Hop til indhold

Sne og isklumper i pelsen


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Med al denne sne landet har fået har jeg jo oplevet et problem med Jessies pels, jeg ikke har med Milles pels :???:

 

Når Jessie har været ude og lege, har hun isklumper og sneklumper på indersiden af arme/ben, i armhuler, hals, poter osv :???: Indtil nu har jeg enten nulret med håndklæde, hvilket hun jo kun gider i 5 min., nogle gange har jeg brugt føntørreren og andre gange ladet det smelte af sig selv :oops:

 

Nu er hun ved at blive lidt langhåret og jeg er i tvivl om, hvad der er det rigtige både for hendes helbreds skyld (kulden i is og isen kan sidde længe) men også pelsmæssigt. Hvad gør I andre? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med al denne sne landet har fået har jeg jo oplevet et problem med Jessies pels, jeg ikke har med Milles pels :???:

 

Når Jessie har været ude og lege, har hun isklumper og sneklumper på indersiden af arme/ben, i armhuler, hals, poter osv :???: Indtil nu har jeg enten nulret med håndklæde, hvilket hun jo kun gider i 5 min., nogle gange har jeg brugt føntørreren og andre gange ladet det smelte af sig selv :oops:

 

Nu er hun ved at blive lidt langhåret og jeg er i tvivl om, hvad der er det rigtige både for hendes helbreds skyld (kulden i is og isen kan sidde længe) men også pelsmæssigt. Hvad gør I andre? :vedikke:

 

halfdan har for det første dækken på for at minimere det. hvis det kun er en lille smule, lader jeg det lufttørre. hvis det er slemt eller halvslemt skyller jeg med lunkent vand, til de er smeltede, og så fønner og børster jeg bagefter. rent filtringsmæssigt, er det den direkte vej lige lukt i helvede at prøve at nulre/rive dem af - men det har i nok ikke helt så stort et problem med endnu. i det hele taget børster jeg nonstop for tiden, alt det is og sjap får halfdan til at bundfilte på to sekunder.

 

nåja, og så kan jeg finde på at holde mig på velryddede fortove o.lign., på de korte ture, for ellers ender vi begge med at dø af herpes og knopper inden vinteren er ovre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også Dækken til dexter (sørg for, at det er et, som dækker en god del af maven).

Jeg smider Dexter i en firkantet balje med lunkent vand. Han kan nemli stå i den med alle 4 ben på en gang. og så skyller jeg ham, indtil det er væk. Det tager ikke ret lang tid.

Så tørrer jeg ham bare godt. Idag smed jeg ham i sin transportkasse bagefter og så lå han der og hvilede indtil, at han var nogenlunde tør.

 

Så får han en børstning lidt senere, for at redde ham fra filterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også Dækken til dexter (sørg for, at det er et, som dækker en god del af maven).

Jeg smider Dexter i en firkantet balje med lunkent vand. Han kan nemli stå i den med alle 4 ben på en gang. og så skyller jeg ham, indtil det er væk. Det tager ikke ret lang tid.

Så tørrer jeg ham bare godt. Idag smed jeg ham i sin transportkasse bagefter og så lå han der og hvilede indtil, at han var nogenlunde tør.

 

Så får han en børstning lidt senere, for at redde ham fra filterne.

Godt du børster ham efter turen i transportkassen..SOkkerne, maven og brystet filtrer totalt i kassen..eller på gulvvarme :evil:

XbillenX - Hvis det er når hun leger med Mille hun får is i pelsen, så kan du ofre et par strømper eller et ærme fra en trøje og klippe hul til benene. Så får hun hvertfald ikke is på maven

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du børster ham efter turen i transportkassen..SOkkerne, maven og brystet filtrer totalt i kassen..eller på gulvvarme :evil:

XbillenX - Hvis det er når hun leger med Mille hun får is i pelsen, så kan du ofre et par strømper eller et ærme fra en trøje og klippe hul til benene. Så får hun hvertfald ikke is på maven

 

Et par strømper:shock: ???? en strømpe kan da ikke nå rundt:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du børster ham efter turen i transportkassen..SOkkerne, maven og brystet filtrer totalt i kassen..eller på gulvvarme :evil:

XbillenX - Hvis det er når hun leger med Mille hun får is i pelsen, så kan du ofre et par strømper eller et ærme fra en trøje og klippe hul til benene. Så får hun hvertfald ikke is på maven

 

Man kan da vist ikke undgå, at skulle børste en masse i de her dage... Ellers så kommer hævnen senere:roll:

 

Må vi ikke se billeder af rullepølse-hunde? :mrgreen:

Og hvad bruger i så til f.eks. Obama..?:rolleyes: En benvarmer, et trøjeærme?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

efter yderligere research omkring problematikken, må jeg anbefale en fiks lille kortklipning - det er effektivt! :-D

 

Haha, det lyder til at du rigtig har været igang med saksen, må vi se billeder? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det lyder til at du rigtig har været igang med saksen, må vi se billeder? :blink:

 

Hold op, han var frisk i dag:lun::-D Men øv med al den sne..

 

halfdan er altid frisk - man er jo ikke en teenager med galoperende storhedsvanvid for ingenting :cool:

 

til gengæld er han helt punkteret nu, så jeg nænnede ikke at klippe mere - han blev ved med at lægge sig :lun: så nu venter jeg på, at han vender tilbage fra de døde, og så tager vi en saksetur til - og SÅ kommer der billedspam :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...