Hop til indhold

Halsbånd eller sele?


Gæst anja-s
 Share

Recommended Posts

Gæst anja-s

Hej

 

Hvad bruger du til din Chi? og hvorfor?

 

Jeg bruger selv sele.

 

Men skal hunde ikke altid gå med halsbånd med hundetegn?

Link til indlæg
Del på andre sites

ifølge lovgivningen skal de altid have hundetegn på jo... men om det sidder i en sele eller halsbånd er der ikke noget krav om...

 

Jeg følger dog ikke lovgivningen, må jeg være ærlig at erkende... Karlas hundetegn sidder i hendes sele, som hun har på på gåture, men ellers har hun intet på...

 

herhjemme går hun "nøgen", til agilitytræning og konkurrencer har hun sin ag-snor på - som har hendes navn broderet på, men intet hundetegn og til rally-træning og konkurrencer har hun sit faste halsbånd på, som faktisk heller ikke har tegn i... (det kunne det dog godt have, så det burde jeg måske investere i... :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde ikke have hundetegn på derhjemme :genert: vi troede vi havde hundesikret vores have og alligevel smuttede han afsted for et par måneder siden :evil: gudskelov havde han halsbånd og hundetegn på så jeg blev ringet op indenfor et kvarter.

 

Vi bruger også sele på gåturene så halsbåndet er vel mest til at holde hundetegnet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde ikke have hundetegn på derhjemme :genert: vi troede vi havde hundesikret vores have og alligevel smuttede han afsted for et par måneder siden :evil: gudskelov havde han halsbånd og hundetegn på så jeg blev ringet op indenfor et kvarter.

 

Vi bruger også sele på gåturene så halsbåndet er vel mest til at holde hundetegnet...

 

jer er omvendt, jeg ville ikke turde have halsbånd og hundetegn på herhjemme... er totalt hysterisk panisk angst for at hun skal sidde fast i noget og komme til skade når hun er alene...

 

det samme gør sig gældende i bilen, hvor hun heller ikke får lov at have noget som helst på, hvis hun skal sidde der alene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde ikke have hundetegn på derhjemme :genert: vi troede vi havde hundesikret vores have og alligevel smuttede han afsted for et par måneder siden :evil: gudskelov havde han halsbånd og hundetegn på så jeg blev ringet op indenfor et kvarter.

 

Vi bruger også sele på gåturene så halsbåndet er vel mest til at holde hundetegnet...

 

Men os, der ikke har have, har jo ikke de bekymringer. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men os, der ikke har have, har jo ikke de bekymringer. :blink:

 

nej det er rigtigt :blink: jeg ville nok heller ikke gide have halsbånd på hvis jeg vidste at han kun var ude sammen med os og med sele på...

 

og til det amocca skriver så har jeg faktisk ikke tænkt på det som nogen særlig bekymring :genert: jeg er mere bekymret for at han æder et eller andet han kløjs i mens han er alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har vi også skiltet siddende i selen, som han kun har på når vi er på tur, herhjemme går han uden noget som helst :genert:.

 

Jeg har tit overvejet at han BURDE have halsbånd m. skilt på i tilfælde af han skulle stikke af, meeen jeg er ikke nået dertil endnu ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Zita's hundetegn sider i selen

når vi er i lejligheden har hun ikke noget på for hun er bange for at gå på trapper så hun render ingen steder :blink:

 

er vi i kolonihaven har hun altid selen med hundetegn på

undtagen om natten, hun for ikke lov til at gå i haven uden tegn på vis hun skulle komme ud på en eller anden måde. men der bliver hun heller ikke efterladt så vi er der altid til at holde øje med hun ikke sider fast i noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg har ikke Chi, men min hund har altid halsbånd på når vi er ude, hvis vi bare er i haven bliver det kun med halsbånd, hvis vi skal andre steder får han også en sele på, så han både har halsbånd og sele på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Frank bærer altid et lille tyndt stof halsbånd fra Rogz, synes de er gode da de er bløde og ingenting vejer.

Føler mig mest tryg ved at han har et hundetegn med navn, tlf og adresse på, selvom han også er chippet.

 

39465891_173_130_0_0_0_0.jpg

Når vi går tur er det kun sele vi bruger. K9 selen baby1, den er perfekt til chi størrelsen når hunden er udvokset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Frank bærer altid et lille tyndt stof halsbånd fra Rogz, synes de er gode da de er bløde og ingenting vejer.

Føler mig mest tryg ved at han har et hundetegn med navn, tlf og adresse på, selvom han også er chippet.

 

39465891_173_130_0_0_0_0.jpg

Når vi går tur er det kun sele vi bruger. K9 selen baby1, den er perfekt til chi størrelsen når hunden er udvokset.

 

Man skal også have hundetegn på ifølge hundeloven ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...