Hop til indhold

TV: Et dejligt hundeliv


Bankov
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
I morgen søndag kl. 18 viser DR1 næste afsnit i den svenske serie om hunde. Måske kan vi huske at se det denne gang? :lol:

 

http://www.dr.dk/DR1/Et_dejligt_hundeliv_(1-8)/

 

Tak Bankov :-D

Måske :lol:

 

Sidste søndag drønede jeg rundt ude i haven i ca 25 gr og slog græs fordi Toffi skulle komme på besøg, og her skulle gerne være fremkommeligt og overskueligt for den lille dame :-D

 

Imorgen ser det ud til at der er regn og måske 15 gr, så måske kan jeg imorgen :-D

 

Hvis vi i morgen skriver her i tråden med jævne mellemrum, kunne det være det kunne lykkes for de fleste af os at huske det :lol:

 

Eller hvad med en sms-ordning? :lol:

 

Ja, vi må altså støtte hinanden i det, det kan umuligt være så svært :hmm:

 

Ja, jeg vil prøve at huske at se det.

Så kun ca 5 min af det sidste gang.

 

Det er så 100% mere end jeg så :-D

 

Jeg vil også prøve at huske det. Det kan vel ikke være så svært.... og så alligevel åbenbart :lol::cool:

 

Vi må stå sammen, vi skal da se det:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var nogle skøøønne hvalpe, men ellers faldt jeg lidt til og fra pga "ydre forstyrrelser".

Jeg nåede at se en agilityhund, som jeg syntes var noget højt oppe at køre, da den blev belønnet med ruskeleg.

Men måske er det bare fordi jeg har en meget rolig hund, at jeg synes den så noget opkørt ud.

Der blev sagt nogle gode ting omkring valg af opdrætter, bl.a. at man skulle tage sig i agt for ulovligt importerede hvalpe, og at man skulle se meget på moderhunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså nu glemte jeg at se det. Iiiihhh for pokker da. Var det lige så godt som i sidste uge?

 

Jeg fik godt nok ikke set det i sidste uge, men denne gang gik du i hvert fald glip af en golden-fødsel (og der var en Kermit med som i Noomis kuld :lol:) :-D Ret hyggeligt! Jeg har optaget det, så du og Buddy er velkomne til at komme og se det en dag :mrgreen: (Har faktisk optaget det lidt x 2, for jeg måtte lige filme Noomi mens hun stod og logrede af de hunde der var med *GGG*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg har faktisk aldrig set en hundefødsel før.

 

Er det normalt at man hjælper så meget? Jeg var overrasket over hvordan de blev taget ud med menneskehænder (ved godt der var nogle der vendte forkert).

 

Jeg var også overrasket over at man skal lave den der langsomme kaste bevægelse nedaf for at få slim ud af næsen.

 

Og jeg troede, at hvis der gik så meget som to timer mellem hvalpene, så skulle man tænke på at få fat i en dyrelæge. Den næste hvalp var død og den efterfølgende grøn....bliver de forgiftet af moderkagen?

 

Jeg troede, at man ikke bare skulle løfte hvalpene omkring...men langsomt gøre dem vant til det, ellers stresser de.

 

Jeg ved ingenting om det, men troede ikke der var nær så mange menneske hænder indblandet i fødslen..

 

Synes der var en del interessante ting.

 

Jeg synes, at hundene var rigtig gode mødre. Jeg lagde mærke til at når hvalpene blev løftet af mennesker, så slikkede moderen dem samtidigt - jeg synes det så ud som om hun ville berolige den, mens dette underlige skete.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg fik godt nok ikke set det i sidste uge, men denne gang gik du i hvert fald glip af en golden-fødsel (og der var en Kermit med som i Noomis kuld :lol:) :-D Ret hyggeligt! Jeg har optaget det, så du og Buddy er velkomne til at komme og se det en dag :mrgreen: (Har faktisk optaget det lidt x 2, for jeg måtte lige filme Noomi mens hun stod og logrede af de hunde der var med *GGG*)

Altså hvordan kan jeg lige gå glip af sådan en golden-fødsel, det hører da ingen steder hjemme :-P

 

Iiih ja vi vil meget gerne komme og se det en dag, det ville da være hyggeligt. :banan:

 

Er det muligt man kan se lidt Noomi med logrene hale video, til at varme op på her. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg har faktisk aldrig set en hundefødsel før.

 

Er det normalt at man hjælper så meget? Jeg var overrasket over hvordan de blev taget ud med menneskehænder (ved godt der var nogle der vendte forkert).

 

Jeg var også overrasket over at man skal lave den der langsomme kaste bevægelse nedaf for at få slim ud af næsen.

 

Og jeg troede, at hvis der gik så meget som to timer mellem hvalpene, så skulle man tænke på at få fat i en dyrelæge. Den næste hvalp var død og den efterfølgende grøn....bliver de forgiftet af moderkagen?

 

Jeg troede, at man ikke bare skulle løfte hvalpene omkring...men langsomt gøre dem vant til det, ellers stresser de.

 

Jeg ved ingenting om det, men troede ikke der var nær så mange menneske hænder indblandet i fødslen..

 

Synes der var en del interessante ting.

 

Jeg synes, at hundene var rigtig gode mødre. Jeg lagde mærke til at når hvalpene blev løftet af mennesker, så slikkede moderen dem samtidigt - jeg synes det så ud som om hun ville berolige den, mens dette underlige skete.

 

 

Det er egentlig bare for at sikre at luftvejene er frie og hvalpen kan få vejret ordentligt.

 

Har du halm ved hånden, kan du også tage et strå af det og kilde den i næsen med, til den nyser.

Igen, for at sikre frie luftveje.

 

Der er flere teknikker til det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Det er egentlig bare for at sikre at luftvejene er frie og hvalpen kan få vejret ordentligt.

 

Har du halm ved hånden, kan du også tage et strå af det og kilde den i næsen med, til den nyser.

Igen, for at sikre frie luftveje.

 

Der er flere teknikker til det :blink:

 

Tak ;)

 

...da hun gjorde det med den der var død, som en del af genoplivelses teknikken, lagde jeg mærke til at hovedet fløj tilbage - skal man ikke passe på med halsen?

 

Jeg synes hun så meget kompetent ud, men kan alligevel ikke helt forstå det hele :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Tak ;)

 

...da hun gjorde det med den der var død, som en del af genoplivelses teknikken, lagde jeg mærke til at hovedet fløj tilbage - skal man ikke passe på med halsen?

 

Jeg synes hun så meget kompetent ud, men kan alligevel ikke helt forstå det hele :)

 

 

Jo, jeg ville mene man skulle passe på.

 

Jeg ved ikke hvorfor den taktik, men lidt tankevækkende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes overordnet det var rigtig godt. Specielt rådene til når man skal købe hvalp :-D

 

Jeg syntes dog det så noget voldsomt ud med hvalpene, men nu har jeg heller aldrig set en hvalpe-fødsel før.

Jeg blev også overrasket over at de skulle have så meget hjælp.

 

Racebeskrivelserne syntes jeg ikke var helt gode nok. Syntes de skulle have nævnt at en beagle er meget selvstændig og ofte har tendens til at strejfe og at en flatcoated er meget aktiv og har brug for rigtig meget aktivering og ikke bare er "pusse-nusse" familiehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvordan kan jeg lige gå glip af sådan en golden-fødsel, det hører da ingen steder hjemme :-P

 

Iiih ja vi vil meget gerne komme og se det en dag, det ville da være hyggeligt. :banan:

 

Er det muligt man kan se lidt Noomi med logrene hale video, til at varme op på her. :blink:

 

Jeg gemmer det til I kommer forbi a055.gif

 

Jeg ved ikke hvordan man lægger videoer ind :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...