Hop til indhold

Går nogen træk igen i jeres hunde?

LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Er der specielle træk der går igen hos jeres hunde?

Både udseende- og personlighedsmæssigt.

Jeg tror halen går igen her :engel: Ronjas hale er løftet, og går sådan rundt agtigt :engel: Den race jeg er blevet forelsket i, Shibaen :lun: Har halen krøllet rundt også :hjerte:

På en anden debatside jeg var på før HF, var der en der helst ville have hunde med rejste ører. :-D

Er der noget der går igen, på den måde hos jeres hunde, eller nogle træk i går efter? :engel:

Vedhæfter lige et par billeder hvor man kan se Ronjas hale :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Altså både farven og ørerne går jo klart igen fra Pablos far...

the-dogfather-albums-pablo-igen-picture5006-pablos-far.jpg

the-dogfather-albums-lidt-fra-haven-picture15122-dsc07844.jpg

Tror desværre man skal se Pablo live for at se hvor meget de faktisk minder om hinanden...:engel:

ps. det med ørerne og farven var en joke...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjov tråd :klap:

Både med Nike og Ninja søgte vi bevidst efter labrador-blandinger. Både pga. deres sind, men også fordi både min kæreste og jeg er helt forelskede i labbens udseende :hjerte:

Men ... Man ved jo aldrig hvad man får i sådan en blanding, og denne gang endte vi med én, der nok kommer lidt tættere på hønsehunds-udseendet :genert:

Tysk korthåret hønsehund (formentlig også hvalp)

hnsehund.jpg

Ninja omkring de 4-5 måneder - idag er ligheden med hønsehunden endnu større.

img0643gk.jpg

Vi fik næsten et chok da vi fandt det billede af hønsehunden .. det er fuldstændig som at se Ninja, som altså kun har 1/4 hønsehund i sig. Så de gener har helt sikkert slået igennem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

hmm..

jer ser helst at have hund, med længere fane på halen :genert:

lange hårløse pølsehaler, er noget der hører til i hvalpeperioden :mrgreen:

:engel:

(selvfølgelig har jeg ikke noget imod den korthårede udgave):rolleyes:

edit:

hov, misforstod :D

robin ligner sin far på en prik.

22479_1347510017470_1522916478_30902363_2910619_n.jpg

76144_10150332192950332_859725331_15773123_5090484_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig er det hårlaget. For som voksen er jeg på nr 16 hund, og har kun een der er helt korthåret uden underuld.

Hun kom, da jeg henvendte mig til græske hunde og bad om en hvalp, tæve med stort behov for et hjem.

Det er min Vizhlamix???De andre både købte og genbrug har været langhåret gravhunde, minier,og cockerer og cavalier. Nok fordi jeg har været i de kredse.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm..

jer ser helst at have hund, med længere fane på halen :genert:

lange hårløse pølsehaler, er noget der hører til i hvalpeperioden :mrgreen:

:engel:

(selvfølgelig har jeg ikke noget imod den korthårede udgave):rolleyes:

edit:

hov, misforstod :D

robin ligner sin far på en prik.

22479_1347510017470_1522916478_30902363_2910619_n.jpg

76144_10150332192950332_859725331_15773123_5090484_n.jpg

Nej du forstod det helt rigtigt i første omgang :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Nej du forstod det helt rigtigt i første omgang :5up:

:oops:

det lyder bare lidt sårn.. går nogen træk igen i jeres hunde..

det kunne jo også godt være at trækkene går igen, fra forældredyrene.. men det gør der vel som regel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det min mand, der vælger hvalpen. Vi ender altid op med den rolige hvalp fra kuldet og det er også altid hvalpe med godt med pels og primært sorte, så der er faktisk lighedspunkter mellem de tre hunde vi har haft. Men når det er sagt, så tror jeg at listen over forskelligheder er meget, meget længere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

det kunne jo også godt være at trækkene går igen, fra forældredyrene.. men det gør der vel som regel :mrgreen:

Håber ikke at det blev opfattet sådan :oops:

Det var ment sådan at fx hund nr 1 havde rejste ører, og det så er noget man stadig går efter, når man skal have ny hund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

haha...ja jeg slog også lige mig selv i panden pga. mit første indlæg...har jo netop postet forældredyrsbillede...:oops:

Nå men altså Pablo og Victoria er jo egentlig også forholdsvis ens...:mrgreen:

Jeg tror jeg har misforstået emnet...for jeg troede om der var nogle træk vores hunde havde arvet fra deres forældre...:oops:

Nå...men altså jeg er ret sikker på at jeg sådan rent udseendemæssigt altid vil komme til at eje robuste hunde, som kan tåle en ordentlig tumletur...og hunde som er adrætte...de skal have en sund fysik som matcher det stædige sind, så jeg altid kan være med til weightpull...

ang. personligheden vil jeg altid gå efter en hund der er stædig og selvstændig, men alligevel loyal...det er for mig den perfekte kombination...

Cane corsoen er en potentiel næste hund for mig....men der går jo heldigvis mindst 40 år...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Opretstående ører og "pølseform" :lol: Vild med at "arbejde", hurtig til at reagere. Elsker at høre sig selv.

[ATTACH]37957[/ATTACH]

Min næste hund matcher mht opretstående ører og "pølseform". + fuld hale som Qiwi.

thumbnail_100_100_20828_Be_Be_Butterfly.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Stritører, tæt middlelang/lang pels, smukke hunde med masser af personlighed.

Lexus, Akita og Indy

....men Charles falder helt og aldeles udenfor kategori :genert:

smukke hunde :lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Stritører, tæt middlelang/lang pels, smukke hunde med masser af personlighed.

Lexus, Akita og Indy

Untitled1jpgqq.jpg

Jeg får altså en lille klump i halsen af dette billede.. tænk at de 3 tøser ikke er her mere:cry:

Gud har skabt hunden - den bedste ven!!.. og videnskabsmanden har skabt kameraet så vi kan huske dem!!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hmm ja.. det er jo lidt svært, da Freya er min første hund, og Joey kom sådan til, lidt uventet... men engang samojed altid samojed.:engel:

Ej, men jeg har faktisk en lidt sød/sjov lille historie.. Da jeg var 6 år drømte jeg sådan om en hund, men har altid været insforstået med at jeg skulle være ældre.. Nå, men jeg havde fået en bog af min mor - en brugt biblo bog, da biblotekerne stadig holdte bog salg engan imellem. Jeg havde selv valgt den, og den indeholdt en beskrivelse og et billede af ALLE racer.

Jeg sad så og krydsede alle de hunde af som jeg kunne tænke mig. Derefter indskrænkede jeg det og havde nu samlet en flok hunde med to krydser.:mrgreen:.. Til sidst besluttede jeg mig for at vælge 3, som var ønske racerne. Blandt de 3 var samojeden.:lun:

Tiden gik, og tanken om hund blev slået lidt ud af tankerne, indtil en dag hvor jeg skulle hjem til en af mine venner fra HHX... Han havde en samojed - en 11 år gammel tøs, hun sad ved mig KONSTANT og slikkede mig på armen:lun:, og jeg var SOLGT og erindringen om den hvide snebold som jeg ønskede mig som barn blev vækket til live.

Jeg sad derefter og undersøgte mere om racen, og OM det nu var den rette for mig, for jeg ville ikke kun vælge en race ud fra udseendet, men også om den passede mit temperament - og ja, et bedre match kunne jeg vidst ikke finde!!!!! udover at flere test sagde at jeg var for ung til samojed:lol:, men beskrivelserne talte bare så meget for!!

Så ja, det er vidst HELE pakken her.. derfor tror jeg heller aldrig at jeg skifter race. :lun::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites