Gæst stenshoej Skrevet Januar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2011 Da jeg (måske) skal have hund på prøve i weekenden, ville jeg lige høre hvad i kloge hoveder tænker. hvor lang tid bør jeg bruge på aktivering, og for at få kontakt med ham. og hvor lang tid skal han have, for bare at gå og falde lidt til, og lære stedet at kende? vil jo gerne teste kemien, og se hvad han dutter til, men han skal jo samtidig også have lov til bare at være sig selv og se om han falder til :hmm: Jeg finder jo nok ud af det, når han kommer. men det kunne godt være i havde nogle råd! :mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Da jeg (måske) skal have hund på prøve i weekenden, ville jeg lige høre hvad i kloge hoveder tænker. hvor lang tid bør jeg bruge på aktivering, og for at få kontakt med ham. og hvor lang tid skal han have, for bare at gå og falde lidt til, og lære stedet at kende? vil jo gerne teste kemien, og se hvad han dutter til, men han skal jo samtidig også have lov til bare at være sig selv og se om han falder til :hmm: Jeg finder jo nok ud af det, når han kommer. men det kunne godt være i havde nogle råd! :mrgreen: Jeg har ikke erfaringen til at komme med det velkvalificerede råd. Min mavefornemmelse siger dog at du skal de på hunden og give god tid til St lade hunden falde til. Fik selv hund fra internat og den reelle personlighed kom i det tilfælde først frem efter noget tid. Kan du prøve hunden af i mere end en weekend? Afhængigt af dit erfaringsniveau kan det være nok? Vil helt sikkert tage prof med på vejledning næste gang - også selvom denne hund passer super til os. Men det var vist mere held end forstand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Da jeg (måske) skal have hund på prøve i weekenden, ville jeg lige høre hvad i kloge hoveder tænker. hvor lang tid bør jeg bruge på aktivering, og for at få kontakt med ham. og hvor lang tid skal han have, for bare at gå og falde lidt til, og lære stedet at kende? vil jo gerne teste kemien, og se hvad han dutter til, men han skal jo samtidig også have lov til bare at være sig selv og se om han falder til :hmm: Jeg finder jo nok ud af det, når han kommer. men det kunne godt være i havde nogle råd! :mrgreen: Hvis det kun er en weekend og du ikke kender hunden, så ville jeg ikke forvente/kræve det store af hunden, medmindre den med det samme udviser en masse tillid Ville gå ture i snor og se hvordan den reagere på omgivelserne, samt om den kunne plads,sit ,dæk sov, altså almindelige kommandoer. Men du har vel fået en del at vide om hunden ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 alene-hjemme tror jeg ikke du skal give dig i kast med, når det kun er en weekend. Han skal ene og alene have gode oplevelser:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Gode råd fra de andre.. så jeg vil nøjes med at spørge: Hvilken hund? Er jo nysgerrig:cool: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Jeg stemmer i med Siri:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 I skal da bare sørge for at følge med i alle ts tråde der er vist et billede af den i tråden om hvilken hund hun skal vælge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 I skal da bare sørge for at følge med i alle ts tråde der er vist et billede af den i tråden om hvilken hund hun skal vælge Nemlig:mrgreen: Men kan da hjælpe lidt.. En bc/collie mix mener jeg det var, ikk? Synes godt nok en weekend er kort tid.. Det er ikke meget, du vil kunne finde ud af på den tid.. Og som de andre siger, vil jeg ikke kræve noget andet end det gængse sit, stå og dæk.. Og gåture i snor.. ikkke løs! Og ingen alene hjemme-træning i de dage.. Så kan du ikke være hjemme ved hunden hele perioden, ville jeg vente med at få hund på prøve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Da jeg fik Dexter på ferie i en weekend første gang. Hyggede vi bare og jeg prøvede hvordan det var, at være sammen med ham. Så jeg havde slet ingen krav til ham andet end at være renlig (Kan godt være svært for hunden et nyt sted med fremmede vaner, men ved selvfølgelig ikke hvor gammel hunden er?) selvfølgelig og ikke ødelægge ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 På en enkelt weekend kan man ikke stille nogle krav eller have forventninger overhovedet. Det kan tage uger og måneder for en hund at falde til i et nyt hjem, og mange hunde viser ikke hele deres personlighed f☼r efter lang tid. Det er selvfølgelig meget individuelt fra hund til hund. Jeg ville slet ikke lade den være alene, det synes jeg er at udfordre skæbnen og udsætte hunden for unødig stress når den kun er der en weekend. Jeg ville gå nogle gode ture, og kun lægge træning/kommandoer ind hvis hunden er med på ideen. Jeg ville heller ikke slippe den fri; du er fremmed, og omgivelserne er fremmede. Evt bruge en lang line hvis der skal snuses og gives lidt ekstra frihed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 tak for svar :blink: har heller ikke nogen forventninger som sådan. tænkte bare at aktivering jo skaber kontakt mellem ejer og hund.. men det er nok som i siger for tidligt, at starte med. er hjemme i hele weekenden, så det er ikke noget problem. og vil heller ikke modtage unødvendigt besøg. så den del er på plads. men så vil jeg bare se frem til en masse hyggeligt timer. og hvis det går godt, er det nok muligt at få ham på prøveweekend igen, weekenden efter. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Da jeg fik Dexter på ferie i en weekend første gang. Hyggede vi bare og jeg prøvede hvordan det var, at være sammen med ham. Så jeg havde slet ingen krav til ham andet end at være renlig (Kan godt være svært for hunden et nyt sted med fremmede vaner, men ved selvfølgelig ikke hvor gammel hunden er?) selvfølgelig og ikke ødelægge ting. han er på nuværende tidspunkt 5 mnd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Hvis det kun er en weekend og du ikke kender hunden, så ville jeg ikke forvente/kræve det store af hunden, medmindre den med det samme udviser en masse tillid Ville gå ture i snor og se hvordan den reagere på omgivelserne, samt om den kunne plads,sit ,dæk sov, altså almindelige kommandoer. Men du har vel fået en del at vide om hunden ? en del ja, men er også ved at lave en laang liste, med ting. så jeg ikke glemmer noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 han er på nuværende tidspunkt 5 mnd. Det var Dexter også dengang:-D Han var en lille engel den første weekend.. ...Det holder bare ikke så meget længere:drille: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Jeg ville heller ikke slippe den fri; du er fremmed, og omgivelserne er fremmede. Evt bruge en lang line hvis der skal snuses og gives lidt ekstra frihed. det ville jeg heller ikke turde må vist hellere få købt en billig flexline, selvom jeg er imod det.. ellers må jeg låne den 10m line, jeg købte til robin i sin tid. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Det var Dexter også dengang:-D Han var en lille engel den første weekend.. ...Det holder bare ikke så meget længere:drille: nej, der er jo ikke så længe til lømmelalderen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Kan du ikke måske få lov til at besøge den familie han bor hos nu? Måske ville det også give noget, hvis du kunne få lov at observere ham der hvor han er vant til at være og sammen med de mennekser han kender? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Kan du ikke måske få lov til at besøge den familie han bor hos nu? Måske ville det også give noget, hvis du kunne få lov at observere ham der hvor han er vant til at være og sammen med de mennekser han kender? Det vil jeg også gerne, det er bare lige det der med transport der skal arrangeres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts