Hop til indhold

DCH og DKK på samme tid?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, må man det?

 

Jeg er færdiguddannet hvalpeinstruktør (7-9-13) d. 27. november 2010. Og underviser i DKK og har selvfølgelig planer om at blive ved med det ;-)

 

Nu har min lokale DCH-formand så spurgt om jeg vil uddannes agility-træner i DCH regi (DCHs uddannelse er anderledes bygget op, så man behøver ikke basis før man uddanner sig til andre typer ligesom hos DKK) og træne agility hos dem bagefter...

 

De er ligeglade med, at jeg også underviser hvalpe hos DKK, men er DKK ligeglade med at jeg underviser agility hos DCH?

 

Ak ja, et af livets store spørgsmål :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, må man det?

 

Jeg er færdiguddannet hvalpeinstruktør (7-9-13) d. 27. november 2010. Og underviser i DKK og har selvfølgelig planer om at blive ved med det ;-)

 

Nu har min lokale DCH-formand så spurgt om jeg vil uddannes agility-træner i DCH regi (DCHs uddannelse er anderledes bygget op, så man behøver ikke basis før man uddanner sig til andre typer ligesom hos DKK) og træne agility hos dem bagefter...

 

De er ligeglade med, at jeg også underviser hvalpe hos DKK, men er DKK ligeglade med at jeg underviser agility hos DCH?

 

Ak ja, et af livets store spørgsmål :mrgreen:

 

Jeg tror at DKK kan få ret ondt i en vis legemsdel hvis man underviser i "en konkurrerende klub"... Men skal ikke kunne sige det helt 100... Ville dog ikke gøre det selv - efter at ha' snakket med nogle DcH-instruktører heromkring indser jeg at vi har det rigtig godt som DKK-instruktører..! :shock: Men det kan måske være forskelligt indenfor de forskellige DcH-afdelinger? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at DKK kan få ret ondt i en vis legemsdel hvis man underviser i "en konkurrerende klub"... Men skal ikke kunne sige det helt 100... Ville dog ikke gøre det selv - efter at ha' snakket med nogle DcH-instruktører heromkring indser jeg at vi har det rigtig godt som DKK-instruktører..! :shock: Men det kan måske være forskelligt indenfor de forskellige DcH-afdelinger? :vedikke:

 

Det er også min tanke, at DKK nok ikke ville være fans... øv bøv... Jeg er jo ikke super loyal på dette punkt og træner jo selv gladeligt i begge klubber + hos private trænere ;-) for at "få det jeg vil have"....

 

Så derfor ville det personligt ikke genere mig, at undervise i forskellige klubber. Men gider ikke rage uklar med DKK over det ;-)

 

Ang. det sidste, så er der ligeså mange måder at styre sine instruktører på hos DCH som der er kredse tror jeg... og det samme hos DKK. Det er alt afhængigt af sted hvordan man gør det, kan jeg høre rundt omkring. Nogle steder er der aflønning, andre steder kørepenge, andre steder betaler de medlemsskabet, nogle steder er der fri træning osv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at DKK kan få ret ondt i en vis legemsdel hvis man underviser i "en konkurrerende klub"... Men skal ikke kunne sige det helt 100... Ville dog ikke gøre det selv - efter at ha' snakket med nogle DcH-instruktører heromkring indser jeg at vi har det rigtig godt som DKK-instruktører..! :shock: Men det kan måske være forskelligt indenfor de forskellige DcH-afdelinger? :vedikke:

 

DcH er ikke en konkurrende klub, da den jo ikke stambogsfører.

 

Så jeg tror ikke, du får problemer. I gamle dag havde DcH kåringer, der gav adgang til brugsklassen på udstillinger. Det har de ikke mere.

 

Men Politihundeforeningen, som også er en dressurforening, har PH-kåringen, som giver adgang til brugshundeklassen på udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også min tanke, at DKK nok ikke ville være fans... øv bøv... Jeg er jo ikke super loyal på dette punkt og træner jo selv gladeligt i begge klubber + hos private trænere ;-) for at "få det jeg vil have"....

 

Så derfor ville det personligt ikke genere mig, at undervise i forskellige klubber. Men gider ikke rage uklar med DKK over det ;-)

 

Jeg går også selv til træning i DcH, og går faktisk til langt flere DcH-stævner end DKK-stævner (okay, det er også svært andet, på denne side storebælt... :roll:)... Men er også loyal, og har valgt at undervise i DKK, og ville som sagt ikke bytte!

Link til indlæg
Del på andre sites

DcH er ikke en konkurrende klub, da den jo ikke stambogsfører.

 

Så jeg tror ikke, du får problemer. I gamle dag havde DcH kåringer, der gav adgang til brugsklassen på udstillinger. Det har de ikke mere.

 

Men Politihundeforeningen, som også er en dressurforening, har PH-kåringen, som giver adgang til brugshundeklassen på udstilling.

 

Tror DKK ser DcH som konkurrerende alligevel - på træningsområdet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne måske give problemer med nogle enkelt personer, men jeg ved det ikke. Vi træner jo i DcH og der er en hvalpetræner der også er træner for et agilityhold i DKK. Jeg har ikke hørt om nogen der har det dårligt med det, tværtimod er det rart at have en så man kan høre hvad forskellene er i konkurrenceprogrammer o.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne måske give problemer med nogle enkelt personer, men jeg ved det ikke. Vi træner jo i DcH og der er en hvalpetræner der også er træner for et agilityhold i DKK. Jeg har ikke hørt om nogen der har det dårligt med det, tværtimod er det rart at have en så man kan høre hvad forskellene er i konkurrenceprogrammer o.l.

 

Det er ikke så meget et spørgsmål om hvorvidt nogen har det dårligt med det. Men når du uddanner dig til DKK-instruktør, forpligter du dig til at undervise i DKK-regi. Husker dog ikke helt alle regler omkring det...

 

@Amocca - det kan jo være at det er anderledes hvis man underviser i noget andet, som du skriver..?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så meget et spørgsmål om hvorvidt nogen har det dårligt med det. Men når du uddanner dig til DKK-instruktør, forpligter du dig til at undervise i DKK-regi. Husker dog ikke helt alle regler omkring det...

 

@Amocca - det kan jo være at det er anderledes hvis man underviser i noget andet, som du skriver..?? :vedikke:

 

Jeg er helt enig - ligesom jeg selvfølgelig heller ikke må tage min DKK uddannelse og undervise andetsteds med den... men her er jo netop også tale om en hel anden uddannelse (ag-instruktør) og ikke hvalpe...

 

Men jeg ved det virkelig ikke... :hmm: aj altså, hader når folk kommer og giver mig et godt tilbud jeg ikke bare kan sige ja til med det samme... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så meget et spørgsmål om hvorvidt nogen har det dårligt med det. Men når du uddanner dig til DKK-instruktør, forpligter du dig til at undervise i DKK-regi. Husker dog ikke helt alle regler omkring det...

 

@Amocca - det kan jo være at det er anderledes hvis man underviser i noget andet, som du skriver..?? :vedikke:

 

Jeg tror, det skal forstås på den måde, at du ikke må undervise i DKKs program andre steder. Men DcHs program er jo helt anderledes.

 

Du kunne jo være uddannet begge steder.

 

Men prøv at undersøge det, det ville da være interessant at vide:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo ikke super loyal på dette punkt og træner jo selv gladeligt i begge klubber + hos private trænere ;-) for at "få det jeg vil have"....

Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være restriktioner hverken i den ene eller anden "klub"?

Og jo mere forskelligt hundearbejde, du laver, jo bedre en instruktør bliver du begge steder. For hvad du lærer det ene sted, kan du bruge det andet.

 

Både DcH og DKK bør være yderst tilfredse med, at du er så aktiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ikke, den ene klub tager noget fra den anden. Søgningen er så stor, at der er rigeligt med kursister begge steder.

 

Mange steder er der venteliste på flere måneder. Så det er kun godt, der er flere muligheder.

 

Ja, hvis man ræssonerer logisk. Og så tror jeg vist ikke jeg skal sige mere... :pift: :oops:;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis man ræssonerer logisk. Og så tror jeg vist ikke jeg skal sige mere... :pift: :oops:;-)

 

:lol::lol::lol:

 

Du kunne jo være uddannet begge steder.

 

ja, det er jo så det, om man kan være uddannet begge steder, eller om det er no-go ;-)

 

Men prøv at undersøge det, det ville da være interessant at vide:blink:.

 

ja, det kunne være interessant, så må hellere få det undersøgt i en fart, da jeg skal indskrives på DCHs ag-uddannelse sådan ca nu, hvis jeg skal det, for der er start i januar....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det kunne være interessant, så må hellere få det undersøgt i en fart, da jeg skal indskrives på DCHs ag-uddannelse sådan ca nu, hvis jeg skal det, for der er start i januar....

 

Ja, undersøg det med DKK, tror jeg ville være klogt... Men undersøg også forholdene som DcH-instruktør i klubben, tror jeg ville være lige så klogt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, undersøg det med DKK, tror jeg ville være klogt... Men undersøg også forholdene som DcH-instruktør i klubben, tror jeg ville være lige så klogt!

 

Udover gratis træning tror jeg ikke de får noget i denne DCH afdeling - det gør mig nu heller ikke så voldsomt meget - I am in it for the fun of it :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...