Besvaret Oktober 23, 201015 år comment_480092 Nu har jeg læst samtlige tråde om rengøring af lammeskind på forum, og afprøvet samtlige råd. Karlas 2 lammeskind er rene, men stadig skidenbrune i farven :damn: Er der nogen der ved om det der dyre lammeskindsshampoo man kan købe i hestebutikker rent faktisk virker? Jeg ville virkelig gerne, at de blev "noget der nærmer sig hvidt" igen... men produkterne er ikke ligefrem billige, så hvis de ikke virker, gider jeg ikke købe dem... Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480094 Nu har jeg læst samtlige tråde om rengøring af lammeskind på forum, og afprøvet samtlige råd. Karlas 2 lammeskind er rene, men stadig skidenbrune i farven :damn: Er der nogen der ved om det der dyre lammeskindsshampoo man kan købe i hestebutikker rent faktisk virker? Jeg ville virkelig gerne, at de blev "noget der nærmer sig hvidt" igen... men produkterne er ikke ligefrem billige, så hvis de ikke virker, gider jeg ikke købe dem... Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumbler Selve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det. Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must. Har prøver det adskillige gange og det er ok. Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år Forfatter comment_480095 Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumblerSelve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det. Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must. Har prøver det adskillige gange og det er ok. Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre hmmm... måske er de bare blevet for ulækre så? Jeg har vasket dem i maskinen - stadig skidenbrune. Håndvasket dem - stadig skidenbrune. Håndvasket dem i shampoo - stadig skidenbrune... Suk... Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480244 Det samme med mine.. Uldvask, hård vask, diverse produkter.. stadig klamhedsfarvede. Hvorfor er de de har insisteret at slæbe så mange klamme ting over på det? Nårh, regner med at gå amok i IKEA til december Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480245 Kan se nogle foreslår sæbespåne opløsning, og eddikeblanding når man skyller det rent igen Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480309 Måske skulle i bare vælge et lammeskind i gråt Helt ærligt - hvad havde i regnet med? Hvidt tæppe og en hund Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480312 Almindelige lammeskind kan vaskes med et uldvaskemiddel i vaskemaskinen på uldprogram. Centrifugeres og ligge tørre. Ingen tumblerSelve skind siden kan godt blive lidt stiv efter tørring men den bliver blød igen hvis man masserer det. Eventuelt kan man gnide skindet ind i læderpleje på skindsiden men det er ikke et must. Har prøver det adskillige gange og det er ok. Alternativt kan du vente til der ligger et tykt lag sne i haven og så kan man "vaske" skindet i sne. Det virker faktisk også. Men du får pivkolde fingre Uldvask bliver de rene af, ja... men ikke hvide. :blink: Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480357 Nårh, regner med at gå amok i IKEA til december Godt, vi bor i vores ende af landet, for har nøjagtig samme plan...! Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år Forfatter comment_480435 Det samme med mine.. Uldvask, hård vask, diverse produkter.. stadig klamhedsfarvede. Hvorfor er de de har insisteret at slæbe så mange klamme ting over på det? Nårh, regner med at gå amok i IKEA til december du har nok ret - IKEA amok it is! Kan se nogle foreslår sæbespåne opløsning, og eddikeblanding når man skyller det rent igen Hmm... det må forsøges :hmm: Måske skulle i bare vælge et lammeskind i gråt Helt ærligt - hvad havde i regnet med? Hvidt tæppe og en hund Du har nok desværre ret fra nu af køber jeg kun sort indfarvede lammeskind Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480453 Du har nok desværre ret fra nu af køber jeg kun sort indfarvede lammeskind Du skal bare være opmærksom på at de godt kan være en anelse statiske - men har hørt at det kun er i starten, indtil de er blevet brugt lidt :blink: Ellers er det måske også værd at holde øje med de økologisk garvede fra JYSK. De er på tilbud til 200kr engang imellem. Hvis man går op i sådan noget :blink: Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480688 Du skal bare være opmærksom på at de godt kan være en anelse statiske - men har hørt at det kun er i starten, indtil de er blevet brugt lidt :blink: Ellers er det måske også værd at holde øje med de økologisk garvede fra JYSK. De er på tilbud til 200kr engang imellem. Hvis man går op i sådan noget :blink: Men kun 79kr i IKEA til december :klap::klap: Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480696 Men kun 79kr i IKEA til december :klap::klap: De tynde lammeskind eller rigtige tykke lammeskind? Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480700 Uh! Jeg tror at Dexter skal have et lammeskind fra Ikea i julegave! :klap: Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480711 De tynde lammeskind eller rigtige tykke lammeskind? De tykke :5up: Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480713 De tykke :5up: Nemlig.. Er det ikke fra d. 3 december? Står der fra de åbner Skal købe til jeg ikke kan have flere i min bil Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480715 De tykke :5up: Så skal jeg nok også lige forbi Ikea Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480737 Nemlig.. Er det ikke fra d. 3 december? Står der fra de åbner Skal købe til jeg ikke kan have flere i min bil Jeg tror det er fra d. 21. dec....:hmm: Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480747 Jeg tror det er fra d. 21. dec....:hmm: Du har ret! 21 december it is - date med IKEA fra morgenstunden Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480749 Du har ret! 21 december it is - date med IKEA fra morgenstunden Også her - Jeg havde nemlig skrevet datoen i min kalender, så jeg ikke kom til at glemme det Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480755 Men kun 79kr i IKEA til december :klap::klap: What?!?!?! Har de tilbud på lammeskind i Ikea til december?? Hvor nice!! Jeg ELSKER ikea!!! Og Basses lammeskind er faktisk fint nok, men man kan vel altid bruge et nyt Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år Forfatter comment_480758 d. 21ende hvornår end de åbner, så må der indkøbes lammskind i tonsvis.... Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år comment_480760 Nååårh, er det sådan noget lokalt tilbud? Eller er det i alle Ikea? Jeg bor jo nærmest lige ved siden af den i Taastrup.. Rapporter
Besvaret Oktober 24, 201015 år Forfatter comment_480761 Nååårh, er det sådan noget lokalt tilbud? Eller er det i alle Ikea? Jeg bor jo nærmest lige ved siden af den i Taastrup.. nej nej det er i deres katalog - så det mmå vel gælde alle IKEA'er [ATTACH]34393[/ATTACH] Rapporter
Besvaret Oktober 25, 201015 år comment_480809 Ih så bliver der HF træf ved de forskellige IKEA'er Rapporter
Besvaret Oktober 25, 201015 år comment_480814 prøv at hælde noget eddike i vaskevandet. eddike hjælper mod en masse ting, og også beskidt og fedtet pels. samme hvis du har problemer med hvis pels, og hormondannelse, så pelsen bliver misfarvet (gul). så fjerne eddiken den gule farve, og gør pelsen mindre fedtet. Rapporter