Gæst muffi1234 Skrevet November 21, 2010 Rapporter Share Skrevet November 21, 2010 hej jeg vil utrolig gerne have en hvid boxer hvalp det skal være en han hund, er der nogen der kender nogen har har sådan en skønhed eller ved hvor jeg skal kigge henne for at få sådan en? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Eftersom det betragtes som en fejl i generne, så er det ikke noget, der bliver avlet bevidst på, så det tror jeg du får svært ved at finde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Boxere er ikke hvide. Max en trediedel må være hvid på en boxer. http://www.boxer-klubben.dk/Artikler/Standard.pdf Jeg tror at du tænker på en amerikansk bulldog? Amerikansk Bulldog Den race er desværre på forbudslisten.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Der er en del opdrættere, som ikke afliver deres hvide hvalpe, så det skulle ikke være så svært at finde en, tror jeg. Det er ikke helt ualmindeligt jo. Men jeg tror du er nødt til at kontakte de opdrættere, som skriver om hvide boxere på deres hjemmeside - de kender måske til nogle kuld hvor der er dukket en op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvis du finder en hvid boxerhvalp, så vær dog meget opmærksom på, at grunden til at den hvide farve betragtes som ikke-ønskelig er, at hundene ofte er døve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Boxere er ikke hvide. Max en trediedel må være hvid på en boxer. Min fætter har da haft en.. Han skulle have været aflivet ved fødslen, men min fætter's kæreste reddede ham, da hun ikke kunne bære at han sku aflives fordi han måske var døv. Han var heldigvis ikke døv og levede et lang sundt liv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Boxere er ikke hvide. Max en trediedel må være hvid på en boxer. http://www.boxer-klubben.dk/Artikler/Standard.pdf Jeg tror at du tænker på en amerikansk bulldog? Amerikansk Bulldog Den race er desværre på forbudslisten.. Boxere kan godt være hvide white boxer - Google Search Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Boxere kan godt være hvide white boxer - Google Search Jeps.. Jeg kender en i mmm Skotland, mener jeg det er, og han er da ved at være 5-6 år, tror jeg:-D Hvis han da stadig er i live:hmm: Må vist ind og tjekke:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Der kommer jævnligt en hvis tæve i pensionen, hun er sød:lun:. Bare ærgeligt at deres anden boxer er en utilregnelig fanden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst muffi1234 Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 jeg tænker på en hvid boxer, ikke noget som helst andet, og alle de myter der er om dem passer ikke, jeg har læst og læst og læst.. jeg er meget glad for boxere, og syntes bare at de er ekstra søde i hvide, plus jeg gerne vil redde et liv hvis jeg kan, da jeg ikke skal bruge hunden til udstilling osv. kan jeg ikke se noget galt i at anskaffe mig en i hvid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 jeg tænker på en hvid boxer, ikke noget som helst andet, og alle de myter der er om dem passer ikke, jeg har læst og læst og læst.. jeg er meget glad for boxere, og syntes bare at de er ekstra søde i hvide, plus jeg gerne vil redde et liv hvis jeg kan, da jeg ikke skal bruge hunden til udstilling osv. kan jeg ikke se noget galt i at anskaffe mig en i hvid. Næ. Men hvis du anskaffer dig en hvid boxer hvalp, så gør du altså klogt i at få stambogen med, så du kan BEVISE at din hund er en boxer. Ellers kan du meget nemt komme til at rende rundt med en smuk hund... der "bare" skal være i snor og mundkurv hele tiden. Det vil du få besked om hver eneste dag. Af helt almindelige mennesker. Hvis du ikke gør som de siger, så kan du risikere en politianmeldelse. Politiet har lov til at beslaglægge -og aflive- din hund hvis du ikke kan bevise at den er en boxer. En hvid boxer er retsløs i Danmark i øjeblikket. Især fordi opdrætter ikke altid vil lægge papirer og navn til. Farven er en fejl hos boxere. ---Og alle, der laver hvide ambuller på trods af forbudet, de kalder deres hunde for "boxere" eller "boxerblandinger". Det er ikke "myter", det er loven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 jeg tænker på en hvid boxer, ikke noget som helst andet, og alle de myter der er om dem passer ikke, jeg har læst og læst og læst.. jeg er meget glad for boxere, og syntes bare at de er ekstra søde i hvide, plus jeg gerne vil redde et liv hvis jeg kan, da jeg ikke skal bruge hunden til udstilling osv. kan jeg ikke se noget galt i at anskaffe mig en i hvid. Det lyder da også som en god tanke, og mange af dem er skam sunde og raske. Her er "hvide-boxer"-venlige opdrættere: www.casijo.dk www.mariehoejs-dolly.dk www.kennelkeni.dk www.kenneltisobox.minisite.dk www.mezzobox.dk Der findes også 2 facebookgrupper for hvide boxere, hvor du kan høre om der er hvalpe, hvis ikke lige de ovennævnte opdrættere har hvalpe lige nu. http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=51155786446 http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=27163093031 Held og lykke med hundeprojektet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 Hvis du ikke gør som de siger, så kan du risikere en politianmeldelse. Politiet har lov til at beslaglægge -og aflive- din hund hvis du ikke kan bevise at den er en boxer. En hvid boxer er retsløs i Danmark i øjeblikket. Især fordi opdrætter ikke altid vil lægge papirer og navn til. Farven er en fejl hos boxere. Så vidt jeg husker fra al debatten, er det politiets opgave at bevise at det IKKE er en boxer.. Og mon ikke at en opdrætter kunne underskrive en kontrakt af en art, der beviser at hvalpen er ægte, men solgt uden papir da den er en fejlfarve.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 Så vidt jeg husker fra al debatten, er det politiets opgave at bevise at det IKKE er en boxer.. Og mon ikke at en opdrætter kunne underskrive en kontrakt af en art, der beviser at hvalpen er ægte, men solgt uden papir da den er en fejlfarve.. nej det var så vidt jeg ved en af ændringerne i den ny hundelov, det er hundeejeren som skal bevise at hunden ikke er ulovlig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 jo det var jo lige det: . Hunde, der ser ud som en af de forbudte hunde 4.1. Hvad indebærer den såkaldte omvendte bevisbyrde? Hvis der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er forbudt, kan politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens race eller type. Det er således besidderen af hunden, der skal bevise, at hunden ikke er omfattet af forbuddet. Politiet skal dog i første omgang – f.eks. på baggrund af en hunds udseende eller oplysninger fra besidderen eller andre – have rimelig grund til at formode, at der kan være tale om en hund, der er omfattet af forbuddet, før det kan kræves, at besidderen skal skaffe den nødvendige dokumentation for, at den pågældende hund ikke er omfattet af forbuddet. Politiet kan altså ikke forlange dokumentation fra en besidder af en hund, når der ikke er nogen nærmere anledning til det, f.eks. hvis hunden på ingen måde ser ud som en af de hunde, der er omfattet af forbuddet. 4.2. Hvilken dokumentation skal jeg fremskaffe? Der er ikke i hundeloven fastlagt krav til, hvilken dokumentation besidderen skal kunne fremlægge for at bevise hundens race. Besidderen af en hund kan f.eks. fremlægge en stambog vedrørende hunden, eller besidderen kan fremlægge erklæringer fra personer, der kan redegøre for hundens afstamning. Det er i dag ikke umiddelbart muligt ved hjælp af dna-test eller for en dyrlæge at bestemme en hunds race. Man bør derfor sikre sig f.eks. en stamtavle, hvis man anskaffer sig en hund, der ligner en af de racer, der er omfattet af forbuddet. I den forbindelse er det naturligvis en forudsætning, at oplysningerne er korrekte. 4.3. Hvornår skal man være særligt opmærksom på at sikre sig dokumentation for en hunds race eller type? (”positivlisten”) Køber man en hund, der har udseendemæssige træk til fælles med en af de forbudte hunde, anbefales det at være særligt opmærksom på at få dokumentation for hundens race eller type, jf. pkt. 4.2. Følgende hunde har visse udseendemæssige træk til fælles med en eller flere af de forbudte racer, og man bør ved anskaffelse af sådanne hunde være særligt opmærksom på at sikre sig dokumentation for hundens race eller type (”positivlisten”): Polski owczarek podhalanski Cao fila de sao miguel Dogue de bordeaux Bullmastiff Mastiff Mastino napoletano Cane corsa italiano Staffordshire bullterrier Dogo canario Anatolsk hyrdehund Iberisk dogge Det bemærkes, at listen ikke er udtømmende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg har haft Boxere siden 1988 og dengang i "gamle dage" blev hvide Boxere konsekvent aflivet umiddelbart efter fødslen. I alle årene har jeg færdes meget i Boxerkredse og begge mine hanhunde blev far til en del hvalpe - den ene også til hvide hvalpe. Og jeg har ind til nu kun hørt om 1 hvid Boxer der var døv!Når man er Boxer-opdrætter under DKK er man pligtig til at stambogsføre alle hvalpene i et kuld - også de hvide! På de hvides stamtavle står der under farve "fejl" og der må ikke avles på den. Der er desværre nogen der gør det alligevel! der lærte jeg lige noget nyt jeg troede faktisk at de ikke fik nogen stambog fordi der netop ikke må avles på dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst muffi1234 Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 tak for de hjemmesider der vil jeg straks kigge hvis politiet vil vide hvilken hund det er du har og du ikke har papir på den så tager man den til dyrlægen, det har jeg også tjekket op på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 tak for de hjemmesider der vil jeg straks kigge hvis politiet vil vide hvilken hund det er du har og du ikke har papir på den så tager man den til dyrlægen, det har jeg også tjekket op på Men det kan jo ikke bevise noget, så hvad skal det hjælpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det jeg tror, du skal være mest opmærksom på når du skal købe hvalp - hvad enten den skal være hvid eller farvet - er HD i hvalpens linier. Da boxeren desværre også er en af "de ramte" racer... Her kan www.hundeweb.dk være en stor hjælp :blink: Mht. stamtavle, så hører der stadig en stambog med hvalpen (hvis det er en DKK hvalp i hvert fald ) selvom den har farvefejl. Og med den nye hundelov, vil jeg helt sikkert råde dig til, at købe en boxer med stambog... Men det ville jeg så alligevel råde dig til, ny hundelov eller ej Men pøj pøj med jagten på en hvid boxer Jeg synes selv at boxeren er en skøn race, og jeg er helt vild med de tigerstribede Mere lallaglad og fjollet race skal man lede længe efter :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 tak for de hjemmesider der vil jeg straks kigge hvis politiet vil vide hvilken hund det er du har og du ikke har papir på den så tager man den til dyrlægen, det har jeg også tjekket op på øhhh hvad skulle dyrlægen kunne hjælpe med? Næ det er opdrætter du skal tilbage til, de skal kunne godtgøre hvilen race mor og far til hunden er:-D Netop defor er det så vigtigt at få stambog med når du køber en hund som måske kunne være en af de forbudte racer. Så stambog eller opdrætters papir på hvem der er forældre til din hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Vi går til træning med en hvid boxer:-) eller dvs. hun har et brunt øre, men er ellers hvid. Hun er ikke døv eller blind eller noget og en super dejlig hund. Men pga. at det er en fejl er hun solgt med sterriliserings klausul. Men dejlig og smuk pige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 hej jeg vil utrolig gerne have en hvid boxer hvalp det skal være en han hund, er der nogen der kender nogen har har sådan en skønhed eller ved hvor jeg skal kigge henne for at få sådan en? Jeg synes ikke man skal købe en hund, udelukkende fordi man synes den er flot. Når det er sagt, så er den hvide boxer ikke en genetisk fejl, som mange gerne vil gøre det til. Grunden til at den er uønsket, er at nogle har sat sig for at bestemme hvilke farver der er ok til udstilling, og hvilke der ikke er. Ca 25% af alle boxere fødes hvide, og deres sind og temperament er det samme som de farvede boxere. I solen er de dog mere følsomme, men det giver sig selv. Den er dog ikke albino. De har mere tendens til døvhed end andre racer, dette kan dog snart opdages. - Og er den døv, kan den stadig få et godt hjem hos en kærlig familie. En døv hund er ofte nem at gøre lydig, da den er meget opmærksom på sine ejere og disses kropssprog. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Jeg synes ikke man skal købe en hund, udelukkende fordi man synes den er flot. Når det er sagt, så er den hvide boxer ikke en genetisk fejl, som mange gerne vil gøre det til. Grunden til at den er uønsket, er at nogle har sat sig for at bestemme hvilke farver der er ok til udstilling, og hvilke der ikke er. Ca 25% af alle boxere fødes hvide, og deres sind og temperament er det samme som de farvede boxere. I solen er de dog mere følsomme, men det giver sig selv. Den er dog ikke albino. De har mere tendens til døvhed end andre racer, dette kan dog snart opdages. - Og er den døv, kan den stadig få et godt hjem hos en kærlig familie. En døv hund er ofte nem at gøre lydig, da den er meget opmærksom på sine ejere og disses kropssprog. Ja du må "meget" undskylde... Men nu har du kørt den samme stil i næsten alle indlæg her til aften, og skal konstant lige påpege, at "nogle" bestemmer hvordan racerne skal være, og udstilling er noget værre noget - Og det er altså lidt trættende i længden... Håber du snart har fået luft! Det fik jeg i hvert fald lige! 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Jeg synes ikke man skal købe en hund, udelukkende fordi man synes den er flot. Når det er sagt, så er den hvide boxer ikke en genetisk fejl, som mange gerne vil gøre det til. Grunden til at den er uønsket, er at nogle har sat sig for at bestemme hvilke farver der er ok til udstilling, og hvilke der ikke er. Ca 25% af alle boxere fødes hvide, og deres sind og temperament er det samme som de farvede boxere. I solen er de dog mere følsomme, men det giver sig selv. Den er dog ikke albino. De har mere tendens til døvhed end andre racer, dette kan dog snart opdages. - Og er den døv, kan den stadig få et godt hjem hos en kærlig familie. En døv hund er ofte nem at gøre lydig, da den er meget opmærksom på sine ejere og disses kropssprog. Jeg ville da mene at det netop er en genetisk ting - om ikke en fejl, så i hvert fald uønsket, da det netop gi'r større risiko for døvhed. Og det gælder ikke kun boxer, men også mange andre racer. Døvheden hænger sammen med den hvide farve, vel at mærke den hvide farve der kommer sig af mangel på pigment. De racer der skal være hvide, har stadig pigment, og bli'r ikke døve, i hvert fald ikke på den konto. Men hos racer hvor hvid er uønsket, er hundene hvide pga. manglende pigment, og har derfor større risiko for døvhed. Så jeg synes det er noget vås at påstå at de hvide boxere er uønskede pga. at "nogle" synes det ser pænt ud til udstilling. Der er en reel grund til at de er uønskede - man vil ikke avle mere pigmentmangel, og dermed døvhed, ind i racen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret Februar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2011 Den hvide farve er ikke en genfejl -det er ganske enkelt mangel på melanin:blink: I fosterstadiet udskilles melanin som så giver hunden dens farve. Melanin er osse med til at udvikle det indre øre. En hvid hunden mangler melanin, og derfor er der en væsentligt øget risiko for at hunden osse vil være døv. Har de farvede ører er risikoen mindre (der er jo kommet melanin til), men en helt hvid boxer har altså stor risiko for at være døv. Det er ikek skræne, overtro eller andet, det er fakta. Det samme gælder alle andre hvide hunde -derfor er det osse helt almindeligt at f.eks. dogoargentino BEAR-testes inden de forlader opdrætter. Racer som f.eks. hvid schæfer, japansk spids og mange af de andre der skal være hvide, er i virkeligheden ikke hvide, men meget meget afbleget røde. Det korte af det lange er, at man altså skal tænke sig grundigt om, før man anskaffer en hvid boxer. Sørg for at hvalpen er BEAR-testet inden den forlader opdrætter, så er du sikker på at hunden ikke er døv. Og ja, så skal man self være opmærksom på alle de "sædvanlige" ting når man køber boxer -altså HD, AA, spondylose osv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts