Hop til indhold

BARF - måske ikke helt umuligt?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det markerede:

 

Kan det bruges godt nok til store hunde, så de får det de skal og samtidigt har en fast afføring?

 

Jeg kan ikke give ben, da tøserne vil mene, at det er slåskampeværdigt og det orker jeg ikke igen. Og det duer ikke at skille dem ad eller fodre i bur i min husholdning.

 

Mine "tøser" sloges også om benene i starten, men det gik hurtigt over, da de fandt ud af, at der var ben nok og at de fik ben igen en anden dag. Hunde er jo ikke dumme - og slet ikke vores, vel? :engel: - de opfatter det lynhurtigt.

I dag - efter ca. 2 mdr. på 100% BARF - deles de faktisk om benene og det har de gjort den sidste 1½ mdr. Rigtige gnave-ben er lige så vigtige som alt andet i kostplanen. Mine har en dag hvor de får masser af ben, og så faster de dagen efter.

Det sværeste syntes jeg var at komme i gang med at faste, men jeg opdagede hurtigt at problemet udelukkende var mit - hundene er ligeglade, fuldstændigt og aldeles. Og deres vægt reguleres stille og roligt. Molly, der var liiiige lidt for tynd, hun begynder at fylde ribbenene ud og Mahika, der var pænt til den anden side, hos hende begynder jeg at fornemme, at hun HAR ribben :-).

 

Problemet med at faste ligger altså ikke hos hundene, men udelukkende fordi vi synes at det er synd "at sulte dem". Men det er altså ikke mere synd at give dem en fastedag end det er at barfe dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine "tøser" sloges også om benene i starten, men det gik hurtigt over, da de fandt ud af, at der var ben nok og at de fik ben igen en anden dag. Hunde er jo ikke dumme - og slet ikke vores, vel? :engel: - de opfatter det lynhurtigt.

I dag - efter ca. 2 mdr. på 100% BARF - deles de faktisk om benene og det har de gjort den sidste 1½ mdr. Rigtige gnave-ben er lige så vigtige som alt andet i kostplanen. Mine har en dag hvor de får masser af ben, og så faster de dagen efter.

Det sværeste syntes jeg var at komme i gang med at faste, men jeg opdagede hurtigt at problemet udelukkende var mit - hundene er ligeglade, fuldstændigt og aldeles. Og deres vægt reguleres stille og roligt. Molly, der var liiiige lidt for tynd, hun begynder at fylde ribbenene ud og Mahika, der var pænt til den anden side, hos hende begynder jeg at fornemme, at hun HAR ribben :-).

 

Problemet med at faste ligger altså ikke hos hundene, men udelukkende fordi vi synes at det er synd "at sulte dem". Men det er altså ikke mere synd at give dem en fastedag end det er at barfe dem.

 

Mine tøser har desværre en kedelige forhistorie, hvor kampe mellem Mollie og nu afdøde Rosie var hyppige - Mollie er p*sse usikker og har desværre lært, at angreb er det bedste forsvar, så hvis der er noget de betragter som lækkert, så vil de ikke engang gå i gang med spise det.

Mollie går direkte i forsvarsposition og hvis Jessie ikke gør sig selv totalt usynlig, så ender det galt.

 

Der skal være ekstremt meget afstand mellem dem, når de får noget lækkert som f.eks. ben og det hjælper ikke at skille dem ad i forskellige rum, da de så bare står og venter=de spiser ikke.

 

Jeg har levet med risikoen for slåskampe i 1½ år og nu er der endelig kommet fred på dem, så jeg tør simpelthen ikke risikere freden mellem dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Mjaah der ville jeg jo sige nej.. For SÅ meget ben er der ikke i. De her ben, som de spiser det hele af, tager ikke lang tid. Det er ikke sådan at I har en gang eller et bryggers? Så den ene kan spise i køkkenet og den anden i gang/bryggers?

 

F.eks et kyllingelår med ryg (ca 3-400 gram), det tager Luna max 2 minutter at spise..

 

Se mit svar til Ninett :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg forstår rigtig, er det sådan at der ikke er en etiket på varen som fortæller hvor meget ben der er i produktet i forhold til kød?

Hvis ikke, kan forhandleren måske fortælle dig procenten af kød til ben?

Der hvor jeg i sin tid købte da jeg barfede var der i hvert fald en god deklaration på varerne. Personlig synes jeg det er vigtig med den slags information.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og min tøs på 26.8 kg får 200 gram pr dag:lol:

 

Det var godt nok ikke meget - er hun ikke sulten?:vuf:

 

Mjaah der ville jeg jo sige nej.. For SÅ meget ben er der ikke i. De her ben, som de spiser det hele af, tager ikke lang tid. Det er ikke sådan at I har en gang eller et bryggers? Så den ene kan spise i køkkenet og den anden i gang/bryggers?

 

F.eks et kyllingelår med ryg (ca 3-400 gram), det tager Luna max 2 minutter at spise..

 

Er enig med Jeannette i at det sandsynligvis ikke være nok med kød/m ben-produkter. Spurgte engang ude hos DCB om dette (da Buster endnu ikke havde fundet ud af, hvor lækkert lammeben egentlig er :lol:), og de sagde nej. Men Inkognito prøv at kontakte DCB og hør om de har et godt råd for dette, for forstår så udmærket at du ikke vil sætte husfreden over styr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt nok ikke meget - er hun ikke sulten?:vuf:

 

Overraskende nok, så nej. Vi havde lige et par dage i sidste uge, hvor hun begyndte at gå på rov og åd alt muligt juks.. Men så fik hun lige øget rationen weekenden over og er nu nede igen..

 

Det er til hun er nede i vægt, hvor hun skal være, så prøver jeg at øge med en anelse.. Men pt trives hun:-D Af hvad jeg kan se og mærke ihvertfald

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodre med BARF og har nu hunde der ikke lugter ud af munden, deres pels er blank og lugter heller ik, vi har ik længere problemer med hele tiden at skulle til dyrlæge, fordi de fejlede et eller andet med poter, øjne osv.

Vi har glade og sunde hunde :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Overraskende nok, så nej. Vi havde lige et par dage i sidste uge, hvor hun begyndte at gå på rov og åd alt muligt juks.. Men så fik hun lige øget rationen weekenden over og er nu nede igen..

 

Det er til hun er nede i vægt, hvor hun skal være, så prøver jeg at øge med en anelse.. Men pt trives hun:-D Af hvad jeg kan se og mærke ihvertfald

 

 

Nåh, hun er på slankekur :slem:. Det vigtigste er at hun trives, og så er det jo kun et ekstra plus at hun ikke virker sulten :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Hvordan går det med Karla og hendes mulige skift til det rå? :-D

 

ikke godt :roll: hun gik i sultestrejke efter strudsefadæsen :badr: og så har hun været passet en del (hvilket betyder at hun æder hvalpens mad - og dermed jo ikke er sulten når hun kommer hjem igen)...

 

Jeg har ikke givet (helt) op endnu. Men må erkende, at hendes tendens til at grave ned og gemme - gør projektet liiiiidt klamt af og til :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
ikke godt :roll: hun gik i sultestrejke efter strudsefadæsen :badr: og så har hun været passet en del (hvilket betyder at hun æder hvalpens mad - og dermed jo ikke er sulten når hun kommer hjem igen)...

 

Jeg har ikke givet (helt) op endnu. Men må erkende, at hendes tendens til at grave ned og gemme - gør projektet liiiiidt klamt af og til :lol::lol::lol:

 

Ja ok, så er det ikke let - og nedgravningslysten kan jeg godt forstå, at du tager afstand fra :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok, så er det ikke let - og nedgravningslysten kan jeg godt forstå, at du tager afstand fra :mrgreen:

 

altså i teorien kan jeg jo være ligeglad, da yndlingsnedgravningstedet er mandens dyne eller hans beskidte tøj :mrgreen: (alt der lugter af faaaaaaar!) Men efter et par dage, så lugter der sgu lidt af død i soveværelset :shock:

 

Især fordi han er i USA lige nu, så hans dyne bliver ikke løftet dagligt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
altså i teorien kan jeg jo være ligeglad, da yndlingsnedgravningstedet er mandens dyne eller hans beskidte tøj :mrgreen: (alt der lugter af faaaaaaar!) Men efter et par dage, så lugter der sgu lidt af død i soveværelset :shock:

 

Især fordi han er i USA lige nu, så hans dyne bliver ikke løftet dagligt :lol:

 

:scared::badr::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...