Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Nejnej... truet af EN Millan-tilhænger! Ikke at jeg ikke mener det er forkert, for det mener jeg helt, så absolut og bestemt! men er lige før jeg tror en ikke Millan-tilhænger kunne finde på det samme. Det spyr med skælsord og personlige angreb fra begge sider :???:

 

Når det så er sagt så syntes jeg det er usselt, klamt og kujonagtig at true andre folk på livet :evil: Personen der har gjort det kunne godt trænge til en gang Millan opdragelse!

 

Hun skriver da ellers tilhængere og beskeder..? :vedikke: Men ligegyldigt - selv om det kun er én, så er det én for meget! Enig i at det er noget så kujonagtigt!! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har lige set at hende der arrangerer demonstrationen nu er blevet truet af Millan-tilhængere. Primitive mennesker...

 

Det er også mange rygter om trusler fra både den ene og anden side vedrørende bagmanden/kvinden bag demonstrationen. Har læst enormt mange der ikke vil støtte demonstrationen alene pga. dem der står bag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nejnej... truet af EN Millan-tilhænger! Ikke at jeg ikke mener det er forkert, for det mener jeg helt, så absolut og bestemt! men er lige før jeg tror en ikke Millan-tilhænger kunne finde på det samme. Det spyr med skælsord og personlige angreb fra begge sider :???:

 

Når det så er sagt så syntes jeg det er usselt, klamt og kujonagtig at true andre folk på livet :evil: Personen der har gjort det kunne godt trænge til en gang Millan opdragelse!

 

Ja, "vores sige" holder sig desværre heller ikke alle for fine...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er også mange rygter om trusler fra både den ene og anden side vedrørende bagmanden/kvinden bag demonstrationen. Har læst enormt mange der ikke vil støtte demonstrationen alene pga. dem der står bag.

 

 

den slags mennesker skulle alfarulles og have stødhalsbånd på så de måtte blive på egen matrikel...uanset om de er på den ene side eller anden side...

 

Gør det mig så bedre end dem? Næh...men har heller aldrig sagt jeg var det...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

den slags mennesker skulle alfarulles og have stødhalsbånd på så de måtte blive på egen matrikel...uanset om de er på den ene side eller anden side...

 

Gør det mig så bedre end dem? Næh...men har heller aldrig sagt jeg var det...:engel:

 

He he nemlig, men en skam at tanken om demonstrationen drukner i alle disse andre stridigheder. Selvom jeg ikke vil støtte en demonstration, så synes jeg det er en skam, at der er mange der pga. fnidder fnadder ikek vil møde op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også mange rygter om trusler fra både den ene og anden side vedrørende bagmanden/kvinden bag demonstrationen. Har læst enormt mange der ikke vil støtte demonstrationen alene pga. dem der står bag.

 

Ok, det har jeg ikke hørt noget om. Må tilstå at jeg ikke har læst ret meget om demonstrationen i det hele taget, da jeg alligevel ikke kan på det tidspunkt... Men kiggede lige indenom deres FB-side, og der ser i hvert fald ret fredeligt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
He he nemlig, men en skam at tanken om demonstrationen drukner i alle disse andre stridigheder. Selvom jeg ikke vil støtte en demonstration, så synes jeg det er en skam, at der er mange der pga. fnidder fnadder ikek vil møde op.

 

 

Enig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he nemlig, men en skam at tanken om demonstrationen drukner i alle disse andre stridigheder. Selvom jeg ikke vil støtte en demonstration, så synes jeg det er en skam, at der er mange der pga. fnidder fnadder ikek vil møde op.

 

Ja, det er sq irriterende med alt fnidder, også i debatterne. Hvis bare folk kunne holde sig til saglig debat... Men det er jo nok svært med netop sådan et emne, der virkelig får følelserne op i folk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er sq irriterende med alt fnidder, også i debatterne. Hvis bare folk kunne holde sig til saglig debat... Men det er jo nok svært med netop sådan et emne, der virkelig får følelserne op i folk...

 

Det er i den grad skadeligt for SAGEN med den mudderkastning. Det får CM-modstanden til at fremstå som usaglige og "i deres følelsers vold" og det er sandt at vi OGSÅ handler af empatiske grunde for vores hunde MEN vi har videnskaben og de gode grunde i orden. Og det kommer nemt til at drukne i de der udmeldinger som handler om at diagnosticere CM

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det får CM-modstanden til at fremstå som usaglige og "i deres følelsers vold"

 

Det er den da også, langt hen af vejen.

 

Nu har jeg egentlig holdt mig ude af den diskussion, men dét kan jeg dælme ikke længere....

 

 

 

 

Jeg mener det er fuldstændig fejlplaceret med en sådan demonstration, og al den aktivitet omkring det emne.

Jeg skal gerne være den første til at indrømme, at hvis jeg gad bruge penge på den slags ting, så havde jeg købt en billet til showet.

På flere punkter ville man, imo, få væsentligt mere ud af dét, end man ville ved at sidde som tilskuer ved så meget andet.

