Hop til indhold

Kan andre gå med din hund?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Izzie kan ikke lide at gå med andre hvis hun ved at jeg er hjemme, fx. kan min mor godt hente hende når jeg ikke er hjemme eller henne hos hende. Men er jeg det så vil tøsen helst ikke afsted og når hun ved at de er på vej hjemad sætter hun farten godt i vejret :lol: Hjem til mooooaaar :lun: og det gør mig da lidt glad for det viser jo at hun helst vil være hos mig og ikke kunne finde på at rende efter fremmede. Og min mor har prøvet at lade hende selv finde vej i flexien og sørme om hun ik render lige hjem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

har hun aldrig været passet af nogen? Og hvordan gik det der?

Hun er vist lidt mor fikseret, så måske er det ikke meget det med at gå tur med andre som at hun ikke vil væk fra dig?

 

Jo, hun bliver passet hos mit ene sæt svigerforældre når vi ikke er hjemme. Dem går hun gladeligt med, ingen problemer... har dog ikke prøvet at jeg var hos dem og de tog hende med ud at gå tur... Det kunne være jeg skulle teste om hun ville det...

Umiddelbart tror jeg dog godt hun ville, hendes elskede Tante Sif fører jo vej ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene ja, den anden nej:mrgreen:

 

Sheila er ikke til at slæbe afsted hvis jeg er hjemme med mindre det da er familien og hun er trængende:blink:

 

Er jeg ikke hjemme, så går hun med men spejder efter mig alle steder, feks holder hun skarpt øje med busser og cykler;-)

 

Mysla går med hvem som helst ud af huset, men jeg tror godt hun lige kan kigge lidt hvis jeg/sheila er med ude og hun skal gå fra os. Men kun så længe hun kan se os, så er det ovre!

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det tror jeg saktens andre velle kunne.

 

men hun skal jo trenes og irattesettes let men vis vedkomne kenner til moderne opdragelse så ja saktens.

 

og vis det er en helt uafaren så tro jeg enlig osse det kan lædesig gøre men efter et par gange uden irettesettelse og træning tror jeg hun bliver ubehalig at gå med.

 

men vis det kon er en enkelgang med en helt uafaren føre så ja tro jeg saktens vedkomne velle kunne styrehinne og få en god tur ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse går med alt og alle :)

 

Jeg har aldrig hørt om at nogen som helst havde svært ved at lufte hende, og hvis f.eks en dyrlæge eller andre fremmede tager hende med sig, følger hun pænt med..

 

Hun skal ikke overtales eller noget..

Har hun en rigtig morsyg dag kan det ske at hun liiige skal tales blidt til for at følge med, hvis jeg er synlig, men ellers er hun pænt kold.. Hun kan gerne lide folk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, hun bliver passet hos mit ene sæt svigerforældre når vi ikke er hjemme. Dem går hun gladeligt med, ingen problemer... har dog ikke prøvet at jeg var hos dem og de tog hende med ud at gå tur... Det kunne være jeg skulle teste om hun ville det...

Umiddelbart tror jeg dog godt hun ville, hendes elskede Tante Sif fører jo vej ;-)

 

 

Det må være smigrende at hunden ikke vil gå med andre når man selv er der :lun:

 

Hvis der er andre hunde i farvandet, så går Tacco også gladeligt med dem, især hvis ejerne har mad ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ :!::cry:

 

Jacki går ikke med andre :skraek: Hun han ikke holdes af andre med mindre de holder og ikke mindst står rigtig rigtig rigtig godt fast, hvis jeg lige skal hente noget eller under træning af indkald :shock: En instruktør o.a. kan heller ikke ikke lige tage hendes snor og vise mig, hvordan en øvelse skal udføres :scared:

 

Og jeg hader hader HADER, at det er sådan :cry: og har i hærdigt forsøgt at træne det væk, men det er er mest ét skridt frem og 2 tilbage :megaked:

 

Jacki tror simpelhen, at hendes verden falder sammen, hvis hun overlades til en anden, også selvom jeg er lige ved siden af :megaked:

 

Når jeg tænker efter, kan jeg datere hendes adfærd til en torsdag i oktober 2008, hvor jeg lige har overladt hende til en anden, mens jeg skulle hente noget i bilen, da jeg lige var kommet ned til bilen 30 sek. væk, kunne jeg høre tøsen skriiiige, hun var blevet overfaldet :megaked: Så i hendes hoved er det at blive overladt til en anden = overfald :megaked: :ae:

 

Jeg vil ELSKE, at hun var så tryg, at hun frit og frejdigt kunne dappe med en anden - ikke at enhver fik lov ;-) men jeg ville elske at have muligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der har racehunder, hvor UHM er et krav for avlsgodkendelse og hvor hunden rent faktisk er tiltænkt avl....hvordan har I det med, at jeres hunde ikke kan håndteres af fremmede ?!? Er det noget i træner ? Undlader I at avle på hunden ? Hvad tænker I om det ?

 

Chivas er mentalttestet og faldt smukt ind i den boks han høre hjemme, i følge ønske profilen: "Følger modvilligt med" eller hvad det nu helt præcist hedder ;-) Så ingen ko på isen der :blink:

 

- at han så ikke skal i avl, det er jo så en anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie går gladeligt med andre...

 

Har flere gange set forskellige vet. sygeplejersker gå tur med hende, efter hun er blevet afleveret.

 

En lys stemme og en godbid, så er hun "købt"

Misja er præcis ligesådan og er der oven i hatten godbider i farvandet, så er hun gået :vuf:

 

Altså kan hun se at jeg fx. går og efterlader hende hos en anden, så står hun da og kigger efter mig og går jeg ved siden af og bliver hun bedt af den anden om at "gå på plads", ja så går hun over på min plads! :stupid: :lol:

 

Men er jeg helt ude af øje og bruger man en smule glad og venligt kropssprog og stemme, ja så går hun altså med og det er ikke noget jeg specielt har lært hende, sådan er hun bare :vedikke: - men det tror jeg så er ret typisk for de fleste sociale hunde :-D

 

Hun kan også trænes af de fleste, bare de er glade og har godbider men igen, er jeg i nærheden kigger hun efter mig, men er jeg ude af øje er jeg også ude af sind! :???::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chivas er mentalttestet og faldt smukt ind i den boks han høre hjemme, i følge ønske profilen: "Følger modvilligt med" eller hvad det nu helt præcist hedder ;-) Så ingen ko på isen der :blink:

 

- at han så ikke skal i avl, det er jo så en anden sag.

 

Ja, der er jo racer, hvor reservation er en del af hunden. Jeg tænkte mere på racer, hvor hunden ikke ønskes tilbageholdende. Jeg har aldrig tænkt over det her før. Det er bare fordi det faktisk lød til at det er rigtig mange hunde her i tråden, der bestemt ikke har lyst til at lade sig håndtere af andre end ejeren. Det overrasker mig egentlig en del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er jo racer, hvor reservation er en del af hunden. Jeg tænkte mere på racer, hvor hunden ikke ønskes tilbageholdende. Jeg har aldrig tænkt over det her før. Det er bare fordi det faktisk lød til at det er rigtig mange hunde her i tråden, der bestemt ikke har lyst til at lade sig håndtere af andre end ejeren. Det overrasker mig egentlig en del.

 

kan huske da vi gik til træning med cujo ... han var mere modtagelig over for træneren og hendes hapser når hun skulle vise mig hvad jeg skulle gøre og IKKE gøre :genert::oops: så var han pludselig lydigheds hunden fra himlen :lol::lol:

og også med Lonny (luna's moar)

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor går gerne med andre, han er også dygtig til at agere prøveklud til træning, han gør alt hvad en fremmed med godbid beder ham om :lol:

 

TROR faktisk at han ville reagere hvis jeg begyndte at kalde panisk på ham (nu tænker jeg, hvis en ville stjæle ham).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der har racehunder, hvor UHM er et krav for avlsgodkendelse og hvor hunden rent faktisk er tiltænkt avl....hvordan har I det med, at jeres hunde ikke kan håndteres af fremmede ?!? Er det noget i træner ? Undlader I at avle på hunden ? Hvad tænker I om det ?

 

Nu er UHM ikke et krav for avlsgodkendelse af en schæfer - men jeg ville ikke have problemer med at avle på Jacki p.g.a. hendes "ulyst" til at gå med andre, da årsagen hertil kendes (overfald), og risikoen for, at hun skulle præge evt. hvalpe i den retning, er overordentlig minimal.

 

Så var denne "ulyst", det eneste der stod i vejen for den ellers ved køb planlagte avlskåring, ville jeg arbejde mod en avlskåring - MEN nu har tøsen jo bløde ører, og så skal hun IKKE avlskåres ;-)

 

Jeg pønser nu på en UHM for "sjov" skyld, skal "bare" finde et ledigt tidspunkt i kalenderen - men et sådant findes bare ikke :vedikke: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores lille "rullepølse" ville gå med "hvem som helst" er jeg sikker på.

 

Hun ææææælsker børn, unge, voksne og gamle. Og skulle der være en anden hund med også, ville det bare være en fuldendt fantastisk fest:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...