LiseLyholm&Ronja Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Er der specielle træk der går igen hos jeres hunde? Både udseende- og personlighedsmæssigt. Jeg tror halen går igen her Ronjas hale er løftet, og går sådan rundt agtigt Den race jeg er blevet forelsket i, Shibaen Har halen krøllet rundt også :hjerte: På en anden debatside jeg var på før HF, var der en der helst ville have hunde med rejste ører. Er der noget der går igen, på den måde hos jeres hunde, eller nogle træk i går efter? Vedhæfter lige et par billeder hvor man kan se Ronjas hale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Altså både farven og ørerne går jo klart igen fra Pablos far... Tror desværre man skal se Pablo live for at se hvor meget de faktisk minder om hinanden... ps. det med ørerne og farven var en joke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Sjov tråd :klap: Både med Nike og Ninja søgte vi bevidst efter labrador-blandinger. Både pga. deres sind, men også fordi både min kæreste og jeg er helt forelskede i labbens udseende :hjerte: Men ... Man ved jo aldrig hvad man får i sådan en blanding, og denne gang endte vi med én, der nok kommer lidt tættere på hønsehunds-udseendet Tysk korthåret hønsehund (formentlig også hvalp) Ninja omkring de 4-5 måneder - idag er ligheden med hønsehunden endnu større. Vi fik næsten et chok da vi fandt det billede af hønsehunden .. det er fuldstændig som at se Ninja, som altså kun har 1/4 hønsehund i sig. Så de gener har helt sikkert slået igennem :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Det må vist mest være personligheden her :hmm: har jo labrador nu men drømmer om sådan en her næste gang :hjerte: de er begge i gruppe 8 og lyder relativt ens i racebeskrivelserne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Jeg er bare helt vild med cavalier king charles spaniel racen. Så engang en hund for ca. 12 år siden og har siden været dybt forelsket i racen :hjerte: Både sind og udseende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Erhmm... De er da hvide begge to. Men så er det vist også der ligheden høre op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Kan da lige tilføje at måde Shibaen og D/S gårdhunden er jagthunde Gårdhunden jager bare med synet og Shibaen med næsen Glæder mig til jeg en dag får en Shiba så jeg kan finde flere ligheder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 hmm.. jer ser helst at have hund, med længere fane på halen lange hårløse pølsehaler, er noget der hører til i hvalpeperioden (selvfølgelig har jeg ikke noget imod den korthårede udgave) edit: hov, misforstod robin ligner sin far på en prik. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Er der specielle træk der går igen hos jeres hunde Ja helt bestemt. Havde en ruby cavalier, han blev far til 21 hvalpe, og flere af dem ligner ham meget, også af sind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Hmm... har jo min lille ræv. Og drømmer om en löwchen. Eller alternativt en pudel. Der er vist ikke så mange fællestræk udseendesmæssigt. :hmm: Men typemæssigt er det "små, vimse træningshunde", jeg falder for, som Ninjamor så rammende beskrev det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Hos mig er det hårlaget. For som voksen er jeg på nr 16 hund, og har kun een der er helt korthåret uden underuld. Hun kom, da jeg henvendte mig til græske hunde og bad om en hvalp, tæve med stort behov for et hjem. Det er min Vizhlamix???De andre både købte og genbrug har været langhåret gravhunde, minier,og cockerer og cavalier. Nok fordi jeg har været i de kredse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 hmm.. jer ser helst at have hund, med længere fane på halen lange hårløse pølsehaler, er noget der hører til i hvalpeperioden (selvfølgelig har jeg ikke noget imod den korthårede udgave) edit: hov, misforstod robin ligner sin far på en prik. Nej du forstod det helt rigtigt i første omgang :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Nej du forstod det helt rigtigt i første omgang :5up: det lyder bare lidt sårn.. går nogen træk igen i jeres hunde.. det kunne jo også godt være at trækkene går igen, fra forældredyrene.. men det gør der vel som regel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Her er det min mand, der vælger hvalpen. Vi ender altid op med den rolige hvalp fra kuldet og det er også altid hvalpe med godt med pels og primært sorte, så der er faktisk lighedspunkter mellem de tre hunde vi har haft. Men når det er sagt, så tror jeg at listen over forskelligheder er meget, meget længere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 det lyder bare lidt sårn.. går nogen træk igen i jeres hunde.. det kunne jo også godt være at trækkene går igen, fra forældredyrene.. men det gør der vel som regel Håber ikke at det blev opfattet sådan Det var ment sådan at fx hund nr 1 havde rejste ører, og det så er noget man stadig går efter, når man skal have ny hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 det lyder bare lidt sårn.. går nogen træk igen i jeres hunde.. det kunne jo også godt være at trækkene går igen, fra forældredyrene.. men det gør der vel som regel haha...ja jeg slog også lige mig selv i panden pga. mit første indlæg...har jo netop postet forældredyrsbillede... Nå men altså Pablo og Victoria er jo egentlig også forholdsvis ens... Jeg tror jeg har misforstået emnet...for jeg troede om der var nogle træk vores hunde havde arvet fra deres forældre... Nå...men altså jeg er ret sikker på at jeg sådan rent udseendemæssigt altid vil komme til at eje robuste hunde, som kan tåle en ordentlig tumletur...og hunde som er adrætte...de skal have en sund fysik som matcher det stædige sind, så jeg altid kan være med til weightpull... ang. personligheden vil jeg altid gå efter en hund der er stædig og selvstændig, men alligevel loyal...det er for mig den perfekte kombination... Cane corsoen er en potentiel næste hund for mig....men der går jo heldigvis mindst 40 år... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Tjooo, det kan man vist godt sige Mine 3 har alle været sort/brune schæfere af brugslinier :slem: så ligheder har der været rigeligt af Billederne viser Lucki, Bondo og Jacki - mine fantastiske skønne hunde :hjerte: :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Opretstående ører og "pølseform" Vild med at "arbejde", hurtig til at reagere. Elsker at høre sig selv. [ATTACH]37957[/ATTACH] Min næste hund matcher mht opretstående ører og "pølseform". + fuld hale som Qiwi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Hængeører, og med brunt på :hmm: først en vildbrun gravhund, så en lysebrun grav/terrie, så en brun/hvid amerikansk bulldog, så en cavalier i tricolour Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Wee! :banan: Det var sådan jeg mente det :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Sociale, udadvendte, legende, rimeligt trænbare, korthåret og helst sorte. Buster (sort lab) og Misja (sort lab/spids) passer fint på alle de ting, men Max faldt som Golden retri. lidt ude for det med pelsen og farven - men al resten er ens Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Stritører, tæt middlelang/lang pels, smukke hunde med masser af personlighed. Lexus, Akita og Indy Akita Indy Lexus Sally passer meget godt til den stil ....men Charles falder helt og aldeles udenfor kategori Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Stritører, tæt middlelang/lang pels, smukke hunde med masser af personlighed. Lexus, Akita og Indy ....men Charles falder helt og aldeles udenfor kategori smukke hunde :lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Stritører, tæt middlelang/lang pels, smukke hunde med masser af personlighed. Lexus, Akita og Indy Jeg får altså en lille klump i halsen af dette billede.. tænk at de 3 tøser ikke er her mere:cry: Gud har skabt hunden - den bedste ven!!.. og videnskabsmanden har skabt kameraet så vi kan huske dem!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Hmm ja.. det er jo lidt svært, da Freya er min første hund, og Joey kom sådan til, lidt uventet... men engang samojed altid samojed. Ej, men jeg har faktisk en lidt sød/sjov lille historie.. Da jeg var 6 år drømte jeg sådan om en hund, men har altid været insforstået med at jeg skulle være ældre.. Nå, men jeg havde fået en bog af min mor - en brugt biblo bog, da biblotekerne stadig holdte bog salg engan imellem. Jeg havde selv valgt den, og den indeholdt en beskrivelse og et billede af ALLE racer. Jeg sad så og krydsede alle de hunde af som jeg kunne tænke mig. Derefter indskrænkede jeg det og havde nu samlet en flok hunde med to krydser... Til sidst besluttede jeg mig for at vælge 3, som var ønske racerne. Blandt de 3 var samojeden. Tiden gik, og tanken om hund blev slået lidt ud af tankerne, indtil en dag hvor jeg skulle hjem til en af mine venner fra HHX... Han havde en samojed - en 11 år gammel tøs, hun sad ved mig KONSTANT og slikkede mig på armen:lun:, og jeg var SOLGT og erindringen om den hvide snebold som jeg ønskede mig som barn blev vækket til live. Jeg sad derefter og undersøgte mere om racen, og OM det nu var den rette for mig, for jeg ville ikke kun vælge en race ud fra udseendet, men også om den passede mit temperament - og ja, et bedre match kunne jeg vidst ikke finde!!!!! udover at flere test sagde at jeg var for ung til samojed:lol:, men beskrivelserne talte bare så meget for!! Så ja, det er vidst HELE pakken her.. derfor tror jeg heller aldrig at jeg skifter race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts