Hop til indhold

Hills foder


Gæst Flykra
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg får min første Golden hvalp, den 1 febrar 2011, er VILDT spændt :hjerte:

 

Er der nogen af jer der har gode (eller ringe) oplevelser af HILLS foderet ?

Fik det anbefalet af dyrelægen, og hvalpen begyndte på opblødt HILLS foder i sidste uge.

Da jeg gerne vil fortsætte med samme foder som hun får nu :blink:

 

jeg har da også hørt meget godt om Royal Canin.

 

Er HILLS noget i kan anbefale?

 

Vh Flykra :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen og tillykke med hvalpen :vinken:

 

 

Jeg har personligt ingen erfaring med Hills, men vil anbefale et foder med kød som første ingrediens som f.eks. Acana, Olivers... Jeg foder selv med Regal, men hvordan deres hvalpefoder er ved jeg ikke..

 

Jeg vil aldrig selv fodre med et foder, som har korn som hovedingrediens..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg får min første Golden hvalp, den 1 febrar 2011, er VILDT spændt :hjerte:

 

Er der nogen af jer der har gode (eller ringe) oplevelser af HILLS foderet ?

Fik det anbefalet af dyrelægen, og hvalpen begyndte på opblødt HILLS foder i sidste uge.

Da jeg gerne vil fortsætte med samme foder som hun får nu :blink:

 

jeg har da også hørt meget godt om Royal Canin.

 

Er HILLS noget i kan anbefale?

 

Vh Flykra :banan:

 

Min egen, helt personlige mening er at Hills ikke er noget særligt. Det er hverken bedre eller dårligere end så mange andre mærker. Og det taget i betragtning, synes jeg det er aaaalt for dyrt!

 

Der findes mange andre mærker der er lige så gode som Hill's, hvis ikke bedre, til mere humane priser. Selv bruger jeg Henne Pet Food's Basic, et forder der er baseret på laks. Det koster 379,- for 15 kg. Jeg har også brugt Olivers (små 500,- for 13,5 kg) og Marcus mühle (knap 300,- for 15 kg, købt fra tysk hjemmeside). Royal canin har jeg også brugt indimellem, men synes også det har været lidt for dyrt i forhold til de andre.

 

Der findes mange flere mærker, og pris og kvalitet hænger desværre ikke altid sammen. Men prøv at søge lidt rundt herinde, der ligger mange fodertråde.

 

Du behøver ikke nødvendigvis at fortsætte med det mærke hvalpen er vant til. Du kan sagtens skifte over til et andet mærke, det skal bare ske gradvist og over tid, så hvalpens mave kan følge med, og vænne sig til det nye.

 

Og vigtigst af alt - glem ikke at lægge billeder op af hvalpen, når du får den hjem!!! :lun:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Hej, jeg får min første Golden hvalp, den 1 febrar 2011, er VILDT spændt :hjerte:

 

Er der nogen af jer der har gode (eller ringe) oplevelser af HILLS foderet ?

Fik det anbefalet af dyrelægen, og hvalpen begyndte på opblødt HILLS foder i sidste uge.

Da jeg gerne vil fortsætte med samme foder som hun får nu :blink:

 

jeg har da også hørt meget godt om Royal Canin.

 

Er HILLS noget i kan anbefale?

 

Vh Flykra :banan:

 

Dyrlægen abefalder altid det foder de har på hylderne, det er noget af det de tjener flest penge på ;)

 

Jeg har fået en hvalpe pakke med hjem fra dyrlæge, og der var majs som den 1. ingrediens, og her skal der være kød.. Så allerede det gør at jeg nedgradere det til godbidder i stedet for foder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen og tillykke med hvalpen :vinken:

 

 

Jeg har personligt ingen erfaring med Hills, men vil anbefale et foder med kød som første ingrediens som f.eks. Acana, Olivers... Jeg foder selv med Regal, men hvordan deres hvalpefoder er ved jeg ikke..

 

Jeg vil aldrig selv fodre med et foder, som har korn som hovedingrediens..

 

 

Tak for svaret ;-)

 

Jeg vil jo kun give min hvalp, det bedste foder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Tak for svaret ;-)

 

Jeg vil jo kun give min hvalp, det bedste foder :)

 

Det er så en smagssag hvad "det bedste" er :)

 

Nogle dropper fx tørfoderet og fodre med råt kød, da de mener det er det bedste :)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg skal sætte billeder ind af den lille ny STRAKS når jeg har fået den hjem :)

 

Okay, ja, selvf er der mange meninger :)

 

Jeg tror, her i hvertfald, koster en pose HILLS Science Plan Large Breed puppy, chicken 13 kg.

koster 478,-. eller lige under 500 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt en jungle at finde rundt i, men jeg vil altid vælge et produkt som har kød stående som første ingrediens.. Pt. fodrer jeg med Acana, hvilket min hund fungerer rigtig godt på.. Tidligere har jeg fodret med olivers, www.olivers.dk, det har jeg også været fuldt ud tilfreds med :mrgreen: Grunden til at jeg skiftede er, at Duffy er kræsen og blev træt af Olivers...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg skal sætte billeder ind af den lille ny STRAKS når jeg har fået den hjem :)

 

Okay, ja, selvf er der mange meninger :)

 

Jeg tror, her i hvertfald, koster en pose HILLS Science Plan Large Breed puppy, chicken 13 kg.

koster 478,-. eller lige under 500 kr.

 

Ja, uanset hvad du vælger af foder til din hvalp, så skal du jo i hvert fald ha' en lille pose af de foder den er vant til fra opdrætteren. Så kan du stille og roligt blande "dit" foder i, lidt ad gangen, indtil den er vænnet over på det nye.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt, at Hills ikke har den bedste ingrediensliste, som flere allerede har nævnt i tråden.

 

Jeg har fodret med Royal Canin, men er ved at finde et alternativ, som mine hunde fungerer godt på.

Grunden til dette er, at jeg er overbevist om, at de Royal Canin er for dyrt ift hvor godt det er. Ved Royal Canin foderet er hovedindgrediensen heller ikke kød, men majs.

Jeg tror, at de fleste af Royal Canins indtjente penge går til reklame. Men det er jo også derfor at der er så mange mennesker der bruger det. Kig bare på en hvilken som helst dyrehandler og hele deres front er malet ind i Royal Canin reklamer.

 

Jeg er ved at prøve Acana af, men er ikke helt overbevist endnu.

Ellers har jeg også hørt godt om Kingsmoor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen abefalder altid det foder de har på hylderne, det er noget af det de tjener flest penge på ;)

 

Jeg er så træt af den bemærkning. Det passer altså ikke.. Og bortset fra det.. Hvordan skal en dyrlæge kunne stå inde for noget foder, de ikke aner hvad er?

 

Og når det så er sagt... Trådstarter:

 

Tillykke med din lille hvalp:-D Det bliver SÅ spændende:-D

 

Jeg vil den første uges tid lade hvalpen blive på det foder, som den får hos opdrætter, da der er mere end rigeligt med ændringer for den, når den skal flytte hjemmefra. Så kan du derefter begynde at skifte over til et andet foder.. Dog brug 1-2 ugers tid på at gøre dette gradvist, så du ikke får slået mavsen ud af kurs:-D

 

Jeg har brugt mange forskellige mærker, men ingen af dem kan min hund trives på, så hun får ikke længere tørfoder.

 

Men denne sætning har jeg selv taget ved lære af:

 

"Why fix something that isnt broken?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været til det årlige check af luca. og der var kun rosende ord både med tænder, pels,, ører osv. ikke et øje var tørt:-D

 

jeg har fodret med applaws adult i 2,5 mdr og fortsætter med woolfs blut gren valley 100 % kornfrit tørkost.

jeg køber hos www.petfood.dk , de er ikke så hurtige til at lever, men bestiller i god tid :lol::-D

Applaws er også kornfrit 75 % kød, men det passer til små hunde, jo luca er lille, så planen er at blande produkterne, pga kød protein indhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene .. :)

 

Er der ingen af jer der har erfaringer med Hills foderet?

Ja det er begrænset hvad foder man kan købe her på Færøerne.. Men der er en der bestille Royal Canin, fra DK, til færøerne... :)

 

Men ja selvf ville jeg da gradvist skifte over til andet foder..

men har ikke hørt noget negativt som så om Hills, so tror jeg vil fortsætte med det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene .. :)

 

Er der ingen af jer der har erfaringer med Hills foderet?

Ja det er begrænset hvad foder man kan købe her på Færøerne.. Men der er en der bestille Royal Canin, fra DK, til færøerne... :)

 

Men ja selvf ville jeg da gradvist skifte over til andet foder..

men har ikke hørt noget negativt som så om Hills, so tror jeg vil fortsætte med det :)

 

Du kan ikke rigtig bruge vores erfaringer til noget:-D Nogle hunde kan tåle det, andre kan ikke:-D Så det er bare at prøve:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun erfaring med Hills og Royal Canin ved at kigge på ingredienslisten. Det er det første jeg gør ved et foder jeg ikke kender, den fortæller dig HVAD der er du fodrer med. Jeg vil anbefale at fodre med et foder der har mindst 2 og gerne 3 slags animalske proteinkilder (kød) indenfor den første kilde for fedt. Hunde har svært ved at omsætte og bruge planteproteiner. Kan kun sige rosende ord for Acanas produkter, så jeg vil gradvist kører ham over i deres Large Breed Puppy mærke hvis du kan få det der. Ellers prøv at skrive en liste over alle de typer hvalpefoder du kan få, gerne for store racer, så er jeg sikker på at du vil få nogle ideer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er desværre ikke SÅ stort udvalg af foder her på Færøerne, som jeg ved om.

 

Der er HILLS, som købes af dyrlægen, Royal Canin, SKYTTENS, og så meget billigt foder der kan købes i handlene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Min fik pedigree hvor han kom fra, men det firma støtter jeg bare ikke. Så gik langsomt over til et som hed Uniq - rædselsfuldt kedeligt foder. Siden da har han fået Olivers, først den med kylling, men der stank han simpelthen så frygteligt at hanhund. Nu får ´han Olivers selected fish og spiser det hver dag med stor velbehag.

 

Olivers er ikke dyrt, hvis du bare finder en privatperson som forhandler det, min hundetræner i Sorø forhandler det. Så jeg giver 355kr for 13.5kg og det er alle pengene værd.

Flot pels, god appetit og fine pøller :mrgreen:

 

Jeg vil til en hver tid hellere selv undersøge et foder end stole på en dyrlæge eller dyrehandler - de vil gerne sælge det de selv har på hylderne. Kun du kan vide hvad der er bedst for din hund (selvfølgelig skal du lige ha den først).

Jeg smager altid nyt foder (også når jeg henter en ny sæk hjem). Nogen synes det er mærkeligt, men jeg må tilstå at jeg vil vide hvordan det min hund får hoveddelen af sin næring fra smager :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene .. :)

 

Er der ingen af jer der har erfaringer med Hills foderet?

Ja det er begrænset hvad foder man kan købe her på Færøerne.. Men der er en der bestille Royal Canin, fra DK, til færøerne... :)

 

Men ja selvf ville jeg da gradvist skifte over til andet foder..

men har ikke hørt noget negativt som så om Hills, so tror jeg vil fortsætte med det :)

 

ellers kan du jo bestille over nettet, det gør jeg. på www.zooplus.co.uk har de et stort udvalg af kvalitetsfoder. du kan se ingrediensliste mv. på siden.

 

pt. fodrer jeg med orijen puppy, det er virkelig godt kvalitetsfoder efter min mening, men noget pebret. når min hvalp er færdig på hvalpefoderet, påtænker jeg at starte ham på taste of the wild, det er også kornfrit og ikke helt så voldsomt dyrt. begge kan købes på zooplus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget misforstået at man bare skal kigge på 1. ingrediens og er den kød, er fodret bedre!!!!

 

Feks. kan et foder indeholde 4 protein kilder og 2 kulhydrat, så vil der stå en kulhydrat først.

Selvfølgelig skal man kigge på ingredienslisten, men man skal også kigge på den samlet analyse, altså hvor meget protein, fedt mm der er i fodret.

 

Og så er der jo lige fordøjeligheden på proteinet, altså hvor meget af det kan hunden optage......... det er jo lige gyldigt at have 40% protein, hvis hunden kun kan optage 60% af det.

Faktisk mener jeg at Royal Canin er de eneste der oplyser fordøjeligeheden med LIP proteiner, som har en fordøjelighed på over 90%

 

Hills er et udemærket foder, og når den har fået det fra opdrætteren, så ville jeg fortsætte med det, ihvertfalde den første tid, men kig på din hund og se om den trives med fodret!

 

Held og lykke med det nye familie medlem:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget misforstået at man bare skal kigge på 1. ingrediens og er den kød, er fodret bedre!!!!

 

Feks. kan et foder indeholde 4 protein kilder og 2 kulhydrat, så vil der stå en kulhydrat først.

Selvfølgelig skal man kigge på ingredienslisten, men man skal også kigge på den samlet analyse, altså hvor meget protein, fedt mm der er i fodret.

 

Og så er der jo lige fordøjeligheden på proteinet, altså hvor meget af det kan hunden optage......... det er jo lige gyldigt at have 40% protein, hvis hunden kun kan optage 60% af det.

Faktisk mener jeg at Royal Canin er de eneste der oplyser fordøjeligeheden med LIP proteiner, som har en fordøjelighed på over 90%

 

Hills er et udemærket foder, og når den har fået det fra opdrætteren, så ville jeg fortsætte med det, ihvertfalde den første tid, men kig på din hund og se om den trives med fodret!

 

Held og lykke med det nye familie medlem:hjerte:

 

Tak for besvarelsen :)

 

Ja ja tror at jeg vil i første omgang, fortsætte med HILLS foderet.

Så ser jeg som tiden går... Og det er det rette foder, eller om jeg prøver et nyt foder, :):lol:

 

Tak for det, vi er MEGET spændte til at få hende hjem... kun 20 dage :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene .. :)

 

Er der ingen af jer der har erfaringer med Hills foderet?

Ja det er begrænset hvad foder man kan købe her på Færøerne.. Men der er en der bestille Royal Canin, fra DK, til færøerne... :)

 

Men ja selvf ville jeg da gradvist skifte over til andet foder..

men har ikke hørt noget negativt som så om Hills, so tror jeg vil fortsætte med det :)

Jo, det har jeg. En lab der havde øreproblemer og fes de mest stinkende prutter jeg nogensinde har oplevet. Jeg synes også han sked mere end han spiste. Da jeg skiftede, forsvandt både prutter og øreproblem. Jeg er heller ikke vild med ingredienserne, så jeg køber det aldrig mere.

Men - det er svært at vejlede om foder, jeg kender nogle hunde der fungerer fint på Hills

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Der er også Eukanuba, som kan fås i dyrehandelen í Tórshavn. Det spiser min tæve, men hun har relativt ofte tynd mave. Jeg ved ikke om det skyldes foderet eller noget andet. Eukanuba er også ret dyrt - 6-700 kr for 15 kg. Men vi brugte allerede Eukanuba og vandt 15 kg hvalpefoder på hundeudstillingen i oktober.

 

Ja, der er desværre ikke SÅ stort udvalg af foder her på Færøerne, som jeg ved om.

 

Der er HILLS, som købes af dyrlægen, Royal Canin, SKYTTENS, og så meget billigt foder der kan købes i handlene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget misforstået at man bare skal kigge på 1. ingrediens og er den kød, er fodret bedre!!!! Feks. kan et foder indeholde 4 protein kilder og 2 kulhydrat, så vil der stå en kulhydrat først.

 

Hvis det er mit indlæg du hentyder til, er det altså ikke det jeg skrev. :slem:

 

Selvfølgelig skal man kigge på ingredienslisten, men man skal også kigge på den samlet analyse, altså hvor meget protein, fedt mm der er i fodret.

 

Helt rigtigt, men analysen er nu ikke det første trin i vurderingen, det kommer efter ingredienserne. Analysen viser fordelingen, som kan være super men hvis ingredienserne er af ringe kvalitet er man lige vidt.

Der kan laves et perfekt foder af skolæder, motorolie og celluose tilsat alle nødvendige vitaminer og et perfekt forhold mellem protein, fedt og kulhydrat. Stakkels hund der skulle spise det!!!:snusendehund:

 

Og så er der jo lige fordøjeligheden på proteinet, altså hvor meget af det kan hunden optage......... det er jo lige gyldigt at have 40% protein, hvis hunden kun kan optage 60% af det.

Faktisk mener jeg at Royal Canin er de eneste der oplyser fordøjeligeheden med LIP proteiner, som har en fordøjelighed på over 90%

 

Absolut - fordøjeligheden er uhyre vigtigt og det er godt du nævner det. Men det er udnyttelsen (hvad der absorberes/bruges) i endnu højere grad. Selvom hunden kan fordøje (nedbryde) tingene, er det ikke sikkert på at de kan bruges optimalt. Og ringe ingredienserne giver ringere udnyttelse uanset fordøjeligheden.

Hvad angår LIP proteiner er det ikke noget jeg bliver duperet af. Så vidt jeg kan forstå det videnskabelige sprog (ikke altid lige nemt at afkode :hmm:) er de involverede i proteinets funktion og i sygdomsforløb og at forskning forsøger at finde metoder at finde antistoffer imod nogle af dem. Desuden findes de i biprodukterne (fedt celler, tarm bl.a.) og ikke i reelt kød. Efter min mening er det ikke andet end et røgslør fra Royal Canins side der forsøger at få foderet til at lyde bedre end det er :fyfy:.

 

Hills er et udemærket foder, og når den har fået det fra opdrætteren, så ville jeg fortsætte med det, ihvertfalde den første tid, men kig på din hund og se om den trives med fodret!

 

Jeg vil aldrig kunne kalde Hills udemærket. Man skal bare sammenligne ingredienserne i Hills' produkterne med hvad de selv siger om foderet. Tydelig misforhold efter min mening. Der kan være omstændigheder hvor det er nødvendigt for at kontrollere alvorlige problemer hvis ikke der kan findes en anden løsning men så er det også sagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...