Hop til indhold

gensidig grooming


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

halfdan har fået en ny adfærd på repetoiret. når vi nusser, klør eller børster ham, "bider" han i vores hår, bitte små hurtige bid, helt tæt ved huden. lidt som når han f.eks. en gang i mellem gnaver i sine poter. han gør det også i min kærestes skægstubbe og brystbehåring om morgenen, når vi ligger og hygger.

 

det er ret fint, og jeg er ikke i tvivl om, at det er sødt ment - det minder mig lidt om aber, der groomer hinanden. eller om min pony, der nogle gange kløede lidt igen med læber/tænder, når jeg kløede hende.

 

men jeg har aldrig før hørt om hunde med den adfærd - er der andre h-f hunde der groomer deres mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør 2 af mine også, hyggeligt, men det kan godt nive lidt, når de nusser på den måde. De gør det også ved hinanden, selv katten får en tur engang imellem. :lun:

 

Luna eeeelsker også at få lov at gøre det ved katten :lun:

 

Katten er dog ikke altid lige så begejstret, som regel starter han ud med at nyde det, men så bliver Luna så begejstret over at hun får lov, at hun begynder at blive lidt voldsom eller i sin iver får trådt på ham :stupid:

 

Min Leroy gjorde det også. Men det gjorde altså nas, så vi prøvede at lære ham at lade være :genert:

 

Jeg syntes rent faktisk også at det gør nas, så jeg forsøger altid at sætte nogen i mellem hendes tænder og mig, så hun ender som regel med at groome en bamse eller mit tøj i stedet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Leroy gjorde det også. Men det gjorde altså nas, så vi prøvede at lære ham at lade være :genert:

 

Jeg syntes rent faktisk også at det gør nas, så jeg forsøger altid at sætte nogen i mellem hendes tænder og mig, så hun ender som regel med at groome en bamse eller mit tøj i stedet :blink:

 

så er der trodsalt nogle fordele ved en lille tæppetisser - her kilder det bare lidt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...