Hop til indhold

Ny mastiff-hvalp, men hvilken opdrætter??


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Ja ja ja Aslan skal nok:slem:

 

Nå men vi jo på hvalpebesøg igår - i 3 timer:shock:. Vi kom kl 20, og kørte kl 23. Vi fik helt ondt af dem, da vi så hvad klokken var, da vi kom ud i bilen. Nå men de snakkede og snakkede, så regner ikke med det gjorde noget:slem:. Vi har aftalt, at vi kommer derop igen i uge 5, hvor vi har ferie. De er bare blevet så store på de her 2 uger! De vejer allerede 5 kg:5up:

 

De har jo 7 hvalpe - 3 hanner og 4 tæver. Men der er vist nogen, som er hoppet fra, for de har kun fået afsat de 3 hanner, og så den tæve vi skal have. Vi fik jo først at vide, at vi "kun" kunne få en lys tæve, men pludselig kan vi også vælge den brindle tæve, de har. Uha det er blevet lidt svært:hmm:.

De har jo alle fået navne (pga stamtavlerne), så det bliver enten Martha (brindle), Nova (lys), Emma (lys) eller Oline (lys). Vi var mest sammen med Martha, Emma og Nova - Oline sov:-D. Men alle er jo lige dejlige - Emma var mega fræk, og Martha er et stort skrummel, som vader rundt på de andre:-D. Men vi kan ikke rigtig beslutte os, om det skal være en fawn eller brindle:hmm:. Hjææælppppp

 

Nå men I vil vel også have billeder:engel:

Brindlen på billedet er Martha, og den Bjørn sidder med er Nova.

Picture 128.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja ja ja Aslan skal nok:slem:

 

Nå men vi jo på hvalpebesøg igår - i 3 timer:shock:. Vi kom kl 20, og kørte kl 23. Vi fik helt ondt af dem, da vi så hvad klokken var, da vi kom ud i bilen. Nå men de snakkede og snakkede, så regner ikke med det gjorde noget:slem:. Vi har aftalt, at vi kommer derop igen i uge 5, hvor vi har ferie. De er bare blevet så store på de her 2 uger! De vejer allerede 5 kg:5up:

 

De har jo 7 hvalpe - 3 hanner og 4 tæver. Men der er vist nogen, som er hoppet fra, for de har kun fået afsat de 3 hanner, og så den tæve vi skal have. Vi fik jo først at vide, at vi "kun" kunne få en lys tæve, men pludselig kan vi også vælge den brindle tæve, de har. Uha det er blevet lidt svært:hmm:.

De har jo alle fået navne (pga stamtavlerne), så det bliver enten Martha (brindle), Nova (lys), Emma (lys) eller Oline (lys). Vi var mest sammen med Martha, Emma og Nova - Oline sov:-D. Men alle er jo lige dejlige - Emma var mega fræk, og Martha er et stort skrummel, som vader rundt på de andre:-D. Men vi kan ikke rigtig beslutte os, om det skal være en fawn eller brindle:hmm:. Hjææælppppp

 

Nå men I vil vel også have billeder:engel:

Brindlen på billedet er Martha, og den Bjørn sidder med er Nova.

 

 

Nårh :lun:

 

Tak :kys:

 

De lyse er i mine øjne mere mastiff end den tigerstribet.

Men en ting er sikkert med tigeren, og det er at i ikke sammenligner :blink: (eller måske sikkert)

 

 

Men i ved mere i uge 5 :blink: Så har de også fået mere personlighed.

 

Glæder mig allerede, men er vi ikke kun i uge 3 nu? Der er laaaaang tid til :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuj sødeste små totter :lun:

 

Ville også gå efter personligheden - hvor gamle er de nu? Vi valgte Motor da han var 5 uger, de boede jo så langt væk, så vi kunne desværre ikke komme forbi mere..

 

Hans personlighed som 5 ugers holder stadig stik!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh :lun:

 

Tak :kys:

 

De lyse er i mine øjne mere mastiff end den tigerstribet.

Men en ting er sikkert med tigeren, og det er at i ikke sammenligner :blink: (eller måske sikkert)

 

 

Men i ved mere i uge 5 :blink: Så har de også fået mere personlighed.

 

Glæder mig allerede, men er vi ikke kun i uge 3 nu? Der er laaaaang tid til :cry:

 

De er jo alle mastiff'er - uanset farve. Findes i tre farver brindle, fawn og apricot.

Og ja der er noget charmerende over at brindlen ikke er lig med Hayly - er måske lidt nemmere at forholde sig til lige nu. Og Bjørn mener så, at vi skal have en han i fawn om et par år.

Men i bund grund er jeg enig med dig - en mastiff er fawn. Det er også dem, som vinder mest på udstillinger fremfor brindle. Og hvis jeg gerne vil at dyrke udstilling lidt mere, burde jeg måske også tage det med i mine overvejelser.

 

Hvis vi skal have brindlen, skal vi dog til at give svar nu, da de jo kun har 1 af dem, ellers risikerer vi, at hun bliver afsat.

Det var så dejligt nemt, da vi kun kunne vælge fawn. Ikke alle de valgmuligheder - det gør det jo umuligt at vælge:-D

Nååååårh hvor er de bedårende !

Jeg tror at jeg er mest vild med de fawn - men det er fordi sådan synes jeg en mastiff ser ud

 

Det er også klart min holdning, at en mastiff er fawn. Men så igen hvorfor vælge det samme som alle andre. Det vigtigste er jo sindet - og de er jo alle mastiff'er. Bjørns plan er, at vi skulle tage den brindle tæve, og så om et par år få en fawn han - så har vi begge dele, og kunne avle begge dele:-D.

 

Det ser da ud til, at Bjørn har valgt Nova. Eller omvendt? :hmm:

 

Nej, kan også rigtig godt lide brindle, den ville jeg vist snuppe.

 

Tror Bjørn kunne vælge dem alle sammen:-D. Nu var det bare lige tilfældigt Nova, som fandt en plads hos ham. Ja der er nu også noget charmerende over en brindle - vil give de andre ret, at en mastiff er fawn, men så igen hvorfor vælge en som alle har. En uanset ydre, så er sindet jo en mastiff:-D.

 

Nuj sødeste små totter :lun:

 

Ville også gå efter personligheden - hvor gamle er de nu? Vi valgte Motor da han var 5 uger, de boede jo så langt væk, så vi kunne desværre ikke komme forbi mere..

 

Hans personlighed som 5 ugers holder stadig stik!

 

De fyldte 5 uger i fredags, så de er 5,5 uge nu:lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er de bare dejlige :lun:.

 

Det er jo nærmest umuligt at skulle vælge, mon ikke det bliver lidt lettere når de får mere personlighed :-D.

 

Nuj sødeste små totter :lun:

 

Ville også gå efter personligheden - hvor gamle er de nu? Vi valgte Motor da han var 5 uger, de boede jo så langt væk, så vi kunne desværre ikke komme forbi mere..

 

Hans personlighed som 5 ugers holder stadig stik!

 

De er totalt nuser alle fire :hjerte: :hjerte:

 

Personligt ville jeg hoppe op og springe ned på farven og udelukkende vælge efter personlighed :genert: og kun hvis de er ret ens i personligheden vælge efter farve :engel:

 

Uden at have den mindste forstand på mastiff'er, så ville jeg nok vælge den brindle, synes den er super smuk :hjerte: plus en konstant visuel reminder på, at hun ikke er Hayly men helt sig selv :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

De er totalt nuser alle fire :hjerte: :hjerte:

 

Personligt ville jeg hoppe op og springe ned på farven og udelukkende vælge efter personlighed :genert: og kun hvis de er ret ens i personligheden vælge efter farve :engel:

 

Uden at have den mindste forstand på mastiff'er, så ville jeg nok vælge den brindle, synes den er super smuk :hjerte: plus en konstant visuel reminder på, at hun ikke er Hayly men helt sig selv :lun:

 

Du har ret i, at personligheden skal komme i første række!

 

De fleste identificerer nok en mastiff som værende lys/fawn. Men en brindle kan også være smuk. Hvis man tager på udstillinger, så vil man se en overvægt til, at det er de lyse, som vinder - altså dommerne har også en forkærlighed til den lyse.

Men måske du ret i, at det ville være godt for os, at hun ikke lignede Hayly helt så meget! Og vi har jo planer om at få nr 2 om et par år, og så kunne den jo være lys:5up:.

 

Men uha er stadig meget i tvivl:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Buddha og Motor var begge hvide, de lignede OVERHOVEDET ikke hinanden. Hovedform, kropsbygning, pelslængde, intet lignede.

 

Hvordan var vapserne? Hvad gjorde de? Kan du ikke udspecificere noget mere??! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret i, at personligheden skal komme i første række!

 

De fleste identificerer nok en mastiff som værende lys/fawn. Men en brindle kan også være smuk. Hvis man tager på udstillinger, så vil man se en overvægt til, at det er de lyse, som vinder - altså dommerne har også en forkærlighed til den lyse.

Men måske du ret i, at det ville være godt for os, at hun ikke lignede Hayly helt så meget! Og vi har jo planer om at få nr 2 om et par år, og så kunne den jo være lys:5up:.

 

Men uha er stadig meget i tvivl:vedikke:

 

Sådan er der vist indenfor de fleste racer - at dommerene har deres præferancer for "noget".

 

Hos schæferne er de sort/gule pr. definition smukke, og de grå, sorte og sort/brune er pr. definition grimme og skal derfor gå sidst :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er der vist indenfor de fleste racer - at dommerene har deres præferancer for "noget".

 

Hos schæferne er de sort/gule pr. definition smukke, og de grå, sorte og sort/brune er pr. definition grimme og skal derfor gå sidst :???:

 

Mærkeligt sådan at bestemme at nogle er grimme - underlig verden det der udstilling:-D

 

Altså, Buddha og Motor var begge hvide, de lignede OVERHOVEDET ikke hinanden. Hovedform, kropsbygning, pelslængde, intet lignede.

 

Hvordan var vapserne? Hvad gjorde de? Kan du ikke udspecificere noget mere??! :lun:

 

Martha er den store af pigerne. Hun var den, som var mest vågen, da vi var der. Hun løb rundt og legede med en toiletrulle:lun:. Hoppede og løb lidt. Ville gerne nusses, men havde krudt i rumpen, som skulle brændes af.

Nova, var en rigtig nusseprincesse. Hun lå hos Bjørn og blev kælet - hun car meget stille men glad for kontakt.

Emma er den mindst, og da hun vågnede op, var hun en rigtig spilopmager. Hun bed i alt, ville op og nusse, men hurtigt ned igen for at løbe hen til de andre hvalpe - dem vækkede hun ved at bide i deres ører eller trampe lidt på dem. Hun mente klart, at der skulle leges NU - for nu var hun jo vågen.

Oline så vi ikke så meget, for hun sov det meste af tiden.

Alle var dog glade for menneskekontakt - og søgte den også!

Altså, Buddha og Motor var begge hvide, de lignede OVERHOVEDET ikke hinanden. Hovedform, kropsbygning, pelslængde, intet lignede.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...