Hop til indhold

VIP karma, til de bærende medlemmer?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg må være meget klog, for jeg forstår godt hvad Ascha mener med denne tråd :mrgreen: Hvis man som ny bruger kommer ind på HF så vil det vel for nogle være nærliggende at formode at dem med meget karma er dem som ved en masse om hunde? At de får karma for at sige noget klogt? Og derfor er dem som man skal lægge særligt mærke til i forhold til brugbare svar

 

 

 

Men da der ikke står nogle steder

"Du må KUN give karma til hunderelaterede ting, da nye så kan forvente at dem med meget karma så kan hjælpe dem"

 

Er det jo lidt svært at skulle forholde sig til de uskrevne - jeg vil ikke kalde dem regler - men de uskrevne........"noget" .

 

En ting er hvad du syntes der er nærtliggende, en anden ting er jo hvad andre finder nærtliggende, og jeg tror, at grunden til at nye spørger ind til karma, er at der faktisk ikke findes noget om det (men hvad ved jeg :vedikke: )

 

 

 

Mener det var guanomo der sagde "jeg er vellidt ud fra min karma" (men altså undskyld hvis det ikke var), Ascha mener så at dem med meget karma burde være dem som deltager aktivt i debatten. Andre ser det som nogen der deltager over det hele osv osv.

 

Faktisk har jeg aldrig selv defineret for mig selv, hvad karma egentlig betyder for mig, ud over de hyggelige beskeder.

 

 

Et forslag kunne jo være, at dem der syntes det var helt hen i vejret, tog fat i admin, fik foreslået en regelsæt for hvordan vi må give karma og tak.

Og så kan han jo bruge den eller lade være.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Jeg fortæller hvordan jeg oplever det og stiller et forslag, Priceman. Ikke for at folk skal lade være med at bruge Forum som de nu plejer, bare for at få folk til at gøre sig nogle tanker om hvorfor det hedder "hunde" foran.

 

Så det du ville var at vi skulle tænke?

Det er jeg overbevist om at alle gør.

 

Og det kan du åbenbart ikke tåle?

Ork Jo.

 

 

Er der grænser for hvad du tror du ved noget om?.

Ved?? Om hvad?

Har vidst ikke udtrykt mig om noget jeg ved.

 

Enten er der noget i vejen med din hukommelse eller din opfattelse af humor.

 

Næ egentligt ikke.

 

hvis du kan drage paralleller mellem denne tråd og inderkredstråden (som faktisk ved en tilfældighed blev skrevet af mig).

 

Netop.

En brokke tråd der var ganske morsom . Men som i bund og grund blot var brok ver at nogen synes noget om andre og der blev nogen sure over.

 

 

 

Og hvor læser du at jeg er uenig i det?.

Ingen steder. Har ikke skrevet du var uenig.

 

 

Kan så undre mig over, hvorfor du selv lige vader ind i denne tråd (med et par ret spydige indlæg),

Fordi jeg synes det var en hønserøv indlæg, som ikke skulle gå stille forbi.

 

 

nu hvor der ellers har været rimeligt stille omkring din person i et stykke tid.

 

Næ hæ du .Der har været meget stille. Det har været sommer og så sidder jeg ikke så meget her.

Men skal man være her fast for at skrive indlæg?

Er det også en af de ting du vil have "vi" skal tænke over?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg synes det var en hønserøv indlæg, som ikke skulle gå stille forbi.

Og hvem er det så der søger nogen at slås med?.

 

Næ hæ du .Der har været meget stille. Det har været sommer og så sidder jeg ikke så meget her.

Men skal man være her fast for at skrive indlæg?

Er det også en af de ting du vil have "vi" skal tænke over?

Overhovedet ikke, jeg orker ikke at beskæftige mig med dit fnidder fnadder, men en er da ret sikker på at Lusen ikke er blevet træt af at give et tak, hvis du kan finde på flere ting at kritisere mig for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha... ny ide til et tude-indlæg ... "lusen giver for mange tak"

 

Jeps... og det gør jeg fordi jeg syntes Pricemann har så evig ret i det han skriver, men måske er dette også noget der kan give dig grund til endnu et indlæg .. så velkommen da.

