Hop til indhold

ja til den nye hundelov


Gæst Millepigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Millepigen

Er der andre end mig der er glade for den nye hundelov ?

jeg har startet denne tråd, IKKE FOR AT STARTE KRIG; men for at vi ja-sigere, kunne dele vores tanker.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 286
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Millepigen

:-Ddet vil jeg rigtig gerne, smutter lige en tur, og så skal jeg nok vende tilbage. hvis det fordi du er dybt uenig i at loven er ok. så vil jeg bede dig, om at oprette en anden tråd. Denne er for ja-sigerne, da jeg ikke ønsker at "skændes". Håber det er ok

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der andre end mig der er glade for den nye hundelov ?

jeg har startet denne tråd, IKKE FOR AT STARTE KRIG; men for at vi ja-sigere, kunne dele vores tanker.:vinken:

Jeg tror denne tråd kommer til at starte en krig, også selvom den kun er til ja-sigere..:vedikke:

Nå men jeg er altså nej-siger, alle hunde er dejlige og ingen burde forbydes. Kun deres ejere der ikke kan opdrage dem godt nok. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

svært at sige jo.

 

der er mange ting i den nye lov jo.

 

Nogle ting er gode nok og andre er vanvittige.

 

Så hvis du savner nogle at være enig med, skal du nok præcisere om det er ALT i den nye eller dele af den.

 

Og hvis det er alt skal du nok få tråden i fred for mig :vinken:

 

jeg kan så undrer mig lidt over du ikke har postet tråden under debat.

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

:-Ddet vil jeg rigtig gerne, smutter lige en tur, og så skal jeg nok vende tilbage. hvis det fordi du er dybt uenig i at loven er ok. så vil jeg bede dig, om at oprette en anden tråd. Denne er for ja-sigerne, da jeg ikke ønsker at "skændes". Håber det er ok

 

Jeg er hverken og. Men jeg synes bare, at du skulle uddybe din mening for at sparke tråden i gang, give den en linie og så ud fra det urgamle princip om, at TS starter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

OKAY, så loggede jeg lige på til en advarsel, og det er ok. Derfor bliver jeg nu nødtil at vælge, at forholde mig til det jeg oprindeligt ville med denne tråd, altså positive tanker om den nye hundelov. (ved godt der også er mange negativ)

 

-Jeg er ikke ked af tanken om at mig og min familie + hund, i fremtiden, vil møde færre og færre muskelhunde.

 

-at der nu er en lov som "strammer" reglerne for muskelhunde (ikke at nogen racer, er mere bidende, de har bare ikke samme mål og kraft)

 

-at vi forhåbentlig undgår for mange sørgelige hundeskæbner, her tænker jeg på de muskelhunde, der bor hos nogle mennesker, som syntes at hundekampe og mishandling for at geare dem op, er helt ok.

 

-Jeg håber at de familier, der idag har en el. flere muskelhunde, og som er glade for dem, engang i fremtiden når de måske skal have ny hund, finder en anden race, som de kan blive ligeså glade for, (eller næsten), for jeg ved godt det er et stort tab, for rigtig mange mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

OKAY, så loggede jeg lige på til en advarsel, og det er ok. Derfor bliver jeg nu nødtil at vælge, at forholde mig til det jeg oprindeligt ville med denne tråd, altså positive tanker om den nye hundelov. (ved godt der også er mange negativ)

 

-Jeg er ikke ked af tanken om at mig og min familie + hund, i fremtiden, vil møde færre og færre muskelhunde.

 

-at der nu er en lov som "strammer" reglerne for muskelhunde (ikke at nogen racer, er mere bidende, de har bare ikke samme mål og kraft)

 

-at vi forhåbentlig undgår for mange sørgelige hundeskæbner, her tænker jeg på de muskelhunde, der bor hos nogle mennesker, som syntes at hundekampe og mishandling for at geare dem op, er helt ok.

 

-Jeg håber at de familier, der idag har en el. flere muskelhunde, og som er glade for dem, engang i fremtiden når de måske skal have ny hund, finder en anden race, som de kan blive ligeså glade for, (eller næsten), for jeg ved godt det er et stort tab, for rigtig mange mennesker.

 

Advarsel hvor? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er godt, at bødesatserne er sat betydeligt op.

 

HVIS altså der var nogen, der tog sig af den lov.

Politiet har jo ikke kapacitet til at fløjte rundt og kontrollere hunde.

 

Med hensyn til de forbudte racer, så synes jeg det er dårligt og helt helt virkningsløst. Og jeg håber den del bliver afskaffet efter næste valg.

 

 

Og det mener jeg SELV OM vi nu har haft endnu et "kamphundeoverfald" her hvor jeg bor.

Denne gang var det to staffordshire bull terriere, der gik til angreb på en bordercollie. Jeg mødte den frustrerede ejer og den humpende hund på vej hjem fra overfaldet.. Ejerne, -to unge piger, var bare rendt deres vej med hundene... Staffordshire bull terrieren er forresten slet ikke på forbudslisten, fordi den er så lille.. Men det er den race, der står for de fleste af "kamphundeoverfaldene" her i bebyggelsen.

 

Jeg synes, at de to hunde skal af med knoppen! Ikke fordi de er kamphunde eller er med eller ikke med på en liste, men fordi de sandsynligvis vil gå til angreb igen. Ejerne har tydeligt vist, at de ikke kan kontrollere dem.

Jeg er ikke tilhænger af at en hund skal psykoanalyseres for at finde årsagen til at den angreb en anden hund. Vi skal jo liige kunne være her allesammen. Og offeret med ejer skal kunne gå sine ture (hvis offeret overlevede) uden at risikere at møde sin overfaldshund igen.

 

Border-ejeren ville politianmelde overfaldet. Men jeg tror altså ikke rigtig på, at politiet gør noget, når man ikke har navn og adresse på de to hundes ejere..

 

Det dårligste ved hundeloven er det samme, som var det dårligste ved den gamle lov. Den blev ikke overholdt. Og der var ikke nogen, der tog sig af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVIS altså der var nogen, der tog sig af den lov.

Politiet har jo ikke kapacitet til at fløjte rundt og kontrollere hunde.

Jeg er så absolut en af JA-sigerne af den simple grund, at jeg er bange for at rende ind i en kamphund, der overfalder min hund. Selv i vores lille by er der nogle kamphunde, så risikoen er ikke teoretisk.

 

Jeg er klar over, at enhver hund kan - teoretisk - overfalde min hund, men det er en risiko, jeg sagtens kan leve med. Ellers kunne jeg jo slet ikke have hund!

 

Men efter at have hørt beretninger fra flere hundebekendte, der har været ude for voldsomme overfald - i alle tilfælde var deres egen hund i snor, men kamphunden var ikke/havde revet sig løs fra ejer -, så kan jeg altså ikke andet end være JA-siger.

 

At loven så slet ikke virker, gør ikke idéen med et forbud mindre fornuftigt. Og at politiet ikke engang "gider" rykke ud, når der kommer en anmeldelse om kamphunde, der render rundt i løs tilstand....tja, så er det ikke så mærkeligt, at den nye lov ikke "virker".

 

Det dårligste ved hundeloven er det samme, som var det dårligste ved den gamle lov. Den blev ikke overholdt. Og der var ikke nogen, der tog sig af det.

Helt enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg melder mig gerne "under fanen" tilfreds med den ny hundelov.

 

Jeg kan da godt se, at den er utrolig svær at håndhæve, og min erfaring er da også at de fleste er fuldstændig ligeglade med reglerne i den nye lov.

Det gælder både forbud med handel af ikke mærkede hunde samt kravet om line og mundkurv.

Derfor forstår jeg ikke den store utilfredshed der er med loven, når den alligevel kan overtrædes uden konsekvenser.

Men fotsæt endelig med at "råbe op" om utilfredsheden, det bevirker da forhåbentlig, at der fortsat holdes en smule focus på lovens eksistens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Narh...ja til ansvar...nej til tumper der ikke fatter at holde hund...

 

Nej til stemmefiskeri og populistisk politik...Nej tak til massehysteri på baggrund af medierne...

 

Og jeg skal nok lade være med at lave krig herinde...men jeg synes da at dem der synes at hundeloven er en god idé, skulle prøve at gå med mundkurv(på deres hund) og max 2 meter line ALTID...og så skal i komme og fortælle mig at i synes det er fair, fordi at en anden idiot med en hund magen til jeres ikke havde styr på den...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det er plat med en tråd, hvor man ikke må sige noget mod første indlæg. I tråde hvor der kun må dyrkes rygklapperi, bliver man jo aldrig udfordret på sine synspunkter og livsopfattelse. Og det kan altså være sundt i ny og næ.

 

Og folk herinde kan sagtens holde en proper tone. Også når så følelsesladede ting som deres hunde diskuteres. Nu ved jeg ikke hvor længe TS har været med, men der har været mange kamphundedebatter herinde, og de har alle været spændende og saglige. Uanset om folk var for eller imod hundelov og racer.

 

Men eftersom jeg ikke må få lov at ytre min mening om den nye hundelov, så fiser jeg ud af tråden igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det er plat med en tråd, hvor man ikke må sige noget mod første indlæg. I tråde hvor der kun må dyrkes rygklapperi, bliver man jo aldrig udfordret på sine synspunkter og livsopfattelse. Og det kan altså være sundt i ny og næ.

Faktisk er det vist den første, startet på denne side af hegnet,... det modsatte er set ofte, hvor der tydeligt ytres at man ikke vil diskutere, blot informere..... og hvad har vi,.... så hvis denne tråd er plat, er det vel bare een i en række af platte tråde.

 

Og folk herinde kan sagtens holde en proper tone. Også når så følelsesladede ting som deres hunde diskuteres. Nu ved jeg ikke hvor længe TS har været med, men der har været mange kamphundedebatter herinde, og de har alle været spændende og saglige. Uanset om folk var for eller imod hundelov og racer.

Hmm. Ja måske spændende, men da ikke altid lige rare. :shock: I følge min erfaring ender det ofte med at medlemmer der ikke lige følger stemningen herinde (som er for kamphunde) bliver latterliggjort eller bevidst misforstået/ tolket.

 

Men for lige at svare på startindlægget, så har det bevirket et større arbejde for mig at finde ud af hvor jeg lovligt må lade min hund færdes uden snor, men under kontrol (hvilket jeg godt kan leve med men klart synes er noget rod). Mener heller ikke at det kan bevirke færre overfald (når man selv søger fritløbsarealer) og altså ikke noget man får noget ud af andet end besvær.

 

På den anden side ser jeg færre kamphunde i mit nærmiljø (gad vide hvor de er forsvundet hen) :vedikke: men det beklager jeg overhovedet ikke, for rent egoistisk, er jeg helt fri. Så en positiv virkning er der sket i min verden,.... trods de opstramninger jeg selv bliver udsat for.

 

Det forhindrer mig dog ikke i at sætte mig ind i hvordan det må være at skulle have sin hund i line og mundkurv i det øjeblik den skal betræde offentlig område,... så en lov uden tilbagevirkende krav havde virket bedre for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

OKAY, så loggede jeg lige på til en advarsel, og det er ok. Derfor bliver jeg nu nødtil at vælge, at forholde mig til det jeg oprindeligt ville med denne tråd, altså positive tanker om den nye hundelov. (ved godt der også er mange negativ)

 

 

 

Jeg synes faktisk at det er temmelig interessant hvor den advarsel kommer fra og hvad den omhandler??? :shock: For i min verden er der da ikke nogen forskel på denne tråd og på tråde pro kamphunde som, som Ascha siger, ofte bliver indledt med "dette er ikke en debattråd" og lignende udmeldinger :vedikke:Så hvem advarer? Admin eller almindelige medlemmer? Og om hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk at det er temmelig interessant hvor den advarsel kommer fra og hvad den omhandler??? :shock: For i min verden er der da ikke nogen forskel på denne tråd og på tråde pro kamphunde som, som Ascha siger, ofte bliver indledt med "dette er ikke en debattråd" og lignende udmeldinger :vedikke:Så hvem advarer? Admin eller almindelige medlemmer? Og om hvad?

Advarslen blev givet af mod gruppen og handler på ingen måder ommdenne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Ok, så er jeg mere rolig :-D Jeg blev lige helt bekymret for det ville da være en kedelig (og ny) form for censurd015.gif

 

Det der bare lige undre mig er at jeg får en advarsel for sætningen:

 

Så bliver vi altså nødtil at kunne tænke lidt ud i fremtiden, os der kan:stupid:

 

ikke 1 dag efter

ikke 2 dage efter

ikke 3 dage efter

ikke 4 dage efter

den 5 dag kl 13.27, opretter jeg så denne tråd, og vupti en time senere, modtager jeg advarslen, for den 5 dage gamle sætning???

Ja i må altså undskylde, men for mig virker det mærkeligt:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Det der bare lige undre mig er at jeg får en advarsel for sætningen:

 

Så bliver vi altså nødtil at kunne tænke lidt ud i fremtiden, os der kan:stupid:

 

ikke 1 dag efter

ikke 2 dage efter

ikke 3 dage efter

ikke 4 dage efter

den 5 dag kl 13.27, opretter jeg så denne tråd, og vupti en time senere, modtager jeg advarslen, for den 5 dage gamle sætning???

Ja i må altså undskylde, men for mig virker det mærkeligt:hmm:

 

Nej det er der skam ikke noget underligt i. Der er jo en del moderatorer som er imod raceforbuddet i den nye hundelov :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der bare lige undre mig er at jeg får en advarsel for sætningen:

 

Så bliver vi altså nødtil at kunne tænke lidt ud i fremtiden, os der kan:stupid:

 

ikke 1 dag efter

ikke 2 dage efter

ikke 3 dage efter

ikke 4 dage efter

den 5 dag kl 13.27, opretter jeg så denne tråd, og vupti en time senere, modtager jeg advarslen, for den 5 dage gamle sætning???

Ja i må altså undskylde, men for mig virker det mærkeligt:hmm:

Jeg tror det er fordi at moderatorerne først skal blive enige om, om det der anmeldes skal give en advarsel. Det er måske ikke altid nemt at blive enige om. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for, at bødesatserne er sat op

 

Jeg er glad for kravet om, at hundene skal mærkes inden de sælges (inden 8 uger)

 

Jeg forstår frustrationen over, at man skal have mundkurv/kort line på sin hund, når man har styr over den, men samtidig er jeg glad for, at der måske kommer et fald i antallet af tåber med hunde, de ikke skal have. Jeg har desværre oplevet alt for mange af de forkerte ejere med listehunde, så jeg er lidt lettet over, at jeg ikke ser så mange mere. Men utroligt ked af det på vegne af dem, det uretmæssigt rammer. Jeg er ikke overbevist om, at forbud er den rette vej frem, da de tåber nok bare vælger en anden race - og så bliver den forbudt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...