Hop til indhold

Stop legen...

Gæst sonir
 Share

Recommended Posts

Hvorn stopper i legen med jeres hund/hunde når i mener det er tid til at der kommer lidt ro på?

Jeg er bare nysgerrig da jeg er lidt i tvivl om, om man bare dropper det, rejser sig og gør eller hvad... Synes det er en tarvelig måde at gøre det på, og det ville jeg jo ikek gøre ved min datter. Men af og til kommer der jo andre ting der skal klares, men det er svært lige at forklare en hund, på samme måde som en datter :oops:

Så hvad gør i?

Til år og fred

Sonir

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg sir bare "så slut", og det virker fint med hunden OG med ungerne i børnehaven. Både børn og dyr skal lære, at man godt kan lege og ha det sjovt. Men når der blir sagt slut! så er det slut! ellers kan vi ik lege den leg igen.

Jeg ser også bare slut (i et stille og roligt tonefald) og så ved hun at jeg ikke gider mere.

Dette er indlært ved at jeg lige fra starten af har sagt slut når legen skulle stoppe, herefter har jeg fjernet legetøjet og ignoreret forsøg på at genoptage legen, men jeg har ikke ignoreret hende, bare forsøgene på at lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Siger "Stop"...hvis de er de to hunde imellem er det straks sværere...så er jeg nødt til at lette min r** og sige "SLUT"...hehe...de kan godt blive for vilde, og den går ikke inde...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer lidt an på, hvad legetøj det er. Hvis det er det legetøj hun selv råder over leger vi nærmest indtil hun ikke gider længere og så hopper hun op i sofaen med det og falder som regel i søvn med det i munden ved siden af mig.

Hvis det er træningslegetøjet skal jeg jo slutte mens hun stadig er meget tændt på det. Så bliver det lagt ud i et specielt højt skab og jeg siger slut og viser mine tomme hænder. Det er hun selvfølgelig noget træt af, og det er også lidt hårdt for mig - men nødvendigt. :lol: Så får hun som regel en lille aktiveringsopgave bagefter i en 5-10 minutter (søge te eller pakke godbid ud) og så er legetøjet glemt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Hvorn stopper i legen med jeres hund/hunde når i mener det er tid til at der kommer lidt ro på?

Jeg er bare nysgerrig da jeg er lidt i tvivl om, om man bare dropper det, rejser sig og gør eller hvad... Synes det er en tarvelig måde at gøre det på, og det ville jeg jo ikek gøre ved min datter. Men af og til kommer der jo andre ting der skal klares, men det er svært lige at forklare en hund, på samme måde som en datter :oops:

Så hvad gør i?

Til år og fred

Sonir

Jeg rejser mig (Mens jeg siger så, nu er et slut) og går, hvis han så følger efter og napper ud efter mine bukseben beder jeg han om at gå i seng :)

Link til indlæg
Del på andre sites