Hop til indhold

TV: Et dejligt hundeliv


Bankov
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Jeg så det kun lidt uden lyd, talte i telefon med en anden debattør :lol:

 

Men jeg så noget som jeg også så sidste gang, at agiliti hundene bliver alt for opkørte, det bryder jeg mig ikke om!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi så det, halvt om halvt - for Tweety bryder sig bestemt ikke om hunde i sit tv! Faktisk må der slet ikke være dyr, eller tegninger af dem.. :lol:

 

Så vi så det med mute og en masse text-tv zappen - Dolph blev helt frustreret og anede ikke hvad hun gøede af, men han måtte hellere stemme i, for god ordens skyld.. ;-)

 

Og skulle man da aldrig have sig sådan en lille Cavallier King Charles? Dét tror jeg nok hæ hæ

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, det tror jeg også nok, man skal - de er SÅ kære. :lun: Faktisk ville jeg have haft en cavalierhvalp, men besluttede mig så for en genbrugshund og faldt for Tyson.

 

Elsker at de har så dejlig brede hoveder allerede som små - de er bedårende.. Jeg overvejede også den race meget seriøst, men så falder man jo nogle gange for noget helt andet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
HUSK DER KOMMER ET GODT HUNDELIV PÅ DR 1 OM 10 MIN.

 

 

tak :mrgreen:

 

Jeg synes det var meget hyggeligt denne gang. Hvalpene vokser, kommer ud og ser haven og møder fremtidige ejere. Den ene golden hvalp er stadig lidt grøn.

 

Synes det var nuttet at vi så en SVEA hund ;) Det lød som om at den (næsten?) blinde ejer selv arbejde en del med at træne hende. Hun var utroligt knyttet til den...man må få et helt anderledes forhold til sin hund, når man arbejder sammen på den måde...

 

Synes det var dejligt at king charles moderen bare snorkede mens de fremtidige ejere snakkede med deres hvalp. Hun var helt væk :mrgreen:

 

Jeg har også tænkt nogle gange, at agility hundene bliver kørt op - men kender ikke så meget til det. De gør det heldigvis kort, som belønning, men hundene kører jo nok videre på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så for en gang skyld hele udsendelsen.

 

Goldenhvalpene var i starten af udsendelsen 6 uger. Opdrætteren skulle selv beholde 2 af dem, men vidste endnu ikke hvem af dem det skulle være, da de hele tiden ændrede sig. Nogle gange skete det at hvalpekøberne på sigt fik den bedste hvalp, da det er umuligt at spå om hvordan de udvikler sig.

 

King charles hvalpene havde besøg af hanhvalpens nye familie.

 

Vi så at de trænede agility.

 

En hjerneskadet dame havde en sevicehund, som hun selv trænede med hjælp fra en proffesionel. Når hunden havde sin vest på, så måtte andre ikke snakke med den, da den skulle være 100 % koncentreret om ejeren og hendes behov for hjælp. Vi så hvordan den trak strømper af, samlede ting op og kom med telefonen når den ringede. Udenfor skulle den gå forbi 3 små hunde uden at forsøge at komme over til dem.

 

Til slut så vi de små king charles igen, de var nu 6 uger gamle. Vi så også de små goldens som nu var 7 uger. De var ude i haven for første gang, havde før kun været udenfor i løbegård. Ejeren forklarede at vejret først havde været til det nu. Små hvalpe får let diarre hvis de bliver våde og kolde. Men fordi foderet i dag er af så god kvallitet, så er sommer og vinterhvalpe lige robuste.

 

Det var vist i det store og hele hvad programmet handlede om i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst ThomasTBO

Nu synes jeg altså snart jeg fortjener en eller anden form for præmie :blink: Det er nemlig lykkedes mig at gå glip af hvert eneste minut af hver eneste udsendelse. Ikke så meget som det mindste glimt har jeg set... det er da noget af en præstation, ikk'? :mrgreen:

 

 

Bør måske lige præcisere, at jeg faktisk gerne ville se det, ellers ville der jo ikke være nogen kunst i bare at lade være med at tænde, vel?! Forløbet plejer at være som følger:

1. "Idag kommer der Et Dejligt Hundeliv, det må jeg huske at se"

2. "Så er der ikke så mange timer til. Må huske at se det"

3. "½ time tilbage, så er det ved at være op over!"

4. ":evil::cry::(:oops::mad::!::???::megaked: Rahsgu!!! Forbi for to minutter siden!!! Hvorfor ##### kan jeg ikke hitte ud af det?!?!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg altså snart jeg fortjener en eller anden form for præmie :blink: Det er nemlig lykkedes mig at gå glip af hvert eneste minut af hver eneste udsendelse. Ikke så meget som det mindste glimt har jeg set... det er da noget af en præstation, ikk'? :mrgreen:

 

 

Bør måske lige præcisere, at jeg faktisk gerne ville se det, ellers ville der jo ikke være nogen kunst i bare at lade være med at tænde, vel?! Forløbet plejer at være som følger:

1. "Idag kommer der Et Dejligt Hundeliv, det må jeg huske at se"

2. "Så er der ikke så mange timer til. Må huske at se det"

3. "½ time tilbage, så er det ved at være op over!"

4. ":evil::cry::(:oops::mad::!::???::megaked: Rahsgu!!! Forbi for to minutter siden!!! Hvorfor ##### kan jeg ikke hitte ud af det?!?!"

 

Jeg vil også have en præmie:bigsmile: Har også glemt at se det:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg altså snart jeg fortjener en eller anden form for præmie :blink: Det er nemlig lykkedes mig at gå glip af hvert eneste minut af hver eneste udsendelse. Ikke så meget som det mindste glimt har jeg set... det er da noget af en præstation, ikk'? :mrgreen:

 

 

Bør måske lige præcisere, at jeg faktisk gerne ville se det, ellers ville der jo ikke være nogen kunst i bare at lade være med at tænde, vel?! Forløbet plejer at være som følger:

1. "Idag kommer der Et Dejligt Hundeliv, det må jeg huske at se"

2. "Så er der ikke så mange timer til. Må huske at se det"

3. "½ time tilbage, så er det ved at være op over!"

4. ":evil::cry::(:oops::mad::!::???::megaked: Rahsgu!!! Forbi for to minutter siden!!! Hvorfor ##### kan jeg ikke hitte ud af det?!?!"

 

Det synes jeg alligevel er flot klaret ;-)

 

Jeg ser det KUN fordi jeg hænger på HF og folk er så søde at skrive det her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Takket være Snevinter fik jeg set de sidste 20 minutter. Men jeg troede egentlig, at det var slut. Fik ikke set det de sidste to søndage, fordi jeg var i Grækenland, og så havde jeg fået ind i mit hoved, at det ikke kom mere. :confused:

 

Er der nogle, der kan give et hurtigt resumé af de sidste to afsnit samt de første 10 minutter af dagens afsnit? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Takket være Snevinter fik jeg set de sidste 20 minutter. Men jeg troede egentlig, at det var slut. Fik ikke set det de sidste to søndage, fordi jeg var i Grækenland, og så havde jeg fået ind i mit hoved, at det ikke kom mere. :confused:

 

Er der nogle, der kan give et hurtigt resumé af de sidste to afsnit samt de første 10 minutter af dagens afsnit? :-)

 

tark - det var held at jeg selv fik det at se - glemmer det hver gang, men må have et indre ur som virker lige to minutter inden det starter :shock: her er lidt info... ;)

 

3 sidste afsnit

Jeg så for en gang skyld hele udsendelsen.

 

Goldenhvalpene var i starten af udsendelsen 6 uger. Opdrætteren skulle selv beholde 2 af dem, men vidste endnu ikke hvem af dem det skulle være, da de hele tiden ændrede sig. Nogle gange skete det at hvalpekøberne på sigt fik den bedste hvalp, da det er umuligt at spå om hvordan de udvikler sig.

 

King charles hvalpene havde besøg af hanhvalpens nye familie.

 

Vi så at de trænede agility.

 

En hjerneskadet dame havde en sevicehund, som hun selv trænede med hjælp fra en proffesionel. Når hunden havde sin vest på, så måtte andre ikke snakke med den, da den skulle være 100 % koncentreret om ejeren og hendes behov for hjælp. Vi så hvordan den trak strømper af, samlede ting op og kom med telefonen når den ringede. Udenfor skulle den gå forbi 3 små hunde uden at forsøge at komme over til dem.

 

Til slut så vi de små king charles igen, de var nu 6 uger gamle. Vi så også de små goldens som nu var 7 uger. De var ude i haven for første gang, havde før kun været udenfor i løbegård. Ejeren forklarede at vejret først havde været til det nu. Små hvalpe får let diarre hvis de bliver våde og kolde. Men fordi foderet i dag er af så god kvallitet, så er sommer og vinterhvalpe lige robuste.

 

Det var vist i det store og hele hvad programmet handlede om i aften.

 

2 sidste afsnit

den ene king charles hvalp blev afleveret til sin familie, hvor den mødte storebror.

 

en golden hvalp blev afleveret til en familie, som kom og hentede den. Der var en del information fra avler, hvilket jeg synes var fint. Og hun kunne bedst lide selv at tage den ud og sætte den i bilen, hvilket var dejligt at se. Hun ville gerne at de ringede efter et par dage, hvad enten det gik godt eller skidt.

 

der var mere agility, hvor begynder hold havde en lille konkurrence, hvorefter de fik individuelle kommentarer. det var ikke kun farten der galdt.

 

der var hunde i arbejde - som skulle kunne finde folk på stranden og blandt andet markere fra strankanten hvis der lå nogen i vandet. Hvis ude på en båd, tror der blev sagt, at hunde kan lugte hvis der lå nogen 50 meter under havoverfladen...

 

10 min

hmmm...tror vi startede med at kigge ind til king charles hvalpen - hvor familien synes, at der var rimeligt meget fart over feltet med hvalpen, hvorimod storebror tussede mere roligt rundt. De fik også sp fra adf

ærdsbehandler (det var ok at storebror satte lillebror på plads, storebror og lillebror burde komme ud og få tid hver for sig på gåture...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle programmerne bliver genudsendt nu! Se med fra i dag kl. 13 og hver dag frem :-D:-D:-D

 

HUSK AT SE DR KL. 13 HVER DAG! :5up:

 

Surt, at jeg først starter ferie i næste uge - er der mere end 5 afsnit, så jeg kan være så heldig at fange nogen i næste uge.

 

Måske kunne jeg lære Liva at sove til middag på det tidspunkt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt, at jeg først starter ferie i næste uge - er der mere end 5 afsnit, så jeg kan være så heldig at fange nogen i næste uge.

 

Måske kunne jeg lære Liva at sove til middag på det tidspunkt :blink:

 

Jeps, det er der. Der er 8.

 

Har selv kun set 3 af dem, men får ikke set dem jeg ikke har set, da jeg tager på ferie onsdag, p.. også!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...