Hop til indhold

Gider jeres hunde kurv ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja jeg kender en del hunde, der ikke gider at bruge deres hundekurv/madras om dagen. De vil hellere ligge i sofaen eller på et tæppe osv.

 

 

Har i en kurv/blød madras til jeres hunde ? Bliver den brugt ? Hvad er det for en slags ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores vovse gider ikke sin kurv. Vi havde købt en rigtig fin en til ham, men i løbet af kort tid flyttede han alle sine ting fra kurven i stuen til den cover til bilens bagagerum, der er i bryggerset. Nu er det hans kurv. Han ligger stadig ikke i den, men det er i den han vil have alle sine legesager og af uransaglige årsager er det her han skal spise sin daglige Dentastix.

 

Slappe af, hvile og sove foregår inde på soveværelsesgulvet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Vi har mange slags liggepladser, og det mener jeg er det bedste :-)

 

Vi har en plastickurv, den er rigeligt stor, de kan ligge der begge to :-)

 

I den har vi en undermadras der er foldet og to vetbed stykker :-)

 

Det er som det skal være siger de :lol:

 

Derudover har de madrasser, liggepuder, sofae, lænestol og sengen :-)

 

Hvis en kurv ikke bliver brugt står den evt et forkert sted.

 

Hunde vil gerne ligge trygt og med overblik :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa har "arvet" Speedys stol, hun bruger den mest når vi spiser. Så kan hun nemlig følge med i hvad vi spiser:-D

Så har hun en pude under spisebordet, den bruger hun ind i mellem. Så er der den flettede kurv som altid har værert en fælleskurv, den bruger hun næsten aldrig. hendes bløde stofseng ved siden af sofaen er flittig brugt, især når hun ligger med en kong eller et okseben. Inde under sengen har hun en madras, den bruger hun når det er varm om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Mine fortrækker at ligge i sengen og sofaen, den store plast kurv i stuen blir også brugt en del.

Diesel ligger også en del på gulvet.

Den bløde stof kurv i soveværelset bruger de nærmest aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Tika har en Snoozee Dog (eller noget i den stil) stofkurv som fulgte med da jeg overtog hende (ja, ikke alene var min lille hund gratis, jeg fik ovenikøbet en hundekurv for at tage hende :megaked:). Hendes tidligere ejere havde lige vasket kurven, der endnu var lettere fugtig.

 

Jeg tror jeg har set hende LIGGE i den en 3-4 gange siden, ikke mere. Af og til går hun i gang med et redebygningsprojekt derovre (roder rundt med et tæppe, der ligger der, men så, efter et stykke tid, er det som om hun siger "nej, det er altså HÅBLØST, dette her!" og hovedrystende dropper ideen :roll: - skøre hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Cille pigen har 3 "menneskeskabte" liggepladser:

 

1) En tyk skumgummimadrads - pt. størrelse 80 x 180 cm :oops: - den bruges flittigt - der serveres kong'er og andre godbidder, og det er der, vi siger "god morgen" hver dag :-D "Puden" er placeret i stuen så, der er prima opsyn over hele stuen, samt begge dører der indtil.

 

2) Et tykt foldet tæppe, der er placeret for enden af den ene sofa (knap 1,5 m fra "puden") - det bruges ligeledes flittigt, og der tager hun ofte kong'erne og andet med

hen.

 

3) ½-delen af den ene sofa, hvor jeg har fjernet rygpuden og lagt et tæppe henover stoffet - sofaen benyttes ikke så meget, men dog dagligt.

 

Her i varmen ligger hun mest på gulvet, hvor der er dejligt køligt, men alle 3 ovenstående pladser bliver stadig benyttet dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

vi havde en til vores første hund da hun var hvalp. det eneste den nogensinde blev brugt til var tygge på og kradse i...

 

nu ligger hundene i sofaer, stole, sængen og på gulvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det gider hun godt :-)

 

Stella har en Fatboy sækkestol med lammeskind på og et stofbur med et tæppe. Det er hendes "kurve" og er hendes helt egne - sådan minus kattene, der også kan finde på at sove på Fatboyen.

 

Sækkestolen er i stuen og buret i soveværelset.

Hvis Stella skal sove i løbet af dagen vælger hun lige så tit sækkestolen, som hun vælger sofaen, ligesom sækestolen også bliver brugt til serveringssted for konger m.m.

Buret tilbringer hun det meste af natten i, og så kommer hun ofte tøffende hen på morgenen og vil under dynen.

 

Lige i tiden gider hun godt nok ikke nogen af delene, der er så varmt at hun for det meste sover på fliserne i entreen eller på gulvet under sengen.

 

Det er fint at hundene må være over alt, men jeg tror det er vigtigt for dem at have et sted eller flere der er helt deres eget.

For de flestes vedkommende er det jo også sådan, at der mere eller mindre ofte kommer gæster og gæste hunde i vore hjem. I den forbindelse er det rart at hunden ved den har et sted der er dens helt eget og hvor den får 100% fred!

Link til indlæg
Del på andre sites

Silkes kurv (hunde-rede) kan bruges på mange måder:

1) Til at ligge i. 2) Til at gnubbe ryg. 3) Til at samle ting sammen i. 4) Til at have veninden på besøg i.

 

Men Silke ligger lige så tit i sofaen, eller på et tæppe med dynebetræk. Eller hun ligger på en tyk hynde ved siden af sofaen. Den blev oprindelig lagt der for at den lille hvalp ikke skulle trille ned på gulvet fra sofaen og slå sig....... Men Silke blev så glad for at ligge på den, så den blev permanent.

 

Om natten sover hun under mors seng..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vores hunde er nu også glade for deres liggepladser.

 

Inde i stuen har de begge sådan en her:

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundebett/stoffbetten/sofas/47667

og den kan virkelig anbefales - de er slidstærke, betrækket kan vaskes og så er de pæne (ok det er jo en smagssag :blink:) men når man har hunde med hyrdeegenskaber, så er en kurv af 'lammeskind' vel på sin plads :mrgreen:

 

I gangen har Zacho en stor kurv i plastic med en madras og et tæppe i og Joey har et stort metalbur med det samme i.

 

I køkkenet står der også en plastickurv - det er for det meste kun Joey der benytter den, men Zacho kan også finde på, at tage en morfar deri.

 

De har selv mere eller mindre valgt deres liggesteder :-)

 

Vi har aldrig brugt kurvene som 'skammekroge' men derimod som steder hvor fedtede og krummende snacks kan indtages og en hyggelur midt på dagen kan snuppes, måske derfor at det altid er attraktivt at gå over at ligge sig i kurven :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Mine hunde vil gerne bruge deres kurve!

 

De har to kurve inde på mit værelse og et bur - den ene kurv er en sort plastickurv hvor der ligger en stor blød pude i og den anden kurv er en blød stofkurv. Og så har de en kurv på badeværelset (mest Sittos kurv) det er også en stofkurv.

 

Og så har de to tæpper i stuen, som er deres - der får de bl.a. morgen- og aftensmad.

 

Og så har de vores to sofaer og en lænestol - men sengen må de ikke være i..

 

De er begge glade for kurvene og bruger dem hver eneste dag, enten sover de begge i hver deres kurv om natten, eller også ligger én af dem i en kurv og den anden ligger i bur. Det er lidt forskelligt, men alle liggepladser bliver brugt hver dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco har en plastik kurv i soveværelset med en dyne i, den bruger han stort set hver nat, her mens det er så varmt har han lagt sig ud på gulvet i løbet af natten.

I køkkenet har han en dyne som han ligger på mens vi andre spiser og det er også her kong og kødben gerne bliver fortærret.

I stuen har han en stor sækkerstol som han også bruger rigtig meget.

