Hop til indhold

Kan andre gå med din hund?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla kan gå tur med mig, med min mand og med mine svigerforældre og deres hunde når de passer hende...

 

Hun har aldrig prøvet at gå tur med andre... og, det viser sig, at det vil hun ikke / kan hun ikke...

 

Idag var jeg i Hatting og besøge mine bedsteforældre, som havde besøg af min fætter og kusine fra Norge, samt en anden fætter fra fyn.

 

Ham fra Fyn (som er 8-9 år) kender Karla ret godt og hun er ok tryg ved ham. De to fra Norge er teenagere og tæller ikke som børn i Karlas bog, så dem er hun også tryg ved...

 

De to drenge ville gerne gå tur med hundene, det fik de lov til, selvom jeg egentlig ikke er fan af at børn går tur alene med hunde.... Men de fik besked på, at de ikke måtte slippe dem løs, og skulle holde sig på stisystemet - så de skulle ikke nær vejen).

 

Teenageren fik gamle Face og Jakob fik lov at gå med Karla... Jakob har fået lov at gå med hende før, men der har jeg været med på turen.

 

Hun var meget svær at overtale til at gå væk fra huset, men med megen lokken og godbidder lykkedes det ham, selvom jeg kunne se fra vinduet at hun vendte rundt og stirrede tilbage flere gange...

 

De kom tilbage efter meget kort tid, hvor Jakob bekendtgjorde at Karla savnede mig så meget, at hun ikke ville med videre... :vedikke:

 

Er dette et problem jeg bør overveje at arbejde med? Skal en hund kunne gå en tur med hvem som helst? Det er ikke noget jeg nogensinde har overvejet om hun egentlig kunne, for jeg har aldrig haft brug for det. De mennesker hun behøver at kunne gå tur med, har ingen problemer med hende...

 

Kan jeres hunde gå en tur uden jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Jeg tror ikke andre end familie medlemmer kan gå med robin...

skulle have en veninde til at holde ham, fordi jeg lige skulle ind for at hente noget i kiwi.. så hun havde prøvet at opholde ham, med lidt leg osv.

men han havde prøvet at trække hende med hen til indgangen, for at finde mig igen..

så han havde været komplet umulig...

og så lader jeg egentlig heller ikke andre gå med ham, da mine venner ikke går så meget op i hund og træning som jeg gør..

og dermed lader de ham gå på forkert side, trække... og alt det han ellers ikke må..

så jeg vil helst selv gå med ham :oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Mine er ikke glade for at gå fra mig, men kan lokkes til det, hvis det er min mor, kæreste eller søster der går med dem.

 

Ellers er det umuligt at få dem væk fra mig.

 

Men det passer mig fint.

Synes i det hele taget ikke, det er andre der skal gå tur med mine hunde, så det gør mig ikke noget.

Bamse er jeg heller ikke tryg ved, at andre end mig selv, går tur med - Kaia derimod, har jeg ikke helt så svært ved at lade andre gå med, for hun kunne ikke gøre en flue fortræd.

 

Men uanset hvad, så er der utrolig strikse regler der skal følges, før at nogen får lov at gå med mine hunde. Så det er de færreste der når igennem alle mine formaninger og vejledninger, før de opgiver og overlader tjansen til mig :oops::engel:

 

Slap i hvertfald hurtigt for nabo ungernes plagen om, at lege med Kaia, da de fandt ud af, at de på intet tidspunkt måtte være alene med hende og de blev irettesat af mig konstant :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske jeg har det som dig, at det egentlig passr mig fint nok, at hun ikke vil gå med andre :genert: Men hvad nu hvis jeg brækkede benet en dag - min mand rejser jo enormt meget... så ville hun jo knap nok kunne komme ud at gå tur i den periode...

 

Svigerne kunne gå med hende ja, men de holder jo ikke hund på den måde, at en hund kræver gåture flere gange om dagen... max 1-2 gange om ugen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody går gladeligt med hvem som helst. Flica er der heller ikke rigtig nogen ben i at få til at gå med en anden.

Joya har ikke rigtig prøvet at skulle gå med en anden, men jeg kunne uden problemer smide det troløse dyr over til ellers vildt fremmede mennesker der vi var til hyrdehalløj i søndags, så traskede hun bare med der :fornaermet:

 

Chivas er lidt mere tricky, han går som udgangspunkt ikke bare med hvem som helst, men vil i de fleste siturationer kunne lokkes, hvis personen har lidt tålmodighed og gode godbidder :blink:

 

Jeg ser det ikke som det store porblem, om hunden vil gå med andre, end en lille udvalgt skare, eller ej. Det er sådan rimeligt vigtigt for mig, at jeg kan få en anden til lige at holde min hund i 5 minutter, men gåtur, med andre, har jeg ikke det store behov for at de kan -det er jo trods alt ikke så sandsynligt at vi begge to herhjemme, skulle brække benene samtidig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej.............................................. :roll:

Det TROR jeg ikke Silke kan. Hun har aldrig gået med andre end mig. Hun har aldrig været passet heller.

Hun burde nok have lært det, dengang hun var lille, men nu synes jeg ikke jeg vil begynde at sætte himmel og jord i bevægelse for at lære hende det.

Ham jeg havde før (Ramses) havde jeg en ung pige til at gå med et par gange om ugen. Ikke fordi jeg havde brug for det, men kun for at han skulle lære det. Men efter et par år havde hun ikke mere tid. Og så var vi lige vidt:vedikke:. Og det blev aldrig piskenødvendigt for mig at have afløser på.

 

Så jeg satser på, at Silke ikke får brug for at gå med andre. Og hvis hun ligefrem er indlagt, så er jeg der jo slet ikke. Så er situationen en helt anden. Hvis hun ikke aner hvor jeg er, så vil hun nok gå med for en godbid. Eller en bold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg er der, så nej..

 

Skal Luna luftes af andre, skal de hente hende, mens jeg ikke er hjemme.. Ellers vil hun ikke gå med.. Heller ikke selvom det er min mor, som har kendt hende lige så længe som jeg har..

 

Da hun skulle afleveres hos dyrlægen i sidste uge, måtte jeg sige til assistenten, at jeg nok lige måtte gå med hen til døren op til venterummene.. ellers havde hun ikke fået Luna med..

 

Karina havde også lidt problemer i søndags, da jeg var gået ned for at se Sirius hyrde får, og lod Luna blive hos Karina:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Thayson.... Bååååde og!.. Vi skulle have en vi går med hver uge's mand til at lufte ham engang for os.. Thayson NÆGTET og han måtte vente på konen havde fri, så hun kunne komme og gå med :engel: Til nytår nægtet han også at gå med os, men da hun kom INTET problem :hmm:

 

 

Tilde er hvalp :mrgreen: Men hun vil vidst heelst gå med mutti eller mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min flatter går glad og frejdig med alle voksne. Børn, udover min store pige på 16, får ikke lov, at gå med hende selv men jeg tror hun uden problemer ville gå med.

 

Min lille yorki går helst kun med mig, min mand kan til nød gå an men alle andre, og det er selvfølgelig personer hun kender godt vi taler om, må bære hende den første del af turen.

 

Jeg synes deres adfærd siger rigtig meget om deres personlighed. Nikka har en grundlæggende tryghed og møder alt og alle med tillid og glæde. My er en mere usikker hund og møder omgivelserne med langt større forbehold og skepsis og er meget afhængig af mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine går med hvem som helst, og ikke nok med det - de løber også gerne agility, eller træner hvad som helst, med hvem som helst....

 

Jeg synes det er en fordel at mine hunde kan med andre, og af flere grunde:

 

- Det er rart at de uden problemer kan bli' passede hvis jeg bli'r syg, skal på turné, eller andet.

- Hvis jeg er syg, eller brækker det berømte ben, slipper hundene for at ligge stille, de kan komme til træning med en anden. Jeg har også selv løbet med søsters hunde den gang hun var gravid.

- Når jeg har været oppe at træne hos min agility-guru, har det også været en fordel at hun har kunnet prøve at løbe med mine hunde, så hun har kunnet "mærke hunden på egen krop", og bedre har kunnet hjælpe os.

 

Det er de umiddelbare fordele jeg sådan lige kommer i tanke om. Jeg har vænnet mine hunde til at kunne gå/træne/løbe med andre fra de har været små, da jeg gerne vil ha' at de kan det. Men at de kan med "hvem som helst", betyder dog ikke at jeg bare gi'r dem til "hvem som helst"! :mrgreen: Min Frostie er en ekstrem "alle-mands-hund", det er hendes natur. Iso er lidt, men ikke fuldt så meget. Og der er hunde jo meget forskellige - nogle ville nok ikke gladeligt gå med andre, selv om man træner det fra lille...

 

Men jeg synes da godt at Frostie kunne lade som om hun savnede mig lidt, når hun bli'r passet "ude af huset", bare en gang imellem... :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så meget om Simba vil. Det er om, hvad han skal på det punkt. Han ville ikke skrige af begejstring. Han er jo en lidt reserveret herre, men altså, hvis en anden af en eller anden grund skulle gå med ham, ringtræne med ham udstille ham eller træne med ham, jamen, så skulle han bare følge med.

 

Der kunne opstå en situation, hvor det var nødvendigt ...nå ja, og så vil jeg ikke have at han bliver et pylrer-hoved, der ikke kan klare sig uden moar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske jeg har det som dig, at det egentlig passr mig fint nok, at hun ikke vil gå med andre :genert: Men hvad nu hvis jeg brækkede benet en dag - min mand rejser jo enormt meget... så ville hun jo knap nok kunne komme ud at gå tur i den periode...

 

Svigerne kunne gå med hende ja, men de holder jo ikke hund på den måde, at en hund kræver gåture flere gange om dagen... max 1-2 gange om ugen...

 

har hun aldrig været passet af nogen? Og hvordan gik det der?

Hun er vist lidt mor fikseret, så måske er det ikke meget det med at gå tur med andre som at hun ikke vil væk fra dig?

 

 

 

Tacco går med ALLE, uden undtagelse, tager de hans snor går han med :mrgreen:

Egentlig ikke særlig praktisk altid, men meget rart når man er i krise og ringer til naboen og spørger om de gider lufte ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

du er velkommen :klap: hun skriger kun når hun ikke får lov at hilse, men det er de færreste der har lyst til at lade deres hunde mødes med en hysterisk udseende schæfer, så hun gør det ikke nemt for sig selv :lol:

cujo gør det også svært for sig selv... han ligger sig ned når hunde nærmere sig, men når de er tæt på hopper han frem i ivrighed :stupid:

så ændre ejerne sig fra at sige "nårrh" til at se panikken ud i hovedet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...