Hop til indhold

Hvor købes lækkert tykt fleece-tæppe?

FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Jysk sengetøjslager, IKEA, Daells Bolighus, o.lign.???

Tænkte det kunne være der var nogle specielt til hundeejere. Noget som var lidt smart samtidig og måske med nogle gode egenskaber (mhp hundehår og snavs). :-) Jeg er jo ret sikker på jeg så et, der stod kingsmoor på. :hmm:

Og så har jeg set et vattæppe et sted på en hunde webshop, som også så lækkert ud.

Men ja, det kan da godt være det ellers bare er ilva osv. Jeg har et lyst kraftigt et herhjemme på sofaen, men det er ikke så praktisk. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte det kunne være der var nogle specielt til hundeejere. Noget som var lidt smart samtidig og måske med nogle gode egenskaber (mhp hundehår og snavs). :-) Jeg er jo ret sikker på jeg så et, der stod kingsmoor på. :hmm:

Og så har jeg set et vattæppe et sted på en hunde webshop, som også så lækkert ud.

Men ja, det kan da godt være det ellers bare er ilva osv. Jeg har et lyst kraftigt et herhjemme på sofaen, men det er ikke så praktisk. :genert:

Jeg synes faktisk at fleece generelt er rigtig dårligt mht. hundehår... Det har en evne til at suge hundehår til sig, og så sidder det bare fast! Jeg har selv købt de første mange fleecetæpper til det samme formål, og smider dem jævnligt ud da de er fyldt med hundehår. Men næste gang bli'r det altså noget andet, har f.eks. overvejet et vattæppe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Overvej at købe et rigtigt uldtæppe - ikke sådan et tyndt wannabe uldtæppe, men et rigtigt et (ofte stinker de lidt af vådt får :genert:)

Jeg købte et for 15 år siden i en hestebiks - det har aldrig været vasket, men det er nærmest selvrensende. Det er eminent godt til, at holde vinden ude, det er rimelig vandtæt og meget varmt - derudover er det halvtungt, hvilket både kan være en fordel og en ulempe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Overvej at købe et rigtigt uldtæppe - ikke sådan et tyndt wannabe uldtæppe, men et rigtigt et (ofte stinker de lidt af vådt får :genert:)

Jeg købte et for 15 år siden i en hestebiks - det har aldrig været vasket, men det er nærmest selvrensende. Det er eminent godt til, at holde vinden ude, det er rimelig vandtæt og meget varmt - derudover er det halvtungt, hvilket både kan være en fordel og en ulempe :-)

Lækkert... Men hvordan er det mht. hundehår, sætter de sig fast i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk rigtigt. :5up: Fik et af svigermor for 12 år siden (kattene har det i deres kradsetræ). Har vasket det en del gange efterhånden på uldprogram og jeg synes heller ikke det suger kattehår til sig osv - men problemet er at vi har husstøvmideallergi/ støvallergi, så vil gerne have noget, der kan vaskes på et lidt hårdere program. Måske skal jeg overveje et vattæppe... Men det kan også være fleecetæppe kn du, for det er jo primært til mig og jeg fælder ikke så meget. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det er faktisk rigtigt. :5up: Fik et af svigermor for 12 år siden (kattene har det i deres kradsetræ). Har vasket det en del gange efterhånden på uldprogram og jeg synes heller ikke det suger kattehår til sig osv - men problemet er at vi har husstøvmideallergi/ støvallergi, så vil gerne have noget, der kan vaskes på et lidt hårdere program. Måske skal jeg overveje et vattæppe... Men det kan også være fleecetæppe kn du, for det er jo primært til mig og jeg fælder ikke så meget. :blink:

Jeg tør ikke vaske mit... vaskemaskinen ville heller ikke kunne klare det - i tør tilstand vejer det 5-7 kg... og så når det er vådt... :shock:

Det har så heller ikke været nødvendigt med vask - tror også det evt ville skulle renses hvis det er :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeiiiiii - sådan én kan man da ikke leve uden!!!! :klap::klap::klap: Men tror sq man ville bli' en smule mobbet hvis man kom med den til agilitystævner... :oops:

Det kan du da være ligeglad med :mrgreen: du kan have det varmt, nusse hunde, tage billeder og spise kage UDEN at dit tæppe ryger af :cool: Er sikker på det vil skabe sensation til stævner :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du da være ligeglad med :mrgreen: du kan have det varmt, nusse hunde, tage billeder og spise kage UDEN at dit tæppe ryger af :cool:Er sikker på det vil skabe sensation til stævner :slem:

Det tror jeg også - og føler også at det lissom er lidt min fødte rolle... At skabe sensationer til stævner, det er lige mig! :lol: Så må vel hellere få bestilt sådan en snug rug. (Kan se at det er overvejende svenske videoer på den, gad vide om den er svensk, og kan købes billigere der...? :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

De har lige haft sådan nogen tæpper i REMA1000 hvor der er "ærmer" i... jeg aner ikke hvor varme de er - i forhold til at sidde i en ridehal - men det er sgi da smart at man kan holde en kop kaffe / kamera eller lign :mrgreen:

Det hedder et "Slanket" eller "Snug Rug" hvis du skal søge efter det... Men hvis jeg var dig ville jeg lige vende omkring min lokale REMA1000 først, for er ret sikker på at det var relativt billigt dernede

edit. kan se at jeg er aaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for langsom :stupid: :lol:

Slanket1-p.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

De har lige haft sådan nogen tæpper i REMA1000 hvor der er "ærmer" i... jeg aner ikke hvor varme de er - i forhold til at sidde i en ridehal - men det er sgi da smart at man kan holde en kop kaffe / kamera eller lign :mrgreen:

Det hedder et "Slanket" eller "Snug Rug" hvis du skal søge efter det... Men hvis jeg var dig ville jeg lige vende omkring min lokale REMA1000 først, for er ret sikker på at det var relativt billigt dernede

edit. kan se at jeg er aaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for langsom :stupid: :lol:

Jeg skal altså bare IK have sådan et. :sjov: Får mig da aldrig vilklet ud af det igen. :lol: Men jeg glæder mig til at se Amocca og Korvis (trendsætterne) i det.:banan:

Jeg har tænkt på det her. Det ser (også :genert:) lækkert ud.http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=145915&ProductName=DOG+GONE+SMART+Microfiber+t%E6ppe&GroupName=NYHEDER+HUND&GroupGuid=33

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede ikke at husstøvmider gad bo i uld, men er det noget jeg har misforstået?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede ikke at husstøvmider gad bo i uld, men er det noget jeg har misforstået?

Jeg tror det er en skrøne, :vedikke: det er i hvert fald ikke noget astma og allergiforbundet siger der er dokumentation for. Desuden har jeg også støvallergi (og nyser voldsomt, når jeg er i kontakt med tæpper/ halstørklæder o.lign der ikke har været vasket et stykke tid). :???:

Link til indlæg
Del på andre sites