Gæst sonir Skrevet December 5, 2010 Rapporter Share Skrevet December 5, 2010 Hvorn stopper i legen med jeres hund/hunde når i mener det er tid til at der kommer lidt ro på? Jeg er bare nysgerrig da jeg er lidt i tvivl om, om man bare dropper det, rejser sig og gør eller hvad... Synes det er en tarvelig måde at gøre det på, og det ville jeg jo ikek gøre ved min datter. Men af og til kommer der jo andre ting der skal klares, men det er svært lige at forklare en hund, på samme måde som en datter Så hvad gør i? Til år og fred Sonir Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 jeg sir bare "så slut", og det virker fint med hunden OG med ungerne i børnehaven. Både børn og dyr skal lære, at man godt kan lege og ha det sjovt. Men når der blir sagt slut! så er det slut! ellers kan vi ik lege den leg igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 jeg kaster et par godbidder på gulvet og siger slut. både i forbindelse med træning og leg. så får han lige flyttet fokus fra mig, og det fungerer ret fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 jeg sir bare "så slut", og det virker fint med hunden OG med ungerne i børnehaven. Både børn og dyr skal lære, at man godt kan lege og ha det sjovt. Men når der blir sagt slut! så er det slut! ellers kan vi ik lege den leg igen. Jeg ser også bare slut (i et stille og roligt tonefald) og så ved hun at jeg ikke gider mere. Dette er indlært ved at jeg lige fra starten af har sagt slut når legen skulle stoppe, herefter har jeg fjernet legetøjet og ignoreret forsøg på at genoptage legen, men jeg har ikke ignoreret hende, bare forsøgene på at lege. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 Jeg siger også bare slut og går . Det fungere fint! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 Siger "Stop"...hvis de er de to hunde imellem er det straks sværere...så er jeg nødt til at lette min r** og sige "SLUT"...hehe...de kan godt blive for vilde, og den går ikke inde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 Bruger ordet 'slut'... så ved de hvad klokken er slået - moar gider ikke mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 Jeg rejser mig bare op og går, det samme gør Misja jo når HUN synes at legen skal stoppe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 Vi er med på "Slut"-holdet. Dog "Slip" hvis det er et eller andet sindsygt, hvor vi leger trække-leg med et eller andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 Siger "Så - slut", eller "Slip - slut". Men synes også det kan bli' lidt brat en gang imellem, så jeg plejer at afslutte med noget simpelt/roligt som f.eks. sit/dæk/plads, som de så får et par guffer for... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 5, 2010 Rapporter Share Besvaret December 5, 2010 Det kommer lidt an på, hvad legetøj det er. Hvis det er det legetøj hun selv råder over leger vi nærmest indtil hun ikke gider længere og så hopper hun op i sofaen med det og falder som regel i søvn med det i munden ved siden af mig. Hvis det er træningslegetøjet skal jeg jo slutte mens hun stadig er meget tændt på det. Så bliver det lagt ud i et specielt højt skab og jeg siger slut og viser mine tomme hænder. Det er hun selvfølgelig noget træt af, og det er også lidt hårdt for mig - men nødvendigt. Så får hun som regel en lille aktiveringsopgave bagefter i en 5-10 minutter (søge te eller pakke godbid ud) og så er legetøjet glemt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Hvis det er leg med mig, så siger jeg 'pyha nu er jeg træt' og er passiv, så gider de ikke mere. Er det de to der leger sammen og bliver vilde, så stopper det automatisk når en bliver sur - stopper dem ikke, for de skal jo være alene hjemme sammen, hvor jeg ikke kan stoppe dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Jeg rejser mig fra gulvet, sig fri og smider nogle godbidder på gulvet og sig dygtig gg Tror godt han fatter det og det virker som om han acceptere det:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Hvorn stopper i legen med jeres hund/hunde når i mener det er tid til at der kommer lidt ro på? Jeg er bare nysgerrig da jeg er lidt i tvivl om, om man bare dropper det, rejser sig og gør eller hvad... Synes det er en tarvelig måde at gøre det på, og det ville jeg jo ikek gøre ved min datter. Men af og til kommer der jo andre ting der skal klares, men det er svært lige at forklare en hund, på samme måde som en datter Så hvad gør i? Til år og fred Sonir Jeg rejser mig (Mens jeg siger så, nu er et slut) og går, hvis han så følger efter og napper ud efter mine bukseben beder jeg han om at gå i seng Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 jep et "slut" signal er guld værd :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts