Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg synes, at det er meget flot, at han så hurtigt kunne komme op på 1 minut, når der er gået over en uge, hvor han slet ikke har øvet!

 

Det syntes jeg også :-D

 

( nogen gange føler man sig helt involveret og bliver monster stolt af jer...er det underligt?)

 

Jeg kan kun sige det igen igen...i er for super seje, og hvor er det dejligt at læse hvordan det går frem ad

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

jeg har fåetmig den dejligste lille pige.

 

en havanais på 4 en halv måned (født 12 marts 2008)

 

Men hun kan ikke være alene ednu. Hvilket er noget øv når jeg skal starte i skole igen den 13 august (3 uger)

 

Har trænet hende i det men hun piver efter ganske få sekunder.

 

Gennem en adfærdsbehandler via dyrlægen har vi nu fået nogen papire på seperationsangst. Vi er noget til at gå ud ad døren og ind igen ca 1 sek efter. samt at hun har vænnet sig til t det med at tage jakke op ikke er en dårlig, men en god ting :D

 

synes bare det er meget meget lidt når hun om 3 uger skal ku klare 3 - 4 timer.

 

Vi prøvede på et tidspunkt på 1 ben med fyld. men det holdt 20 minutter ca. Så peb hun bare når hun var færdig. så den har vi droppet helt igen.

 

er det overhovedet realistisk. har i nogen gode råd.? hvordan har i gjort?nogle ting jeg bør/ikke bør gøre? eller tænke.

 

er virkelig desperat efterånden. :S

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har fåetmig den dejligste lille pige.

 

en havanais på 4 en halv måned (født 12 marts 2008)

 

Men hun kan ikke være alene ednu. Hvilket er noget øv når jeg skal starte i skole igen den 13 august (3 uger)

 

Har trænet hende i det men hun piver efter ganske få sekunder.

 

Gennem en adfærdsbehandler via dyrlægen har vi nu fået nogen papire på seperationsangst. Vi er noget til at gå ud ad døren og ind igen ca 1 sek efter. samt at hun har vænnet sig til t det med at tage jakke op ikke er en dårlig, men en god ting :D

 

synes bare det er meget meget lidt når hun om 3 uger skal ku klare 3 - 4 timer.

 

Vi prøvede på et tidspunkt på 1 ben med fyld. men det holdt 20 minutter ca. Så peb hun bare når hun var færdig. så den har vi droppet helt igen.

 

er det overhovedet realistisk. har i nogen gode råd.? hvordan har i gjort?nogle ting jeg bør/ikke bør gøre? eller tænke.

 

er virkelig desperat efterånden. :S

 

Jeg føler med dig, jeg ved hvor hårdt og følelsesmæssigt udmattende det kan være, når ens lille hund bare har det så svært ved at være alene!

 

Du kan i starten af tråden læse hvordan hhv. jeg og P-P-P-Peros ejer har gjort, MEN jeg vil lige understrege, at der er tale om individuelle handlingsplaner. Jeg har konsulteret en adfærdsbehandler, der har lavet træningsplanen efter Tysons specifikke behov, og det er ikke sikkert, at det kan overføres direkte på en anden hund.

 

Du skriver, at du har fået nogle papirer og separationsangst fra en adfærdsbehandler, men jeg læser det ikke som om, at du har haft en egentlig konsultation med en adfærdsbehandler, hvor h*n har mulighed for at møde hunden og spørge ind til, hvordan den er? Det kan jeg klart anbefale.

 

Når det er sagt, lyder det ellers som om, at du er på rette vej ved at starte med at vænne hende til 1 sek. og til, at det er en god ting, at du tager jakken på. Men som du selv skriver, er det nok urealistisk at komme op på 3-4 timer, inden du skal starte i skole. Jeg startede på 9 sek., og det har taget mig over halvanden måned at komme op på 1 min. og 10 sek. (ganske vist inkl en uges ferie, hvor Tyson var hos min mor og ikke trænede).

 

Du nævner, at du brugte et fyldt ben, og at det holdt hende beskæftiget i 20 min. Det er da rigtig flot, når hun ellers kun kan være alene 1 sek.! Kan du ikke bruge det til at træne og så bare starte med at komme tilbage, inden hun er færdig med benet? Ja, det skal jeg ikke gøre mig klog på, igen vil jeg nok anbefale at konsultere en adfærdsbehandler. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg føler med dig, jeg ved hvor hårdt og følelsesmæssigt udmattende det kan være, når ens lille hund bare har det så svært ved at være alene!

 

Du kan i starten af tråden læse hvordan hhv. jeg og P-P-P-Peros ejer har gjort, MEN jeg vil lige understrege, at der er tale om individuelle handlingsplaner. Jeg har konsulteret en adfærdsbehandler, der har lavet træningsplanen efter Tysons specifikke behov, og det er ikke sikkert, at det kan overføres direkte på en anden hund.

 

Du skriver, at du har fået nogle papirer og separationsangst fra en adfærdsbehandler, men jeg læser det ikke som om, at du har haft en egentlig konsultation med en adfærdsbehandler, hvor h*n har mulighed for at møde hunden og spørge ind til, hvordan den er? Det kan jeg klart anbefale.

 

Når det er sagt, lyder det ellers som om, at du er på rette vej ved at starte med at vænne hende til 1 sek. og til, at det er en god ting, at du tager jakken på. Men som du selv skriver, er det nok urealistisk at komme op på 3-4 timer, inden du skal starte i skole. Jeg startede på 9 sek., og det har taget mig over halvanden måned at komme op på 1 min. og 10 sek. (ganske vist inkl en uges ferie, hvor Tyson var hos min mor og ikke trænede).

 

Du nævner, at du brugte et fyldt ben, og at det holdt hende beskæftiget i 20 min. Det er da rigtig flot, når hun ellers kun kan være alene 1 sek.! Kan du ikke bruge det til at træne og så bare starte med at komme tilbage, inden hun er færdig med benet? Ja, det skal jeg ikke gøre mig klog på, igen vil jeg nok anbefale at konsultere en adfærdsbehandler. :-)

 

Jeg synes også at du skal gå stille og roligt frem, som beskrevet.

 

Hvis du kan, så lad være med at tænke på at det SKAL nåes inden for tre uger, for det gavner ingen af jer ;)

 

Se i stedet om du kan lave en plan B - som giver dig lidt ekstra tid, hvis du skulle ende med at få brug for det - det kan give jer lidt ro allerede nu. Kan hun komme med en dag, kan du komme afsted i kortere tid en anden dag, er der en som kan passe hende de dage....?

 

Du kan også forsøge at ligge benet i fryseren, og se om det tager hende længere tid når det er frossent. Men det er nok bedst at du ikke læner dig for meget op ad det, da hun skal være med i processen og opleve at du forlader dig - og forholde sig fint til dette. Et ben kan gøre at hun ikke tænker over at du går og derfor pludselig, når hun er færdig, bliver fortvivlet når det virkligt går op for hende.

 

For nogle hunde går det hurtigt, for andre langsomt, at lære. Som Sonja skriver, de er alle forskellige. Du kan være heldig, men det bedste er ikke at presse på - hun skal være afslappet og med hele vejen. Derfor er det blandt andet en god ting at filme hende, fordi du netop kan se hvornår hun begynder at føle ubehag.

 

Men du kan jo eventuelt skrive lidt om hvad du gør og hvordan det går herinde :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Dejligt at se, at det går fremad med vovserne :mrgreen:

 

Jeg synes, det er flot at selvom vi (ikke kan lade være med at) hepper herinde :cool: så bliver i ikke over-ivrige af den grund, men tager små skridt så poterne kan følge med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Nå, så har vi haft første alene-træningssession efter ferien. Lige fra vi stod op var han tilbage i rutinen - han gik i forvejen ud på badeværelset, gik ind og satte sig i køkkenet og ventede på sine piller, kunne ruten i skoven osv. :-)

 

Da vi efter turen gik ind i stuen og satte musik på var han lidt mere urolig end han plejer. Kunne se på ham at han godt vidste at det var nu han skulle lægge sig ned og slappe af, men han kom alligevel til at gå lidt fra sted til sted for at lægge sig. Jeg gik ud efter 30 minutter og han lå med bunden i vejret os sov. Da jeg var gået ud lå han og lyttede ret intenst og jeg kunne se hvordan han kiggede meget rundt i rummet. Han gik lidt rundt, lagde sig igen, gik en runde mere, så ind i tasken, ud igen, satte sig ved døren osv. Altså ikke helt klar over hvor han skulle ligge.

 

Han var inde i stuen 20 min. hvor vi var ude af hoveddøren 2 gange - første gang ét sekund, det næste fem sekunder. Anden gang vi gik ud satte han sig op da vi gik forbi døren til stuen og lagde sig ned da han hørte hoveddøren smække:5up: Hvilket jo må betyde at han godt kan huske at man sover når hoveddøren smækker.

 

Da jeg kom ind til ham efter de 20 minutter var han lidt gladere end han plejer at være - lidt mere logren. Men han fandt med det samme noget af sit legetøj da jeg kom ind, så det tyder på at han godt kan huske hvad han plejer at gøre.

 

Alt i alt ret positivt, selvom det ikke var fantastisk! Jeg havde jo frygtet noget meget værre :-D Det bliver spændende at se hvordan det går i morgen.

Redigeret af PPP-Pero
Tumpefejl :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så har vi haft første alene-træningssektion efter ferien. Lige fra vi stod op var han tilbage i rutinen - han gik i forvejen ud på badeværelset, gik ind og satte sig i køkkenet og ventede på sine piller, kunne ruten i skoven osv. :-)

 

Da vi efter turen gik ind i stuen og satte musik på var han lidt mere urolig end han plejer. Kunne se på ham at han godt vidste at det var nu han skulle lægge sig ned og slappe af, men han kom alligevel til at gå lidt fra sted til sted for at lægge sig. Jeg gik ud efter 30 minutter og han lå med bunden i vejret os sov. Da jeg var gået ud lå han og lyttede ret intenst og jeg kunne se hvordan han kiggede meget rundt i rummet. Han gik lidt rundt, lagde sig igen, gik en runde mere, så ind i tasken, ud igen, satte sig ved døren osv. Altså ikke helt klar over hvor han skulle ligge.

 

Han var inde i stuen 20 min. hvor vi var ude af hoveddøren 2 gange - første gang ét sekund, det næste fem sekunder. Anden gang vi gik ud satte han sig op da vi gik forbi døren til stuen og lagde sig ned da han hørte hoveddøren smække:5up: Hvilket jo må betyde at han godt kan huske at man sover når hoveddøren smækker.

 

Da jeg kom ind til ham efter de 20 minutter var han lidt gladere end han plejer at være - lidt mere logren. Men han fandt med det samme noget af sit legetøj da jeg kom ind, så det tyder på at han godt kan huske hvad han plejer at gøre.

 

Alt i alt ret positivt, selvom det ikke var fantastisk! Jeg havde jo frygtet noget meget værre :-D Det bliver spændende at se hvordan det går i morgen.

 

Aaaaaaaaaaaaaai det var gode nyheder.

Dygtig pero dreng :blink:

Dygtig pero mor

Dygtig pero far

Dygtig pero legetøj...den var vidst for langt ude, men dygtig dygtig dygtig, og håber da at det bliver ligeså godt i morgen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Jeg føler med dig, jeg ved hvor hårdt og følelsesmæssigt udmattende det kan være, når ens lille hund bare har det så svært ved at være alene!

 

Du kan i starten af tråden læse hvordan hhv. jeg og P-P-P-Peros ejer har gjort, MEN jeg vil lige understrege, at der er tale om individuelle handlingsplaner. Jeg har konsulteret en adfærdsbehandler, der har lavet træningsplanen efter Tysons specifikke behov, og det er ikke sikkert, at det kan overføres direkte på en anden hund.

 

Du skriver, at du har fået nogle papirer og separationsangst fra en adfærdsbehandler, men jeg læser det ikke som om, at du har haft en egentlig konsultation med en adfærdsbehandler, hvor h*n har mulighed for at møde hunden og spørge ind til, hvordan den er? Det kan jeg klart anbefale.

 

Når det er sagt, lyder det ellers som om, at du er på rette vej ved at starte med at vænne hende til 1 sek. og til, at det er en god ting, at du tager jakken på. Men som du selv skriver, er det nok urealistisk at komme op på 3-4 timer, inden du skal starte i skole. Jeg startede på 9 sek., og det har taget mig over halvanden måned at komme op på 1 min. og 10 sek. (ganske vist inkl en uges ferie, hvor Tyson var hos min mor og ikke trænede).

 

Du nævner, at du brugte et fyldt ben, og at det holdt hende beskæftiget i 20 min. Det er da rigtig flot, når hun ellers kun kan være alene 1 sek.! Kan du ikke bruge det til at træne og så bare starte med at komme tilbage, inden hun er færdig med benet? Ja, det skal jeg ikke gøre mig klog på, igen vil jeg nok anbefale at konsultere en adfærdsbehandler. :-)

 

 

Jeg udfyldte 5 papire som adfærdsbehandlere skulle have. Verd adfærd og hvordan vi gjorde mm.

hun ringede så tilbage og mente at efetrsom min hund kun var 4 måneder, mente hun det andet ville være for tidlig ofg nok unødvendigt, da vi nok godt ku rette op på hendes dårlige oplevelse i så tidlig alder.

 

Benet har vi fået af vide at vi forløbigt skulle holde os fra da det er bedst at tilføje som ekstra ting en dag, da det ike er sikkert hun altid vil finde benet sjovt.

 

Men det går godt. hun er oppe på 8 sekunder, hvor hun NEMT bliver i sin kurv 1 mete fra døren. og det er lige meget om det er 1 eller 4 mennesker der går ud af døren :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så har vi haft første alene-træningssektion efter ferien. Lige fra vi stod op var han tilbage i rutinen - han gik i forvejen ud på badeværelset, gik ind og satte sig i køkkenet og ventede på sine piller, kunne ruten i skoven osv. :-)

 

Da vi efter turen gik ind i stuen og satte musik på var han lidt mere urolig end han plejer. Kunne se på ham at han godt vidste at det var nu han skulle lægge sig ned og slappe af, men han kom alligevel til at gå lidt fra sted til sted for at lægge sig. Jeg gik ud efter 30 minutter og han lå med bunden i vejret os sov. Da jeg var gået ud lå han og lyttede ret intenst og jeg kunne se hvordan han kiggede meget rundt i rummet. Han gik lidt rundt, lagde sig igen, gik en runde mere, så ind i tasken, ud igen, satte sig ved døren osv. Altså ikke helt klar over hvor han skulle ligge.

 

Han var inde i stuen 20 min. hvor vi var ude af hoveddøren 2 gange - første gang ét sekund, det næste fem sekunder. Anden gang vi gik ud satte han sig op da vi gik forbi døren til stuen og lagde sig ned da han hørte hoveddøren smække:5up: Hvilket jo må betyde at han godt kan huske at man sover når hoveddøren smækker.

 

Da jeg kom ind til ham efter de 20 minutter var han lidt gladere end han plejer at være - lidt mere logren. Men han fandt med det samme noget af sit legetøj da jeg kom ind, så det tyder på at han godt kan huske hvad han plejer at gøre.

 

Alt i alt ret positivt, selvom det ikke var fantastisk! Jeg havde jo frygtet noget meget værre :-D Det bliver spændende at se hvordan det går i morgen.

 

Det lyder da rigtig fint! Dyygtiiiii Pero. :klap:

 

Hvor lang tid var det nu, han var oppe på at være alene før ferien?

 

Tyson er nu oppe på halvandet minut. Hvis alt går vel, er han på 2 minutter i slutningen af ugen (men nu skal jeg passe på ikke at jinxe det, når jeg bliver for overmodig, kan der pludselig gå meget længere tid, end jeg havde regnet med). Det har så taget ca. 2 måneder at nå så langt. Hvor lang tid tog det Pero at nå 2 minutter?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så har vi haft første alene-træningssektion efter ferien. Lige fra vi stod op var han tilbage i rutinen - han gik i forvejen ud på badeværelset, gik ind og satte sig i køkkenet og ventede på sine piller, kunne ruten i skoven osv. :-)

 

Da vi efter turen gik ind i stuen og satte musik på var han lidt mere urolig end han plejer. Kunne se på ham at han godt vidste at det var nu han skulle lægge sig ned og slappe af, men han kom alligevel til at gå lidt fra sted til sted for at lægge sig. Jeg gik ud efter 30 minutter og han lå med bunden i vejret os sov. Da jeg var gået ud lå han og lyttede ret intenst og jeg kunne se hvordan han kiggede meget rundt i rummet. Han gik lidt rundt, lagde sig igen, gik en runde mere, så ind i tasken, ud igen, satte sig ved døren osv. Altså ikke helt klar over hvor han skulle ligge.

 

Han var inde i stuen 20 min. hvor vi var ude af hoveddøren 2 gange - første gang ét sekund, det næste fem sekunder. Anden gang vi gik ud satte han sig op da vi gik forbi døren til stuen og lagde sig ned da han hørte hoveddøren smække:5up: Hvilket jo må betyde at han godt kan huske at man sover når hoveddøren smækker.

 

Da jeg kom ind til ham efter de 20 minutter var han lidt gladere end han plejer at være - lidt mere logren. Men han fandt med det samme noget af sit legetøj da jeg kom ind, så det tyder på at han godt kan huske hvad han plejer at gøre.

 

Alt i alt ret positivt, selvom det ikke var fantastisk! Jeg havde jo frygtet noget meget værre :-D Det bliver spændende at se hvordan det går i morgen.

 

Hey tillykke, det er da virkelig tegn på at det går fremad, når han selv efter et par uger kan huske at være alene. Godt gået.

 

Det samme skete her, siden vi kom hjem fra Sverige (hvor vi var sammen med ham non-stop i 12 dage, så har der ikke været problemer overhovedet. Han har været alene både 6 og 7 timer.

 

Og selvom han her fra torsdag til søndag blev passet hos mine forældre (der var i sommerhus, så han kunne bade hele tiden), så var der heller ingen problemer i går da han skulle være alene 6 timer :-D

 

Tror måske endelig at hvalpen er blevet voksen - men nu er han jo også lige fyldt 1 år, så det var sgu på tide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Så har vi trænet anden gang siden vi kom hjem. Og denne gang var klart bedre!

 

Han var inde i stuen i 35 minutter og vi var ude af hoveddøren tre gange - 20 sekunder, 30 sekunder og 20 sekunder igen. I al den tid han var i stuen sov han ikke (det gjorde han heller ikke igår), men i modsætning til igår lå han ned stort set hele tiden - og skiftede kun position 3-4 gange. Igår virkede han mere rastløs.

 

Han lytter meget når han er alene her efter ferien, men jeg tror hurtigt han finder ud af at han ligeså godt kan lægge sig til at sove.

 

Han var også meget mindre glad da jeg kom ind i stuen til ham efter de 30 minutter end han var igår da jeg kom ind til ham der. Så der er en klar forbedring :-)

 

Jeg havde jo håbet lidt på at han bare ville lægge sig til at sove og vi kunne fortsætte hvor vi slap inden ferien, men var jo bare så usandsynligt efter 18 dages forvirring og 100 % opmærksomhed fra os alle fem der var på ferie sammen. Så jeg er gennemgående ret glad :-D Nu håber jeg jeg kan blive ved med at se en positiv udvikling i de følgende dage.

 

Kryds fingre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi trænet anden gang siden vi kom hjem. Og denne gang var klart bedre!

 

Han var inde i stuen i 35 minutter og vi var ude af hoveddøren tre gange - 20 sekunder, 30 sekunder og 20 sekunder igen. I al den tid han var i stuen sov han ikke (det gjorde han heller ikke igår), men i modsætning til igår lå han ned stort set hele tiden - og skiftede kun position 3-4 gange. Igår virkede han mere rastløs.

 

Han lytter meget når han er alene her efter ferien, men jeg tror hurtigt han finder ud af at han ligeså godt kan lægge sig til at sove.

 

Han var også meget mindre glad da jeg kom ind i stuen til ham efter de 30 minutter end han var igår da jeg kom ind til ham der. Så der er en klar forbedring :-)

 

Jeg havde jo håbet lidt på at han bare ville lægge sig til at sove og vi kunne fortsætte hvor vi slap inden ferien, men var jo bare så usandsynligt efter 18 dages forvirring og 100 % opmærksomhed fra os alle fem der var på ferie sammen. Så jeg er gennemgående ret glad :-D Nu håber jeg jeg kan blive ved med at se en positiv udvikling i de følgende dage.

 

Kryds fingre!

 

Dobbeltpost

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi trænet anden gang siden vi kom hjem. Og denne gang var klart bedre!

 

Han var inde i stuen i 35 minutter og vi var ude af hoveddøren tre gange - 20 sekunder, 30 sekunder og 20 sekunder igen. I al den tid han var i stuen sov han ikke (det gjorde han heller ikke igår), men i modsætning til igår lå han ned stort set hele tiden - og skiftede kun position 3-4 gange. Igår virkede han mere rastløs.

 

Han lytter meget når han er alene her efter ferien, men jeg tror hurtigt han finder ud af at han ligeså godt kan lægge sig til at sove.

 

Han var også meget mindre glad da jeg kom ind i stuen til ham efter de 30 minutter end han var igår da jeg kom ind til ham der. Så der er en klar forbedring :-)

 

Jeg havde jo håbet lidt på at han bare ville lægge sig til at sove og vi kunne fortsætte hvor vi slap inden ferien, men var jo bare så usandsynligt efter 18 dages forvirring og 100 % opmærksomhed fra os alle fem der var på ferie sammen. Så jeg er gennemgående ret glad :-D Nu håber jeg jeg kan blive ved med at se en positiv udvikling i de følgende dage.

 

Kryds fingre!

 

Herfra krydses alt hvad krydses kan!

 

Det er bare så flot af jer og Pero at I er nået så langt, på trods af ferien! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Tredje træningssession! :-D

 

Pero er fuldkommen som han plejer - han lagde sig til at sove med det samme jeg gik ud fra stuen og han bevæger ikke engang ørerne når vi går ud af hoveddøren :-D Vi var først ude 1 min., så 2 min. og nu 5 min. - og så tror jeg vi holder for i dag. Men jeg tror faktisk næsten vi kunne være væk i de 37 min. vi var oppe på inden ferien, uden at det ville røre ham :5up:

 

 

Er så stolt af min Pero :klap2::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tredje træningssession! :-D

 

Pero er fuldkommen som han plejer - han lagde sig til at sove med det samme jeg gik ud fra stuen og han bevæger ikke engang ørerne når vi går ud af hoveddøren :-D Vi var først ude 1 min., så 2 min. og nu 5 min. - og så tror jeg vi holder for i dag. Men jeg tror faktisk næsten vi kunne være væk i de 37 min. vi var oppe på inden ferien, uden at det ville røre ham :5up:

 

 

Er så stolt af min Pero :klap2::hjerte:

 

Go Pero, Go Pero e050.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Tredje træningssession! :-D

 

Pero er fuldkommen som han plejer - han lagde sig til at sove med det samme jeg gik ud fra stuen og han bevæger ikke engang ørerne når vi går ud af hoveddøren :-D Vi var først ude 1 min., så 2 min. og nu 5 min. - og så tror jeg vi holder for i dag. Men jeg tror faktisk næsten vi kunne være væk i de 37 min. vi var oppe på inden ferien, uden at det ville røre ham :5up:

 

 

Er så stolt af min Pero :klap2::hjerte:

 

:klovn: Jubiii hvor er du dygtig Pero :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tredje træningssession! :-D

 

Pero er fuldkommen som han plejer - han lagde sig til at sove med det samme jeg gik ud fra stuen og han bevæger ikke engang ørerne når vi går ud af hoveddøren :-D Vi var først ude 1 min., så 2 min. og nu 5 min. - og så tror jeg vi holder for i dag. Men jeg tror faktisk næsten vi kunne være væk i de 37 min. vi var oppe på inden ferien, uden at det ville røre ham :5up:

 

 

Er så stolt af min Pero :klap2::hjerte:

 

Hurra, hurra, hurra for Pero! :klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det lyder da rigtig fint! Dyygtiiiii Pero. :klap:

 

Hvor lang tid var det nu, han var oppe på at være alene før ferien?

 

Tyson er nu oppe på halvandet minut. Hvis alt går vel, er han på 2 minutter i slutningen af ugen (men nu skal jeg passe på ikke at jinxe det, når jeg bliver for overmodig, kan der pludselig gå meget længere tid, end jeg havde regnet med). Det har så taget ca. 2 måneder at nå så langt. Hvor lang tid tog det Pero at nå 2 minutter?

 

Hov, havde helt overset dit spørgsmål :oops:

Det tog nok 3 måneder... Men ikke hvor vi øgede tiden ligeså stille - vi var ude mellem 1 og 20 sekunder i 2,5 måned - det var så lang tid det tog for ham at være ligeglad. Derefter gik det jo ret hurtigt :-D Jeg tror ikke Pero ville have kunnet finde ud af det hvis jeg havde startet med 1 sekunder, så 2 sekunder og helt op på 2 min. Han har haft brug for en milliard gentagelser af meget kort alenetid før han blev modtagelig for en rigtig øgning af tiden. Lidt svært at forklare... Du sige til hvis du ikke forstår mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Er så stolt af min Pero :klap2::hjerte:

 

Vores lille Pero er ved at blive stor, det var som igår vi fulgte ham første gang :blink:

 

Jeg kan godt forstå du er stolt, og du har alt ret til at være stolt af dig selv, pero far og pero, for i styre sq for vildt.

Det har taget in tid, men det er da positivt at han bare klare det så fint efter en lang ferie :blink:

 

 

NUUUUUUUUUUUUUU må pero gerne få et ben :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, havde helt overset dit spørgsmål :oops:

Det tog nok 3 måneder... Men ikke hvor vi øgede tiden ligeså stille - vi var ude mellem 1 og 20 sekunder i 2,5 måned - det var så lang tid det tog for ham at være ligeglad. Derefter gik det jo ret hurtigt :-D Jeg tror ikke Pero ville have kunnet finde ud af det hvis jeg havde startet med 1 sekunder, så 2 sekunder og helt op på 2 min. Han har haft brug for en milliard gentagelser af meget kort alenetid før han blev modtagelig for en rigtig øgning af tiden. Lidt svært at forklare... Du sige til hvis du ikke forstår mig :blink:

 

Jeg forstår. :-)

 

Hunde er jo individuelle, og dét, der virker for den ene, virker ikke nødvendigvis for den anden. Derfor prøver jeg også altid at huske at understrege, at min træningsplan for Tyson ikke er en universel løsning på separationsangst, der nødvendigvis kan overføres på andre hunde/situationer. Det er også derfor, at jeg var så glad for at have adfærdsbehandler på, da jeg ikke selv havde viden nok til at kunne vurdere, hvilken form for træning der ville fungere bedst for Tyson.

 

Hvor er det godt, at I har fundet en løsning, der virker for Pero. Han er bare så dygtig, jeg er altid imponeret, når jeg hører om jeres fremskridt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg forstår. :-)

 

Hunde er jo individuelle, og dét, der virker for den ene, virker ikke nødvendigvis for den anden. Derfor prøver jeg også altid at huske at understrege, at min træningsplan for Tyson ikke er en universel løsning på separationsangst, der nødvendigvis kan overføres på andre hunde/situationer. Det er også derfor, at jeg var så glad for at have adfærdsbehandler på, da jeg ikke selv havde viden nok til at kunne vurdere, hvilken form for træning der ville fungere bedst for Tyson.

 

Hvor er det godt, at I har fundet en løsning, der virker for Pero. Han er bare så dygtig, jeg er altid imponeret, når jeg hører om jeres fremskridt. :5up:

 

Ja, hunde er nemlig individuelle! Gid hvalpe kom med til "sådan-lærer-jeg-at-være-alene"-information. På Peros havde der stået: "Jeg skal have 8 måneder til at blive lidt voksen, derefter skal i tage 4 mdrs. ferie (fattigdom;-)) og så skal jeg have gentaget sekunder i 2,5 måned af de 4. Derefter kan i begynde at overveje at udvide tiden..." :roll::skraek::nar:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...