor meget karma folk har. næsten altid giver det rent faktisk et fint billede af, hvor meget folk bidrager på forum - om man så bidrager til skæg og ballade eller bidrager med sin kæmpe ekspertviden, synes jeg ikke gør så meget. alle er jo med til at gøre hf til det det er - både nyttigheds- og hyggelighedsmæssigt.

 

selv får jeg næsten kun karma i altogintet, men tja, man må jo bidrage, hvor man kan :engel:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg tror vi er mange der nu forstår TS start indlæg.

Vi skal gribe i egen barm, ( os der har en) og rette blikket indad for at se om forum bruges som det skal eller som TS vil have det skal bruges.

 

Det ligger lidt op ad et flere år gammel "inderkreds" startindlæg. Jeg kan stadig ikke se hvad der stikker TS. Evig brok og tvivlen omkring hvordan forum bruges af os alle sammen eller af nogle få.

Hvad er det egentligt TS mangler ? Hvad er det egentligt som TS søger? Og måske ikke kan finde her på forum ?

 

Personligt bruger jeg dette forum til at debatere og det kan være om hunde og om så meget andet. Det er vel for dælen derfor der er lavet subfora der netop ikke handler om hunde. Vi er vel hele mennesker der har andet i hovedet end hunde og bare en gang i mellem skriver om pinlige. private-sjove -forunderlige. skræmmende, ting eller hvad ved jeg.

 

Vi er ikke ved at drukne i vores egen succes, og mangler ts eller andre nogen de kan slås med omkring hundespørgsmål og som ikke ved så meget om emnet så er der jo adskillige fora rundt om hvor de til stadighed tror at hunde trænes med andre metoder end der opfattes som ok i dette forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke sige, at det er ovenstående der er meningen med den her tråd, men jeg tror det...

Jo, det var faktisk det jeg mente. Tak for oversættelse. :-D

 

ascha, jeg forstår altså også, hvad du mener.

 

men jeg synes faktisk, at karmaen fungerer fint. og jeg kan bedst lide at give den sådan spontant, på baggrund af et enkelt indlæg som er særligt klogt/velformuleret/sjovt osv. det betyder ikke, at jeg ikke sætter pris på, eller bemærker, dem der på et generelt niveau er fantastiske til at hjælpe og bidrage i de mere "tunge" tråde.

 

nu er jeg jo selv ny. og jeg kigger da på hvor meget karma folk har. næsten altid giver det rent faktisk et fint billede af, hvor meget folk bidrager på forum - om man så bidrager til skæg og ballade eller bidrager med sin kæmpe ekspertviden, synes jeg ikke gør så meget. alle er jo med til at gøre hf til det det er - både nyttigheds- og hyggelighedsmæssigt.

 

selv får jeg næsten kun karma i altogintet, men tja, man må jo bidrage, hvor man kan :engel:

Ja, bestemt er alle med til at gøre HF til dèt det er og jeg siger jo heller ikke at man ikke bidrager herinde bare fordi man ikke er hundeekspert. Jeg efterlyser bare en måde hvor fokus kunne komme lidt tilbage på de mere hunderelaterede emner, men kan jo fornemme at der ikke er ret mange der synes at tingene har ændret sig eller at det betyder noget. Og sådan er det jo, vi tænker og opfatter forskelligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay, du har enten ikke læst hvad jeg har skrevet i denne tråd, eller bare fattet hat af det. :vedikke:

 

Faktisk var det for at tilkendegive at jeg var glad for at du tog det så pænt at jeg morede mig over din stavefejl, fordi jeg lige havde glemt at vi havde været lidt på kant af hinanden,..... og jeg kan jo mærke at DET er vi stadig åbenbart. :slem: :cool:

 

Men hvis du ellers har læst mine indlæg i denne tråd siger jeg jo heller ikke at karmaen KUN bør bruges alvorligt og hunderelateret,... alt med måde virker desværre bare til at være slået lidt fra i øjeblikket.

 

Altså vi er IKKE på kant af hinanden fordi vi har hver sin mening :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må være meget klog, for jeg forstår godt hvad Ascha mener med denne tråd :mrgreen: Hvis man som ny bruger kommer ind på HF så vil det vel for nogle være nærliggende at formode at dem med meget karma er dem som ved en masse om hunde? At de får karma for at sige noget klogt? Og derfor er dem som man skal lægge særligt mærke til i forhold til brugbare svar :genert: No offense, men det hænder jo at folk kommer til at svare på et spørgsmål uden at vide en rygende hatfis om hvad de taler om, så derfor kan karma være en nærliggende parameter at dømme ud fra. Den er bare ikke helt brugbar herinde og inden nogle nu begynder at skræppe op med "jamen hvad med dig selv" ja så kan I f.eks. sammenligne mig og Ninjamor... Der er vist ingen tvivl om hvem af os der er mest hundekyndige :cool: og alligevel er det mig der har mest karma :vedikke: Jeg er glad for den karma jeg har fået, det skal på ingen måde forstås anderledes (og noget af den er også for gode råd :cool::mrgreen:) jeg synes bare som Ascha at "karmaprincippet" (hvis der er et) er gået lidt fløjten :genert:

 

Nu er jeg jo ny herinde, så jeg kan jo passende svare her - jeg har ærlig talt ikke rigtigt lagt mærke til det der "karma" (og jeg aner stadig ikke, hvordan man giver det), så jeg har ikke gjort mig nogle vilde tanker omkring det. Men efterhånden har jeg forstået det som noget, man giver til folk der bidrager med noget til fællesskabet herinde - hunderelateret eller ej.

Så jeg gør mig ikke de store tanker her, så jeg tror slet ikke, at man skal bekymre sig så meget om, hvordan de nye opfatter det. :-D

 

Derimod kan jeg godt følge Aslans (?) pointe, folk kan jo snildt føle sig overset, hvis de føler at de virkelig har bidraget med noget, men aldrig ender på VIP-listen. Og så kan det være, at man lige så stille mister lysten til at bidrage med noget konstruktivt.

Det kan jo også være svært for os "normale mennesker" at bidrage med lige så meget hudneviden, som f.eks. Ninjamor. :roll:

 

EDIT: Jeg nåede kun til tredje eller fjerde side, så det kan da godt være at jeg har overset et indlæg eller ti...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi er mange der nu forstår TS start indlæg.

Vi skal gribe i egen barm, ( os der har en) og rette blikket indad for at se om forum bruges som det skal eller som TS vil have det skal bruges.

Jeg fortæller hvordan jeg oplever det og stiller et forslag, Priceman. Ikke for at folk skal lade være med at bruge Forum som de nu plejer, bare for at få folk til at gøre sig nogle tanker om hvorfor det hedder "hunde" foran. Og det kan du åbenbart ikke tåle?.

 

Det ligger lidt op ad et flere år gammel "inderkreds" startindlæg. Jeg kan stadig ikke se hvad der stikker TS. Evig brok og tvivlen omkring hvordan forum bruges af os alle sammen eller af nogle få.

Hvad er det egentligt TS mangler ? Hvad er det egentligt som TS søger? Og måske ikke kan finde her på forum ?

Er der grænser for hvad du tror du ved noget om?. Enten er der noget i vejen med din hukommelse eller din opfattelse af humor, hvis du kan drage paralleller mellem denne tråd og inderkredstråden (som faktisk ved en tilfældighed blev skrevet af mig).

 

 

Personligt bruger jeg dette forum til at debatere og det kan være om hunde og om så meget andet. Det er vel for dælen derfor der er lavet subfora der netop ikke handler om hunde. Vi er vel hele mennesker der har andet i hovedet end hunde og bare en gang i mellem skriver om pinlige. private-sjove -forunderlige. skræmmende, ting eller hvad ved jeg.

Og hvor læser du at jeg er uenig i det?.

 

Vi er ikke ved at drukne i vores egen succes, og mangler ts eller andre nogen de kan slås med omkring hundespørgsmål og som ikke ved så meget om emnet så er der jo adskillige fora rundt om hvor de til stadighed tror at hunde trænes med andre metoder end der opfattes som ok i dette forum.

 

Kan så undre mig over, hvorfor du selv lige vader ind i denne tråd (med et par ret spydige indlæg), nu hvor der ellers har været rimeligt stille omkring din person i et stykke tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...