Gæst Mia_J Skrevet December 10, 2010 Rapporter Share Skrevet December 10, 2010 Hej Jeg hedder Mia, er 50 år og meget nybagt ejer af en hund. Jeg er glad for at jeg har fundet dette forum for jeg får helt sikkert brug for hjælp og gode råd. Jeg har aldrig haft hund før, men havde 2 katte som begge er døde af alderdom inden for det sidste halve år og jeg har de sidste 4-6 år sagt at når jeg ikke havde katte mere skulle jeg ha' en hund. I forgårs faldt jeg så ret tilfældigt over en annonce og i går blev drengen hentet. Han hedder Blacikie, er en blanding mellem rottweiler og labrador, 8 måneder gammel, stor som en hest og stærk som bare f..... Dette er hans 4. hjem og absolut hans sidste. Jeg fik ikke mange oplysninger andet end at han var alt for meget alene og bed mange ting i stykker. Han er jo kun en hvalp så jeg håber at han stadig er modtagelig for opdragelse. Min plan er på et tidspunkt i starten af det nye år at melde mig til noget træning med ham. Han lystrer (for det meste) når man siger SIT, men nogen gange tager han i stedet en vild tur på "forbudte" områder. Jeg har 4 papegøjer i et rum og det er ikke gøjerne der interesserer ham, men det mad de smider på gulvet og allerede i går blev han præsenteret for dem og derefter fik jeg vist ham at han kun måtte gå til døråbningen, hvilket han tilsyneladende også hurtigt fangede. Jeg skulle nærmest bare rømme mig når han nærmede sig og så blev han siddende og kiggede ind. Nogle gange tager fanden dog ved ham og det er tydeligt at han godt ved at det er forbudt for han bliver vild, voldsom og legesyg. Når vi er ude og gå ligner det en vild kamp for han elsker sneen og skal ha' fat i det hele. Han er ved at trække mine arme af led. Han har sovet i gangen på sit tæppe i nat, efter at jeg havde fjernet ting der ikke måtte bides i og det er gået over al forventning. Han har også lært ikke at springe op af folk, men han vil gerne op i møblerne og det synes jeg ikke er en god idé. Jeg tror jeg har været heldig med ham for det er trods alt ikke mange "minusser" og jeg er sikker på at de kan rettes med tålmodighed og træning, jeg skal bare lige ha' fundet ud af hvordan. Nu vil jeg tage ud og købe en sikkerhedslåge til papegøjerummet og en lang line så han kan få lov at rase af når vi er ude og gå. Dette blev noget af en smøre :hmm: Mange hilsner Mia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Hej Mia og velkommen Sikken et projekt du har givet dig i kast med, som første hund, en omplaceringshund og oven i købet en unghund, godt gået :klap: Du må have en god portion fornuft, og en engels tålmodighed, og hvis ikke, så sender jeg en hel masse af det til dig. ( har selv 4 omplaceringshunde :blink:) Du kan sikkert få en masse gode råd med på vejen, af alle hunde"tosserne" herinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Enig med Drentsche! noget af en mundfuld du har taget dig for! men alt held og lykke sendes herfra, og selvfølgelig kan det lade sig gøre. lidt hjælp fra træningsinstruktør, og en masse tålmodighed! Det er flot af dig at tage ham ind! og håber for alt i verden at det bliver sidste gang han skal skifte hje,.. for 4 gange er alt for meget for sådan en bette en Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Hej Mia og velkommen til. Ønsker dig alt muligt lykke og held med din familieforøgelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Mange gange tillykke med vuffen Dejligt at han kan få en ny chance:lun: HF er et skønt sted at være, og jeg er sikker på at du kommer til at lære en masse af at være her inde. Råd og hjælp er der altid at hente blandt alle os hunde lovers.. Og så må du lige få lagt et par billeder ind af ham.. Billeder kan vi aldrig få nok af her på HF:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mia_J Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Det er flot af dig at tage ham ind! og håber for alt i verden at det bliver sidste gang han skal skifte hje,.. for 4 gange er alt for meget for sådan en bette en Vi er helt enige og han skal absolut ikke fortsætte som vandrepokal. Med hensyn til dyr har jeg altid haft det sådan at har man sagt A må man også sige B og jeg har valgt at tage denne udfordring med alt hvad det indebærer. Hilsen Mia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Velkommen til dig og Blackie, lyder som en stor mundfuld, men der er masser af ufatteligt kloge menensker herinde, så spørg løs hvergang du falder over noget du ikke kan hitte ud af Og så lige et PS. der er ikke noget så hyggeligt som hunde i sofaen og sengen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Hej og velkommen til. Det lyder til at Blackie har fået et rigtig godt hjem :5up: Han lyder også til at være en rigtig god hund, på trods af hans 4 hjem. Og som de andre, synes jeg også det er rigtig sejt at du vælger en omplaceringshund som den første :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Velkommen til. Det lyder som et rigtig dejligt hjem Blackie har fået :5up:, held og lykke med udfordringen . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Velkommen til Glæder mig til billeder :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Velkommen til Jeg har selv en rottweilerblanding. Han hedder Charles, og han bruger rigtig meget tid i sofaen, men det skal jeg nok lade være at fortælle Blackie noget om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mia_J Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 1000 tak for alle jeres gode ønsker. Desværre gik det ikke med Blackie Jeg var hos dyrlæge med ham nogle gange fordi han havde en infektion i det ene øre og hun og jeg snakkede meget om hvordan jeg skulle takle Blackie for han var jo en stor mundfuld. Min dyrlæge er også hundeadfærds"etellerandet" og hun viste mig en masse gode ting jeg kunne træne med ham. 3 gange oplevede jeg at han rejste børster, knurrede og bed ud efter mig, hvis han havde fat i noget han ikke måtte og dette på trods af at jeg alle 3 gange prøvede at være rolig og tilbyde ham en "byttehandel". I julen var min datter her en uge og hun oplevde det samme flere gange og det endda uden nogen speciel grund. D. 5-1 skulle jeg så ned og ha' tjekket Blackies øre og ha' ham chippet og vaccineret og så fortalte jeg hende om de episoder der havde været. Hun brugte derefter 45 minutter på at sætte Blackie i forskellige situationer og hendes konklusion var at det måske kunne dæmpes ned, men det ville koste meget tid og mange penge og jeg ville aldrig kunne stole på at det ikke ville dukke op igen. Vi aftalte at udskyde vaccination og chip en uge så jeg kunne tænke over hvad jeg ville. Jeg turde ikke tage ansvaret. Tænk hvis han en dag gjorde alvor at det og virkelig fik bidt en eller anden..... Det gjorde bare så ondt for 99% af tiden var han den dejligste, gladeste og mest legesyge hund. Jeg tudede hver gang jeg så på ham og også nu mens jeg skriver dette for han var jo så ung og det var jo ikke hans skyld at han havde fået den dårlige start på livet. Allerede næste morgen ringede jeg til dyrlægen for jeg kunne ikke klare at udskyde det når jeg inderst inde vidste at jeg havde taget beslutningen. Jeg fik lov at komme samme formiddag og Blackie sov stille ind. Jeg har fået en anden hund, men jeg kan ikke skrive mere nu så jeg fortsætter i morgen. Hilsen Mia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 Det er altid hårdt at tage den slags beslutninger, men jeg er sikker på at du har truffet det rette valg. Som du selv skrev måtte det være Blacki's sidste station. Det gør mig ondt at det måtte slutte sådan, men jeg tror ikke du havde noget valg.Jeg har selv prøvet det med en, han mistede synet og blev angstbider, på grund af mine børnebørn, turde jeg ikke beholde ham, Han blev kun 4 år. M.v.h. Anders.:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 Det er svært især når man som du have, har taget et dyr til sig som man ved fortjener det bedste. Jeg ved at du ikke bare har taget beslutningen for din skyld men for at Blacikie skulle få den ro som han fortjente. Det havde ikke været rigtigt at sende ham vidrere. Jeg ved han venter ved regnbuens fod. Han venter nu glad og fri for de knubs han har fået i sit alt for korte liv. Glæder mig til, at du kan skrive lidt igen også hører hvilken hund du nu har fået.:ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 Håber du er okay :ae:. Er ked af at høre det med Blackie. Men i det mindste var det sidste han oplevde en familie der elskede ham :hjerte:. - Synes du valgte at gøre det rigtige. Og tillykke med den nye basse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mia_J Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 Tak til jer alle. Jeg har valgt at starte en ny præsentationstråd der hedder "Runda - min nye hund" Mange hilsner Mia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Familien JSB Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 Puha, det lyder som en svær men rigtig beslutning. Håber du får rigtig meget glæde af din nye hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts