Hop til indhold

ja til den nye hundelov


Gæst Millepigen
 Share

Recommended Posts

Gæst mariannaa
Jeg har skam fulgt med i den hetz der har været, og jeg finder den dybt uretfærdig.

Jeg bor jo i et land som gennem de sidste rigtig mange år, har bevist at raceforbud IKKE virker!

Du er da godt nok modig sådan at lade dine dræberhunde hilse på uskyldige kæledyr :mrgreen:

Sally har en play-date med en bullterrier senere på ugen, det kunne være jeg skulle overveje en ekstra gang?

 

Og så må jeg lige sige, igen - At lige så snart nogen her inde ikke er enige i den gænse holdnig, så bliver debattøren latterliggjort .

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 286
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mariannaa
deres alias: "dræberhunde" ...et ret charmerende stempel de har fået herhjemme i DKDet siger du bare fordi du ikke kender ...og tiltrods for at både puddel, ukendt hunderace og golden/cocker slap levende fra at hilse på hende i dag...:shock:

 

Og igen - Flot :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så må jeg lige sige, igen - At lige så snart nogen her inde ikke er enige i den gænse holdnig, så bliver debattøren latterliggjort .

nu var mit svar til Dogfather, som jeg er enig med, så jeg mener bestemt ikke at jeg har latterliggjort nogen. Jeg har sågar lige præcis for få minutter siden IKKE latterliggjort dig, ja ikke engang modsagt dig, da jeg jo ikke kan argumentere mod dine egne erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sindsygt mange overværelser af overfald da jeg boede i Århus vest (århus gettokvarter) og det vel af mærke af hunde som blev flændset op og ikke små bideri - Og hundene var ikke til at få til at slippe igen.

Det lyder til, at du har oplevet det hele på tæt hold, så jeg vil gerne spørge om forbuddet har virket? Holder folk op med at anskaffe sig hundene, fordi loven foreskriver det?

 

Og rigtig god bedring med Mimi - håber hun kommer godt gennem det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

narh...der var faktisk en pointe med min "latterliggørelse"...at til trods for at folk der er for loven, tilsyneladende mener at alle vores hunde er blodtørstige bæster, så er der da tre hunde der har overlevet at møde min Victoria i dag?

 

Derimod mener jeg at raceforbuddet er en fornærmelse og latterliggørelse imod og af mig som person, da regeringen tilsyneladende mener at mennesker som jeg, og andre der har valgt f.eks. en amstaff, er for inkompetente til at holde styr på vores hunde, uden at gå med livrem og seler...

 

og jeg ved godt hvad der sker nu: en eller anden svarer "jamen der er jo masser af tilfælde i medierne der netop beviser at det kan i heller ikke"...men nu er det fåtal af kamphundeejere der ikke har styr på deres dyr, jo ikke repræsentative for os alle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

Jeg tror et af problemerne med ikke at se større virkning af hundeloven, er at mange af dem der har muskelhunde tænker, jeg gider da ikke overholde reglerne, når andre ikke gør. der bliver også avlet i dk med listehunde, igen fordi folk ikke gider rette sig efter loven, når andre kan, kan jeg også. Og kan man ikke lige skaffe en i dk. så importerer vi da bare en fra udlandet, igen fordi når andre kan, kan jeg også.

Det kunne være rart hvis der var nogle af disse ejere, der tænkte, okay det er hårdt og ærgeligt, men alligevel går i forkøbet og retter sig efter loven, for nej der bliver ikke færre listehunde, hvis ejerne til disse ikke mener hundeloven gælder dem, uanset om det er retfærdigt el. ej.

Så det er på ingen måde politiet skyld, alle disse listehunde. For jeg formoder at de fleste ejere, til disse er informeret om loven. De gider bare ikke rette sig efter den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg tror et af problemerne med ikke at se større virkning af hundeloven, er at mange af dem der har muskelhunde tænker, jeg gider da ikke overholde reglerne, når andre ikke gør. der bliver også avlet i dk med listehunde, igen fordi folk ikke gider rette sig efter loven, når andre kan, kan jeg også. Og kan man ikke lige skaffe en i dk. så importerer vi da bare en fra udlandet, igen fordi når andre kan, kan jeg også.

Det kunne være rart hvis der var nogle af disse ejere, der tænkte, okay det er hårdt og ærgeligt, men alligevel går i forkøbet og retter sig efter loven, for nej der bliver ikke færre listehunde, hvis ejerne til disse ikke mener hundeloven gælder dem, uanset om det er retfærdigt el. ej.

Så det er på ingen måde politiet skyld, alle disse listehunde. For jeg formoder at de fleste ejere, til disse er informeret om loven. De gider bare ikke rette sig efter den.

 

 

Men så er det heldige vi har mennesker som dig, der ikke er spor fordomsfulde, til at gøre opmærksom på at der er et problem med alle ejerne...

 

tilføjelse: som jo åbenbart har rimeligt godt styr på hvor mange ulovlige hunde der importeres osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
narh...der var faktisk en pointe med min "latterliggørelse"...at til trods for at folk der er for loven, tilsyneladende mener at alle vores hunde er blodtørstige bæster, så er der da tre hunde der har overlevet at møde min Victoria i dag?

 

Derimod mener jeg at raceforbuddet er en fornærmelse og latterliggørelse imod og af mig som person, da regeringen tilsyneladende mener at mennesker som jeg, og andre der har valgt f.eks. en amstaff, er for inkompetente til at holde styr på vores hunde, uden at gå med livrem og seler...

 

og jeg ved godt hvad der sker nu: en eller anden svarer "jamen der er jo masser af tilfælde i medierne der netop beviser at det kan i heller ikke"...men nu er det fåtal af kamphundeejere der ikke har styr på deres dyr, jo ikke repræsentative for os alle...

 

Loven er ikke en hetz el fornærmelse mod dig som person. Måske er du en rigtig dygtig hundeejer, det ved jeg ikke for jeg kender dig kun fra hf, men der er altså kamphunde, der fra naturens side er lettere latente, end andre, og her tror jeg at du kan være nok så dygtig, og så alligevel komme til kort, overfor sådan en hund. dette gælder samtlige racer af hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror et af problemerne med ikke at se større virkning af hundeloven, er at mange af dem der har muskelhunde tænker, jeg gider da ikke overholde reglerne, når andre ikke gør. der bliver også avlet i dk med listehunde, igen fordi folk ikke gider rette sig efter loven, når andre kan, kan jeg også. Og kan man ikke lige skaffe en i dk. så importerer vi da bare en fra udlandet, igen fordi når andre kan, kan jeg også.

Det kunne være rart hvis der var nogle af disse ejere, der tænkte, okay det er hårdt og ærgeligt, men alligevel går i forkøbet og retter sig efter loven, for nej der bliver ikke færre listehunde, hvis ejerne til disse ikke mener hundeloven gælder dem, uanset om det er retfærdigt el. ej.

Så det er på ingen måde politiet skyld, alle disse listehunde. For jeg formoder at de fleste ejere, til disse er informeret om loven. De gider bare ikke rette sig efter den.

Nej, det er da ikke politiets skyld og ja, selvfølgelig skal loven overholdes.

 

Og du har da helt ret i, at dem, der ikke overholdte loven før, heller ikke gør det nu. Og jeg tror også, at de er ret ligeglade med, om andre, ansvarlige hundeejere går foran og retter sig efter loven. De gør lige nøjagtig hvad der passer dem alligevel.

Og når det ikke har en konsekvens, fordi der ikke er resourcer til at gøre noget ved det - hvad gør man så? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Men så er det heldige vi har mennesker som dig, der ikke er spor fordomsfulde, til at gøre opmærksom på at der er et problem med alle ejerne...

 

tilføjelse: som jo åbenbart har rimeligt godt styr på hvor mange ulovlige hunde der importeres osv...

 

Jeg mener ikke jeg har sat antal på ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Loven er ikke en hetz el fornærmelse mod dig som person. Måske er du en rigtig dygtig hundeejer, det ved jeg ikke for jeg kender dig kun fra hf, men der er altså kamphunde, der fra naturens side er lettere latente, end andre, og her tror jeg at du kan være nok så dygtig, og så alligevel komme til kort, overfor sådan en hund. dette gælder samtlige racer af hunde.

 

 

Men hvis det gælder alle hunde, hvorfor skal lige netop min så forbydes?

 

Desuden er vores nuværende regering da ret gode til at få den danske befolkning til at fremstå som tumper der efterhånden intet kan finde ud af selv, hvis der ikke er en lov om det...

Link til indlæg
Del på andre sites

...at til trods for at folk der er for loven, tilsyneladende mener at alle vores hunde er blodtørstige bæster, så er der da tre hunde der har overlevet at møde min Victoria i dag?

Jeg er FOR den nye hundelov.

 

Jeg mener IKKE, at alle kamphunde er blodtørstige bæster.

 

Kunne du ikke godt prøve at undlade at se så sort/hvidt på kamphundeproblematikken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så er det heldige vi har mennesker som dig, der ikke er spor fordomsfulde, til at gøre opmærksom på at der er et problem med alle ejerne...

 

tilføjelse: som jo åbenbart har rimeligt godt styr på hvor mange ulovlige hunde der importeres osv...

Men tror du ikke det er rigtigt at der bliver importeret en del, fordi det er billigere eller fordi de ikke kan få en hund her i landet? Har ikke tjek på hvor mange, men vil da tro, det sker jævnligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror et af problemerne med ikke at se større virkning af hundeloven, er at mange af dem der har muskelhunde tænker, jeg gider da ikke overholde reglerne, når andre ikke gør. der bliver også avlet i dk med listehunde, igen fordi folk ikke gider rette sig efter loven, når andre kan, kan jeg også. Og kan man ikke lige skaffe en i dk. så importerer vi da bare en fra udlandet, igen fordi når andre kan, kan jeg også.

Det kunne være rart hvis der var nogle af disse ejere, der tænkte, okay det er hårdt og ærgeligt, men alligevel går i forkøbet og retter sig efter loven, for nej der bliver ikke færre listehunde, hvis ejerne til disse ikke mener hundeloven gælder dem, uanset om det er retfærdigt el. ej.

Så det er på ingen måde politiet skyld, alle disse listehunde. For jeg formoder at de fleste ejere, til disse er informeret om loven. De gider bare ikke rette sig efter den.

 

Øhhmm hvad så med de ansvarlige muskelhundeejere der havde hunde før loven blev indført - skal de så bare aflive dem og sige, jammen loven er kommet og bad luck, du skal aflives ??

 

Ved godt at det er sat på spidsen - men sådan får du det til at lyde.

 

Jeg blev spurgt forleden dag om jeg kunne finde noget positivt om loven - og efter lidt tankevirksomhed kunne jeg faktisk godt finde på noget :blink: - nemlig, at der måske nu bliver ført nogle reelle statestikker over, hvilke hunde der bider og angrier andre. Mit håb er at der er nogen der kommer til fornuft istedet for bare at forbyde alt hvad der har tænder og er over 20 cm høj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Det lyder til, at du har oplevet det hele på tæt hold, så jeg vil gerne spørge om forbuddet har virket? Holder folk op med at anskaffe sig hundene, fordi loven foreskriver det?

 

Og rigtig god bedring med Mimi - håber hun kommer godt gennem det.

 

 

Mange tak :-)

 

Jeg bor heldigvis ikke i Århus vest mere, her hvor jeg bor er ejerne meget ansvarlige (undtagen en enkelt)

 

Og nej, jeg mener ikke at hundeloven fungere nu - men eftersom det nu, er forbudt, at anskaffe sig en listehund, så vil de hunde jo med tiden uddø, og så er det nok ikke så svært at gribe ind over for de mennesker som skider højt og flot på loven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg mener ikke jeg har sat antal på ??

 

 

Så lad mig omformulere mig: du skriver

 

Jeg tror et af problemerne med ikke at se større virkning af hundeloven, er at mange af dem der har muskelhunde tænker, jeg gider da ikke overholde reglerne, når andre ikke gør.

 

For jeg formoder at de fleste ejere, til disse er informeret om loven. De gider bare ikke rette sig efter den.

 

Og så er jeg nødt til at spørge hvordan du kan udtale dig om det, her allerede 4mdr. efter hundeloven trådte i kraft...altså der må jo være noget argumentation for de postulater du kommer med? Evt. nogen statistikker eller andet der viser at "mange" og "de fleste" ikke gider rette sig efter hundeloven..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Nej, det er da ikke politiets skyld og ja, selvfølgelig skal loven overholdes.

 

Og du har da helt ret i, at dem, der ikke overholdte loven før, heller ikke gør det nu. Og jeg tror også, at de er ret ligeglade med, om andre, ansvarlige hundeejere går foran og retter sig efter loven. De gør lige nøjagtig hvad der passer dem alligevel.

Og når det ikke har en konsekvens, fordi der ikke er resourcer til at gøre noget ved det - hvad gør man så? :vedikke:

 

Hvis nogle begyndte at rette sig efter loven, så ville der jo blive færre og færre kamphunde. Og så var der færre kamphunde-ejere politiet skulle holde øje med, men så længe nogen ikke tager det første skridt, så kommer vi ikke videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

men eftersom det nu, er forbudt, at anskaffe sig en listehund, så vil de hunde jo med tiden uddø

Man kan stadig finde pittbulls i UK mange mange år efter de blev forbudt ved lov (sjovt nok en lov der blev lavet efter nogle uheldige episoder med rottweilere, som stadig er fuldt lovlige :stupid:), så nej, de vil ikke uddø. De vil blive hos de uansvarlige ejere,"under ground", som bruger dem til kamp og ulovlig avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogle begyndte at rette sig efter loven, så ville der jo blive færre og færre kamphunde. Og så var der færre kamphunde-ejere politiet skulle holde øje med, men så længe nogen ikke tager det første skridt, så kommer vi ikke videre.

 

Jammen hvornår bliver der færre ?? - om 7--10 år eller mener du at alle bare skal aflive deres muskelhunde ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg er FOR den nye hundelov.

 

Jeg mener IKKE, at alle kamphunde er blodtørstige bæster.

 

Kunne du ikke godt prøve at undlade at se så sort/hvidt på kamphundeproblematikken?

 

 

Hvis man ikke konstant blev bombarderet med ord som "blodtørstige", "dræberhunde" og indlæg som det der var for nyligt hvor kamphundeejere skulle "forstå at vi må altså af med dem", så ville det nok være lidt nemmere...:blink:

 

Men nu har vi heldigvis en ny fin lov, så der er ikke en problematik meget længere...eller hur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :-)

 

Jeg bor heldigvis ikke i Århus vest mere, her hvor jeg bor er ejerne meget ansvarlige (undtagen en enkelt)

 

Og nej, jeg mener ikke at hundeloven fungere nu - men eftersom det nu, er forbudt, at anskaffe sig en listehund, så vil de hunde jo med tiden uddø, og så er det nok ikke så svært at gribe ind over for de mennesker som skider højt og flot på loven.

Okay det er da altid noget, at du er kommet et bedre sted hen - for det andet var da ikke til at holde ud.

 

Men hvis folk ikke overholder loven, og der ikke er resourcer til at sørge for at den bliver overholdt, kan folk jo i princippet blive ved med at anskaffe sig de hunde. Så vil de blive ved med at være her.

Det er ikke sikkert, at alle vil få lov til at beholde deres hund, men jeg tror, at der er en del, der aldrig bliver taget i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Men tror du ikke det er rigtigt at der bliver importeret en del, fordi det er billigere eller fordi de ikke kan få en hund her i landet? Har ikke tjek på hvor mange, men vil da tro, det sker jævnligt.

 

 

Men det kan vi jo kun gisne om, og derfor er det uheldigt at fremlægge det som værende fakta at det er et stort problem...før raceforbuddet kom til så vi jo bl.a. Georg Olsens import af amstaffs og pitbull i "operation x", men vi aner jo intet om hvor mange andre der gør det...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogle begyndte at rette sig efter loven, så ville der jo blive færre og færre kamphunde. Og så var der færre kamphunde-ejere politiet skulle holde øje med, men så længe nogen ikke tager det første skridt, så kommer vi ikke videre.
Men sådan tror jeg altså heller ikke det er. Jeg har set hundeejere både herinde og på hundegalleri udtale, at de overholder loven. Så at der ikke er nogen der gør det, synes jeg ikke er en fair beskyldning. Men det har bare ingen effekt ift. dem, der er ligeglade.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...