Hop til indhold

Kreative forslag til flyvende bold og godbid?


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Spørgsmål 1)

 

Har nogen af jer forstand på selvklæbende velcrobånd? :hmm:

 

Smilla er vild med en stor uhandy (men meget let gummi pivbold). Den er alt for stor til at have i lommen, så spekulerer på om jeg kan få den til at sidde fast på ryggen af en jakke vha selvklæbende velcrobånd, hvorfra den kan løsnes i et snuptag? Det er da et forsøg værd. :lol:

 

Der er det almindelige, som jeg går ud fra man kan købe i hobby/ syforretninger og så er der det her:

 

effektpedaler.dk (Men der skal jo selvfølgelig heller ikke hæfte så godt, at bolden ikke nemt kan tages af...)

 

Kender nogen af jer til det ene eller andet? Tror I det kan bruges og hvilket skal jeg gå efter?

 

Spørgsmål 2)

 

Har I et forslag til en bøtte/ dåse som hun selv kan åbne, når jeg kaster? Vi har et penalhus, men jeg tror hun ville være mere ivrig efter at få den, hvis det var noget hun kunne nå at ''snuppe'' inden jeg fik fat i det. (Så der bliver lidt konkurrence..) Findes der én man kan købe eller har I selv udtænkt en eller anden idé, som I vil dele? :-)

 

Hun er desværre ikke så vild med leverpostej/ vådfoder (ellers kunne jeg jo kaste det i en kong..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er absolut ikke kreativ, så har intet at byde ind med :genert:

 

Du skriver hun ikke er så vild med leverpostej/dåsemad. Min træningskammerat havde sidste gang et penalhus med til sin cavalier, og den var smurt ind i noget klamt, klistret noget fra Kong. Han var helt syg med det, måske kan det falde i Smillas smag? For så kunne du kaste enten en kong, som du selv er inde på, eller bruge penalhuset, og så lade være med at lukke den, så hun selv kan slikke det af.

 

 

Hvor stor er den bold I bruger??

Og husk endelig at poste billeder af Henrik der løber agility med en - i mit hovede :lol: - kæmpe bold klistret fast på ryggen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal bruge selvklæbende velcro, så forslår jeg at du bruger det kun på bolden og så syer den anden halvdel fast på jakken med almindeligt velcro. Du kan ikke sy i velcro med tape, det klistre alt for meget (har prøvet ; )

men så er der jo velcro på bolden når du kaster den...

Du kunne også sy en lille pose du kunne have den i og så stadig sætte posen fast på ryggen, men så dur "løsnes i et snuptag" jo ikke.

Du kan også købe det med klister i alm. sy/hobbyforretninger.

Men mon ikke bolden vil løsne sig, hvis den er stor og kun sidder med velcro når du bevæger dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Signe jeg har sådan en dåse "leverstuffing" fra KONG. Karla kan ikke lide det, så der er kun taget en enkelt portion af det... Damen i dyrehandleren svor at hun aldrig havde oplevet en hund der ikke ville hoppe på tungen for det :rolleyes: .... hmm.... Meet Karla!

 

Det må du gerne få, så kan du se om det er noget. Det er desværre herredyrt - 50 kr pr spraydåse ting eller sådan noget lignende. så det kan blive en dyr fornøjelse hvis hun synes dte er et hit :lol: Men du må gerne få den jeg har, så du kan se om det har hendes interesse

Link til indlæg
Del på andre sites

Signe jeg har sådan en dåse "leverstuffing" fra KONG. Karla kan ikke lide det, så der er kun taget en enkelt portion af det... Damen i dyrehandleren svor at hun aldrig havde oplevet en hund der ikke ville hoppe på tungen for det :rolleyes: .... hmm.... Meet Karla!

 

Det må du gerne få, så kan du se om det er noget. Det er desværre herredyrt - 50 kr pr spraydåse ting eller sådan noget lignende. så det kan blive en dyr fornøjelse hvis hun synes dte er et hit :lol: Men du må gerne få den jeg har, så du kan se om det har hendes interesse

Det var lige præcis den jeg mente! Men godt nok dyrt :shock:

Balder var også helt syg med det, og Cajsa var lige ved at slagte ham for at få fat i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er absolut ikke kreativ, så har intet at byde ind med :genert:

 

Du skriver hun ikke er så vild med leverpostej/dåsemad. Min træningskammerat havde sidste gang et penalhus med til sin cavalier, og den var smurt ind i noget klamt, klistret noget fra Kong. Han var helt syg med det, måske kan det falde i Smillas smag? For så kunne du kaste enten en kong, som du selv er inde på, eller bruge penalhuset, og så lade være med at lukke den, så hun selv kan slikke det af.

 

 

Hvor stor er den bold I bruger??

Og husk endelig at poste billeder af Henrik der løber agility med en - i mit hovede :lol: - kæmpe bold klistret fast på ryggen :klap:

 

Ha ha... jeg tror den er 15-20 cm i diameter. Efterhånden er jeg ret blottet for forfængelighed, når det gælder hundetræning og hundeluftning. Bare det virker, så ofrer jeg mig... :lol: Men ja det bliver nok ikke kønt, men når hun er ved at være træt/ uoplagt er den bold guld værd. :5up:

 

Hvis du skal bruge selvklæbende velcro, så forslår jeg at du bruger det kun på bolden og så syer den anden halvdel fast på jakken med almindeligt velcro. Du kan ikke sy i velcro med tape, det klistre alt for meget (har prøvet ; )

men så er der jo velcro på bolden når du kaster den...

Du kunne også sy en lille pose du kunne have den i og så stadig sætte posen fast på ryggen, men så dur "løsnes i et snuptag" jo ikke.

Du kan også købe det med klister i alm. sy/hobbyforretninger.

Men mon ikke bolden vil løsne sig, hvis den er stor og kun sidder med velcro når du bevæger dig?

 

Bolden er meget meget let. Lettere end en tennisbold. Men jeg aner heller ikke, om det vil du. :vedikke:

 

Tak for fif med IKKE at sy i klister-velcro. :-D

 

Efter jeg havde skrevet tråden kom jeg i tanke om en ''kængurutaske'' jeg brugte til Smilla, da hun var hvalp. Den ville nok heller ikke være helt tosset. Det er nok også sådan noget du er inde på. Bolden er bare lidt mere synlig (forstyrrende) når den sidder foran, vil jeg tro.

 

Signe jeg har sådan en dåse "leverstuffing" fra KONG. Karla kan ikke lide det, så der er kun taget en enkelt portion af det... Damen i dyrehandleren svor at hun aldrig havde oplevet en hund der ikke ville hoppe på tungen for det :rolleyes: .... hmm.... Meet Karla!

 

Det må du gerne få, så kan du se om det er noget. Det er desværre herredyrt - 50 kr pr spraydåse ting eller sådan noget lignende. så det kan blive en dyr fornøjelse hvis hun synes dte er et hit :lol: Men du må gerne få den jeg har, så du kan se om det har hendes interesse

 

 

Tusind tak. Gider du tage det med til Fyn, så kan hun prøve at smage det? Jeg er lidt bekymret, hvis Karla ikke kan lide det. Jeg ville have svoret Smilla er mere kræsen... Hvis Mingus kommer kan han jo også smage. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha... jeg tror den er 15-20 cm i diameter. Efterhånden er jeg ret blottet for forfængelighed, når det gælder hundetræning og hundeluftning. Bare det virker, så ofrer jeg mig... :lol: Men ja det bliver nok ikke kønt, men når hun er ved at være træt/ uoplagt er den bold guld værd. :5up:

 

 

 

Bolden er meget meget let. Lettere end en tennisbold. Men jeg aner heller ikke, om det vil du. :vedikke:

 

Tak for fif med IKKE at sy i klister-velcro. :-D

 

Efter jeg havde skrevet tråden kom jeg i tanke om en ''kængurutaske'' jeg brugte til Smilla, da hun var hvalp. Den ville nok heller ikke være helt tosset. Det er nok også sådan noget du er inde på. Bolden er bare lidt mere synlig (forstyrrende) når den sidder foran, vil jeg tro.

 

 

 

 

Tusind tak. Gider du tage det med til Fyn, så kan hun prøve at smage det? Jeg er lidt bekymret, hvis Karla ikke kan lide det. Jeg ville have svoret Smilla er mere kræsen... Hvis Mingus kommer kan han jo også smage. :-)

 

Han er bestemt ikke kræsen, det eneste jeg har oplevet ham afvise, er det mad han har fået til hverdag :mrgreen:

Mingus' motto er jo klammere, jo bedre :roll:

 

Vi kommer desværre ikke til Fyn alligevel, men jeg kigger forbi uden hund, på min vej til IKEA :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...