Hop til indhold

Månedens udfordring November


Linda
 Share

Recommended Posts

Øj, hvor er jeg bare selvcentreret, vi er jo gået i gang med target øvelsen, ergo er det kun target øvelsen man kan lave :stupid:

 

Det er jeg også med Tilde.... Men skulle lige have ordnet lidt marsvinebure... og de kunne ikke finde ud af at lave noget andet end at gå i vejen.. så de blev smidt i haven og slikke levpostej :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Koda er ved at træne target med snude ved felt træning til agility, og har trænet lidt med nedgangen på vippen hvor han står med bagenene på feltet og dutter med snuden i græsset :lun: filmet en lille video af det som jeg kan smide ind i morgen når jeg kommer hjem fra job :lun:

Redigeret af Linda
skrev kopda istedet for koda ....
Link til indlæg
Del på andre sites

Koda er ved at træne target med snude ved felt træning til agility, og har trænet lidt med nedgangen på vippen hvor han står med bagenene på feltet og dutter med snuden i græsset :lun: filmet en lille video af det som jeg kan smide ind i morgen når jeg kommer hjem fra job :lun:

 

Ja, den vil vi gerne se :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige filmet en hurtig og meget kort film hehe...

 

Formålet med dutte øvelsen i dette tilfælde er at gøre feltet sikkert i agility træning så koda skal lære at dutte på græsset før han kan løbe videre så han ikke bliver en der springer feltet over :blink:

 

en lille bitte film her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige filmet en hurtig og meget kort film hehe...

 

Formålet med dutte øvelsen i dette tilfælde er at gøre feltet sikkert i agility træning så koda skal lære at dutte på græsset før han kan løbe videre så han ikke bliver en der springer feltet over :blink:

 

en lille bitte film her...

 

Jeg kan ikke se den, der kommer bare et hvidt felt med et blåt spørgsmålstegn frem :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Luna lært at lukke to skuffer, næste plan er at åbne alle skuffer i hele køkkenet og få hende til at løbe rundt og lukke dem alle sammen :banan:

 

[media]

[/media]

 

Vi har været ude og øve lidt mere, og nu kan Luna lukke alle skufferne i køkkenet, så mangler jeg bare, at hun ikke skal have belønning i mellem hver enkelt skuffe :klap:

 

Og Luna elsker bare denne leg, det er så sødt at se, halen går bare på hende hele tiden :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi har været ude og øve lidt mere, og nu kan Luna lukke alle skufferne i køkkenet, så mangler jeg bare, at hun ikke skal have belønning i mellem hver enkelt skuffe :klap:

 

Og Luna elsker bare denne leg, det er så sødt at se, halen går bare på hende hele tiden :lun:

 

Ejjjj hvor er hun bare 2tal sej til det :-)

Og hvor er hun altså skøn at se på:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Luna lært at lukke to skuffer, næste plan er at åbne alle skuffer i hele køkkenet og få hende til at løbe rundt og lukke dem alle sammen :banan:

 

[media]

[/media]

 

Hvor ER Luna bare dygtig.:klap:

jeg ville også gerne lære Gracie at lukke skuffer, men mit køkken er fra 88, og skufferne skal skubbes hele vejen i, og det er lige hårdt nok for en hundesnude. Jeg har forsøgt, og det bliver kun til noget dutteri.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ER Luna bare dygtig.:klap:

jeg ville også gerne lære Gracie at lukke skuffer, men mit køkken er fra 88, og skufferne skal skubbes hele vejen i, og det er lige hårdt nok for en hundesnude. Jeg har forsøgt, og det bliver kun til noget dutteri.:vedikke:

 

Ja, der mine skuffer noget lettere, de glider i skinner, så når hun først får dem til at rulle, så går resten næsten af sig selv :-D

 

Jeg fik hende forresten også lige til at lukke en enkelt skabslåge, så næste gang jeg skal lave mad bliver et helvede, jeg når lige at åbne noget, hvorefter hun smækker det i før jeg får fat i det jeg skulle have :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot Luna :-D

 

Hvor meget/længe har I trænet på det???

 

Altså hun kunne jo target på håndflade og targetstick i forvejen, så i en enkelt session havde jeg en gul lap klistret fast på håndfladen, så havde hun fanget den med at dutte på lappen.

 

Så satte jeg lappen fast på skuffen og efter ca. 3 sessioner fjernede jeg lappen igen, herefter var opgaven at få lidt mere power på hende for at hun fik lukket skuffen og ikke bare duttet på den. Så i stedet for godbidder, så fandt jeg legetøjet frem, legetøj får altid Luna til at arbejde lidt mere ivrigt, og være lidt mere voldsom :mrgreen:

Og efter at have brugt legetøj i 2 sessioner, så var den hjemme, og i går forsøgte jeg så for første gang at åbne to skuffer i stedet for kun én, og jeg var så heldig at den gik lige ind på lystavlen :5up:

 

En session er hos os er lig med 3 træningsomgange i træk, hvor hver træningsomgang består af ca. 5-6 godbidder (så ca. et halvt minut).

 

Så 7 træningssessioner har vi brugt på at få dette indlært :-D

 

Men Luna syntes så også at det er sjovt at skubbe skuffen i, så dette var én af de øvelser der var rimelig lette for os, netop fordi hun selv syntes det var sjovt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har haft og har stadig en sjov oplevelse derhjemme for tiden...

 

For jer af jer som har set filmen hvor hundene kan åbne lågen ud til køkkenet, hvilket er enormt praktisk at kunne sende dem derud...

Lågen har siddet lidt skævt grundet en liste og jeg har selv leget handy mand så dene r sat op på mine maner...

 

Min kammerat som var og arbejde i lidt gang for mig blev træt af at se på den skæve opsætning så han har retten den men vendt den om så åbningen er i den anden side end hvad hundene har været vandt til...

 

Spændende blev det da jeg sendte hundene i køkkenet de kunne ikke forstå den ikke kunne åbne og det var sjovt at se som de prøvede at dutte... Der gik faktisk lang tid før de egentlig gav lidt op og de lige skulle hjælpes lidt verbalt før de fandt ud af den anden side kunne åbne lågen... :hmm: Det sidder åbentbart rigtig fast idem at det er den ene sidde som har været til at åbne så det nærmest helt svært for dem at søge til den anden side...

 

Lidt skægt at se panikken i Koda's øjne da han troede det var umuligt at komme ud i "hans" køkken :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft og har stadig en sjov oplevelse derhjemme for tiden...

 

For jer af jer som har set filmen hvor hundene kan åbne lågen ud til køkkenet, hvilket er enormt praktisk at kunne sende dem derud...

Lågen har siddet lidt skævt grundet en liste og jeg har selv leget handy mand så dene r sat op på mine maner...

 

Min kammerat som var og arbejde i lidt gang for mig blev træt af at se på den skæve opsætning så han har retten den men vendt den om så åbningen er i den anden side end hvad hundene har været vandt til...

 

Spændende blev det da jeg sendte hundene i køkkenet de kunne ikke forstå den ikke kunne åbne og det var sjovt at se som de prøvede at dutte... Der gik faktisk lang tid før de egentlig gav lidt op og de lige skulle hjælpes lidt verbalt før de fandt ud af den anden side kunne åbne lågen... :hmm: Det sidder åbentbart rigtig fast idem at det er den ene sidde som har været til at åbne så det nærmest helt svært for dem at søge til den anden side...

 

Lidt skægt at se panikken i Koda's øjne da han troede det var umuligt at komme ud i "hans" køkken :lun:

 

Det er jo det der med generalisering som vi mennesker nogen gange har lidt svært ved at forstå :lol:

 

Stakkels Koda, men hvor var det godt at han alligevel fandt ud af køkkenet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...