Og endelig så har han sin egen plads i sofaen, han kan virkelig nedstirre gæsterne hvis de sidder på HANS plads :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
Tacco har en plastik kurv i soveværelset med en dyne i, den bruger han stort set hver nat, her mens det er så varmt har han lagt sig ud på gulvet i løbet af natten.

I køkkenet har han en dyne som han ligger på mens vi andre spiser og det er også her kong og kødben gerne bliver fortærret.

I stuen har han en stor sækkerstol som han også bruger rigtig meget.

Og endelig så har han sin egen plads i sofaen, han kan virkelig nedstirre gæsterne hvis de sidder på HANS plads :-D

 

Ha. det med at tage plads. det oplevede jeg her i weekenden. Jeg troede det var løgn. Der var en der satte sig på Mollies plads (ifælge hende selv)

Hun hoppede op og kilede sig ned ved siden af ham på de. 25 cm der var hen til armlænet. Han blev ski lidt paf. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha. det med at tage plads. det oplevede jeg her i weekenden. Jeg troede det var løgn. Der var en der satte sig på Mollies plads (ifælge hende selv)

Hun hoppede op og kilede sig ned ved siden af ham på de. 25 cm der var hen til armlænet. Han blev ski lidt paf. :blink:

 

Det er med at sørge for at der er plads til alle :-D

Hvis ikke det hjælper for tacco at stirre så starter han med at lægge hovedet på skødet af folk (og her gælder det om at stoppe ham med det samme,gør man ikke det er man selv ude om de ) Pædagoiske hundefolk de ignorerer ham bare og så sker der følgende: laangsomt kommer den ene pote op og laangsomt den næste, så møver han maven lidt med og før gæsten ved af det så ligger der 33 kg hund på skødet og Tacco kigger triumferende op på og måske er de heldige at få et lille slik i hovedet inden han lægger sig til at sove :mrgreen:

 

Jeg elsker at se folk i hovedet når han gør sådan :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde snuppet en papkasse til Aslan nede i brugse, vi havde gjort den heeeeeeeeeelt perfekt, lige som alle råd siger man skal, det havde vi gjort.

 

Han har været i den en gang, og det var fordi der var røget en godbid derind :roll:

 

Vi havde købt et spejdertæppe som vi havde lagt over ved opdrætter, det lagde vi rundt om et tykt tæppe, og der har han ligget siden. Da han havde lidt svært ved at falde til ro andre steder, købte vi nogle flere spejdertæpper, og dem rykker han rundt med efter hvor han har lyst til at ligge.

Og inde i soveværelset har han - nej i må ikke skælde mig ud - et tæppe med en pude på :oops: Og han har den pude fordi vi gang på gang har set ham løbe hen til puden og smider sig ned, og falder i søvn! (altså hvis vi ligger os på madressen med puden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice har mange sove/hvile/ligge pladser.

 

Hun har diverse tæpper (PetBeds) købt hos Tholo, som ligger på gulvet rundt om i huset - dem bruger hun rigtig meget.

Hun har en kurv som hun også bruger rigtig meget.

Der udover har hun også en sækkestol som hun også bruger rigtig meget

[ATTACH]842[/ATTACH]

 

 

Desuden ligger hun også meget i vores sofa og om natten sover hun i vores seng - helt efter eget valg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte

Vi har en kurv i hård plastic, da vi regnede med, at en blødere kurv højst sandsynligt ville gå til, når de små hvalpetænder kløede for meget. Det har indtil videre vist sig, at være et ret fornuftigt køb, for den er god at gnuppe gummer på, når man ligger i kurven. Derudover har han en transportkasse, hvor indgangen kan fjernes helt. Den går han også af og til i og tager en lille lur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Hehe det er så meget forskelligt som forventet :mrgreen:

 

Er der nogen, der har gode erfaringer med fatboy sengene til små hunde ? :-D

Jeg vil tro, at Harry vil være vild med sådan en. Han er i hvert fald vild med at ligge i sønnikes sækkestol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...