Hop til indhold

Hunde-svømning

Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Michelle w

Jeg kan ikke se noget i vejen for at give morgenmad inden hvis du kan give det i god tid. Det er ikke rart at dyrke motion på en fuld mave jo.

Mine kaster op hvis de har spist for meget inden en svømmetur, så endten ville jeg fodre i god tid eller vente til bagefter

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad tid får han morgenmad?

Får han kl 7 eller 8 kan jeg ikke se noget problem i det:-D

Hvis han spiser, så bliver det imellem 8 og 10.

Så måske bare en enkelt kop, frem for 3? Hvis han spiser altså, han plejer for det meste at sultestrejke lør og søn morgen, men han bliver jo altid tilbudt mad :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også bare give morgenmad.. Men måske nøjes med en lille portion.

Hunde har det med at skulle tømme sig når de har svømmet/svømmer. Og det er NU og lige NU!!! Så tænker at måske er bedre med en hund der har lidt plads i maven, end en der er ved at sprænges..

Det er ikke helt unormalt at en ellers renlig hund ikke når ud af hallen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gi'r aldrig mine hunde mad før de skal være fysisk aktive - og det ville jeg synes svømning falder ind under. Er det en hund der bare ikke kan noget som helst uden mad i maven, eller én der ikke kan tåle at gå med tom mave, så ville jeg gi' en lille smule mad, senest 4-5 timer før aktiviteten. Især med sådan en stor hund ville jeg være rigtig meget forsigtig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også bare give morgenmad.. Men måske nøjes med en lille portion.

Hunde har det med at skulle tømme sig når de har svømmet/svømmer. Og det er NU og lige NU!!! Så tænker at måske er bedre med en hund der har lidt plads i maven, end en der er ved at sprænges..

Det er ikke helt unormalt at en ellers renlig hund ikke når ud af hallen..

Så en ikke en lille tur om morgenen, vores hund skider alt efter hvor lang turen er, så hvis man går en tur hvor han skider 2 gange, så skulle det være nok?

og på baggrund af zaz zaz's post, venter vi ihvertilfalde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gi'r aldrig mine hunde mad før de skal være fysisk aktive - og det ville jeg synes svømning falder ind under. Er det en hund der bare ikke kan noget som helst uden mad i maven, eller én der ikke kan tåle at gå med tom mave, så ville jeg gi' en lille smule mad, senest 4-5 timer før aktiviteten. Især med sådan en stor hund ville jeg være rigtig meget forsigtig...

Nej, han er selv fastende, så han klare sig fint uden mad, mad er sådan noget man spiser fordi man skal overleve, ikke fordi man har lyst :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er ikke nogen vandhund hvis i spørger ham :fornaermet::fornaermet::fornaermet:

Og desværre ingen billeder, men 2 gennemblødte mennesker :mrgreen: og en panik hund :cry:

Aslan the water revenger :drille:

Det var ligesom Simba første gang. En 3-4 gange og den sidder i skabet. Simba kan stadig ikke li at å op af rampen. Den er vist for smal, men når først han er i baljen går det rigtig fint nu. Bare hæng i og så er det jo godt for vovserne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er ikke nogen vandhund hvis i spørger ham :fornaermet::fornaermet::fornaermet:

Og desværre ingen billeder, men 2 gennemblødte mennesker :mrgreen: og en panik hund :cry:

Aslan the water revenger :drille:

Det var da fordi jeg ikke var med ham :drille: Jeg bliver nød til at komme til Fyn til sommer og lærer ham at svømme i havet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårhh stakkels lille Aslan:lun: - og dumme mor og far:fornaermet:

Tja Hayly havde ikke problemer med svømmehallen, men hun havde jo også været i ww først. Den havde vi tilgengæld problemer med at få hende til lide - det tog 3 gange før hun selv fandt ud af, hvad det gik ud på:-D. Herefter elskede hun det - for der var godbider i farvandet:lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Giv ham et par gange i svømmehallen. Med Otto tog det 30 sekunder før han elskede det - med Carla 3 gange. Det er jo mærkeligt og kan godt virke lidt overvældende, men langt de fleste lærer at holde af det :)

Og aldrig mad før svømning. De stresser tit og det er meget hårdt fysisk. Hvis de har spist inden så resulterer det ofte i at de kaster maden op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Planen er næste gang at Aslan kommer i vandet, og så kommer han hen til siden og får forbenene op, og lige orientere sig om hvad det er vi skal.

Så svømmer han et U, og får benene op, og svømmer tilbage og får benene op.

Vi fik at vide at han ikke måtte, nok også derfor han gik i panik :cry: MEN nu ved vi det til næste gang :5up:

Men altså, med det plasken, så tager jeg ikke mit kamera med derind :fornaermet: Så må nogen komme og fotografere :mrgreen: Martin skal nemlig hjælpe mig med monstrummet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, vi snakkede også om at vi troede at det ville han have været, og da martin så spurgte til Hayly, så sagde jeg "hun lod sig åbenbart ikke gå på ad noget" :lun:

Hvis I skal derned igen, så bed ham om at gå med i vandet - sig, at det vil I have, når I ringer og bestiller tiden! For I har et klip mere, hvor I har intruktør på, og det er derfor inkluderet i, at han går med i vandet! Det synes, jeg faktisk er for dårligt, at han ikke gjorde, når nu det var Aslans første gang. Det er ligesom det, de reklamerer med. Var det ham eller hende, som hjalp - jeg synes nemlig ikke, hun er lige så god.

Det eneste Hayly ikke var vild med dernede var den smalle rampe, hun skulle op ad. Men svømning gik ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Jeg har benyttet hundesvømmehal rigtig mange gange med min gamle hund.

Og de første gange har jeg selv været med i pølen. Den første gang trænede vi meget op og ned af rampen, da jeg vurderede at dette var vigtigt. At svømme skal jo helst være en tryg oplevelse, og sjovt for hunden. Første gang var han også meget utryg ved rampen, men med guffer til at lokke op og ned gik det super. Og så var jeg jo også på rampen. Det var da lidt koldt, kun i badedragt. Men han fik en god og tryg oplevelse. Og jeg fik et varmt brusebad efterfølgende :5up:

Gangen efter havde han ingen problemer med rampen, og der brugte vi meget tid med at svømme i pølen. Han havde svømmevest på, så jeg kunne holde ham oppe, når han skulle have et lille hvil.

3. gang var han alene i pølen. Og var helt tryg ved det. Formålet med Lue var at han skule bygge muskler op.

Jeg gik langs med kanten med et pivdyr, når han havde svømmet lidt fik han belønningen jeg kastede pivdyret ud i pølen, som han så kunne hente.

Han svømmede så hen til rampen og gik op. Fik en godbid, som bytte for pivdyret. Og så gentog vi det hele igen.

Når han stod på rampen kunne jeg også bedre vurdere hvor træt han var, og om han kunne klare en tur mere.

Held og lykke med din "svømmehund"

Hvor er det I går til hundesvømning ?

Link til indlæg
Del på andre sites