(altid rart at blive lagt mærke til uden at behøve at oprette div tråde o.l... man behøver åbenbart kun et tryk på en tak-knap :5up:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har givet tak til TS pga. budskabet i indlægget, nemlig at vi skal huske at det er et hunde forum.

 

Ang. Tak og Karma, så tror jeg ikke en løsning vil være at sætte regler på hvordan og hvornår de må bruges, da det ikke er alle som ser disse regler, vil det blot betyde endnu mere administrering af tråde end der allerede er.

 

Tak funktionen syntes jeg personligt er gået fløjten for længe siden, men det er blot min mening, og årsagen er at den ikke bruges ens af alle, og det kan man sikkert heller ikke forvente.

 

Tak funktionen hører i min verden ikke til i Løst-snak, alene af den årsag, at jeg ikke ser det relevant på et hunde forum at der takkes for hvordan man tuner sin el-pisker så man hurtigere kan lave flødeskum (men selvfølgelig siger man tak, knappen er der jo!)

 

Karma ser jeg ikke som et problem uanset i hvilket fora det bliver brugt, da det burde være en indikation af medlemmets generelle adfærd på forum, og hvordan man geberder sig blandt andre mennesker (I dette tildælde Netikette).

 

Jeg har ingen problemer med VIP-karma eller andre tiltag som i finder på, så længe i ikke bliver uvenner over det ;-)

 

En lille bøn:

Jeg syntes at tråden er ved at tage en uheldig drejning, så en opfordring til jer der har noget udestående, skriv det i en PB, vi andre gider ikke læse om det!

 

Ovenstående er blot mit syn på funktionerne, og jeg er klar over jeg ikke er enig med alle, da det er ikke første gang vi har det op at vende.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har givet tak til TS pga. budskabet i indlægget, nemlig at vi skal huske at det er et hunde forum.

 

Ang. Tak og Karma, så tror jeg ikke en løsning vil være at sætte regler på hvordan og hvornår de må bruges, da det ikke er alle som ser disse regler, vil det blot betyde endnu mere administrering af tråde end der allerede er.

 

Tak funktionen syntes jeg personligt er gået fløjten for længe siden, men det er blot min mening, og årsagen er at den ikke bruges ens af alle, og det kan man sikkert heller ikke forvente.

 

Tak funktionen hører i min verden ikke til i Løst-snak, alene af den årsag, at jeg ikke ser det relevant på et hunde forum at der takkes for hvordan man tuner sin el-pisker så man hurtigere kan lave flødeskum (men selvfølgelig siger man tak, knappen er der jo!)

 

Karma ser jeg ikke som et problem uanset i hvilket fora det bliver brugt, da det burde være en indikation af medlemmets generelle adfærd på forum, og hvordan man geberder sig blandt andre mennesker (I dette tildælde Netikette).

 

Jeg har ingen problemer med VIP-karma eller andre tiltag som i finder på, så længe i ikke bliver uvenner over det ;-)

 

En lille bøn:

Jeg syntes at tråden er ved at tage en uheldig drejning, så en opfordring til jer der har noget udestående, skriv det i en PB, vi andre gider ikke læse om det!

 

Ovenstående er blot mit syn på funktionerne, og jeg er klar over jeg ikke er enig med alle, da det er ikke første gang vi har det op at vende.

 

Jeg er stort set enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet at starte en lignende tråd som denne.

Blot under overskriften:

Månedens brune tunger.

 

 

Meningen er at man i dén tråd kan nævne de 3 personer hver måned, som man mener er bedst til at skrive om og med de ting og folk, som lige pt. "er oppe i tiden", og derfor pr. definition er det rigtige at tro, mene og skrive på et forum som dette.

