Gæst Ninjamor Skrevet December 29, 2010 Rapporter Share Skrevet December 29, 2010 Jeg sidder her og skal tilrettelægge træningssæsonen som starter i slutningen af februar og jeg er tom for ideer! Hilfe! Please! Hvad gider man gå til ud over hverdagslydighed, videregående lydighed, spændende gåture, slyngelstue, hvalpesjov, daglig aktivering? Det skal ikke være et udstyrsstykke så rally og agility er på forhånd udelukket. Træningen foregår på et offfentligt areal. Der er ikke plads til de store armbevægelser så spor kan ikke lade sig gøre... Holdene skal kunne samle 6 deltagere for at blive oprettet, så det kan heller ikke blive alt for specielt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Klikker og tricks ( hvis du altså ikke har det med i dine andre hold) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Klikker og tricks ( hvis du altså ikke har det med i dine andre hold) Også min tanke.. Tricks hold er et hit, og sjovt at gå til.. :5up: Hvis man spørger mig altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Ja mærkelige tricks som man kan vise vennerne.. Det er altid sjovt... Jeg gik et sted hvor vi lærte fx at "smug-kigge" (kigge under en bom mens forbenene er oppe på bommen), bakke, danse, zig-zag osv osv osv... Elsker at lave ballade med min vovse, vi går ikke så meget op i om han er perfekt på plads, vi vil hellere ha det sjovt... Desuden er "at ignorer andre hunde" en øvelse som sagtens kan optage et helt hold... Det har vi haft stor glæde af - Carlo tror jo alle elsker ham fordi han elsker dem :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 personligt ville jeg synes, at det ville være dejligt, hvis man kunne gå til unghund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Spandeleg, feltsøg:-D. Halsgivning for død og levende figurant. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Jeg tænker også - tricks/aktiverings hold - klikker træning - Din spændende gåtur :5up: (hvis du dog bare boede tættere på ) - Hundesprog at kunne lære at aflæse sin hund i træningen, hvor der bliver gjort mere ud af hundesprog end selve træningen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Ja mærkelige tricks som man kan vise vennerne.. Det er altid sjovt... Jeg gik et sted hvor vi lærte fx at "smug-kigge" (kigge under en bom mens forbenene er oppe på bommen), bakke, danse, zig-zag osv osv osv... Elsker at lave ballade med min vovse, vi går ikke så meget op i om han er perfekt på plads, vi vil hellere ha det sjovt... Desuden er "at ignorer andre hunde" en øvelse som sagtens kan optage et helt hold... Det har vi haft stor glæde af - Carlo tror jo alle elsker ham fordi han elsker dem :slem: Joe, jeg vil overveje det, men er i tvivl om hvorvidt der er klientel til det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 personligt ville jeg synes, at det ville være dejligt, hvis man kunne gå til unghund Man kan komme i Slyngelstue, kan man. Det er det samme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Spandeleg, feltsøg:-D. Halsgivning for død og levende figurant. Hvad mener du med spandeleg? Halsgivning henvender sig nok mest til konkurrencefolket så der skal mere på Det samme med feltsøg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Jeg tænker også - tricks/aktiverings hold - klikker træning - Din spændende gåtur :5up: (hvis du dog bare boede tættere på ) - Hundesprog at kunne lære at aflæse sin hund i træningen, hvor der bliver gjort mere ud af hundesprog end selve træningen... Jeg bor skam tæt på, det er dig der bor langt væk :blink: Spændende gåtur blev et flop sidste sommer, to tilmeldte var det vist... Tricks/aktiveringsholdet var også tyndt belagt. Hundesprog er også en god ide, jeg tænker bare ikke det er et træningshold, men fint. Måske ifm. hundemøder? Klikkertræning kommer på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Hvad med gå pænt i snor hold? eller det øver i måske allerede så meget på de andre hold? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 små hold af fx 4 til 5 gange, med teori fx: et kom når jeg kalder hold et find mors tabte ting hold et gå pænt på gaden hold et børnebørn og hund hold et der kommer gæster hold og så videre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 vi har også talt om små korte "motivationshold" dvs hold hvor vi arbejder med motivation, hvad virker på "din" hund:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Hvad med gå pænt i snor hold? eller det øver i måske allerede så meget på de andre hold? Jeg har holdt "gå pænt" hold og "indkaldshold", og "gå pænt" kommer på igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 små hold af fx 4 til 5 gange, med teori fx:et kom når jeg kalder hold et find mors tabte ting hold et gå pænt på gaden hold et børnebørn og hund hold et der kommer gæster hold og så videre Gode ideer, men da jeg ikke har et teorilokale skal jeg ud at leje et, og så bliver det pludselig meget dyrt. Teorien skal kunne klares siddende på et tæppe på træningsarealet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 vi har også talt om små korte "motivationshold" dvs hold hvor vi arbejder med motivation, hvad virker på "din" hund:klap: God idé Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Hvad med at lave et senior hold, hvor tingene ikke behøver at gå så stærkt, men hvor hundene hygger sig med deres ejer og får en dejlig time sammen? Så kunne man stille spørgsmål til ejerne om hvad de kunne tænke sig at lave. Man må kunne lave forskellige øvelser som de kan øve sig på, når der nu ikke er så mange på holdet. Måske behøver man bare at være der en halv time, men så får de stadig noget godt med hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Den lokale hundeskole her, tilbyder undervisning i at vænne hunden til fyrværkeri og andet larm: "Lyd-legeholdene denne december måned har været en stor succes, derfor vil jeg tilbyde holdene året rundt, så vi har rig mulighed for at træne hundene på lyde og gøre nytårsaften til en smal sag På dette hold leger hundene i 30min. imens de hører fyrværkeri lyde. På denne måde får de gode relationer til fyrværkeri lydene og dermed forebygger vi langsomt angst nytårsaften. Vi starter på lavt blus og skruer op i et tempo så ingen af hundene bliver bange! Hos hunde, der allerede er nervøse for lyde, vil det dæmpe deres nervøsitet. Er hunden meget angst for lyde er lyd-legeholdene ikke tilstrækkelige og en konsultation er istedet at anbefale." Det synes jeg er en rigtig god idé - desværre må man kun deltage på holdene, hvis man har gået på deres hvalpe/unghundehold. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Hvad med at lave et senior hold, hvor tingene ikke behøver at gå så stærkt, men hvor hundene hygger sig med deres ejer og får en dejlig time sammen?Så kunne man stille spørgsmål til ejerne om hvad de kunne tænke sig at lave. Man må kunne lave forskellige øvelser som de kan øve sig på, når der nu ikke er så mange på holdet. Måske behøver man bare at være der en halv time, men så får de stadig noget godt med hjem. Jeg har tidligere haft det på programmet, da gamle hunde er en af mine kæpheste, men ingen var interesserede ½ times træning er ikke nok for mig da jeg har 1 times bilkørsel til og fra træningsarealet. Iøvrigt går min almindelige træning ikke i stærkt tempo, men fin ide med decideret seniortræning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Den lokale hundeskole her, tilbyder undervisning i at vænne hunden til fyrværkeri og andet larm: "Lyd-legeholdene denne december måned har været en stor succes, derfor vil jeg tilbyde holdene året rundt, så vi har rig mulighed for at træne hundene på lyde og gøre nytårsaften til en smal sag På dette hold leger hundene i 30min. imens de hører fyrværkeri lyde. På denne måde får de gode relationer til fyrværkeri lydene og dermed forebygger vi langsomt angst nytårsaften. Vi starter på lavt blus og skruer op i et tempo så ingen af hundene bliver bange! Hos hunde, der allerede er nervøse for lyde, vil det dæmpe deres nervøsitet. Er hunden meget angst for lyde er lyd-legeholdene ikke tilstrækkelige og en konsultation er istedet at anbefale." Det synes jeg er en rigtig god idé - desværre må man kun deltage på holdene, hvis man har gået på deres hvalpe/unghundehold. God ide, som desværre ikke er gennemførlig da min træningsplads er et offentligt areal (en park) og jeg skal tage hensyn til andres hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Hvad med hverdagslydighed? At lære sin hund at lege med andre, gå tur sammen med andre og ignorere andre hunde - At gå pænt i byen, komme ved indkald, ikke trække og sidde pænt foran en vej osv.? Det er jo en gigantisk del af DK's hunde der enten ikke KAN gå forbi en anden hund, uden at hyle,skrige og trække for at komme hen til den - Eller har lidt småagressive tendenser, hvor den ville have godt af at lære, at ignorere andre hunde - Og i det hele taget bare fungere lidt bedre på en gåtur. Selvom det indgår i de fleste hvalpehold, så er der dælme stadig mange voksne hunde der stadig ikke kan finde ud af det - Min egne inkl. på nogle områder Og så kunne det krydres med sjove øvelser som kunne flytte fokus fra andre hunde og som man skal kunne træne, selvom andre hunde er i nærheden - f.eks øvelser som kan bruges til at begå sig i trafikken osv. I praksis ved jeg ikke om det ville ende med et kæmpe problemhunde-hold, og at det måske ville blive for uoverskueligt og om folk rent faktisk vil melde sig til sådan et hold Men jeg synes det kunne være skide godt hvis der var mere at den slags "hverdags" træning der blev udbudt - mange hunde har jo netop ikke problemer med at udføre lydighedsøvelser, men med at begå sig i hverdagen og så bliver de omplaceret eller lever livet i en have Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Hvad mener du med spandeleg? Halsgivning henvender sig nok mest til konkurrencefolket så der skal mere på Det samme med feltsøg Spandeleg kan være alt fra 4 spande i en firkant med ca 10 m afstand og en godbid på hver spand. Hundeføreren står i midten og sender hunden ud til en spand ad gangen. Hunden kaldes ind fra hver spand. Det kan så udvides efter hvor dygtig hunden er, og hvor stort et areal man har til rådighed, og hvor mange spande man har:-D. Vi bruger det selv meget her i sneen, hvor det er begrænset hvor meget man kan træne. Hundene synes, det er sjovt. Feltsøg kan jo også varieres meget, og det er min erfaring at både hunde og hundeførere godt kan lide det. Det kan jo også bruges i praksis, hvis man taber noget. Det er også min erfaring, at hunde og ejere er rigtigt glade for halsgivning af figuranter og genstande. Det kræver heller ikke meget plads. Ingen af delene kan jo stå alene, men det er sjovt som afveksling fra lydighedstræningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Bienes idé med spandeleg er RET skæg, både for hundene og for deres mennesker. Hvis du trænger til lidt sværhedsgrad i de almindelige øvelser, kan det også være en idé at afgive de forskellige kommandoer - med ryggen til. Hmmm, jeg tænker lige lidt videre...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Bare der kommer noget for Petrine og Zamzam så er jeg glad - håber du får hverdagshold og for minihunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts