Hop til indhold

At få lammeskind hvidt igen


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg læst samtlige tråde om rengøring af lammeskind på forum, og afprøvet samtlige råd. Karlas 2 lammeskind er rene, men stadig skidenbrune i farven :damn:

 

Er der nogen der ved om det der dyre lammeskindsshampoo man kan købe i hestebutikker rent faktisk virker? Jeg ville virkelig gerne, at de blev "noget der nærmer sig hvidt" igen... men produkterne er ikke ligefrem billige, så hvis de ikke virker, gider jeg ikke købe dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nu har jeg læst samtlige tråde om rengøring af lammeskind på forum, og afprøvet samtlige råd. Karlas 2 lammeskind er rene, men stadig skidenbrune i farven :damn:

 

Er der nogen der ved om det der dyre lammeskindsshampoo man kan købe i hestebutikker rent faktisk virker? Jeg ville virkelig gerne, at de blev "noget der nærmer sig hvidt" igen... men produkterne er ikke ligefrem billige, så hvis de ikke virker, gider jeg ikke købe dem...

 

Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumbler

Selve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det.

Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must.

Har prøver det adskillige gange og det er ok.

Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre

Link til indlæg
Del på andre sites

Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumbler

Selve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det.

Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must.

Har prøver det adskillige gange og det er ok.

Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre

 

hmmm... måske er de bare blevet for ulækre så? Jeg har vasket dem i maskinen - stadig skidenbrune. Håndvasket dem - stadig skidenbrune. Håndvasket dem i shampoo - stadig skidenbrune...

 

Suk... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumbler

Selve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det.

Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must.

Har prøver det adskillige gange og det er ok.

Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre

 

Uldvask bliver de rene af, ja... men ikke hvide. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme med mine.. Uldvask, hård vask, diverse produkter.. stadig klamhedsfarvede. Hvorfor er de de har insisteret at slæbe så mange klamme ting over på det?

 

Nårh, regner med at gå amok i IKEA til december

 

du har nok ret - IKEA amok it is!

 

Kan se nogle foreslår sæbespåne opløsning, og eddikeblanding når man skyller det rent igen

 

Hmm... det må forsøges :hmm:

 

Måske skulle i bare vælge et lammeskind i gråt :drille:

 

Helt ærligt - hvad havde i regnet med?

 

Hvidt tæppe og en hund :mrgreen:

 

Du har nok desværre ret :lol: fra nu af køber jeg kun sort indfarvede lammeskind

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Du har nok desværre ret :lol: fra nu af køber jeg kun sort indfarvede lammeskind

 

Du skal bare være opmærksom på at de godt kan være en anelse statiske - men har hørt at det kun er i starten, indtil de er blevet brugt lidt :blink:

 

Ellers er det måske også værd at holde øje med de økologisk garvede fra JYSK. De er på tilbud til 200kr engang imellem. Hvis man går op i sådan noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bare være opmærksom på at de godt kan være en anelse statiske - men har hørt at det kun er i starten, indtil de er blevet brugt lidt :blink:

 

Ellers er det måske også værd at holde øje med de økologisk garvede fra JYSK. De er på tilbud til 200kr engang imellem. Hvis man går op i sådan noget :blink:

 

Men kun 79kr i IKEA til december :klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

prøv at hælde noget eddike i vaskevandet.

eddike hjælper mod en masse ting, og også beskidt og fedtet pels.

samme hvis du har problemer med hvis pels, og hormondannelse, så pelsen bliver misfarvet (gul). så fjerne eddiken den gule farve, og gør pelsen mindre fedtet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...