Hop til indhold

ja til den nye hundelov


Gæst Millepigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Millepigen
Så lad mig omformulere mig: du skriver

 

 

 

 

Og så er jeg nødt til at spørge hvordan du kan udtale dig om det, her allerede 4mdr. efter hundeloven trådte i kraft...altså der må jo være noget argumentation for de postulater du kommer med? Evt. nogen statistikker eller andet der viser at "mange" og "de fleste" ikke gider rette sig efter hundeloven..

 

vi 2 bliver aldrig enige ang. hundeloven. vil du gerne blive ved med at debattere, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd. ja jeg ved godt jeg selv er hoppet af, men nu vil jeg gerne tilbage til trådens start.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 286
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
vi 2 bliver aldrig enige ang. hundeloven. vil du gerne blive ved med at debattere, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd. ja jeg ved godt jeg selv er hoppet af, men nu vil jeg gerne tilbage til trådens start.

 

:mrgreen:

 

jo jeg får ret, du får fred...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Jammen hvornår bliver der færre ?? - om 7--10 år eller mener du at alle bare skal aflive deres muskelhunde ??

 

Nej jeg taler bestemt ikke om aflivning, med mindre de har lavet noget, hvor loven siger de skal aflives.når der ikke må avles, og de hunde der er nu, engang bliver gl. og skal herfra, så bliver der forhåbentlig færre. Om det tager 7-10 år, kan jeg ikke svare på, men mon ikke antallet bliver nedadgående.

Vil gerne tilbage til trådstart

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Man kan stadig finde pittbulls i UK mange mange år efter de blev forbudt ved lov (sjovt nok en lov der blev lavet efter nogle uheldige episoder med rottweilere, som stadig er fuldt lovlige :stupid:), så nej, de vil ikke uddø. De vil blive hos de uansvarlige ejere,"under ground", som bruger dem til kamp og ulovlig avl.

 

Ja det kan man (og også her i Danmark) men problemet der er jo at ejerne har hævdtet (og registret dem som amstaff) at det skam ikke var en pittbull men en amstaff - Det problem er vi ude over nu, eller retter sagt når der er gået et antal år og racen er uddød her i Danmark - så jo man vil ikke kunne finde dem om x antal år, for så er der ingen søforklaringer mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Jammen hvornår bliver der færre ?? - om 7--10 år eller mener du at alle bare skal aflive deres muskelhunde ??

 

Det er godt nok ikke mig du spørger, men jeg mener da selvfølgelig ikke at folk skal aflive deres muskelhunde nu - det ligger loven da heller ikke op til - de skal der i mod lade være med at skaffe sig en ny listehund, når den gamle dør.

 

Hvor længe det vil tage før de nuværende hunde er uddøde, det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg taler bestemt ikke om aflivning, med mindre de har lavet noget, hvor loven siger de skal aflives.når der ikke må avles, og de hunde der er nu, engang bliver gl. og skal herfra, så bliver der forhåbentlig færre. Om det tager 7-10 år, kan jeg ikke svare på, men mon ikke antallet bliver nedadgående.

Vil gerne tilbage til trådstart

 

En kort bemærkning så skal jeg nok holde mig ude af tråden, for jeg har skrevet om hvad jeg syntes er godt i loven :blink:

 

Men til det markerede - det håber jeg altså gælder for ALLE hunde og ikke kun listehundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Okay det er da altid noget, at du er kommet et bedre sted hen - for det andet var da ikke til at holde ud.

 

Men hvis folk ikke overholder loven, og der ikke er resourcer til at sørge for at den bliver overholdt, kan folk jo i princippet blive ved med at anskaffe sig de hunde. Så vil de blive ved med at være her.

Det er ikke sikkert, at alle vil få lov til at beholde deres hund, men jeg tror, at der er en del, der aldrig bliver taget i det.

 

Det tror jeg faktisk ikke, for så har vi jo som borgere mulighed for at ringe til politiet, som så skal sørger for at de bliver aflivet.

 

Og jo måske vil visse lyssky elementer stadigvæk have disse hunde, men så har de jo ikke længere mulighed for at lufte dem offentligt - Og så er vores hunde ikke længere i fare ( de aggrasive) for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

en nu har vi heldigvis en ny fin lov, så der er ikke en problematik meget længere...eller hur?

Vi har lige hørt en del erfaringer med, at kamphunde stadig går rundt uden mundkurv, at der stadig anskaffes kamphunde og at politiet ikke evner at følge op på anmeldelser.

 

Jeg tror, at det må blive "eller hur".

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige hørt en del erfaringer med, at kamphunde stadig går rundt uden mundkurv, at der stadig anskaffes kamphunde og at politiet ikke evner at følge op på anmeldelser.

 

Jeg tror, at det må blive "eller hur".

 

Tror ikke du får svar fra ham - han er jo blivet "smidt" ud af tråden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg faktisk ikke, for så har vi jo som borgere mulighed for at ringe til politiet, som så skal sørger for at de bliver aflivet.

 

Og jo måske vil visse lyssky elementer stadigvæk have disse hunde, men så har de jo ikke længere mulighed for at lufte dem offentligt - Og så er vores hunde ikke længere i fare ( de aggrasive) for dem.

Men hvis deres prioriteringer ligger et andet sted? Det er muligt at de ifølge loven skal sørge for det, men måske er der bare andre ting, de vægter højere.

 

Men igen er det jo ikke noget jeg ved præcist. Og vi måtte vist heller ikke diskutere det mere, så måske skal vi bare blive enige om at være uenige? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan man (og også her i Danmark) men problemet der er jo at ejerne har hævdtet (og registret dem som amstaff) at det skam ikke var en pittbull men en amstaff - Det problem er vi ude over nu, eller retter sagt når der er gået et antal år og racen er uddød her i Danmark - så jo man vil ikke kunne finde dem om x antal år, for så er der ingen søforklaringer mere.

 

Det tror jeg faktisk ikke, for så har vi jo som borgere mulighed for at ringe til politiet, som så skal sørger for at de bliver aflivet.

 

Og jo måske vil visse lyssky elementer stadigvæk have disse hunde, men så har de jo ikke længere mulighed for at lufte dem offentligt - Og så er vores hunde ikke længere i fare ( de aggrasive) for dem.

 

For mig er det her bare topmålet af naivitet.

 

Vi er absolut ikke udeover, at folk ikke længere kan registrere listehunde eller blandinger af disse. Det sker i stor stil. Mange steder endda med hjælp fra folks egen dyrlæge, der tilbyder at registrere hunden som lovlig blanding, hvis det kan hjælpe ejeren.

 

Så listehunde vil stadig eksistere. Nu registreres de bare som noget andet end det de er.

 

Og det smarte er; politiet vil have enddog meget svært ved at modbevise folks påstand om hundens ophav. Har ejer et bevis hvor der står, at hunden er en labradorblanding, så er der ikke så pokkers meget at komme efter.

 

Og prøv du bare og ring til politet og se hvad der sker, hvis du anmelder en kamphund. Hvis der ikke er trukket blod, er der nok ikke satans stor interesse, for at rykke ud. Og hvad tænker du der politimæssigt er at gøre, hvis en listehund overfalder en anden - og ejer, der ikke er kendt af vidner eller anden hundeejer, tager sin hund og skrider? Hvor stor sandsynlighed tror du samtidig der er for, at den hund lader livet som resultat?

 

Loven har gjort lige præcis det jeg frygtede; gjort det mere uigennemskueligt hvad det er for hunde der er i hænderne på folk (og jeg siger det igen: der vil komme endnu mere spændende blandinger frem...) - og har ramt alle de ansvarlige hundeejere. Men INGEN af de uansvarlige.

 

Siden loven trådte i kraft har jeg endnu ikke set en listehund med mundkurv på. Og jeg ser dem også luftet uden snor. Modsat ved jeg, at mange af de sindssygt ansvarlige opdrættere og ejere under DKK enten har opgivet racen, eller er flyttet til udlandet.

 

Havde man dog i stedet indført en eller anden form for hundeskat eller lovpligtigt kursus for at holde hund, så havde der været noget at rykke på. Hvis ejere ikke er i besiddelse af noget sådant, er der konsekvens uanset race. SÅ havde vi fået sorteret de useriøse ejere fra. Og det havde været let for politiet at tjekke og lave kampagner. Ressourcekrævende - bevares. Men dog mere retfærdig.

 

Den gamle lov havde rigeligt med sanktionsmuligheder. Men de blev aldrig benyttet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe politiet IKKE har resourcer til at følge op på hundeloven, og så længe vi kan blive ved med at møde søde Amstaffer uden mundkurv som den vi mødte i dag. Jamen så er jeg da ok med loven som den er....MEN i det øjeblik loven bliver taget seriøs og Lexus' nye ven kommer med mundkurv. JA så synes jeg loven er en latterlig uigennemtænkt hovsa løsning, lavet af en hovedeløs regering!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
For mig er det her bare topmålet af naivitet.

 

 

 

 

Det mener du da bare ;-) Selv tror jeg så det modsatte af dig, at disse hunde er væk om x antal år.

 

Hvem der får ret, må vi så vente x antal år for at se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puuuuuuuuuuh, en laaaaaang tråd at logge ind til.. Det er måske straffen for at være inaktiv så længe?... Det bliver i hvert fald ikke i aften jeg læser alle indlæg..

 

Nogle dele af den nye hundelov er god. Nogle dele er skudt i hovedet..

 

Generelt synes jeg det er underligt at lovgive om ting som ingen betjente gider bruge tid på..

 

Vi kunne også ulovliggøre røde underbukser, sokker med hul i, grimme frisuerer og folk med virkelig beskidte ører - det er der heller ingen der gider bruge tid på at overholde... Især ikke de folk vi har ansat til at sørge for at loven bliver overholdt..

 

Som det er nu føler jeg mig i hvert fald bollet i røven, når jeg går med min velopdragne og altid-glade amstaff i snor og mundkurv, og gang på gang møder syge amstaffs og pitbulls med hverken snor eller mundkurv på.

Når jeg gang på gang bliver spurgt "HVAD er det for et grimt monstrum hunden har på?" og får de underligste forvirrede blikke for svaret "det siger loven" selvom jeg bor i en landsdel hvor nok 1/3 af ALLE hunde er MH (hvis ikke tallet er højere?)....

 

Jeg har endnu ikke set, mødt, hørt om, læst om, fået fortalt at en nabos ven engang snakkede med en der havde mødt en eller på ande måde hørt om andre i kommunen (eller landet nærmest?) med mundkurven.. Med det in mente synes jeg det meste af den nye hundelov er til grin..

 

 

( og så er et DEBATFORUM vel ikke det rette sted hvis man KUN ønsker svar fra folk der er enige? ;) )

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
....MEN i det øjeblik loven bliver taget seriøs og Lexus' nye ven kommer med mundkurv. JA så synes jeg loven er en latterlig uigennemtænkt hovsa løsning, lavet af en hovedeløs regering!!

 

Det synes jeg så ikke, for så havde det ikke bare været hurtighed som i dag gjorde at Mimi undgik at blive skamferet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg så ikke, for så havde det ikke bare været hurtighed som i dag gjorde at Mimi undgik at blive skamferet.

 

Bare du husker at være lige så hurtig, når det er en anden race, I står overfor...

 

Al min medfølelse med jer og ked af jeres uheldige oplevelse.

 

Men for mig at se, er du ikke sikret mod lignende episoder. Hundelov eller ej. Der findes mange andre hunde, der kunne langt større skade. Tør ikke tænke på en mynde eller ruhår, der fejlagtigt tror hund i cavalierstørrelse er et stykke vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Om det tager 7-10 år, kan jeg ikke svare på, men mon ikke antallet bliver nedadgående.

 

Jo self bliver der færre af dem der er uønskede. Men det fjerne ikke problemet. det flytter det bare til andre racer som så kommer til at stå for skud. Jeg tænker her på de der allerede er på obs listen og de der ligger lige udenfor og som kan komme på OBS-listen men så sandeligt også på forbuds listen uden at det kræver en ny debat. Det kan desværre gøres med et pennestrøg af den til enhver tid siddende justitsminister.

 

Endvidere kunne alt dette være undgået hvis man havde bruge den daværende hundelov til fulde. Værktøjerne var der men desværre ikke resourcerne til det.

Så vi er ikke kommet videre, vi står i præcis den samme suppedas blot med det argument at der er nogen vi pan pege på og sige "forbudt " til

 

Vil gerne tilbage til trådstart

 

Her er jeg nødt til at sige at dette er et debatforum og som alle andre Debat fora kan man ikke lave en debat ved at kun bede om meninger fra de man er enige med.

Enighed udvikler ikke nogen og har man brug for at lave en tråd med eninghed så er et debatforum nok ikke lige stedet.

 

Det er jo stadig hundeloven vi skriver om så tråden er stadig på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så alligevel...vi hører om mange forfærdelige overfald på mennesker og dyr, men hvis det ikke er korthåret og muskuløst, så er det ikke spændende for EB og BT...derfor kommer det oftest kun i de små aviser...hvis en lille dreng bliver væltet af en "kamphund" rammer det EB, men da en kamphund blev overfaldet af en slædehund, var det ikke vigtigt nok til de høje herrer...

 

Øiiiiii hvor er jeg dog træt af det argument, som ingen overhovedet har overblik over. Som jeg har gjort opmærksom på rigtig mange gange før har vi da en bruger herinde, hvis hvalp blev såret så voldsomt af en kamphund, at den måtte aflives, UDEN at det blev nævnt i aviserne.

 

Jeg har skam fulgt med i den hetz der har været, og jeg finder den dybt uretfærdig.

Undrer mig lidt over at du mener at du kan afgøre om det er en hetz, og hvad der er retfærdigt, når du bor i et andet land.

 

Jammen hvornår bliver der færre ?? - om 7--10 år eller mener du at alle bare skal aflive deres muskelhunde ??

Imo er der allerede blevet færre.

 

Vi kunne også ulovliggøre røde underbukser, sokker med hul i, grimme frisuerer og folk med virkelig beskidte ører - det er der heller ingen der gider bruge tid på at overholde... Især ikke de folk vi har ansat til at sørge for at loven bliver overholdt..

Når man har prøvet at ens hund, for alvor er blevet overfaldet af en kamphund (jeg formoder at du ikke har den erfaring), så virker det godt nok en anelse underligt at høre på den sammenligning du laver her. :???:

 

Som det er nu føler jeg mig i hvert fald bollet i røven, når jeg går med min velopdragne og altid-glade amstaff i snor og mundkurv, og gang på gang møder syge amstaffs og pitbulls med hverken snor eller mundkurv på.

Når jeg gang på gang bliver spurgt "HVAD er det for et grimt monstrum hunden har på?" og får de underligste forvirrede blikke for svaret "det siger loven" selvom jeg bor i en landsdel hvor nok 1/3 af ALLE hunde er MH (hvis ikke tallet er højere?)....

 

Jeg har endnu ikke set, mødt, hørt om, læst om, fået fortalt at en nabos ven engang snakkede med en der havde mødt en eller på ande måde hørt om andre i kommunen (eller landet nærmest?) med mundkurven.. Med det in mente synes jeg det meste af den nye hundelov er til grin..

Ved du hvad, det kan jeg sgu godt forstå at du føler men synes nu det er ejerne der er til grin og samtidig siger det en lille smule om den gruppe hundeejere som loven har til hensigt at ramme. Ikke for noget.....:genert:

 

( og så er et DEBATFORUM vel ikke det rette sted hvis man KUN ønsker svar fra folk der er enige? ;) )

Det er der slet ikke noget nyt i, det plejer bare at være fra den anden side af, at der bliver sat den slags krav.

 

Men for mig at se, er du ikke sikret mod lignende episoder. Hundelov eller ej. Der findes mange andre hunde, der kunne langt større skade. Tør ikke tænke på en mynde eller ruhår, der fejlagtigt tror hund i cavalierstørrelse er et stykke vildt.

A hva`?. Ved godt at en mynde kan anse små hunde for at være byttedyr (har dog aldrig hørt om hundedrab), men at de skulle kunne skade mere end en kamphund, det finder jeg næsten morsomt. Og der er ikke mig bekendt andre typer hunde der har den slags tendenser- altså at de jager med synet og derved kan komme til at tage fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

A hva`?. Ved godt at en mynde kan anse små hunde for at være byttedyr (har dog aldrig hørt om hundedrab), men at de skulle kunne skade mere end en kamphund, det finder jeg næsten morsomt. Og der er ikke mig bekendt andre typer hunde der har den slags tendenser- altså at de jager med synet og derved kan komme til at tage fejl.

 

 

Mynderne løb vildtet træt, og dræbte det med et bid over nakken. I dag er det næsten overalt forbudt at drive jagt med mynder, men myndernes lyst til at jage og løbe er ufravigelige krav.

 

Jeg har selv en cavalier, og tror ikke Tilde ville have det særlig godt efter den der behandling? :genert: Ikke at jeg syv-ni-tretten håber det skulle ske, da vi trodsalt mødes med mynder ofte.. Min træner fortalte mig også igår at jeg altså skulle passe på når vi var sammen med dem, for det kunne altså godt ske at de troede hun var et bytte når hun løber rundt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
En kort bemærkning så skal jeg nok holde mig ude af tråden, for jeg har skrevet om hvad jeg syntes er godt i loven :blink:

 

Men til det markerede - det håber jeg altså gælder for ALLE hunde og ikke kun listehundene.

 

Det er selvfølgelig alle racer, jeg tænker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Tror ikke du får svar fra ham - han er jo blivet "smidt" ud af tråden :blink:

 

Han overlever nok.

 

JEG HAR NU BESLUTTET AT SIDEN VI ER KOMMET SÅ LANGT FRA TRÅDSTART; SÅ KAN DEN IGANGVÆRENDE DEBAT, LIGESÅ GODT FORTSÆTTE. SÅ VÆRSKO ALLE MAND.

Redigeret af Millepigen
har valgt at ændre trådstart, da det allerede er igang
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Herude er der ikke en eneste, der tager sig af loven. Jeg har ikke set en eneste muskelhund med mundkurv. Dem der rendte løs før, render stadig løs. Folk anskaffer sig stadig rednose pitbulls (jep vi har da en hvalp på max 12 uger herude).. Så kan virkelig ikke se, hvad loven gør.. Den virker jo ikke...

 

QUOTE]

 

Næh, men det er jo ikke lovens skyld at politiet ikke gider håndhæve den:slem:

 

Så kan man jo osse sige: Vi har en vej med 30 km begrænsning ved en børnehave, men "den virker jo ikke" for alle kører alligevel hurtigere.

 

Er det så fartbegrænsningen der er forkert ?

 

Det er en kæmpe fejl af politikerne at bruge en masse ressourcer på at lave en lov som de allerede må vide Politiet ikke har ressourcer til at håndhæve.

Politiets midler skæres ned ligesom alle andres og de får mere og mere at se til, plus sure borgere på nakken fordi de ikke gør arbejdet godt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...