 

 

 

 

 

 

En mere ligefrem overskrift kunne vel være "månedens røvslikker"........

 

 

 

 

 

eller nowet.. Bwaha

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet at starte en lignende tråd som denne.

Blot under overskriften:

Månedens brune tunger.

 

 

Meningen er at man i dén tråd kan nævne de 3 personer hver måned, som man mener er bedst til at skrive om og med de ting og folk, som lige pt. "er oppe i tiden", og derfor pr. definition er det rigtige at tro, mene og skrive på et forum som dette.

 

 

 

 

 

 

En mere ligefrem overskrift kunne vel være "månedens røvslikker"........

 

 

 

 

 

eller nowet.. Bwaha

Ehm, hvad er der i vejen med: Jeg synes dit forslag er åndsvagt, efterfulgt af en forklaring?. :hmm:

 

Nå, men slå dig endelig løs. Som Admin lige har sagt er karma en indikator for folks generelle adfærd herinde,... så det er vel ligeså god en grund som så mange andre. Og betydningen bekymrer åbenbart de færreste, så..... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste er glade for både karma og tak-knapperne, så dem ville det være dumt at pille ved. Også selv om de måske ikke bruges som de er tiltænkt.

 

Ideen med at fremhæve 3 medlemmer hver måned er jeg ikke så vild med, jeg kan ikke forklare helt hvorfor :vedikke:

 

Men hvad med at lave en tredje knap, som så kunne dække Aschas behov for at fremhæve dem der har hunde-"klogskab"? Jeg ved ikke lige hvad den skulle hedde men noget hvor det klart fremgår at den repræsenterer folk der har givet gode hunde-råd.

 

Personligt så har jeg ikke brug for at vide hvem der er hunde-kloge men jeg kan godt se trådstarters problematik omkring at nye medlemmer feks tror jeg har noget intelligent at sige :mrgreen:

 

Det var bare mit bud :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ehm, hvad er der i vejen med: Jeg synes dit forslag er åndsvagt, efterfulgt af en forklaring?. :hmm:

:vedikke:

 

Her har det så jeg kunne bruge karma eller takkeknappen, som jeg imidlertid ikke synes siger det jeg har brug for.

Jeg mangler en "enig" knap, så derfor dette indlæg til at illustrere, at jeg er enig i spørgsmålet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har det så jeg kunne bruge karma eller takkeknappen, som jeg imidlertid ikke synes siger det jeg har brug for.

Jeg mangler en "enig" knap, så derfor dette indlæg til at illustrere, at jeg er enig i spørgsmålet :-D

 

Vi havde faktisk op at vende på et tidspunkt om tak knappen skulle ændres til enig eller helt sløjfes.

Et kort sekund overvejede vi også at man kunne tilføje tekst, men ville hurtig blive uoverskueligt .

 

Jeg kunne stadigvæk godt forstille mig knappen skiftede navn, så man var enig når man brugte knappen og man brugte karma når man ville sige "tak" for noget.

 

Så skal man bare også være opmærksom på at enig knappen i realiteten betyder man er enig i hele indlægget.

 

Men jeg er i hvert fortaler for det kan/skal ændres.

 

Så kan folk komme med de gloser de vil til min mening :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde faktisk op at vende på et tidspunkt om tak knappen skulle ændres til enig eller helt sløjfes.

Et kort sekund overvejede vi også at man kunne tilføje tekst, men ville hurtig blive uoverskueligt .

 

Jeg kunne stadigvæk godt forstille mig knappen skiftede navn, så man var enig når man brugte knappen og man brugte karma når man ville sige "tak" for noget.

 

Så skal man bare også være opmærksom på at enig knappen i realiteten betyder man er enig i hele indlægget.

 

Men jeg er i hvert fortaler for det kan/skal ændres.

 

Så kan folk komme med de gloser de vil til min mening :fornaermet:

 

ENIG - :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste er glade for både karma og tak-knapperne, så dem ville det være dumt at pille ved. Også selv om de måske ikke bruges som de er tiltænkt.

 

Ideen med at fremhæve 3 medlemmer hver måned er jeg ikke så vild med, jeg kan ikke forklare helt hvorfor :vedikke:

 

Men hvad med at lave en tredje knap, som så kunne dække Aschas behov for at fremhæve dem der har hunde-"klogskab"? Jeg ved ikke lige hvad den skulle hedde men noget hvor det klart fremgår at den repræsenterer folk der har givet gode hunde-råd.

 

Personligt så har jeg ikke brug for at vide hvem der er hunde-kloge men jeg kan godt se trådstarters problematik omkring at nye medlemmer feks tror jeg har noget intelligent at sige :mrgreen:

 

Det var bare mit bud :-D

 

en helt anden ting "kunne" være karma blev brugt alene til "point" givning eller der kom en separat point givnings funktion.

Dog skal man også være forsigtig med ikke at komme til at tage alt hyggen ud af hf.

Tak blev ændret til enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg kunne stadigvæk godt forstille mig knappen skiftede navn, så man var enig når man brugte knappen og man brugte karma når man ville sige "tak" for noget.

 

Så skal man bare også være opmærksom på at enig knappen i realiteten betyder man er enig i hele indlægget.

 

Men jeg er i hvert fortaler for det kan/skal ændres.

 

Så kan folk komme med de gloser de vil til min mening :fornaermet:

 

Det gør jeg så: ENIG, så nu er vi to der er enige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

en helt anden ting "kunne" være karma blev brugt alene til "point" givning eller der kom en separat point givnings funktion.

Dog skal man også være forsigtig med ikke at komme til at tage alt hyggen ud af hf.

Tak blev ændret til enig.

 

For nogle år siden var det således, at man kunne give meddebatører point - de point man gav blev taget fra ens egen pointopsparing. Altså giver jeg dig 100 point, mister jeg 100 point.

 

Point blev optjent på baggrund af hvor mange tegn/indlæg/tråde, man skrev - noget lign. kunne vel genindføres, blot således at funktionen ikke gælder i løst snak afdelingen :hmm: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det sikkert ikke er en populær mening, vil jeg alligevel lufte den: Hvad med bare helt at droppe tak, karma og hvad har vi og hvad kan vi finde på i den retning ?

 

Igen og igen, om og om kommer det til tråde som den her, fordi nogle føler, at knapperne anvendes forkert. Hvis de slet ikke var der, så var der ikke noget at blive ved med at køre rundt i og dem, der er ligeglade med knapperne ville ikke savne dem og dem, der savnede dem ville begynde at skrive indlæg, der lød: "Enig" eller noget i den stil. Der ville absolut ikke være mistet noget som helst ved, at de ikke var der. Massere af andre fora exsisterer fortrindelig uden den slags knapper og så kan hundeforum sikkert også.

 

Problemet som jeg ser det er, at der absolut ikke hersker konsensus om, hvordan man bruger knapperne. Var vi alle ligeglade og brugte dem for sjov og spas kunne det være hyggeligt nok, men når nogle har ideer om, hvordan de skal bruges og vitterlig føler, at de bruges forkert, så lad os dog droppe dem. Pb´ere og små "Enig"-indlæg kan sikkert opfylde samme funktion uden det kan ses med det blotte øje oppe i højre hjørne af vores indlæg.

 

Ja, så ville nogle få det som de ville og andre ikke, men Herre Gud dog. Det er jo trods alt bare to små knapper på et internetforum. Kan deres død skabe fred, så lad dem dog dø.

 

PS: Og ingen behøves tolke noget ud fra at mit højre hjørne er inaktivt. Det er en lang historie om en comuter, der ikke ville som jeg ville. Jeg ved ikke engang om det er mig selv, der har gjort det højre hjørne inaktivt eller det bare er noget, der er sket....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det sikkert ikke er en populær mening, vil jeg alligevel lufte den: Hvad med bare helt at droppe tak, karma og hvad har vi og hvad kan vi finde på i den retning ?

 

Igen og igen, om og om kommer det til tråde som den her, fordi nogle føler, at knapperne anvendes forkert. Hvis de slet ikke var der, så var der ikke noget at blive ved med at køre rundt i og dem, der er ligeglade med knapperne ville ikke savne dem og dem, der savnede dem ville begynde at skrive indlæg, der lød: "Enig" eller noget i den stil. Der ville absolut ikke være mistet noget som helst ved, at de ikke var der. Massere af andre fora exsisterer fortrindelig uden den slags knapper og så kan hundeforum sikkert også.

 

Problemet som jeg ser det er, at der absolut ikke hersker konsensus om, hvordan man bruger knapperne. Var vi alle ligeglade og brugte dem for sjov og spas kunne det være hyggeligt nok, men når nogle har ideer om, hvordan de skal bruges og vitterlig føler, at de bruges forkert, så lad os dog droppe dem. Pb´ere og små "Enig"-indlæg kan sikkert opfylde samme funktion uden det kan ses med det blotte øje oppe i højre hjørne af vores indlæg.

 

Ja, så ville nogle få det som de ville og andre ikke, men Herre Gud dog. Det er jo trods alt bare to små knapper på et internetforum. Kan deres død skabe fred, så lad dem dog dø.

 

PS: Og ingen behøves tolke noget ud fra at mit højre hjørne er inaktivt. Det er en lang historie om en comuter, der ikke ville som jeg ville. Jeg ved ikke engang om det er mig selv, der har gjort det højre hjørne inaktivt eller det bare er noget, der er sket....

 

helt sikkert da.

 

Jeg er selv på forum, helt uden enig, tak, karma og nogen form for smiley, html redigering osv.

 

plain and simpelt ... det er så også et it forum.

 

Jeg synes ikke de skal dø og ændres de ikke er jeg også ligeglad. Det er hip som hap for mig. Men hvis der skulle ske noget har jeg en plan :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ja, så ville nogle få det som de ville og andre ikke, men Herre Gud dog. Det er jo trods alt bare to små knapper på et internetforum. Kan deres død skabe fred, så lad dem dog dø.

 

 

 

Og hvad så når de resterende bruger mange mange mange tråde over at de ikke er der længere, skal han så putte det tilbage?

 

Ende med at lave en ordning, 3 mdr med, 3 mdr uden?

 

 

HVOR mange er egentlig utilfredse?

 

Drejer det sig om 10, eller 500???

 

Og hvor mange skal være utilfredse for at det bliver lavet om?

 

Bare lige nogle strøtanker

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror (som andre vidst også har skrevet) ikke I skal være bange for at nye brugere ligger så meget i hverken tak eller karma. Det er ikke så længe siden jeg var helt ny og jeg lagde - og ligger stadig ikke meget i det. Sys da det er hyggeligt at få karma, evt med en hyggelig besked, men det er det. Vidste slet ikke det betød så meget for nogen. Må nok indrømme jeg ikke tænke hverken bedre eller dårligere om nogen grundet deres karmapower osv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror (som andre vidst også har skrevet) ikke I skal være bange for at nye brugere ligger så meget i hverken tak eller karma. Det er ikke så længe siden jeg var helt ny og jeg lagde - og ligger stadig ikke meget i det. Sys da det er hyggeligt at få karma, evt med en hyggelig besked, men det er det. Vidste slet ikke det betød så meget for nogen. Må nok indrømme jeg ikke tænke hverken bedre eller dårligere om nogen grundet deres karmapower osv :-D

 

Jeg må også indrømme at det kom helt bagpå mig, og derfor er jeg også blevet overrasket over hvor mange delte meninger der er om dette emne. Men indrømmet, jeg kigger heller aldrig på hvor meget eller lidt karma/tak andre eller jeg selv har :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det sikkert ikke er en populær mening, vil jeg alligevel lufte den: Hvad med bare helt at droppe tak, karma og hvad har vi og hvad kan vi finde på i den retning ?

 

Igen og igen, om og om kommer det til tråde som den her, fordi nogle føler, at knapperne anvendes forkert. Hvis de slet ikke var der, så var der ikke noget at blive ved med at køre rundt i og dem, der er ligeglade med knapperne ville ikke savne dem og dem, der savnede dem ville begynde at skrive indlæg, der lød: "Enig" eller noget i den stil. Der ville absolut ikke være mistet noget som helst ved, at de ikke var der. Massere af andre fora exsisterer fortrindelig uden den slags knapper og så kan hundeforum sikkert også.

 

Problemet som jeg ser det er, at der absolut ikke hersker konsensus om, hvordan man bruger knapperne. Var vi alle ligeglade og brugte dem for sjov og spas kunne det være hyggeligt nok, men når nogle har ideer om, hvordan de skal bruges og vitterlig føler, at de bruges forkert, så lad os dog droppe dem. Pb´ere og små "Enig"-indlæg kan sikkert opfylde samme funktion uden det kan ses med det blotte øje oppe i højre hjørne af vores indlæg.

 

Ja, så ville nogle få det som de ville og andre ikke, men Herre Gud dog. Det er jo trods alt bare to små knapper på et internetforum. Kan deres død skabe fred, så lad dem dog dø.

 

PS: Og ingen behøves tolke noget ud fra at mit højre hjørne er inaktivt. Det er en lang historie om en comuter, der ikke ville som jeg ville. Jeg ved ikke engang om det er mig selv, der har gjort det højre hjørne inaktivt eller det bare er noget, der er sket....

 

Ja, andre forums fungere da fint uden disse funktioner, men for mit eget vedkommende, må jeg indrømme at jeg syntes at jeg mangler dem, når jeg er på disse forums ;-)

 

For mit vedkommende, er der to muligheder; Enten lader vi tak og karma være som det er -og så må Ascha og andre der føler for det, for min skyld uddele lige så meget VIP karma, som de har lyst til :blink:

 

Eller også bliver der tilføjet en 'Enig' knap, ud over tak knappen... Jeg er enig i at det sommetider kunne være rart bare at kunne sige "jeg er enig" (men personligt ville jeg sjældent gøre det, hvis det betød at jeg skulle oprette et indlæg for det :genert: ), men samtidig vil jeg ikke ret gerne af med 'tak' knappen, jeg syntes at det er rart på den måde at kunne sige "tak for svaret"/"Tak for rådet"/"Tak fordi du syntes min hund er dejlig" osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad så når de resterende bruger mange mange mange tråde over at de ikke er der længere, skal han så putte det tilbage?

 

Ende med at lave en ordning, 3 mdr med, 3 mdr uden?

 

 

HVOR mange er egentlig utilfredse?

 

Drejer det sig om 10, eller 500???

 

Og hvor mange skal være utilfredse for at det bliver lavet om?

 

Bare lige nogle strøtanker

 

Jeg kan sagtens se problemet. Men hvis det enten blev slået fast en gang for alle fra admins side at sådan var det med karma og tak (en erkendelse af at der er et tilbagevendende problem som man som side-admit hellere må se seriøst på) eller at det helt forsvandt, så ville tråde a la denne her (og dens modsætninger) også forsvinde. Det er lidt lige som der er to emner, der dukker op og skaber bare en lille smule splid hvert halve år. Den ene handler om kliker og grupperinger. Den anden om det karma og tak noget. Den mest simple kur for tak og karmas vedkommende ville være at fjerne skidtet. De to knapper er sikkert hyggelige for de flestes vedkommende, men ikke andet end sjov og spas. Noget der er der eller ikke er der. Jeg kan ikke forestille mig, at det er hovedparten af brugerne herinde, der lægger nogle specielle følelser i de to funktioner.

 

Igen så kan man sige, at det er de få (forestiller jeg mig), der hindre de mange i at holde fest, men sådan er det, hvis man vil undgå, at det her popper op igen og igen og det synes jeg (om ikke andre) man skulle lægge lidt arbejde i for den gode stemnings skyld. En løsning kunne også være faste regler for brugen af de to knapper. Det ville nok også medføre deres død, da folk nok ville holde op med at bruge dem med mindre reglen lød: Brug de to funktioner som I vil.

 

Endelig kunne man selvfølgelig også bare trække lidt på skuldrene af de folk, der nu føler, at funktionerne bruges forkert. Tage det sådan lidt a la jul og påske...det er noget der uværgelig dukker op omtrent hvert halve år og fred med det, hvis nogle kan gå op i den slags.

 

Min egen holdning er, at jeg bruger de to funktioner som det lige falder mig ind. Nu er de her og så bliver de brugt. Var de her ikke, så var det sådan. Jeg ville ikke ligefrem bryde ud i krampe-gråd, hvis de forsvandt i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, andre forums fungere da fint uden disse funktioner, men for mit eget vedkommende, må jeg indrømme at jeg syntes at jeg mangler dem, når jeg er på disse forums ;-)

 

For mit vedkommende, er der to muligheder; Enten lader vi tak og karma være som det er -og så må Ascha og andre der føler for det, for min skyld uddele lige så meget VIP karma, som de har lyst til :blink:

 

Eller også bliver der tilføjet en 'Enig' knap, ud over tak knappen... Jeg er enig i at det sommetider kunne være rart bare at kunne sige "jeg er enig" (men personligt ville jeg sjældent gøre det, hvis det betød at jeg skulle oprette et indlæg for det :genert: ), men samtidig vil jeg ikke ret gerne af med 'tak' knappen, jeg syntes at det er rart på den måde at kunne sige "tak for svaret"/"Tak for rådet"/"Tak fordi du syntes min hund er dejlig" osv.

 

Og det kan vi ikke være mere enig i. Jeg synes bare at det er lidt ærgeligt, at det om og om igen er noget, der spreder en lidt dårlig stemning herinde, at der findes de to funktioner. Som du siger kunne man ignorerer dem, der er utilfredse. Det er måske - MÅSKE - et skævt spor at komme ind på. Det kunne jo være en selv, der følte et eller andet var forkert i morgen og så ville vi vel helst ikke bare ignoreres.

 

Jeg synes det kunne være rart med den kort og klar melding fra admins side: Brug de knapper som i lyster eller reglerne for brug af de knapper er følgende. Så var den diskussion ude af verden en gang for alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke bare lade karma og tak være som de er ? Stedet her er jo stadig et kanon forum og oprigtig så tror jeg ikke engang at 10% herinde går så skrækkeligt meget op i det med karma og tak.

 

Dem der har behov for at give deres Vip-karma og behov for at forklare hvorfor, de kan jo blot oprette deres egen "Vip-karmatråd" for den pågældene månede... så kan vi der går knap så meget op i det der ophøjet fis, jo bare gå udenom tråden.

 

Kan ik se at det kan være så svært... Dog ville jeg nødig se at folk i fremtiden begynder at skrive et særligt "tak" eller "Enig" indlæg ... for så bliver div tråde godt nok lange og uoverskuelige.

 

Men igen.... det skal jo nok være de "bærende medlemmer" som bestemmer , og ikke os som bare dumper ind når vi lige har tid og lyst.

 

PS: Alle de løse tråde og trådene uden hunderåd, gør jo netop HF til et levende forum... hvis alt herinde kun skulle være hunderelateret og ikke måtte gå op i fnidder, så kunne vi blot rette vores henv til et utal af andre forum.. spørg dyrlægen, osv osv... HF er faktisk et meget "ordnet" forum når man sammenligner det med så mange andre og selv om vandene går højt herinde så er det småting sammenlignet med ... lad os sige HG

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...