Hop til indhold

Så skal hunde have spiserøret fotograferet


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Øv øv øv - synes ikke rigtig at vi kommer fremad herhjemme for tiden:megaked:.

 

Jeg har idag været over ved dyrlægen for at få en snak om Hayly's opkastning. Og desværre skal hun i morgen have taget et røntgenbilled af sit spiserør for at se, om der er fuld passage, da de bliver nød til at udelukke, at maden ikke står i spiserøret. Årsagen er, at det hun kaster op ikke er særlig fordøjet -selv efter 12 timer, derfor mener dyrlægen, at det måske står i spiserøret uden at passere videre:cry:.

Så nu skal der krydses fingre for, at det ikke er det. For den diagnose er ikke videre optimistisk:megaked:.

 

Har også afleveret prutprøve som idag bliver testet for parasitter - det svar får jeg senere idag! Det er lige, før jeg håber på, at det er en parasit fremfor nooget med spiserøret.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Øv øv øv - synes ikke rigtig at vi kommer fremad herhjemme for tiden:megaked:.

 

Jeg har idag været over ved dyrlægen for at få en snak om Hayly's opkastning. Og desværre skal hun i morgen have taget et røntgenbilled af sit spiserør for at se, om der er fuld passage, da de bliver nød til at udelukke, at maden ikke står i spiserøret. Årsagen er, at det hun kaster op ikke er særlig fordøjet -selv efter 12 timer, derfor mener dyrlægen, at det måske står i spiserøret uden at passere videre:cry:.

Så nu skal der krydses fingre for, at det ikke er det. For den diagnose er ikke videre optimistisk:megaked:.

 

Har også afleveret prutprøve som idag bliver testet for parasitter - det svar får jeg senere idag! Det er lige, før jeg håber på, at det er en parasit fremfor nooget med spiserøret.

 

:ae:

Håber på det bedste, det er så frustrerende når der hele tiden dukker noget nyt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv altså...

Synes da i har brugt så rigelig tid hos dyrlægen på det sidste :ae:

 

Håber virkelig ikke det er noget alvorligt og at i snart bare kan have en rask og frisk hund :x:

 

Mange tanker og trøste kram herfra :ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv - synes ikke rigtig at vi kommer fremad herhjemme for tiden:megaked:.

 

Jeg har idag været over ved dyrlægen for at få en snak om Hayly's opkastning. Og desværre skal hun i morgen have taget et røntgenbilled af sit spiserør for at se, om der er fuld passage, da de bliver nød til at udelukke, at maden ikke står i spiserøret. Årsagen er, at det hun kaster op ikke er særlig fordøjet -selv efter 12 timer, derfor mener dyrlægen, at det måske står i spiserøret uden at passere videre:cry:.

Så nu skal der krydses fingre for, at det ikke er det. For den diagnose er ikke videre optimistisk:megaked:.

 

Har også afleveret prutprøve som idag bliver testet for parasitter - det svar får jeg senere idag! Det er lige, før jeg håber på, at det er en parasit fremfor nooget med spiserøret.

 

 

:x2: :x2: Håber på det bedste og rigtig god bedring med Hayly :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke i dag :x:

 

Håber at hører fra dig så snart du ved noget

 

Skal nok give besked, når jeg ved noget:5up:. Hun blev afleveret kl 9, og de ringer, når de er færdige. Jeg har bedt dem ringe straks, da hun ikke skal være derover længere tid end nødvendigt, når nu manden er hjemme.

Vi har desværre haft en rigtig dårlig nat. Hun skulle ud og tisse kl 2, prutte en ordentligt prut kl 3 og fra kl 4 og frem til, jeg afleverede hende, kastede hun op. Dog er opkasten idag bare vand - og ikke mad, som det ellers plejer. Så hun har i hvert fald fordøjet toasten og leverpostejen, hvilket prutten også tydede på.

Desværre har hun tabt sig, men det er jo forståeligt, når der er problemer med maven. Hun er nu på 70kg, så vi skulle have lidt på hende igen senere.

 

Håber snart at høre noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Håber snart at høre noget!

Hej. Jeg blev simpelthen nødt til at skrive til dig, for jeg har tænkt på jer hele aftenen. Da jeg gik i seng i går kunne jeg ikke falde i søvn - måske bekymring om min egen lille vuf - så jeg gik på hundeforum. Og der læste jeg dit indlæg og nogle af de øvrige indlæg, som du har skrevet. Og jeg må bare sig, at DU ER SÅ SEJ. Sikke du kæmper med positiv indstilling for at din dejlige hund skal få et godt liv. DU skal være super stolt af dig selv. :klap:

 

Jeg har i mine pauser (ligesom denne) været inde for at se om der er nyt. Dit indlæg - og din historie - har virkelig ramt et ømt punkt. Jeg krydser så meget alt hvad krydses kan for gode nyheder.

 

Kram fra Lisbeth og den skaldede labrador.

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::klap::5up::banan::klap::5up::banan::klap::5up::banan::klap::5up:

 

Spiserøret er ok:5up:, så puha det kan nu udelukkes!

 

Men de kan på røntgenbilledet se, at hendes slimhinde i mavesækken er fortykket - altså irriteret, så det er årsagen til, at hun kaster op.

Årsagen er jo svær at gætte sig til, men enten er det de smertestillende eller også allergi. Og blandet med en lidt sart mave, så har vi balladen. De smertestillende vil vi helst ikke af med endnu - det er for tidligt efter hendes operation. Men med tiden er planen, at hun selvfølgelig skal af dem.

 

Planen er nu, at hun skal have nogle andre mavesyre/sår piller - og dosis øges. Hun skal fortsættes med kvalmepillerne med dobbeltdosis. Og vi rører i første omgang ikke ved de smertstillende. Så skal hun på RC Hypo - gerne mad 3-4 gange dagligt. Dette skal vi så prøve i 3 uger - og nul godbider eller gode ting i maden udover tørkosten. Behøves ikke koge drikkevandet. Og hun må ikke få A38 - dog må hun gerne få mælkesyrebakterietilskud, hvis jeg synes, bare ikke selve A38.

Hvis jeg inden for den første uge ikke kan mærke en fremgang, så må jeg gerne øge hende i mavesyrepillerne, da den dosis hun får nu er lidt lav ifht hendes størrelse.

Om 3 uger skal vi så vurdere, om vi evt kan sætte hende ned i de smertestillende, og derved måske også tage mavesyrepillerne fra hende igen.

Men lige nu er det vigtigste, at slimhinden får ro til at hele, så hun ikke får trangen til at kaste op.

 

Så nu begynder vi ligesom forfra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg blev simpelthen nødt til at skrive til dig, for jeg har tænkt på jer hele aftenen. Da jeg gik i seng i går kunne jeg ikke falde i søvn - måske bekymring om min egen lille vuf - så jeg gik på hundeforum. Og der læste jeg dit indlæg og nogle af de øvrige indlæg, som du har skrevet. Og jeg må bare sig, at DU ER SÅ SEJ. Sikke du kæmper med positiv indstilling for at din dejlige hund skal få et godt liv. DU skal være super stolt af dig selv. :klap:

 

Jeg har i mine pauser (ligesom denne) været inde for at se om der er nyt. Dit indlæg - og din historie - har virkelig ramt et ømt punkt. Jeg krydser så meget alt hvad krydses kan for gode nyheder.

 

Kram fra Lisbeth og den skaldede labrador.

 

:kys:hvor er du sød! Tak for de søde ord:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre det er noget der ikke er helt så slemt :-D

 

Blir hendes hase så god som ny med tiden nu den er opereret?

 

Nej den bliver aldrig som ny, da hun jo har gigtforandringer i hasen, så hun vil altid være gigtpatient. Men operationen skulle gerne gøre, at irritationen i leddet bliver mindre, hvorved udviklingen af hendes gigt nedsættes. Det er i hvert fald målet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...