Hop til indhold

Så blev man lige bidt af sin egen...


Hewlett
 Share

Recommended Posts

... VED ET UHELD ! Selvfølgelig ! :genert:

 

Men for h***** det gjorde ondt !

 

Jeg står og er ved at skære en bolle til mig selv, og tænker ikke over at jeg har bollen i hånden da jeg åbner skuffen for at finde brødkniven. Ninja holder jo altid øje med dem der er i køkkenet, og HAPS sidder hun i min finger i stedet for bollen.

 

Ej men altså ... Jeg råber jo højt, "AV FOR HELVEDE" og i bar smerte får jeg råbt "UD!!!!!" til hende også, og giver hende et puf i måsen med min raske hånd, for at "vise hende vej". Hun fattede jo nok ikke så meget, men forstod nok godt at det ikk lige var skiiiiidesmart at prøve at hapse bollen.

 

Nå ,.. men jeg får fred ude i køkkenet og skyller min finger .. Neglen er nærmest blevet rød/lilla og har fået en flænge i selve fingeren ved blommen. Øv da også :( Den banker løs og er blevet helt varm.

 

Måtte sgu lige tage en ekstra vejrtrækning inden jeg åbnede døren til køkkenet igen - men hun kom selvfølgelig ikke ud, jeg har jo sikkert skræmt hjertet op i halsen på hende :oops:

 

Hun sad så bare og gloede på mig og ventede nok på en invitation til at komme hen til mig .. Den fik hun så, og ligger fint på sin seng bag mig nu .. Det lille skind :lun:

 

Har I prøvet at Jeres hund har fået fat i Jer i stedet for, og hvor I altså virkelig har kunne mærke det ? Hvordan har I formået at reagere i situationen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuh, jeg har to gange lavet et glansnr., når Møffe ligger med et tyggeben... Så skulle man jo lige træne bytte-bytte-købmand og man kommer med sin lille godbid i sin store hånd. Kræet spytter tyggeben ud, men glemmet at omstiller bidstyrken fra tyggeben til lille godbid fra hånd - avavavavavavavavav! Det gør bare SÅ FANDENS NAS! :megaked: Og har haft nogle meget sjovtfarvede fingre bagefter og en af gangene blødte det også fra under neglen, fordi den åbenbart ligesom var blevet boret ned i fingeren, hvis det giver mening :genert:

 

Jeg har lært min lektie nu - tror jeg nok :mrgreen:

 

Tror forresten bare jeg reagerede med et meget voldsomt av og masser af selvmedlidenhed bagefter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jo, det har jeg prøvet. Mange gange! Der er det altså en ulempe at have en stor hund ;-)

En overgang fik jeg kørt hende så meget op på bolden, at hver gang vi legede, var jeg sikker på at få et hak også, fordi hun blev over-ivrig. Men det tog heldigvis ikke mere end et par ganges træning, så kunne vi lege normalt med bold igen.

 

Men det gør forbandet ondt. Fyffer-pyffer! Og man ved jo godt, man skal blive sur på sig selv, men nogen gange er det altså svært at beherske sig. Jeg plejer at "lukke hunden væk", altså gå lidt for mig selv, så kan det nemlig ikke gå udover hende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jack har hapset mig i søvne fordi han drømte og jeg grinede af ham :fornaermet: Men jeg var så paf fordi hunden bare sov videre! Han vågnede overhovedet ikke. Men ellers er Jack meget god til at banke en på næsen! Der har jeg altså svært ved at beherske mig, men det er da gået indtil videre.

Tror jeg er blevet immun på min næse fordi det gør ikke så ondt mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det godt.

 

Qiwi kan også blive så ivrig, når vi leger med hendes bold, at hun har hapset mig. Og det gør ekstra ondt når hænderne er halv frossen :slem:

 

Jeg kommer med et udbrud, så kommer hun straks hen til mig, stikker snuden helt hen til mit hoved, sådan ala "er du ok"

 

Og så leger vi igen, her er hun så meget påpasselig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Avs!

 

Jeg er blevet bidt af Ozzie én gang - vi legede vildt med et legetøj og Ozzie hopper op for at få fat i det, men får istedet fat i min arm og det gjorde bare SÅ nas. Fik to pæne hjørnetandsformede huller med fin blå-rød-violette mærker omkring.

 

Ozzie opdagede med det samme at hun fik forkert fat - måske fordi jeg ytrede ordet "AAAAAAAARRRRRRGHHH!" Vi legede dog glade videre 2 sekunder efter. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er aldrig blevet bidt af min egen hund, så det gjorde sådan rigtig naller... (grænser for hvor meget skade Otto kan gøre på en).

 

Men hvis det kan trøste dig, så har jeg råbt og skreget upædagogisk at mine unger, hvis de har gjort noget, der gjorde ondt på mig - f.eks. finger i øjet, en flyveskalde eller hvad sådan nogle vilde, ulvetime-drenge ellers kan tilbyde.

 

Det kræver altså noget overskud, at reagere hensigtsmæssigt i sådanne sitautioner... og træning..

 

Håber fingeren har det bedre:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var sq også blevet sur.. Men Basse er så også trænet til at hun aldrig spiser noget uden at få lov, så hvis hun ligefrem tog noget UD AF HÅNDEN på mig, ville jeg altså blive skidesur.. Men det er bare mig..

 

 

Mine katte havde engang slæbt et kyllingeskrog fra køkkenbordet hen til sofaen, så da vi stod op om morgenen, kunne Basse, som var en stor hvalp, altså ikke styre sig..

Hun skynte sig at begynde at hapse den i sig, og jeg skulle jo hurtigt have det ud af hendes hals, så jeg stak hele Klør Fem ned. Hun tænkte noget a la Oh Snap, og skyndte sig at sluge. Og en slugebevægelse og en bide-sammen-bevægelse er meget lig hinanden, så det gjorde fandme ondt på mine fingre! Så snart hun opdagede at det var mig hun bed i slap hun også taget, og selvom jeg bare sagde "AV for fanden" og gik, var hun en stor undskyldning i en halv times tid..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er engang blevet bidt af Zulo, da han en aften havde fået et tyggeben, i ved en af dem med knogle i begge ender, jeg lå på sofaen og så film mens jeg havde armen nede ved Zulo og holdte den så han kunne tygge på den, der var kun den sidste knogle tilbage og Zulo havde knavet løs så ville han åbenbart lige bide til men lige da han klemte sammen smuttede knoglen og Zulo bed sammen om min tommeltot, jeg ved ikke hvem der blev mest forskrækket, men jeg skreg op og ja tudbrølede, aldrig har jeg oplevet noget der gjorde så ondt :megaked: og Zulo ja han havde det virkelig skidt :oops:

Det kostede en tur til lægen for mit vedkommende, nu holder jeg kun tyggere når de er store :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er aldrig blevet bidt af min egen hund, så det gjorde sådan rigtig naller... (grænser for hvor meget skade Otto kan gøre på en).

 

Men hvis det kan trøste dig, så har jeg råbt og skreget upædagogisk at mine unger, hvis de har gjort noget, der gjorde ondt på mig - f.eks. finger i øjet, en flyveskalde eller hvad sådan nogle vilde, ulvetime-drenge ellers kan tilbyde.

 

Det kræver altså noget overskud, at reagere hensigtsmæssigt i sådanne sitautioner... og træning..

 

Håber fingeren har det bedre:ae:

 

flyverskaller går SÅ meget mere ondt af en hund end fra et barn :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

flyverskaller går SÅ meget mere ondt af en hund end fra et barn :cool:

 

Ja for satan da!!

 

Var hjemme hos en veninde på et tidspunkt, og vi sad indenfor og hyggede med hundene. Jeg sad i en stor pude med Bassehunden..

 

Hendes far kommer så hjem (hun boede hos ham), og min venindes to rotter, samt min anden venindes mops løber ham i møde. Rottetæven kan være lidt bisset når der er noget virkelig godt (som f.eks morfar) så jeg holdte Basse tilbage, så kunne hun hilse bagefter.

Men nej, hun ville SÅ gerne komme fri, så i sin iver hamrede hun lige bagsiden af skallen lige op i snotten på mig!.. Der skete intet udover lidt næseblod og en tudetur, men daaaaamn, hvor gjorde det bare ondt!... :shock::shock:

 

Det var meeeget svært ikke at bebrejde hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja for satan da!!

 

Var hjemme hos en veninde på et tidspunkt, og vi sad indenfor og hyggede med hundene. Jeg sad i en stor pude med Bassehunden..

 

Hendes far kommer så hjem (hun boede hos ham), og min venindes to rotter, samt min anden venindes mops løber ham i møde. Rottetæven kan være lidt bisset når der er noget virkelig godt (som f.eks morfar) så jeg holdte Basse tilbage, så kunne hun hilse bagefter.

Men nej, hun ville SÅ gerne komme fri, så i sin iver hamrede hun lige bagsiden af skallen lige op i snotten på mig!.. Der skete intet udover lidt næseblod og en tudetur, men daaaaamn, hvor gjorde det bare ondt!... :shock::shock:

 

Det var meeeget svært ikke at bebrejde hunden..

 

:ae: af for den da

 

 

cujo har gjort det i haven, han løb imod mig og jeg bukkede mig ned .... meeen så hoppede han lige lidt op og bang, ægte flyveskalle i hovedet, jeg røg lige bagover og blev overkysset i hovedet... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, er vist blevet bidt sådan ordentlig af både min gamle coton og af Frostie. Sådan at jeg tog ind på skadestuen - men jeg er også hys med mine hænder/fingre, da jeg er professionel musiker!

 

Frostie kom til at bide i min ringfinger i stedet for i sin tyggesnor til træning, rent uheld.

 

Cotonen Daiwa var lille hvalp, og havde stjålet noget som jeg bare skulle ha' ud af munden på hende (vidste jo ikke om det var noget farligt...), men det ville hun sq ikke... Så hun skyndte sig at tygge rigtig meget på det der lækre hun havde fundet - og så kom min finger imellem.

 

Iso har endnu til gode at bide mig sådan rigtig, men det kommer - det er jeg helt sikker på! Sådan er det jo når man belønner med vild ruskeleg, og jeg ville aldrig bebrejde mine hunde det, hvis de kommer til at hapse mig i stedet for kluden.

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Av av av.

 

Det hjælper at gå ind i et andet rum og skrige i en pude :)

Så går det da ikke ud over vovsen - Min giver også flyveskaller i ny og næ.

 

For kort tid siden fik han slået sine fortænder ind i min læbe så der kom en flænge. Det gjorde sååå nas, og der blev han nok lidt skræmt.

Måske skal vi passe lidt mere på når vi leger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, flyveskallerne :roll:

 

Jeg har også fået et par på hovedet - så sent som for 2 dage siden da vi var ude og gå aftentur. Jeg kalder på hende, og hun kommer styrtende - da det pludselig går op for mig at der er spejlglat lige foran mig ... Det har bestemt set komisk ud med mig og hund på røven OG en snude i øjet fordi hun i bar frustration over ikke at kunne stoppe, sprang lidt op ad mig, mens jeg var gået lidt i knæ fordi jeg vidste det godt kunne blive grimt. Kæresten var :sjov: mens jeg kastede diverse forbandelser efter ham .. han skal s** da ikke grine ! :genert:

 

Min finger er nu ok ... ekstrem øm, men jeg overlever da.

 

Ninja mente så åbenbart ikke at hun har gjort nok skade på mig idag, så jeg fik også lige et legebid hvor den ene hjørnetand så rammer ind i næseryggen ... Jeg har sagt til min kæreste at det er hans hund resten af aftenen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var sq også blevet sur.. Men Basse er så også trænet til at hun aldrig spiser noget uden at få lov, så hvis hun ligefrem tog noget UD AF HÅNDEN på mig, ville jeg altså blive skidesur.. Men det er bare mig..

Jeg tror egentlig også at en del af min reaktion gik ud på at jeg blev pissegal over at hun 1) Prøver at få fat i MIN mad 2) Ikke engang kan finde ud af dette, og får fat i min finger i stedet for :hmm:

 

Jeg kunne slet ikke overskue hende ude i køkkenet i al smerten og kaoset. Bollen lå på gulvet, og brødkniven halvt ude af skuffen ... :damn:

 

... Og normalt spiser hun heller ikke noget medmindre hun har fået lov .. Men det er jo stadig en hvalpehjerne .. den kan jo kortslutte:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor havde fået fat i noget som knaste lige lovlig meget, så båtnakke mig stikker bare fingeren ind i munden på ham, ved ikke, tror jeg ville skovle tingen ud, Motor har IKKE opdaget hvad jeg laver, så han knaser bare igennem, og min finger sad lige mellem de solide tænder bagerst i munden.

Det gjorde SÅ ondt! Jeg tror faktisk ikke jeg sagde en eneste lyd men fik fingeren ud i en fart og fremstammet, kom - så går vi.. Nej hvor gjorde det mega ondt.

 

Neglen var også helt smadret midt på, faktisk næsten et halvt år frem før jeg endelig kunne få klippet det sidste af.

Og så nogle små fine sår på modsatte side af fingeren, avavav en skærende smerte.. Og det blødte og hvad har vi. AV!

 

Og så har MØFFE givet mig en skalle lige på kæben, det gjorde alligevel også lige rimelig ondt i øjeblikket :mrgreen: Store bøf.

Link til indlæg
Del på andre sites

... VED ET UHELD ! Selvfølgelig ! :genert:

 

Men for h***** det gjorde ondt !

 

Jeg står og er ved at skære en bolle til mig selv, og tænker ikke over at jeg har bollen i hånden da jeg åbner skuffen for at finde brødkniven. Ninja holder jo altid øje med dem der er i køkkenet, og HAPS sidder hun i min finger i stedet for bollen.

 

Ej men altså ... Jeg råber jo højt, "AV FOR HELVEDE" og i bar smerte får jeg råbt "UD!!!!!" til hende også, og giver hende et puf i måsen med min raske hånd, for at "vise hende vej". Hun fattede jo nok ikke så meget, men forstod nok godt at det ikk lige var skiiiiidesmart at prøve at hapse bollen.

 

Nå ,.. men jeg får fred ude i køkkenet og skyller min finger .. Neglen er nærmest blevet rød/lilla og har fået en flænge i selve fingeren ved blommen. Øv da også :( Den banker løs og er blevet helt varm.

 

Måtte sgu lige tage en ekstra vejrtrækning inden jeg åbnede døren til køkkenet igen - men hun kom selvfølgelig ikke ud, jeg har jo sikkert skræmt hjertet op i halsen på hende :oops:

 

Hun sad så bare og gloede på mig og ventede nok på en invitation til at komme hen til mig .. Den fik hun så, og ligger fint på sin seng bag mig nu .. Det lille skind :lun:

 

Har I prøvet at Jeres hund har fået fat i Jer i stedet for, og hvor I altså virkelig har kunne mærke det ? Hvordan har I formået at reagere i situationen ?

 

Av av... :ae: Nu er du vel stivkrampevaccineret?!?

 

Til det markedere: Jeg havde så nok ikke haft dårlig samvittighed over det... Et er at stjæle mad, en anden ting er af gøre det ud af hånden så man bliver hapset i... Det er bare ikke ok herhjemme, og så må hunden tage den skideballe og reaktion der følger med!

 

Hvis det f.eks. sker i leg, så synes jeg det er noget andet, og har selv haft flere blå fingre, sår og rifter fordi mine fingre er kommer i vejen, og sådan er det... Men mine hunde lærer fra start af, at kan den mærke at den bider i mig i leg, så bides der knapt så hårdt, og siger jeg av eller slut, så stopper legen prompte ;-)

 

Men at stjæle ud af hånden + stjæle min mad er et no go :fyfy: Gizmo har efterhånden fattet den, dog har han ikke helt fattet, at det også gælder mandens mad... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...