Hop til indhold

Spiser mad fra bordet, når vi ikke er der!


Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

Har nu 2 gange været udsat for at Robin har taget noget der stod på henholdsvis spise og sofabordet, når jeg ikke har været der.

 

en gang, noget pasta halløjsa.. og 2. gang, en halv lakselasagne.

der bliver gået til den.. og det hele bliver slikket helt rent..

 

ikke bare er det enormt ulækkert.. men hvorfor er han pludselig begyndt på dette?

 

han har ALDRIG fået noget fra bordet.. så hvorfor denne pludselige interesse, for ting over hans hovedhøjde..

 

og som sagt, så er det KUN når jeg ikke er der.. og ikke har anelse om at det sker...

dvs.. han har gjort det begge gange når jeg har været ovenpå 2. sal.

 

så hvordan får jeg lige vennet ham af med dette igen, når han ikke gør det, når jeg er i nærheden?..

 

Aargh! :evil:

 

Han er nu .. hmm.. 14 1/2 måned.. og har aldrig gjort det før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

tja.. spisebordet er dobbelt så højt som ham.. så han kan kun ha nået derop ved at hoppe op på en stol:hmm:

 

tja.. der er vel ingen vej udenom.. :vedikke:

 

det er bare surt at man ikke kan efterlade aftensmaden i 5 min. fordi man skal op og hente noget... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eiiii... Han har jo fået en fed belønning for at gøre det... Det varer MEGET længe før han glemmer DET:lol::lol:..

 

Heldigvis er fisk osse sundt for hunde, så skaden er ikke så stor som den kunne være.

Det er værre, hvis der ryger et fad chokolade til jul:shock:..

 

Som de andre siger: Aldrig spiselige ting på bordet når I forlader stuen. Der ER ingen nem løsning. Du kunne selvfølgelig lægge et eller andet guf på bordet og forlade stuen, og så holde øje med ham gennem en dørsprække så du kan fare ind og skælde ud, når han forsøger at tage det..

 

Men sandsynligvis får du bare lært ham, at han skal holde øje med at du er HELT væk inden han snupper mamsen..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm....han har da haft et par fester, den søde hund :klap: :blink:

 

I hundenes verden er det da også sådan, at den der rejser sig og går væk fra en resurse er "færdig", så en anden godt må komme og tage al resten :vuf:

 

Måske han bare mener at når nu du har rejst dig og forladt stuen, er det tegn til ham om at resten så er hans :vedikke::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

jamen! argh! :evil:

 

altså.. hvis han kan finde på at tage det fra spisebordet, nytter det jo heller ikke noget at sætte det op på køkkenbordet..

 

så bliver jeg nødt til at gemme det helt væk i et skab, hvis jeg lige skal noget :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ALDRIG spiselige ting stående på bordet, hvis jeg ikke er der. Jo jeg kan godt gå på toilettet og sådan, men nu er min lejlighed også så lille, at jeg vil kunne høre hende med det samme og så er hun ved at være en ældre dame:-D

 

Men ja, som de andre siger.. fjern alt spiseligt.. Tror du virkelig han ville gå på køkkenbordet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

 

Men ja, som de andre siger.. fjern alt spiseligt.. Tror du virkelig han ville gå på køkkenbordet?

 

 

han har ikke gjort det herhjemme endnu.. så det håber jeg da ikke..

 

han har en gang lagt forpoterne op på køkkenbordet, og set sig omkring efter noget lækkert hjemme hos opdrætter.

da robins far, får lov til det.. så det lærte han jo hurtigt af faren..

 

men han har aldrig gjort det herhjemme.. og gjorde det også kun den ene gang hjemme hos opdrætter..

 

men.. tja.. jeg håber ikke han har været helt oppe på bordet at stå..

 

men det var en skål med pastaret som stod på spisebordet.. og den var helt ren.. og ikke væltet...

 

 

formen på sofabordet, med lasagne var helt ren.. og ikke flyttet..

dog lå der bestik og div. på gulvet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ALDRIG spiselige ting stående på bordet, hvis jeg ikke er der. Jo jeg kan godt gå på toilettet og sådan, men nu er min lejlighed også så lille, at jeg vil kunne høre hende med det samme og så er hun ved at være en ældre dame:-D

 

Men ja, som de andre siger.. fjern alt spiseligt.. Tror du virkelig han ville gå på køkkenbordet?

 

Det gør Joya da :blink: -men selvfølgelig kun med forbenene..

 

I går kom fjolset rendene ind i stuen med hendes erobring: Et salatblad :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsedyret elsker at gå på bordene :stupid:

ikke her hjemme, men hos mine forældre... der var en aften jeg kunne høre noget rumstere rundt i stuen også gik jeg ud og kiggede og der stod den lille røver på bordet og var ved at udvælge sig et stykke Twist, han valgte det største stykke og ville stikke af med det, men jeg fangede ham og fik ham til at aflevere det... han fik det så igen som belønning i udpakket version :mrgreen:

- han havde sure chokolade-opstød et stykke tid efter :genert:

 

 

Da jeg fik ham var han vant til at sidde med ved spisebordet til alle menneskemåltider, det gad jeg ikke ha' - nu kan han en sjælden gang finde på at sætte sig til bords, dog aldrig når der er mad på bordet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør Joya da :blink: -men selvfølgelig kun med forbenene..

 

I går kom fjolset rendene ind i stuen med hendes erobring: Et salatblad :stupid:

 

Hahahaha dygtig pige:lol::lun:

 

Ja altså min veninde's schæfer var nu også på køkkenbordene, når hun var alene.. Hun fik desværre også tændt for komfuret nogle gange:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha dygtig pige:lol::lun:

 

Ja altså min veninde's schæfer var nu også på køkkenbordene, når hun var alene.. Hun fik desværre også tændt for komfuret nogle gange:shock:

 

:mrgreen: Jeg vil nu nok nærmere kalde hende dum, end dygtig, helt ærligt, hvem stjæler et salatblad?!? :rolleyes: OG, kommer ind til os, med beviset i munden :stupid: :lol:

 

Mine hunde har ikke adgang til køkkenet når de er alene, og desuden er der børnesikring på komfuret, så der burde heldigvis ikke være nogen fare på færde hvad det angår, her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
jamen! argh! :evil:

 

altså.. hvis han kan finde på at tage det fra spisebordet, nytter det jo heller ikke noget at sætte det op på køkkenbordet..

 

så bliver jeg nødt til at gemme det helt væk i et skab, hvis jeg lige skal noget :lol::lol:

 

ELLER træne.

 

Viser han interesse når du sidder og spiser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
ELLER træne.

 

Viser han interesse når du sidder og spiser?

 

 

når vi spiser i stuen gør han. (han får dog af vide at han ikke må tigge hvis det er slemt.. ellers bliver han bare ignoreret.. så giver han op efter noget tid)

 

men når vi sidder i køkkenet, lægger han sig pænt op i kurven og sover ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Da jeg fik ham var han vant til at sidde med ved spisebordet til alle menneskemåltider, det gad jeg ikke ha' - nu kan han en sjælden gang finde på at sætte sig til bords, dog aldrig når der er mad på bordet...

 

Jeg er da ikke et sekund i tivl om at han har spottet de flødeboller der er på bordet - det var da også det første jeg fik øje på - MUMS ! :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige med hensyn til at han skulle have brugt en stol for at komme på spisebordet, så er det altså ikke sikkert.... Karla er 37-38 cm over ryggen men hun kan stå på vores spisebord i et enkelt hop hvis det passer damen....

 

Derudover er jeg enig med de andre - ingen spiselige ting i hundehøjde når du forlader lokalet, han har allerede fået bonus for denne adfærd flere gange, så han vil forsøge sig igen og igen nu....

 

Hvordan du træner det væk ved jeg desværre ikke, da jeg ikke selv har haft problemet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har en afstandsregel på lidt under 50 cm. Hvis en hund eller menneske forlader sine herligheder er det OK og ikke tyveri at tage det.

Så er der jo ingen, der gør krav på det. Tror bare alle hunde opfatter det sådan.

Men ved træning kan jeg da have en engelsk bøf stående på et lavt kaffebord og med beskeden NEJ lige hente noget meget hurtigt i køkkenet med alle 6 hunde i stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
når vi spiser i stuen gør han. (han får dog af vide at han ikke må tigge hvis det er slemt.. ellers bliver han bare ignoreret.. så giver han op efter noget tid)

 

men når vi sidder i køkkenet, lægger han sig pænt op i kurven og sover ;)

 

For at lære ham at maden er jeres kan I, straks han viser interesse, uden at sige noget stivne i kroppen og se direkte på ham. Straks han bakker væk slapper I af igen og roser evt dæmpet.

 

Hvis dette ikke hjælper plejer det at hjælpe at stivne og STIRRE på sin mad, dette er et signal hunde forstår som DET ER MIT.

 

Det er min erfaring at sådanne tiltag virker langt bedre end forbud for et forbud forstår hunde ikke, men de forstår mimik og kropssprog, som jo er det samme som det de respekterer hos artsfæller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har en afstandsregel på lidt under 50 cm. Hvis en hund eller menneske forlader sine herligheder er det OK og ikke tyveri at tage det.

Så er der jo ingen, der gør krav på det. Tror bare alle hunde opfatter det sådan.

Men ved træning kan jeg da have en engelsk bøf stående på et lavt kaffebord og med beskeden NEJ lige hente noget meget hurtigt i køkkenet med alle 6 hunde i stuen.

 

Nø... Silke har aldrig taget noget af min mad fra bordet. Heller ikke hvis jeg går på toilettet.

 

Hun kan tage sin egen bold fra bordet, men ALDRIG mors mad. Jeg har tit min frokost stående på sofabordet mens jeg liige går ud i køkkenet efter noget.

Når jeg kommer tilbage har hun ikke så meget som kikket på min mad.

 

Hun er 8½ år. Jeg tror det bare drejer sig om ikke at "belønne" adfærden i ungdommen.

 

Lige nu ligger i sofaen hun og venter på at få sin natmad med leverpostej, der står ved siden af min mad på sofabordet lige ud for hendes hovede...... Hun KIKKER ikke engang på maden.... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...