Hop til indhold

VIP karma, til de bærende medlemmer?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men hvad med at lave en tredje knap, som så kunne dække Aschas behov for at fremhæve dem der har hunde-"klogskab"? Jeg ved ikke lige hvad den skulle hedde men noget hvor det klart fremgår at den repræsenterer folk der har givet gode hunde-råd.

Det er ikke mit behov, det du beskriver her. Så nu prøver jeg lige for 117. gang: Jeg synes folks karma burde gøre det synligt hvem der deltager ude i trådene, hvor der tales hunde.

 

Grunden til at folk åbenbart misforstår hvad jeg siger er måske, at jeg så samtidig gør opmærksom på at jeg synes det er mærkeligt at der er nogle brugere herinde der konstant forsøger at være behjælpelige, uden at det umiddelbart virker til at folk påskønner det. Men det er jo en anden side af sagen.

 

Selvom det sikkert ikke er en populær mening, vil jeg alligevel lufte den: Hvad med bare helt at droppe tak, karma og hvad har vi og hvad kan vi finde på i den retning ?

Personligt så jeg også hellere funktionerne fjernet, end at have dem på den måde de bruges nu.

 

For nogle år siden var det således, at man kunne give meddebatører point - de point man gav blev taget fra ens egen pointopsparing. Altså giver jeg dig 100 point, mister jeg 100 point.

 

Point blev optjent på baggrund af hvor mange tegn/indlæg/tråde, man skrev - noget lign. kunne vel genindføres, blot således at funktionen ikke gælder i løst snak afdelingen :hmm: :genert:

Det synes jeg personligt ville være en rigtig god løsning. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at folk åbenbart misforstår hvad jeg siger er måske, at jeg så samtidig gør opmærksom på at jeg synes det er mærkeligt at der er nogle brugere herinde der konstant forsøger at være behjælpelige, uden at det umiddelbart virker til at folk påskønner det. Men det er jo en anden side af sagen.

 

Hvad mener du med at folk ikke påskønner det, jeg syntes da at folk generelt er taknemmelige for de råd de får?

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: prøv at se hvad trådens emne hedder :blink:

 

Altså jeg tænkte også lige på "de bærende medlemmer" - er det ikke os alle sammen - både eksperterne og dem der har brug for hjælp ??

 

Altså, nu overvejede jeg ikke lige hvilket ord jeg ellers kunne have brugt (for ikke at træde nogen over tæerne) men er det da helt forkert at sige, at de bærene medlemmer er de der skriver i trådene der omhandler hunde?.

 

Og hvilket ord skulle jeg ellers have brugt da?. Overskrifter skal vel beskrive i korte træk hvad tråden handler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med at folk ikke påskønner det, jeg syntes da at folk generelt er taknemmelige for de råd de får?

 

Jeg skriver at det umiddelbart ikke virker som.... når du ser på folks karmaniveau. Måske er det fordi nye medlemmer giver 10 mens gamle medlemer efterhånden er oppe over tusind.

 

Altså, ved snart ikke hvad jeg skal skrive, for jeg synes godt nok at folk ikke forstår hvad jeg skriver,....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, nu overvejede jeg ikke lige hvilket ord jeg ellers kunne have brugt (for ikke at træde nogen over tæerne) men er det da helt forkert at sige, at de bærene medlemmer er de der skriver i trådene der omhandler hunde?.

 

Og hvilket ord skulle jeg ellers have brugt da?. Overskrifter skal vel beskrive i korte træk hvad tråden handler om.

 

Jeg ved ikke hvad der ellers skulle have stået :genert: men mener bare at "bærende" er et forkert udtryk - for hvis der ikke var nogen der havde brug for hjælp var der heller ikke behov for eksperterne - og man kan så diskuterer hvem der er de bærende - er det dem der har brug for hjæp - eller dem der svarer ??:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skriver at det umiddelbart ikke virker som.... når du ser på folks karmaniveau. Måske er det fordi nye medlemmer giver 10 mens gamle medlemer efterhånden er oppe over tusind.

 

Altså, ved snart ikke hvad jeg skal skrive, for jeg synes godt nok at folk ikke forstår hvad jeg skriver,....

 

Jeg er heller ikke helt sikker på hvad det er du vil med denne tråd, vil du gerne have at nogle bestemte mennesker hædres for den indsats de gør herinde, eller er det fordi du tror at denne hædring vil anspore andre til at deltage mere aktivt i de hunderelevante tråde?

 

Hele karma debatten forstår jeg slet ikke, men det er nok fordi at jeg ikke bruger det til andet end at give andre karma, jeg kigger ikke på hvor meget de eller jeg selv har, for mig er karma bare en her-og-nu ting, og ikke noget jeg fører regnskab med, men sådan er vi jo så forskellige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der ellers skulle have stået :genert: men mener bare at "bærende" er et forkert udtryk - for hvis der ikke var nogen der havde brug for hjælp var der heller ikke behov for eksperterne - og man kan så diskuterer hvem der er de bærende - er det dem der har brug for hjæp - eller dem der svarer ??:blink:

Jeg havde ikke et andet ord for det og regnede heller ikke med at jeg havde behov for at have det. Men tro mig!!!!,... jeg havde brugt et anden overskrift hvis jeg havde vidst at det ville skabe så meget røre i andedammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke helt sikker på hvad det er du vil med denne tråd, vil du gerne have at nogle bestemte mennesker hædres for den indsats de gør herinde, eller er det fordi du tror at denne hædring vil anspore andre til at deltage mere aktivt i de hunderelevante tråde?

 

Hele karma debatten forstår jeg slet ikke, men det er nok fordi at jeg ikke bruger det til andet end at give andre karma, jeg kigger ikke på hvor meget de eller jeg selv har, for mig er karma bare en her-og-nu ting, og ikke noget jeg fører regnskab med, men sådan er vi jo så forskellige :-D

Altså, jeg kan jo forstå at folk opfatter det somom jeg er fuldstændig karma fikseret, (men okay, sådan må det så være) det er bare en irritationsmoment for mig at der er funktioner som folk bruger så forskelligt at resultatet af det bliver, at det bliver ligegyldigt. Hvad har vi det så for?.

 

Og ja, jeg tror måske at der ville komme lidt mere gang i trådene hvis der blev uddelt mere karma, netop dèr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Som ny herinde kan jeg da godt give mit besyv med, for det må vel være med friske øjne?

 

Jeg tænker ikke en dyt over, hvor meget karma eller tak nogen har i forhold til deres indsatser i at give hjælp m.m.

 

Det er min opfattelse, at det meget er de samme mennesker, der modtager karma - og mest fra folk de kender, så for mig giver det intet billede af, hvem der "kan" noget.

 

Jeg bryder mig ikke om ideen om at fremhæve nogle brugere fremfor andre. Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg, at det tit vil være de samme, der modtager VIP-karmaen. Ikke fordi det kun er dem, der kommer med guldkornene, men fordi det er dem, der har skrevet dem så mange gange før, at formuleringen ligger nemt. Eller det er dem, der er mest online og derved kan bidrage mere end dem, der er begrænset til kortere tid og derved måske ikke er den første, der får sagt det klogeste.

 

Jeg kan godt lide karma-knappen, fordi jeg godt kan lide at sende "modtageren" en besked, der direkte vedrører det, de har skrevet. For mig hænger den personlige besked og karma meget sammen.

 

Selve de grønne prikker (firkanter er de vel egentlig), der er ved hver bruger, kan man for min skyld fjerne helt. Også antal tak og modtaget tak osv. Jeg kan ikke se, hvorfor man skal se, hvor mange gange (eller hvor lidt) en person har fået tak/karma m.m. Det er nok det primære for mig. Fjern det, så er det stadig muligt at takke for et indlæg, give karma osv uden det giver et misvisende billede for dem, der lægger mere i det.

 

Jeg kan egentlig godt lide tanken om, at vi alle er lige herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg kan jo forstå at folk opfatter det somom jeg er fuldstændig karma fikseret, (men okay, sådan må det så være) det er bare en irritationsmoment for mig at der er funktioner som folk bruger så forskelligt at resultatet af det bliver, at det bliver ligegyldigt. Hvad har vi det så for?..

 

For mig er karma ikke ligegyldigt, men som jeg skrev, så er det for mig en her-og-nu ting, det vil sige at jeg bliver glad for de små beskeder når folk giver karma, og jeg giver også selv karma, men ikke for karmaens skyld, men for at kunne give en speciel tak til ét bestemt indlæg.

 

Så ja, vi bruger det åbenbart forskelligt, og det ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til, da jeg jo er glad for den måde det fungerer på nu :-D

 

Og ja, jeg tror måske at der ville komme lidt mere gang i trådene hvis der blev uddelt mere karma, netop dèr.

 

Jeg ved ikke med andre, men det ville ikke få mig til at skrive mere eller mindre, jeg skriver når jeg føler at jeg kan bidrage med noget og jeg tror ikke at offentlig anerkendelse ville få mig til at ændre på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som ny herinde kan jeg da godt give mit besyv med, for det må vel være med friske øjne?

 

Jeg tænker ikke en dyt over, hvor meget karma eller tak nogen har i forhold til deres indsatser i at give hjælp m.m.

 

Det er min opfattelse, at det meget er de samme mennesker, der modtager karma - og mest fra folk de kender, så for mig giver det intet billede af, hvem der "kan" noget.

