Hop til indhold

Vores hanhund (2½år gl.) stikker af, når der er løbetid

Gæst junior
 Share

Recommended Posts

Gæst junior

Hej.

Vores ellers så lydige hanhund på 2½ år, stikker af når der er løbetid i området, hvis vi ikke har synlig kontakt hele tiden. Jeg er ikke i tvivl om at det er helt naturligt, men når der ikke er løbetid bliver han på matriklen - 15.000 m2.

Hvor længe vil noget sådant stå på (det er første gang vi er ude for det.)??

Og det vil vel ske hver gang en tæve i 20 km`s omkreds er i løb?!:hjerte:

Så er alternativet kastration - eller mere kontrol (læs træning). Og ikke lade hunden ude af syne - overhovedet??

Hilsen Juniors bekymrede ejere

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke noget, der vil ændre sig..

Og han kan altså stadig strejfe sevom han bliver kastreret, det kan I ikke være sikre på vil stoppe

Så jeg vil sige indhegning eller snor på, når han ikke er sammen med jer.

Det andet er også uansvarligt. Han kan forårsage ulykker, hvis han render ude på vejene.

Og jeg ville som tæveejer blive p*ssesur for at sige det mildt, hvis jeg pludselig blev belejret af en hanhund uden ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ,at de færreste kastrater render rundt efter løbetidstæver.

Men som fertil hanhund , så vil naturen vinde for de felste, fordi kønsdrift nu engang er meget højt på driftlisten.

Hvis kastrater løber er det ofte bare for at opleve noget eller gå på jagt.

Ja det ved jeg, men det er da stadigvæk ikke særlig smart, at den strejfer.. Om den så er kastreret eller ej..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er ikke noget, der vil ændre sig..

Og han kan altså stadig strejfe selvom han bliver kastreret, det kan I ikke være sikre på vil stoppe

Så jeg vil sige indhegning eller snor på, når han ikke er sammen med jer.

Det andet er også uansvarligt. Han kan forårsage ulykker, hvis han render ude på vejene.

Og jeg ville som tæveejer blive p*ssesur for at sige det mildt, hvis jeg pludselig blev belejret af en hanhund uden ejer

Meget enig i dette indlæg - Selvom han bliver kastreret er det ikke nogen sikkerhed for, at han ikke stadig synes at løbske tæver skal kurtiseres.

Min egen kastrerede hanhund kan sagtens finde ud af at parre løbske tæver, selvom der ikke er krudt i pistolen :roll: :slem:

Jeg ville i hvertfald aldrig stole på, at jeg kunne træne drifterne 100% væk, selv efter en kastration.

Så jeg synes bestemt i bør få indhegnet noget af grunden, og ikke lade ham være uden opsyn.

Som du selv er inde på, så kan man ikke holde styr på hvornår og hvor der er løbetidstæver.

Har prøvet at have huset belejret af en horny hanhund, uden ejer i nærheden i flere dage mens min tæve var i løb - Og jeg kan love dig, at jeg var arrig og havde jeg fået fat i hanhunden, havde ejerne kunne få lov at hente den på et internat!!

Havde overhovedet intet tilovers for ejerne af den hund, på det tidspunkt, så ville bestemt ikke have været så venlig at ringe til dem, men bare have afleveret hunden til politiet/falck som hittehund i stedet.

Misunder jer den dejligt store grund - Det må være skønt at have så meget plads at lufte hund på. :5up:

Bare sørg for at luftningen foregår sammen med jer - Og ellers på et indhegnet sted på grunden.

Ellers kan det temmelig hurtigt blive dyrt for jer i dyrlægeregninger, når naboernes tæver skal have en abort!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg kender godt problemet. Her i huset har vi også en 2 årig hanhund, der er helt vild i varmen når der er tæver i løbetid. Vi har hegnet haven ind, men det til trods fandt han i går et minihul og så stak han af:hmm:.

Han var kun væk 5 min og kom lige så glad da vi gik ud for at lede efter ham.

Nu er hullet repareret, men jeg lader ham ikke uden opsyn alligevel og det er rigtig træls for han elsker at være ude, men da jeg jo ikke kan holde øje med ham hele tiden og også gerne vil spare naboerne lidt for hans ulvehyl:rolleyes:, må han desværre være lidt mere indenfor i en periode.

Jeg har selv overvejet kastration,da det har haft en virkelig god effekt på to af hans brødre.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak for svar.

Vi er blevet enige om at hegne ind og ellers snor på og så holde øje med ham. Og så være lidt mere inde, mens det værste står på.

Hilsen Junior og Senior

Link til indlæg
Del på andre sites