Ikke fordi metoderne som helhed, eller argumenterne for dem for den sags skyld er så meget værd, men samtidig netop pga. dem.

 

Udover dét så burde man gå akkurat lige så aggressivt til værks hver gang der er udstillinger i DK. hver gang der er brugsprøver, hver gang der er markprøver, hver gang der er..............

Gør man dét? Nej. Fordi det er jo så hyg'ligt at gå på udstilling, brugsprøver, markprøver whatever med sin hund. :roll:

 

Fakta er bare at ting som bl.a. milans placering af en line i nakken af en hund, i dén grad bliver anvendt sådanne steder. Eller et dask på hundens snude med en hat når den ikke går ordentligt, osv osv osv.

 

 

 

 

 

Jeg finder det mildest talt mere skadeligt når de hér lilla-ble tv-personer får omtale end når han gør.

Prøv at lyt til bare et par af argumenterne fra ham engang. F.eks. at dét at have en hund, ikke er noget der er for alle.

At det typisk er mennesket der skal trænes, og ikke hunden.

At man, hvis man ikke kan give en race dét en race har behov for, ikke bør købe en sådan race.

At man bør sætte sig ind i racens behov og egenskaber

 

og mange mange flere.

 

 

 

 

Jeg tror, det langt hen af vejen var mere givtigt hvis man fokuserede på at få de fornuftige ting frem i lyset, få dem fremhævet, og få dem sammenlignet med alle de andre "guru'er", fremfor den der "han har engang blablabla en hund, så alt han gør er bare zå zmadderforkert alzå"

 

Og så er jeg forøvrigt synsk. Hér er hvad jeg har set: Det vil ikke ændre en dyt med en demo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er den da også, langt hen af vejen.

 

Nu har jeg egentlig holdt mig ude af den diskussion, men dét kan jeg dælme ikke længere....

 

 

 

 

Jeg mener det er fuldstændig fejlplaceret med en sådan demonstration, og al den aktivitet omkring det emne.

Jeg skal gerne være den første til at indrømme, at hvis jeg gad bruge penge på den slags ting, så havde jeg købt en billet til showet.

På flere punkter ville man, imo, få væsentligt mere ud af dét, end man ville ved at sidde som tilskuer ved så meget andet.

Ikke fordi metoderne som helhed, eller argumenterne for dem for den sags skyld er så meget værd, men samtidig netop pga. dem.

 

Udover dét så burde man gå akkurat lige så aggressivt til værks hver gang der er udstillinger i DK. hver gang der er brugsprøver, hver gang der er markprøver, hver gang der er..............

Gør man dét? Nej. Fordi det er jo så hyg'ligt at gå på udstilling, brugsprøver, markprøver whatever med sin hund. :roll:

 

Fakta er bare at ting som bl.a. milans placering af en line i nakken af en hund, i dén grad bliver anvendt sådanne steder. Eller et dask på hundens snude med en hat når den ikke går ordentligt, osv osv osv.

 

Nu har jeg hørt det her et par gange, og jeg er ærligt talt forundret. Jeg er godt nok ikke udstillingsmenneske, men har aldrig set det med halsbåndet praktiseret, andet end af Millan. Hvis det passer, så er jeg enig med dig, det burde der også protesteres imod. Et dask på snuden kan ikke få mig op af stolen, det kan slet ikke sammenlignes med Millanmetoderne. Men det kan halsbåndet, der lukker for blodtilførsel.

 

 

 

Jeg finder det mildest talt mere skadeligt når de hér lilla-ble tv-personer får omtale end når han gør.

Prøv at lyt til bare et par af argumenterne fra ham engang. F.eks. at dét at have en hund, ikke er noget der er for alle.

At det typisk er mennesket der skal trænes, og ikke hunden.

At man, hvis man ikke kan give en race dét en race har behov for, ikke bør købe en sådan race.

At man bør sætte sig ind i racens behov og egenskaber

 

og mange mange flere.

 

Nu ved jeg ikke hvem du mener med "lilla-ble tv-personer", men de ting du remser op her er vel lige præcis de ting som f.eks. både Lise-Lotte og Jarnved også altid siger?

 

 

Jeg tror, det langt hen af vejen var mere givtigt hvis man fokuserede på at få de fornuftige ting frem i lyset, få dem fremhævet, og få dem sammenlignet med alle de andre "guru'er", fremfor den der "han har engang blablabla en hund, så alt han gør er bare zå zmadderforkert alzå"

Ja, det er jo det mange prøver på - at få de fornuftige ting frem. Men kunne godt tænke mig at vide hvem det er du tænker på, mht. "zmadderforkert" osv..? Der er nogle få af dem i de forskellige debatter, men ikke ret mange synes jeg? Nu tænker jeg så ikke på BT og EB, dem har jeg opgivet... Men på de forskellige FB-sider er debatten efterhånd ret fornuftig - der er faktisk ikke ret meget debat mere, det er kun de fornuftige folk der har holdt ved, og nu mere eller mindre spammer siderne med div. links om positiv træning. De der "zmadder-folk" er efterhånd droppet ud af det hele...

Og så er jeg forøvrigt synsk. Hér er hvad jeg har set: Det vil ikke ændre en dyt med en demo.

Nej, jeg har også tænkt lidt mere over den demo, og er ikke sikker på hvad den kan gøre... Men efter hvad jeg kan læse mig til bli'r den lovlig og fredelig, politiet vil være til stede (??!!), de vil ha' dyrlæge og adfærdsbehandlere der fortæller om konsekvenser af Millans metoder, dele broschurer ud om det samme. Hvis det foregår på den måde, så kan jeg til gengæld heller ikke se at det skader...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag ind og se ham Sigurd, han er overbevisende, har udstråling og er en god showmand. Det er derfor han er så "farlig" for de mere humane metoder. Han kan overbevise folk om at det han siger er logisk.

 

Jeg har set klip med ham hvor han er virkelig morsom og jeg tror han holder publikum i sin hule hånd meget af tiden.

 

Ikke desto mindre er hans grove metoder ikke nødvendige og de er ikke i overensstemmelse med god dyrevelfærd.

 

Derfor vil vi argumentere for ikke at anvende hans metoder. Hvis du synes det er til grin at diskutere dyrevelfærd, nå ja så er det bare sådan.

 

Jamen det har jeg sandelig også tænkt mig.

Men inden nogen nu synes det er ganske forfærdeligt, vil jeg lige sige, at jeg sagtens kan sortere, om der er noget jeg føler Jeg kan bruge eller om der ikke er.

Men den, i denne tråd og andre steder, ensporede fordømmelse af måder og metoder finder jeg stadig aldeles usmagelig.

 

Kan andre virkelig, i alle situationer, afgøre om der er tale om dyremishandling, opdragelse eller træning. Jeg tror det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er den da også, langt hen af vejen.

 

Nu har jeg egentlig holdt mig ude af den diskussion, men dét kan jeg dælme ikke længere....

Undrede mig faktisk over hvor du blev af ;-)

 

Jeg mener det er fuldstændig fejlplaceret med en sådan demonstration, og al den aktivitet omkring det emne.

 

Mener personligt heller ikke en demonstration hjælper - Af flere årsager.

Men jeg er bange for, at det bliver alt for usagligt og for følelsesmæssig og dermed risikere at sætte alle Millan modstandere i bås med dem der lader følelserne rende af med sig.

Tror kun det forværre det arbejde mange har gang i.

 

Jeg skal gerne være den første til at indrømme, at hvis jeg gad bruge penge på den slags ting, så havde jeg købt en billet til showet.

På flere punkter ville man, imo, få væsentligt mere ud af dét, end man ville ved at sidde som tilskuer ved så meget andet.

Ikke fordi metoderne som helhed, eller argumenterne for dem for den sags skyld er så meget værd, men samtidig netop pga. dem.

 

Hvis jeg ikke havde så frygtelig meget imod at støtte ham økonomisk, ville jeg bestemt også se det - Hvis man ikke ser det, så er det dælme svært at argumentere mod noget som helst.

For man aner jo vitterligt ikke hvad der er foregået, og så er ens argumenter ikke en pind værd i forhold til det, dem der har været til showet, har oplevet.

 

Udover dét så burde man gå akkurat lige så aggressivt til værks hver gang der er udstillinger i DK. hver gang der er brugsprøver, hver gang der er markprøver, hver gang der er..............

Gør man dét? Nej. Fordi det er jo så hyg'ligt at gå på udstilling, brugsprøver, markprøver whatever med sin hund. :roll:

 

Lige præcis det har har vi været meget rundt om i debatten tidligere.

Jeg har ikke set den samme type vold blive brugt til udstillinger, som Cesar bruger - Men man ser jo selvfølgelig heller ikke alt.

 

Men udstillinger og markprøver bliver ikke sendt i TV og på den måde udbredt til hr. og fru DK der så skal hjem og prøve det på Fido, fordi den trækker eller ikke kan lide andre hunde.

 

Tror det er nemmere at arbejde videre mod de ting der foregår der, hvis ikke Cesars metoder bliver promoveret til gud og hver mand - For de retfærdiggøre dem i nogles øjne.

 

Og det kan ikke retfærdiggøres.

Der har været mange gode argumenter for HVORFOR hans metoder er skadelige i mange tilfælde - Så vil ikke køre mere i det her.

 

Fakta er bare at ting som bl.a. milans placering af en line i nakken af en hund, i dén grad bliver anvendt sådanne steder. Eller et dask på hundens snude med en hat når den ikke går ordentligt, osv osv osv.

 

Jeg vil ikke begynde at forsvare udstillinger og handlerne, for har ikke været på udstillinger nok til at kunne udtale mig om det - Det vil jeg lade jer der kender miljøet kunne udtale jer om i stedet.

 

Hvorvidt de fleste hunde har lært at gå med linen der, så de ikke oplever det negativt og hvordan linerne bliver brugt - Det er jo håbløst umuligt at sige, for os der ikke sætter vores ben der ret ofte.

 

Jeg finder det mildest talt mere skadeligt når de hér lilla-ble tv-personer får omtale end når han gør.

 

Hvorfor?

 

Prøv at lyt til bare et par af argumenterne fra ham engang. F.eks. at dét at have en hund, ikke er noget der er for alle.

At det typisk er mennesket der skal trænes, og ikke hunden.

At man, hvis man ikke kan give en race dét en race har behov for, ikke bør købe en sådan race.

At man bør sætte sig ind i racens behov og egenskaber

 

og mange mange flere.

 

Det samme siger alle de såkaldte "lilla-ble" folk også - men det er åbenbart kun godt nok, når det kommer ud af munden på Cesar?

Ellers misforstår jeg dig :vedikke:

 

At det han siger er fuldstændig rigtigt, gør vel ikke hans handlinger rigtige?

 

Jeg tror, det langt hen af vejen var mere givtigt hvis man fokuserede på at få de fornuftige ting frem i lyset, få dem fremhævet, og få dem sammenlignet med alle de andre "guru'er", fremfor den der "han har engang blablabla en hund, så alt han gør er bare zå zmadderforkert alzå"

 

Der er bare så lidt rigtigt at fokusere på.

Men jeg vil ikke afskrive alt han gør.

Han har én gang, hvad jeg har set, lokket med godbidder, forholdt sig passivt og vundet en angst hunds tillid på den måde - Det er noget jeg kan stå inde for, og hans kamp for at lukke "puppymills" i USA er jo fantastisk :5up:

 

Men der er dælme bare ikke meget fornuftigt at fokusere på i hand handlinger.... :vedikke:

Jeg vil give dig ret i, at der ikke er vist mange alternativer - Har selv prøvet at poste et par links og Mathilde har gjort det samme.

Men sjovt nok, så er der ikke ret meget respons på det og det bliver ikke rigtig videreformidlet - Responsen kommer på hans videoer.

Forståeligt, for de er pisse chokerende og nogle har rørt mig meget - Men hvis man ikke viser alternativerne, så går debatten fuldstændig i hårdknude, for de færreste kan forholde sig til lange afhandlinger på skrift.

 

Det skal ses, på samme måde som Millans metoder, skal ses - Herudfra er det nemmere at debattere - IKKE diskutere - men debattere forskellen på de metoder der bliver vist.

 

Og så er jeg forøvrigt synsk. Hér er hvad jeg har set: Det vil ikke ændre en dyt med en demo.

Desværre har du nok ret i det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil give dig ret i, at der ikke er vist mange alternativer - Har selv prøvet at poste et par links og Mathilde har gjort det samme.

Men sjovt nok, så er der ikke ret meget respons på det og det bliver ikke rigtig videreformidlet - Responsen kommer på hans videoer.

Forståeligt, for de er pisse chokerende og nogle har rørt mig meget - Men hvis man ikke viser alternativerne, så går debatten fuldstændig i hårdknude, for de færreste kan forholde sig til lange afhandlinger på skrift.

 

Det skal ses, på samme måde som Millans metoder, skal ses - Herudfra er det nemmere at debattere - IKKE diskutere - men debattere forskellen på de metoder der bliver vist.

 

Der var jo det link Mathilde fandt, fra Dr Yin. Her er lagt videoer side om side, hunde med samme slags problemer, og så hvordan Millan gør det og hvordan Dr. Yin gør det. Den synes jeg var rigtig god, den viste virkelig på forskellene, og at der er andre måder der fungerer lige så godt. Men den blev jo bare tiet ihjel af Millantilhængerne... Desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor?

Fordi det jeg ser når jeg ser diverse andre hundeudsendelser og læser i diverse bøger mv, er en tendens til at alle hunde for enhver pris skal holdes i live, at næsten alle kan få en hvilken som helst hund til at fungere hvor som helst og meget meget mere.

 

Og jo. Det sidste kan meget vel være rigtigt. Men er det så også det bedste?

 

 

Det samme siger alle de såkaldte "lilla-ble" folk også - men det er åbenbart kun godt nok, når det kommer ud af munden på Cesar?

Ellers misforstår jeg dig :vedikke:

Du misforstår.

Pointen er netop at mange af hans pointer, faktisk slet ikke er så tossede... hvis man bare gad "se det til ende".

 

At det han siger er fuldstændig rigtigt, gør vel ikke hans handlinger rigtige?

Hvilke handlinger, hvor i verden, og under hvilke forhold?

Adskil tingene. At f.eks. elhalsbånd er ulovlige i Danmark, gør dem ikke ulovlige i Amerika.

Og man bruger jo nu engang de muligheder man har. Det samme gør man jo i Danmark. Er det ikke el-halsbånd, så er det bare noget andet. (ikke at jeg forsvarer brugen af el-halsbånd, for det gør jeg bestemt ikke)

 

 

Der er bare så lidt rigtigt at fokusere på.

Dét mener jeg så ikke er helt rigtigt.

 

Men jeg vil gerne være med til at sige at der er temmelig meget mere eller mindre forkert som folk af forskellige årsager vælger udelukkende at fokusere på.

 

Han har én gang, hvad jeg har set, lokket med godbidder, forholdt sig passivt og vundet en angst hunds tillid på den måde - Det er noget jeg kan stå inde for, og hans kamp for at lukke "puppymills" i USA er jo fantastisk :5up:

Okay. Dét har jeg så ikke set, og dét var jeg egentlig heller ikke klar over.

Men så ved jeg dét.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det jeg ser når jeg ser diverse andre hundeudsendelser og læser i diverse bøger mv, er en tendens til at alle hunde for enhver pris skal holdes i live, at næsten alle kan få en hvilken som helst hund til at fungere hvor som helst og meget meget mere.

 

What? Det er da Millan, der har det sådan, så vidt jeg har observeret?

 

Det er ham, der har 50 "Red Zone" (har ikke meget respekt, han kalder pænt meget forskelligt Red Zone, som faktisk slet ikke er det) hunde i sit hundehold?

Det er ham, der tager ud til gud og hver mands aggressive hunde og "redder" dem?

 

Om Irene Jarnved, har jeg hørt flere gange, at hun anbefalder aflivning, har aldrig selv hørt hende sige det, men har hørt det fra andre, så jeg ved det reelt ikke. VS ved jeg ikke, hun har reddet alle de hunde, jeg har set hende arbejde med, en af dem med aggressionproblemer på højde med nogle af CMs slemme tilfælde :vedikke:

 

Jeg mener nu også at alle hunde kan reddes, men jeg mener ikke, at alle bør det. Nogle gange er tilfældene så slemme, at det er bedre at give hunden fred - og en anden hund, der ikke har diverse problemer, kan få lov til at leve (hvis ejerne ellers er fornuftige :shock:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid svært at kommentere på indlæg, der er indelt på ovenstående måde, da sammenhængen som regel går tabt, når der skal besvares.

 

Men jeg prøver lige alligevel.

 

Hvis jeg skal komme med et nogenlunde samlet svar til ovenstående, så vil jeg sige, at der næppe er nogen, der er i tvivl om, at jeg ikke ser tingene i sort og hvid. Det er ikke enten lilla stue eller dyremishandling.

 

Jeg siger igen og igen, at jeg tror på, at de fleste folk selv er udemærket i stand til at vurderer og sortere i det de ser på tv.

 

Cesar er jo ikke udelukkende dårlig eller udelukkende god til det han gør, derfor ser jeg ham ikke som den store dyremishandler. Jeg benytter ikke samme teknikker som han gør, men jeg forsøger også i vid udstrækning at vælge hunde, der passer til mit eget temperament.

 

I det øjeblik at folk anskaffer sig en hund, der byder på et sind, som de ikke umiddelbart har evnerne eller sindelaget til at omgåes og træne, så er risikoen for dårlig handling det større.

 

At Cesar vil kæmpe med hundene, ja ham om det. Folk har "kæmpet" med dyr og hinanden og kæmper stadig med dyr og hinanden den dag i dag.

Det vil jeg helst ikke have nogen mening om, fordi det er op til den enkelte at lære af sine egne erfaringer og søge nye måder at gøre tingene på, når en foreløbig strategi ikke virker i det lange løb.

 

Mennesker har åbenbart et eller andet gen, der gør, at de/vi ikke kan lade være med at kæmpe for alt muligt. Bare noget så simpelt som en verbal diskusion kan jo hurtigt (for nogle) udvikle sig til en kappestrid, der skal "vindes".

Når det sker går forståelsen ofte fløjten og folk hverken hører, hvad der egentlig bliver sagt, eller hvad der bliver skrevet.

 

Vi burde feje for vores egne døre først, vil jeg mene, - før vi begynder at kaste sten efter andre mennesker, der vælger at gøre tingene på deres måde.

Når først vi fejer for egen dør, så når vi også til et punkt, hvor vi opnår så meget forståelse for hinanden indbyrdes, at vi slet ikke har brug for at kaste med nogen verdens tings, hverken sten eller ord.

 

Nogle mennesker brænder bare så meget for nogle emner, at de/vi ind imellem slet ikke kan se nuancerne i det andre mennesker skriver og siger.

 

Bare fordi jeg ikke fordømmer det Cesar gør, betyder ikke, at jeg vil benytte mig af hans metoder. Jeg kan godt rumme, at der findes mennesker, som gør tingene på den måde og alt imellem lilla stue og dyremishandling. Der er nok ligeså mange forskellige metoder, som der er mennesker til og de har eksisteret siden mennesket blev til og de vil altid eksistere.

 

De har brug for vores hjælp og forståelse, ikke vores fordømmelse.

 

Hvad angår medier, så har jeg en mening der. Jeg forventer bare ikke at blive imødekommet.

Jeg skal ikke rende nogen tv stationer på dørene og fortælle dem, hvordan de skal lave tv, for så vigtigt er det faktisk ikke for mig.

Alligevel kan jeg sagtens have en mening, den fører ikke nogen vegne hen, men den afspejler mig som person, hvad jeg godt kan lide og hvordan jeg bedst optager og modtager ny information.

 

Jeg gider ikke glo på fine damer, der træner hund i fjernsynet, men jeg gør det alligevel og suger det til mig, som jeg synes jeg måske kan omsætte til noget brugbart.

Men klart jeg ville da hellere se på en lækker mand, der udstråler mand. Han må gerne være lidt rå, have daggamle stubbe og bruge et maskulint sprog.

 

Vi får færre og færre "rigtige" mænd på tv, det er en skam, for de har faktisk deres egen appeal og charme. Istedet skal vi se på velafrettede mænd, der ikke kunne drømme om at have en mening, som måske ikke falder i god jord hos alle.

Cesar er også en af dem, han er også "pæn", lidt slikket og Flødebolle agtig.

 

Folk der tør være sig selv, det ville være rart at se på tv, for der er ved gud i himlen ikke et eneste menneske, der tænker alle de fisefornemme ord hele dagen lang, som vi bliver fyldt med på tv.

 

Men når det er sagt, så træner jeg mine hunde på min måde, andre mennesker må finde deres egne måder.

Jeg synes personligt ikke, at det er en hundetræners opgave at fortælle folk, hvad de skal gøre.

Derimod synes jeg, at en hundetræners finest opgave er at guide folk til selv at opnå erkendelser af, hvordan de bedst takler tingene på egen hånd.

 

Hvis jeg skulle sætte en finger på noget, som jeg synes Cesar gør, fuldstændig stik imod hvad jeg ville gøre, - så er det, at han altid ender med at rende med hundene, istedet for hundeejerne selv.

 

Bare fordi Cesar kan "kæmpe" og vinde hans egen kamp imod naturen om og om igen, det betyder ikke at enhver anden har styrken til det.

Hvad vil han gøre, når han bliver gammel og ikke har den fysiske styrke til det mere?

 

At kæmpe imod naturen er som sådan ikke forkert, det kan bare kun lade sig gøre, indtil man ikke har de fysiske kræfter til det mere.

 

Det er da derfor de nye metoder er kommet til. Det er ikke fordi vi alle sammen pludselig synes, at hunde skulle behandles godt eller som guder.

 

Det startede ene og alene fordi vi er nysgerrige, fordi vi gerne vil "tale" med andre racer end os selv, være Doctor Dolittles, - og fordi vi ikke ville komme til skade selv og fordi vi bliver gamle og ikke længere ville affinde os med at det kun er de unge, der kan fortsætte med at træne dyr.

 

Alt den der uselviskhed, det er spil fra galleriet og en dyne der bliver trukket hen over vores øjne dagligt.

 

Det hele startede for vores egen skyld, ikke dyrenes.

 

At det så siden hen viste sig at være en god strategi, der også kan tilgodese følsomme mennesker, der ikke kan tåle at se, når der bliver sat grænser og til tider smertefulde grænser over for andre levende væsner, det er så noget helt andet.

 

Ville ikke deltage i debatten men nødt til lige at kommentere dette.

Jeg er hvalpe og unghundetræner indenfor dkk, og på de hold jeg har kommer der ofte helt nye hundeejere folk der er helt grønne på området.

De gør alt for at gøre det rigtige og hvis jeg bad dem trække hårdt i snoren på deres hund, er jeg ret overbevist om de ville gøre det fordi jeg fortæller det virker og andre gør det! De suger alt til sig og stoler på en som om alt hvad man siger er det eneste rigtige.

 

Så er frygtelig bange for at folk kopiere Millans metoder, da de måske er helt grønne på området med hund, og ser at hans hårdhændede behandling virker!! :cry: - De kan ikek foruse hvilke konsekvenser de kan få med deres hund ved at ty til hans metoder, de gør jo hvad de ser en "stor hundehvisker" gør....

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det jeg ser når jeg ser diverse andre hundeudsendelser og læser i diverse bøger mv, er en tendens til at alle hunde for enhver pris skal holdes i live, at næsten alle kan få en hvilken som helst hund til at fungere hvor som helst og meget meget mere.

 

Og jo. Det sidste kan meget vel være rigtigt. Men er det så også det bedste?

 

 

 

Du misforstår.

Pointen er netop at mange af hans pointer, faktisk slet ikke er så tossede... hvis man bare gad "se det til ende".

 

 

Hvilke handlinger, hvor i verden, og under hvilke forhold?

Adskil tingene. At f.eks. elhalsbånd er ulovlige i Danmark, gør dem ikke ulovlige i Amerika.

Og man bruger jo nu engang de muligheder man har. Det samme gør man jo i Danmark. Er det ikke el-halsbånd, så er det bare noget andet. (ikke at jeg forsvarer brugen af el-halsbånd, for det gør jeg bestemt ikke)

 

 

 

Dét mener jeg så ikke er helt rigtigt.

 

Men jeg vil gerne være med til at sige at der er temmelig meget mere eller mindre forkert som folk af forskellige årsager vælger udelukkende at fokusere på.

 

 

Okay. Dét har jeg så ikke set, og dét var jeg egentlig heller ikke klar over.

Men så ved jeg dét.

 

 

Er det sådan noget med at det skal være rigtigt skidt før det kan blive godt eller hvad? :???:

Det tror jeg også sagtens en hundebasse kan forstå, man skal bare sige til den "nu kværker jeg dig lige med snoren, men det er for din egen skyld, og bagefter lever vi lykkeligt til vore dages ende!" :vedikke::rolleyes:

 

Jeg kan ikke helt forstå den der med at se det til ende, altså når CM overskrider hundens grænser så voldsomt som han gør, det kan der umuligt komme noget positivt ud af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er den da også, langt hen af vejen.

 

Nu har jeg egentlig holdt mig ude af den diskussion, men dét kan jeg dælme ikke længere....

 

 

 

 

Jeg mener det er fuldstændig fejlplaceret med en sådan demonstration, og al den aktivitet omkring det emne.

Jeg skal gerne være den første til at indrømme, at hvis jeg gad bruge penge på den slags ting, så havde jeg købt en billet til showet.

På flere punkter ville man, imo, få væsentligt mere ud af dét, end man ville ved at sidde som tilskuer ved så meget andet.

Ikke fordi metoderne som helhed, eller argumenterne for dem for den sags skyld er så meget værd, men samtidig netop pga. dem.

 

Udover dét så burde man gå akkurat lige så aggressivt til værks hver gang der er udstillinger i DK. hver gang der er brugsprøver, hver gang der er markprøver, hver gang der er..............

Gør man dét? Nej. Fordi det er jo så hyg'ligt at gå på udstilling, brugsprøver, markprøver whatever med sin hund. :roll:

 

Fakta er bare at ting som bl.a. milans placering af en line i nakken af en hund, i dén grad bliver anvendt sådanne steder. Eller et dask på hundens snude med en hat når den ikke går ordentligt, osv osv osv.

 

 

 

 

 

Jeg finder det mildest talt mere skadeligt når de hér lilla-ble tv-personer får omtale end når han gør.

Prøv at lyt til bare et par af argumenterne fra ham engang. F.eks. at dét at have en hund, ikke er noget der er for alle.

At det typisk er mennesket der skal trænes, og ikke hunden.

At man, hvis man ikke kan give en race dét en race har behov for, ikke bør købe en sådan race.

At man bør sætte sig ind i racens behov og egenskaber

 

og mange mange flere.

 

 

 

 

Jeg tror, det langt hen af vejen var mere givtigt hvis man fokuserede på at få de fornuftige ting frem i lyset, få dem fremhævet, og få dem sammenlignet med alle de andre "guru'er", fremfor den der "han har engang blablabla en hund, så alt han gør er bare zå zmadderforkert alzå"

 

Og så er jeg forøvrigt synsk. Hér er hvad jeg har set: Det vil ikke ændre en dyt med en demo.

 

Jeg er nok lidt småforvirret her, der er TO varslede demonstrationer ikke?

 

Den jeg har tænkt mig at deltage i er ikke en imod Millan, men en imod hans metoder hvor hensigten er at oplyse hundeejere om at Millans metoder ikke er nødvendige og at man kan nå en positiv og varig ændring vha andre metoder. Uddele flyers mv..

 

Jeg ser noget "standagtigt" for mig og ikke noget med store skilte og "ned med Millan"...

 

Kan man få fat i bare én person på denne måde er tiden godt givet ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jamen det har jeg sandelig også tænkt mig.

Men inden nogen nu synes det er ganske forfærdeligt, vil jeg lige sige, at jeg sagtens kan sortere, om der er noget jeg føler Jeg kan bruge eller om der ikke er.

Men den, i denne tråd og andre steder, ensporede fordømmelse af måder og metoder finder jeg stadig aldeles usmagelig.

 

Kan andre virkelig, i alle situationer, afgøre om der er tale om dyremishandling, opdragelse eller træning. Jeg tror det ikke.

 

Nå nej, dumme mig :stupid: Man kan heller ikke afgøre om en kvinde der får bank af sin mand bare bliver opdraget, "selv har været ude om det" eller bliver mishandlet...

 

Hvis man ikke kan se at hunde som næsten, eller helt besvimer, i opdragelse eller træning, kald det hvad du vil, bliver mishandlet så kan man ikke se noget overhovedet.

 

Om du kalder det træning eller opdragelse er da ligegyldigt. Eller mener du at Millans metoder er ok bare vi kalder det opdragelse eller træning? At målet helliger midlet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok lidt småforvirret her, der er TO varslede demonstrationer ikke?

 

Den jeg har tænkt mig at deltage i er ikke en imod Millan, men en imod hans metoder hvor hensigten er at oplyse hundeejere om at Millans metoder ikke er nødvendige og at man kan nå en positivere og varigt ændring vha andre metoder. Uddele flyers mv..

 

Jeg ser noget "standagtigt" for mig og ikke noget med store skilte og "ned med Millan"...

 

Kan man få fat i bare én person på denne måde er tiden godt givet ud

Øøøhhh, jeg har kun hørt om én..? Den du taler om her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Fordi det jeg ser når jeg ser diverse andre hundeudsendelser og læser i diverse bøger mv, er en tendens til at alle hunde for enhver pris skal holdes i live, at næsten alle kan få en hvilken som helst hund til at fungere hvor som helst og meget meget mere.

 

Og jo. Det sidste kan meget vel være rigtigt. Men er det så også det bedste?

 

Det er så netop det jeg ser hos Cesar :vedikke:

De her håbløse tilfælde, som kun han kan tage sig af og som ellers ville være blevet aflivet.

Og det er netop det argument hans tilhængere bruger - At hvis han ikke havde taget sig af hunden, så var den jo blevet aflivet og at andre adfærdsbehandlere ville have aflivet hunden.

 

Jeg går ikke ind for at alt skal leve - Nogle dyr er så ødelagte at de har bedst af at få fred, der er vi ganske enige om.

 

Jeg oplever bare stik modsat dig, at det er det de positive metoder får skyld for at gøre forkert - Altså at "give op" overfor nogle hunde.

Hvorimod jeg oplever at Cesar med vold og magt skal have hundene rehabiliteret, koste hvad det vil.

 

En stor del af de hunde han har med at gøre kan selvfølgelig komme til at leve normalt i samfundet og have et godt liv, hvis man arbejde med problemet og ikke undertrykker det.

 

 

Du misforstår.

Pointen er netop at mange af hans pointer, faktisk slet ikke er så tossede... hvis man bare gad "se det til ende".

 

Det er jeg glad for ;-)

Men ja, en del af de pointer han kommer med er fornuftige nok - Hvis vi lige ser bort fra hele den dominansverden han lever i.

Hans handlinger bliver jo så også bare vist og de er bestemt tossede i alt for mange tilfælde.

 

Hvilke handlinger, hvor i verden, og under hvilke forhold?

Adskil tingene. At f.eks. elhalsbånd er ulovlige i Danmark, gør dem ikke ulovlige i Amerika.

Og man bruger jo nu engang de muligheder man har. Det samme gør man jo i Danmark. Er det ikke el-halsbånd, så er det bare noget andet. (ikke at jeg forsvarer brugen af el-halsbånd, for det gør jeg bestemt ikke)

 

Men det bliver jo vist på dansk tv....

Og halsbåndet i nakken og pighalsbåndene, alfarulningen osv. er også skadelige for hundene og lovlige i DK.

 

Han arbejder ofte med folk der ligefrem har hunde i sele - Så tvivler stærkt på de mennesker selv har tænkt på at stoppe blodtilførslen til hjernen på deres hund, eller putte pighalsbånd på den og så rykke til for at korrigere hver en lille bitte fejl hunden laver.

 

Så hvis man går ud fra, at han arbejder med metoder der er tilpasset ejeren, så bør han vel også have nogle metoder der ikke indebære den type udstyr til de ejere?

At elhalsbånd er lovlige i USA, er vel ikke ensbetydende med at man behøver vælge den type metoder?

 

Han har vel adgang til samme litteratur som os andre, der beviser hans teorier er forkerte?

 

Dét mener jeg så ikke er helt rigtigt.

 

Men jeg vil gerne være med til at sige at der er temmelig meget mere eller mindre forkert som folk af forskellige årsager vælger udelukkende at fokusere på.

 

Ud over det han siger, hvilke dele af hans metoder er OK og fornuftige?

Som du nok kan høre, så har jeg lidt svært ved at se dem, og har nævnt det jeg synes er både forkert og OK - så det kan være vi kan få en saglig debat om det?

Hvis du vil svare på spørgsmålet, vil jeg gerne opfordre folk til ikke at fare i flint over det.

For det er faktisk et af de spørgsmål vi sjældent får besvaret...

 

Hvad er det præcist Millan gør, der er OK og hvorfor?

Hvis vi lige ser bort fra det han siger.

Hvis vi ikke ved det - Så taler vi tit forbi hinanden og debattere ikke de samme ting.

 

Okay. Dét har jeg så ikke set, og dét var jeg egentlig heller ikke klar over.

Men så ved jeg dét.

 

Netop der, synes jeg det er dejligt at se han benytter sin stjernestatus til andet end at promovere sig selv, men hjælper med at arbejde for en rigtig god sag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...