 

Jeg bryder mig ikke om ideen om at fremhæve nogle brugere fremfor andre. Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg, at det tit vil være de samme, der modtager VIP-karmaen. Ikke fordi det kun er dem, der kommer med guldkornene, men fordi det er dem, der har skrevet dem så mange gange før, at formuleringen ligger nemt. Eller det er dem, der er mest online og derved kan bidrage mere end dem, der er begrænset til kortere tid og derved måske ikke er den første, der får sagt det klogeste.

 

Jeg kan godt lide karma-knappen, fordi jeg godt kan lide at sende "modtageren" en besked, der direkte vedrører det, de har skrevet. For mig hænger den personlige besked og karma meget sammen.

 

Selve de grønne prikker (firkanter er de vel egentlig), der er ved hver bruger, kan man for min skyld fjerne helt. Også antal tak og modtaget tak osv. Jeg kan ikke se, hvorfor man skal se, hvor mange gange (eller hvor lidt) en person har fået tak/karma m.m. Det er nok det primære for mig. Fjern det, så er det stadig muligt at takke for et indlæg, give karma osv uden det giver et misvisende billede for dem, der lægger mere i det.

 

Jeg kan egentlig godt lide tanken om, at vi alle er lige herinde.

 

Det syntes jeg rent faktisk er et rigtig godt forslag, der burde kunne tilfredsstille de fleste :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ja, jeg tror måske at der ville komme lidt mere gang i trådene hvis der blev uddelt mere karma, netop dèr.

 

Ej, er det ik lidt underligt hvis folk kun vil hjælpe andre, eller give et svar med på vejen hvis de er sikre på de blir "hædret" for det?

 

Jeg svarer da bare, så kan folk bruge det til noget eller lade vær, men sys da generelt der blir sagt tak for hjælpen eller lign.

 

Bare min mening :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

igen? :hmm:

 

har du nu et horn i siden på nogle igen?

 

Dette var mere en hentydning til de evindelige tråde der dukker om om "grupper" og "klikker" , ikke henvist til nogen specielt men måske en måde igen at gøre opmærksom på at der er nogen som går mere op i petitesser end andre. Jeg er kold overfor om jeg tilhøre en gruppe eller klikke, jeg er her for min fornøjelses skyld og når jeg har tiden til det.

 

Mht et horn i siden på nogen ... næææ for det gides jeg ganske enkelt ikke have... dog må du have den opfattelse at jeg på et tidspunkt har haft det, siden du skriver "igen" ?? Hvis man har en mening og lader denne komme til udtryk, enten ved at modsige folk eller ved at udtrykke sin vrede på skrift.. er det så ensbetydende med at man har et horn i siden på folk ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skriver at det umiddelbart ikke virker som.... når du ser på folks karmaniveau. Måske er det fordi nye medlemmer giver 10 mens gamle medlemer efterhånden er oppe over tusind.

 

Altså, ved snart ikke hvad jeg skal skrive, for jeg synes godt nok at folk ikke forstår hvad jeg skriver,....

 

Jeg tror egentlig at du bare skal trække på skuldrene, for jeg er alvorligt bange for at der er gået en sport i at misforstå og være uenig :vedikke: Hvis jeg var dig ville jeg ikke gide at bruge mere tid på denne tråd :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehm, hvad er der i vejen med: Jeg synes dit forslag er åndsvagt, efterfulgt af en forklaring?. :hmm:

 

Hvorfor skulle jeg skrive at dit forslag er åndssvagt?

Det er vel et forslag, på lige fod med alle andre forslag.

 

 

Men hvad med at lave en tredje knap, som så kunne dække Aschas behov for at fremhæve dem der har hunde-"klogskab"? Jeg ved ikke lige hvad den skulle hedde men noget hvor det klart fremgår at den repræsenterer folk der har givet gode hunde-råd.

 

*host*den brune tunge*host

 

evt. indført som et award, der skifter "ejer", afhængig af hvem der deler flest brune tunger ud i trådene....

:klap:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trådens emne:

 

 

Karma-point.... hvad er karma, kunne m,an vel spørge sig selv om, inden man brokker sig over hvordan karmapoint fordeles.

 

Er "karma" = valgt til at være dén der er enormt klog på hund.....

 

eller

 

Karma = Den person de har nogle gode pointer, er sjov, interressant, sår et par frø, etc.........

 

Jeg vælger at det er det sidste. Jeg giver karma for lidt af hvert, og har typisk en lille sætning med når jeg giver det.

Jeg er fløjtende med hvad karmapoint folk har. Men jeg ville ikke være de små beskeder foruden.

Og nej. En PB giver i mine øjne absolut ikke samme mulighed, eftersom vi så skal til at indsætte links til indlægget der gives pb-karma for osv.

Det er nu engang rart bare at kunne gå ind i kontrolpanelet, se listen over karma man har modtaget, og beskederne, såvel som præcis hvilket indlæg i hvilken tråd der udløste reaktionen fra givende bruger.

 

 

Men ligefrem at lave en ekstra-super-hædersliste med dobbelt op på glimmer, for at kunne holde x-antal personer frem i lyset, og vise brugere hvem det er der er populær-konsensus om at de skal tro på, er imo så absolut ikke en løsning å noget som helst.

 

 

Det eneste der irriterer mig ved karmafunktionen er, at listen den gemmer på i kontrolpanelet imo ikke er lang nok.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg synes at HF, er genialt og super som det er.. :blink:

 

Jeg synes både at karma og tak knapperne fungere super.

Hvorfor skal man gøre et forum indviklet ved at lave regler om hvad du må med "karma og tak knappen", og hvad må du IKKE med "karma og tak knappen".:vedikke:

 

Er der nogle herinde der er generet af tak og karma?

Og føler sig udenfor, fordi de måske ikke har (f.eks.) 1000 tak? :hmm:

 

Altså, come on.. Vi er voksne mennesker :pift:.

Vi kan ikke blive ved med at diskutere om hvad vi må og ikke må?

- Lad os nu bare, sætte os i en rundkreds og holde hinanden i hænderne og sige at vi respektere hinanden, og respektere at skulle acceptere karma og tak knapperne på HF :yeah::slem::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg synes at HF, er genialt og super som det er.. :blink:

 

Jeg synes både at karma og tak knapperne fungere super.

Hvorfor skal man gøre et forum indviklet ved at lave regler om hvad du må med "karma og tak knappen", og hvad må du IKKE med "karma og tak knappen".:vedikke:

 

Er der nogle herinde der er generet af tak og karma?

Og føler sig udenfor, fordi de måske ikke har (f.eks.) 1000 tak? :hmm:

 

Altså, come on.. Vi er voksne mennesker :pift:.

Vi kan ikke blive ved med at diskutere om hvad vi må og ikke må?

- Lad os nu bare, sætte os i en rundkreds og holde hinanden i hænderne og sige at vi respektere hinanden, og respektere at skulle acceptere karma og tak knapperne på HF :yeah::slem::blink:

 

Og nu gav jeg tak fordi jeg er enig - og fordi jeg synes det er et godt indlæg ...

 

ikke fordi det var det mest hunde-kloge indlæg :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu gav jeg tak fordi jeg er enig - og fordi jeg synes det er et godt indlæg ...

 

ikke fordi det var det mest hunde-kloge indlæg :cool:

 

Mange tak :5up:.

 

Nej det var ikke særlig hundeklogt :vedikke:, for der stod jo slet ikke noget om vuffere :mrgreen:.

Men kan da lige tilføje at De luxe skal have 150 g mad her om 17 min :engel:.. Så handler min tekst da lidt om hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg kan egentlig godt lide tanken om, at vi alle er lige herinde.

Er vi det da?. Men personligt tror jeg heller ikke på den tese i al almindelighed.

Ej, er det ik lidt underligt hvis folk kun vil hjælpe andre, eller give et svar med på vejen hvis de er sikre på de blir "hædret" for det?

Det tror jeg nu heller ikke ville ske. Mange af dem der er mest deltagende er dem der halter bagud mht. karma.

 

Hvorfor skulle jeg skrive at dit forslag er åndssvagt?

 

Nåe,.... bare fordi det havde gjort det lidt tydeligere, hvem du stak til.

 

Trådens emne:

 

Karma-point.... hvad er karma, kunne m,an vel spørge sig selv om, inden man brokker sig over hvordan karmapoint fordeles.

 

Er "karma" = valgt til at være dén der er enormt klog på hund.....

 

eller

Hvor kommer det "klog på hund" fra?. Det er ihvertfald ikke det jeg skriver.

 

Men ligefrem at lave en ekstra-super-hædersliste med dobbelt op på glimmer, for at kunne holde x-antal personer frem i lyset, og vise brugere hvem det er der er populær-konsensus om at de skal tro på, er imo så absolut ikke en løsning å noget som helst.

Mit forslag har da netop ikke en skid med måling af popularitet at gøre,....

 

 

 

ikke fordi det var det mest hunde-kloge indlæg :cool:

Igen, læs hvad jeg skriver og ikke hvad andre formoder at jeg mener med det.

 

Jeg tror egentlig at du bare skal trække på skuldrene, for jeg er alvorligt bange for at der er gået en sport i at misforstå og være uenig :vedikke: Hvis jeg var dig ville jeg ikke gide at bruge mere tid på denne tråd :genert:

Ja, der kommer vist ikke mere fornuft ud af at tale mere om dèt!!!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...