Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

At få lammeskind hvidt igen

Featured Replies

Besvaret

Nu har jeg læst samtlige tråde om rengøring af lammeskind på forum, og afprøvet samtlige råd. Karlas 2 lammeskind er rene, men stadig skidenbrune i farven :damn:

 

Er der nogen der ved om det der dyre lammeskindsshampoo man kan købe i hestebutikker rent faktisk virker? Jeg ville virkelig gerne, at de blev "noget der nærmer sig hvidt" igen... men produkterne er ikke ligefrem billige, så hvis de ikke virker, gider jeg ikke købe dem...

Besvaret
Nu har jeg læst samtlige tråde om rengøring af lammeskind på forum, og afprøvet samtlige råd. Karlas 2 lammeskind er rene, men stadig skidenbrune i farven :damn:

 

Er der nogen der ved om det der dyre lammeskindsshampoo man kan købe i hestebutikker rent faktisk virker? Jeg ville virkelig gerne, at de blev "noget der nærmer sig hvidt" igen... men produkterne er ikke ligefrem billige, så hvis de ikke virker, gider jeg ikke købe dem...

 

Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumbler

Selve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det.

Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must.

Har prøver det adskillige gange og det er ok.

Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre

Besvaret
  • Forfatter
Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumbler

Selve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det.

Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must.

Har prøver det adskillige gange og det er ok.

Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre

 

hmmm... måske er de bare blevet for ulækre så? Jeg har vasket dem i maskinen - stadig skidenbrune. Håndvasket dem - stadig skidenbrune. Håndvasket dem i shampoo - stadig skidenbrune...

 

Suk... :roll:

Besvaret

Det samme med mine.. Uldvask, hård vask, diverse produkter.. stadig klamhedsfarvede. Hvorfor er de de har insisteret at slæbe så mange klamme ting over på det?

 

Nårh, regner med at gå amok i IKEA til december

Besvaret

Kan se nogle foreslår sæbespåne opløsning, og eddikeblanding når man skyller det rent igen

Besvaret

Måske skulle i bare vælge et lammeskind i gråt :drille:

 

Helt ærligt - hvad havde i regnet med?

 

Hvidt tæppe og en hund :mrgreen:

Besvaret
Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumbler

Selve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det.

Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must.

Har prøver det adskillige gange og det er ok.

Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre

 

Uldvask bliver de rene af, ja... men ikke hvide. :blink:

Besvaret
Nårh, regner med at gå amok i IKEA til december

 

Godt, vi bor i vores ende af landet, for har nøjagtig samme plan...!

Besvaret
  • Forfatter
Det samme med mine.. Uldvask, hård vask, diverse produkter.. stadig klamhedsfarvede. Hvorfor er de de har insisteret at slæbe så mange klamme ting over på det?

 

Nårh, regner med at gå amok i IKEA til december

 

du har nok ret - IKEA amok it is!

 

Kan se nogle foreslår sæbespåne opløsning, og eddikeblanding når man skyller det rent igen

 

Hmm... det må forsøges :hmm:

 

Måske skulle i bare vælge et lammeskind i gråt :drille:

 

Helt ærligt - hvad havde i regnet med?

 

Hvidt tæppe og en hund :mrgreen:

 

Du har nok desværre ret :lol: fra nu af køber jeg kun sort indfarvede lammeskind

Besvaret

 

Du har nok desværre ret :lol: fra nu af køber jeg kun sort indfarvede lammeskind

 

Du skal bare være opmærksom på at de godt kan være en anelse statiske - men har hørt at det kun er i starten, indtil de er blevet brugt lidt :blink:

 

Ellers er det måske også værd at holde øje med de økologisk garvede fra JYSK. De er på tilbud til 200kr engang imellem. Hvis man går op i sådan noget :blink:

Besvaret
Du skal bare være opmærksom på at de godt kan være en anelse statiske - men har hørt at det kun er i starten, indtil de er blevet brugt lidt :blink:

 

Ellers er det måske også værd at holde øje med de økologisk garvede fra JYSK. De er på tilbud til 200kr engang imellem. Hvis man går op i sådan noget :blink:

 

Men kun 79kr i IKEA til december :klap::klap:

Besvaret
Men kun 79kr i IKEA til december :klap::klap:

 

De tynde lammeskind eller rigtige tykke lammeskind?

Besvaret

Uh! Jeg tror at Dexter skal have et lammeskind fra Ikea i julegave! :klap:

Besvaret
De tynde lammeskind eller rigtige tykke lammeskind?

 

De tykke :5up:

Besvaret
De tykke :5up:

 

Nemlig.. Er det ikke fra d. 3 december? Står der fra de åbner xD Skal købe til jeg ikke kan have flere i min bil

Besvaret
Nemlig.. Er det ikke fra d. 3 december? Står der fra de åbner xD Skal købe til jeg ikke kan have flere i min bil

 

Jeg tror det er fra d. 21. dec....:hmm:

Besvaret
Jeg tror det er fra d. 21. dec....:hmm:

 

Du har ret! 21 december it is - date med IKEA fra morgenstunden xD

Besvaret
Du har ret! 21 december it is - date med IKEA fra morgenstunden xD

 

Også her :mrgreen:

- Jeg havde nemlig skrevet datoen i min kalender, så jeg ikke kom til at glemme det :cool::oops:

Besvaret
Men kun 79kr i IKEA til december :klap::klap:

 

 

What?!?!?! Har de tilbud på lammeskind i Ikea til december??

Hvor nice!! Jeg ELSKER ikea!!!

 

Og Basses lammeskind er faktisk fint nok, men man kan vel altid bruge et nyt :D

Besvaret

Nååårh, er det sådan noget lokalt tilbud? Eller er det i alle Ikea?

 

Jeg bor jo nærmest lige ved siden af den i Taastrup..

Besvaret
  • Forfatter
Nååårh, er det sådan noget lokalt tilbud? Eller er det i alle Ikea?

 

Jeg bor jo nærmest lige ved siden af den i Taastrup..

 

nej nej det er i deres katalog - så det mmå vel gælde alle IKEA'er

 

[ATTACH]34393[/ATTACH]

Besvaret

prøv at hælde noget eddike i vaskevandet.

eddike hjælper mod en masse ting, og også beskidt og fedtet pels.

samme hvis du har problemer med hvis pels, og hormondannelse, så pelsen bliver misfarvet (gul). så fjerne eddiken den gule farve, og gør pelsen mindre fedtet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.