Hop til indhold

mad problem igen - igen


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Bella har ALDRIG været glad for mad,og nu har vi problemer igen,igen. hun drikker vand men hvor længe kan hun holde til kun at spise få godbide ???

hvad med en rå kottelet hvis hun vil ha det ???

er der nok vitaminer i råt kød (ikke hundemad) fra fryseren i en periode,??

kan det ha noget at gøre med jeg har være på sygehuset, er kommen hjem(har brækket benet) så gå ture får hun ikke mange af, hun kommer i haven, og ellers sover hun ved min side dagen lang,bare sover, og ellers følger mig overalt

(jeg tror hun er bange for jeg går igen ) Bella passer meget på når jeg kommer på krykker,og se efter hvor jeg går, hun kommer gerne helt op til mig på mit raske ben og ligger og sover, med hoved på det dårlige,

men spise vil hun ikke

(kun nogle bestemt godbider) og evt,en lille klat okse/svine fars, rå,

har 2 forskellige tørfoder fremme samt rugbrød med leverposteg, men NEJ intet spiser hun :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har ALDRIG været glad for mad,og nu har vi problemer igen,igen. hun drikker vand men hvor længe kan hun holde til kun at spise få godbider ???

 

Kender de så udmærket. Livet med en kræsen hund betyder meget opfindsomhed fra ejerens side. Vand og godbidder er selvfølgelig ikke nok i det lange løb men nogle få dage kan det ikke skade hvis hun ellers har spist normalt op til du blev indlagt.

 

hvad med en rå kotelet hvis hun vil ha det ???

er der nok vitaminer i råt kød (ikke hundemad) fra fryseren i en periode,??

Hvis ikke hun plejer at spise råt kød kan du ikke vide om hun kan tåle det, især hvis hun ellers er kræsen. Der er ikke næring nok i sådan en i det lange løb uden tilskud af kalk og andre mineraler men en enkelt kan da ikke skade hvis hun vil spise det og ikke få dårlig mave. Hun kan måske lokkes til at spise det hvis du lige vender den på en varm pande så den er let stegt?

 

kan det ha noget at gøre med jeg har være på sygehuset, er kommen hjem(har brækket benet) så gå ture får hun ikke mange af

 

Det kan det sagtens.

 

hun kommer i haven, og ellers sover hun ved min side dagen lang,bare sover, og ellers følger mig overalt (jeg tror hun er bange for jeg går igen ) Bella passer meget på når jeg kommer på krykker,og se efter hvor jeg går, hun kommer gerne helt op til mig på mit raske ben og ligger og sover, med hoved på det dårlige,men spise vil hun ikke

 

Hendes dagsrytme er blevet ændret ret drastisk, hun får ikke den motion hun plejer så hun skal have færre kalorier, hvilket betyder mindre mængder mad. Desuden mærker hun at der er noget anderledes med dig og det kan tage hendes appetit.

 

(kun nogle bestemt godbider) og evt,en lille klat okse/svine fars, rå,

har 2 forskellige tørfoder fremme samt rugbrød med leverposteg, men NEJ intet spiser hun :megaked:

 

Som nævnt overover, prøv at stege hendes kød lidt - det kan vække appetiten hos mange hunde. Nogle tips fra min egen superkræsen madam er:

-Køb en dåsemad eller paté til hunde og bland den i tørføderet eller giv den som den er. Ikke det mest lækkert i verdenen men jeg gør hvad der virker når der er madstrejke her hos mig. Spise skal de da helst.

-Kog lidt kylling sammen med en gulerod, lidt salt og måske lidt sukker og lave en velsmagende fond som du enten kan servere som en slags drikke når den er afkølet eller drys over hendes alm. mad som en smagsforstærker.

-Hvis hun kan lide ost, riv lidt lagret ost oven over maden, måske vil det lokke hende? Min egen hund kan godt lide danablu, mærkelig nok.

- Ind i mellem når jeg har været desperat, har jeg købt 1-2 poser kattemad og blandet det med lidt tørkost eller i hendes rigtig mad (hjemmelavet). Det er så tilpas anderledes at hun har spist og det skader ikke på kort sigt.

 

Men ellers, en sund og rask hund vil ikke sulte sig selv ihjel - bliver hun sulten nok skal hun nok spise noget. Hvis ikke hun gør vil jeg aflægge besøg hos dyrlægen efter nytår og give hende et tjek.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vores hunde lever af alm. råt kød og selvfølgelig ben fra fryseren og de lever godt :5up:

 

I længden kan hun ikke undvære varieret kød og ben, men for en uge eller 2 sker der intet ved, at du giver hende okse og svinekød - dog vil det være det mest optimale, hvis du også giver hende andet end okse/gris.

 

Du har ikke evt nogle kyllingelår i fryseren?

Hvis Ja, så giv hende evt sådan et, der er jo også lidt ben i :-)

 

Måske du kan få fat i noget lam/ged - lamme/gederibben er rigtig gode til små hunde pga størrelsen :-)

 

Hvis hun generelt er glad for råt, hvad så med at afprøve råfodring - vi er efterhånden mange der råfodrer vores hunde og dem jeg kender, trives med det :-)

 

Og god bedring til dig! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres gode råd, MEN det kan kun ?? blive til det jeg har hjemme, i fryser,det med at komme ud at handle kan ikke lade sig gøre i øjeblikket, ØV

men vi må prøve os frem,

kommer til at tænke over om der samtidig kan være en falsk drægtighed, :confused:Depression mener vi engang før har haft det på denne måde passer med tid, sidste løbetid uge 42:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Bella. Hunde kan godt mærke når man har det skidt. Havde lige en veninde på besøg for et par dage siden og hun havde det rigtig skidt. Der lå min ene vuf på hendes skød hele aftenen. Det hjalp lidt på hendes humør sagde hun :-)

Jeg tror jeg ville starte med den rå kotelet (evt. lidt stegt) og skåret i meget små bidder.

Eller hvad med torskerogn hvis du har det hjemme? Eller hvad med at lave ekstra mad når du laver til dig selv, så kan hun få lidt af det? Ved godt det ikke er holdbart i længden, men for en kortere periode og hvis det kan få hende til at spise lidt, så går det. Men husk ikke at give hende noget hunde ikke kan tåle.

Håber du finder en løsning og god bedring med dit ben ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak for jeres gode råd, MEN det kan kun ?? blive til det jeg har hjemme, i fryser,det med at komme ud at handle kan ikke lade sig gøre i øjeblikket, ØV

men vi må prøve os frem,

kommer til at tænke over om der samtidig kan være en falsk drægtighed, :confused:Depression mener vi engang før har haft det på denne måde passer med tid, sidste løbetid uge 42:hmm:

 

Jeg har ikke så meget forstand på tæver og evt falske drægtigheder, men det kan vel godt hænge sammen.

 

Giv du hende bare det du har - du kan evt supplere med lidt kartofler, ris, tun/torskerogn på dåse, frossen fisk og lign :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Af de 16 hunde jeg har haft har ingen været desideret småspisende eller kræsen. Men min veninde har en ungtæve, sådan nærmest uden appetit, og ved det er vanskeligt.

Jeg ville ikke lade maden stå fremme. Men tilbyde den 3 gange dagligt og så fjerne den igen.Og kun servere små portioner , så det ikke virker overvældende.Faktisk kan det jo have udviklet sig til at hun får opmærksomhed og ligesom styre dig, fordi du bliver så glad for at hun spiser. Altså at hun ubevidst bruger det for omsorg.

Du kunne prøve dette Hill´s patedåsemad til hvalpe. det indeholder godt nok det dobbelte af udvokset hunds behov, men når hun er småtædende vil det dække hende ind.

Hvis hun er Frolic fan, kan du gemme dem lidt rundt i huset , så det er morsomt at skulle snuse dem op.

Mine får også indimellem råt kød, men hvis det er nyt for hende så gå langsomt frem.Nogle vil helst have kødet kogt.

Håber dit ben snart er Ok så I kan komme ud at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for jeres venlige svar,i aften fik jeg bella til at spise ca 100 g rå flæskefars med ca 10 bider Olivers hundemad, hun slikker fars af og spytter hundemad ud :roll: Bella er som skrevet før, meget kræsen,har ALTID døjet med at finde hundemad Bella vil spise, og har prøvet jeg ved ikke hvor mange, men hvis hun blev sulten nok gik det nogenlunde, men føler heldigvis ikke hun er syg som sådan, for når nogle kikker forbi er hun parart til leg,:5up:ellers sover hun.

kartofler, ris fisk tun på dåse, hundemad på dåse, samt Frolic og m.m. spiser damen heller ikke, leverposteg plejer at være et "lille " hit engang imellem men heller ikke i øjeblikket-

må se om jeg kan få nogen til at købe denne Hill´s patedåsemad, og prøve det,

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, kan godt lide hun spytter hundemadderne ud, det betyder at hun har sans for god kost :-D

Dejligt at du kunne få hende til at spise lidt. Hvordan har maven det, med det rå foder?

 

JA kræsen hund er Bella, hun skulle ha lov og ha en engelsk bøf nytårsaften, først prøvede vi med rå, meeen NEJ, så stegte jeg den, men NEJ, så sig ikke hun har sans for god kost :damn:

det rå fars og spidsben(svine bruskben) går det fint med så må nok til at lade hende sulte desv, så må hun da begynde at spise igen, :confused: håber jeg, ved ellers ikke hvad jeg skal gøre ved hende. maven rumler jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Victor var helt hormonel i foråret, ville han ikke spise. Så begyndte vi med Zylkene i en periode, og det gjorde altså noget ved apetitten. Måske virker det også ved falsk drægtighed. Når Vic er hormonel så klynker han og er ultrakontaktsøgende. Men det forår gik han jo så også fra spisen. Så der måtte lige noget ekstra til.

 

Ellers mht. kræsenhed. Så har jeg gjort nogle erfaringer, ingen godbidder/kødben/tyggeting før han har spist sin alm. mad. For så bliver han småmæt, og er ikke ordentlig sulten til sit rigtige måltid.

 

Mht. barf. der er forskellige olier der enten virker apetitvækkende eller afskyelige på hundene. Victor kan f.eks godt lide Hokamix-olie, så havde han en kort flirt med Grizzly-lakseolie (men kun på kallun :roll:) osv. så smager maden bare bedre, og det er jo også så sundt så sundt. Man kan også drysse hvidløgspulver (fra NDS) virker samtidig mod lopper, på maden. Det er connoisseur'en også glad for.

 

Jeg vil godt, når jeg nu skal være helt ærlig tilstå at jeg endda har drysset en anelse provence-krydderi på hans barf, da han havde en af hans strejker :oops:

 

Vic synes også utroligt godt om at få lov til enten at spise i haven, ved enten at søge efter hans mad der, eller at vi leger maden i ham, ved at jeg bruger hans mad som træningsgodbidder. Så smager det jo meget bedre, hvis man gør noget for det, end bare at æde det fra en skål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har i dag efter hun har slikket og vasket sig selv, gylpet op og der var lidt blod,(selvfølgelig har hun ingen mad i maven)men kan det betyde noget, :?: jeg kan jo i disse dage ikke få købt hvalpemad (hvad jeg meget håber på hun vil spise) diæt dåsemad vil hun heller ikke spise,:megaked:

De bløde stænger (godbider) man køber b.a. i aldi ,Rema, og lidl, har hun fået i julegave dem vil hun spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
JA kræsen hund er Bella, hun skulle ha lov og ha en engelsk bøf nytårsaften, først prøvede vi med rå, meeen NEJ, så stegte jeg den, men NEJ, så sig ikke hun har sans for god kost :damn:

det rå fars og spidsben(svine bruskben) går det fint med så må nok til at lade hende sulte desv, så må hun da begynde at spise igen, :confused: håber jeg, ved ellers ikke hvad jeg skal gøre ved hende. maven rumler jo.

 

Hvorfor ikke købe rå kød til hunde, og fodre med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener ikke rå kød er seriøst foder, da fosfor og kalk indhold ikke passer til hunde.Så der skal da supleres.

Og så vil hunde med lidt for langsom nyrefunktion jo også få proteinforgiftning.

Jeg barfer ikke, men råt kød er mine vilde med, men tror ikke på, man bare kan fodre 100 % med det. Uden skader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skete der siden du skriver at hun ikke kunne tåle at BARFe? Er lidt nysgerrig for vi har selv to cavaliers og kunne godt tænke os at prøve at BARFe, når Silles mave er i orden igen.

 

Bella fik indf. blod i afføring, og måtte ha medicin hos dyrlægen, og det er sket de 2 gange vi har prøvet det med ca. ½ års mellemrum, så det er slut, ville ellers godt spise det:confused:

men hvis hun får (fik):-D rå spidsben (Svineben) eller rå fars er der ikke noget i vejen,

hvad spiser jeres hunde, kan se i også har Cavalier King Charles.

er de også meget kræsen,??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej de elsker alt slags mad og spiser med glubsk velbehag.

Den ene, Molly, får nu Royal Canin cardiac pga. dårligt hjerte. Før har hun fået almindeligt Royal Canin. Vi har prøvet at give hende andet foder indimellem, men det er Royal Canin hun er mest vild med.

Hun var ikke så madglad før vi fik Sille og kunne godt lade være at spise i et døgn, men så kom Sille og hvis man ikke spiser sin mad, så gør Sille det bare :lol:

Den anden, Sille, får Royal Canins Hypoallergenic, men er på skånekost også fra Royal Canin pga. dårlig mave. Hun har prøvet forskelligt foder og Kingsmoor var også ret godt for hende.

Men ville som sagt godt prøve at BARFe, men maven skal lige være i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ringet til dyrlægen i dag, af gode grunde kan vi ikke besøge ham,

men han mener at det er hormonelt, falsk drægtig, at Bella ikke vil spise samtidig med min tilstand "forandring" selv om hun sover MEGET,når ellers hun er glad og gerne vil ud, leger "lidt" så jeg håber meget på det snart må vende, (glemte at høre hvor længe det kan vare :megaked:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe der er en forklaring på det. Jeg tror det er forskelligt hvor længe sådan noget varer. Drikker hun nok vand? Du kan mærke om hun har en fugtig tunge når hun slikker dig, eller om den er lidt "tør/klistret" i det og så kan du løfte skinnet på brystkassen af hende og hvis det falder ned med det samme er hun i fin væske ballance, ellers må du "tvangsvande" hende, så hun i det mindste får vand, når hun nu ikke vil spise...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du mon få nogen til at gå lidt til ture med hende, det kan være det skaber lidt naturlig sult.

Håber snart du får noget mad i hende, det må være såå frustrerende.:???:

 

JA det er MEGET frustrerende :damn: det her, syntes det har stået på for mange dage ,og ved ikke hvad jeg skal byde hende,

ja hver gang nogle kommer her, går de en tur med Bella, og det nyder hun, er altid glad når nogle kommer. og eller lukker jeg hende i haven men så vil hun ind hurtig,for hun sover rigtig meget :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...