søster lagkage Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 jeg håber, at nogen kan hjælpe mig. vi står på venteliste til agility, og kommer først i gang til august. men jeg synes, at jeg trænger til at lave noget med halfdan for at holde os begge i gang med træningen. vi er viiildt dårlige til lydighed, mest mig selvfølgelig, men jeg er virkelig ikke motiveret, det er vildt svært og lidt kedeligt, og så gider halfdan selvfølgelig heller ikke. samtidig føler jeg, at vi har meget at lære endnu, både sådan helt formelt (dvs. øvelser) og sådan generelt i forhold til samarbejde, kontakt og motivation, så det er lidt et dilemma. nu tænker jeg på, om vi skulle prøve rally :hmm: - jeg synes, at det lyder ret skægt og afslappet, og jeg tror, at halfdan vil trives godt med "fremdriften" i det. er der nogle af jer, der kender Hundetræning på Amager? de har rallyhold, ligger inden for 2 zoner og er billige - det er desværre ret vigtigt, da vi efterhånden er helt på røven pg.a. vores hund, som vi kunne have støbt i det pureste guld for billigere penge end han har kostet hidtil Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Det lyder som et meget hyggeligt sted.. men hold fast hvor er det billigt vi betaler 800,- for 15xAG. er det meget normalt, at det er så billigt derovre østpå? for så flytter jeg da bare derover Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Jeg kender dem ikke, men umiddelbart lyder det ok, så hvis jeg var dig, så ville jeg smutte en tur forbi og kigge på træningen. Det kunne så godt se ud som om det er svært at få en plads på deres hold, sandsynligvis pga. prisen. Står der egentlig noget om hvor mange hunde der er på hvert hold, da dette jo har indvirkning på hvor meget undervisning man hver især får? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Det lyder som et meget hyggeligt sted.. men hold fast hvor er det billigt vi betaler 800,- for 15xAG. er det meget normalt, at det er så billigt derovre østpå? for så flytter jeg da bare derover nej, det er det billigste jeg har fundet, ud over dkk-lydighed, og der har jeg hørt dårligt om det der ligger tættest på os. generelt vil jeg da tro, at vestpå er billigere. jeg ville egentlig gerne fortsætte hos irene, men det har vi simpelthen ikke råd til pt., desværre. jeg synes også, at det lyder fint, men man kan jo ikke lige læse sig til, hvor dygtige trænerne reelt er - og så synes jeg, at det er lidt stenet, at man skal gå på et intro-hold, før man må komme rigtigt igang. jeg har i hvert fald skrevet, før at høre mere om hvornår intro- og rallyholdene ligger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Jeg kender dem ikke, men umiddelbart lyder det ok, så hvis jeg var dig, så ville jeg smutte en tur forbi og kigge på træningen. Det kunne så godt se ud som om det er svært at få en plads på deres hold, sandsynligvis pga. prisen. Står der egentlig noget om hvor mange hunde der er på hvert hold, da dette jo har indvirkning på hvor meget undervisning man hver især får? det er kun udspecificeret på introholdet, der er man max. 8. håber, at det er det samme på de andre hold. man kan også gå til spor, kan jeg se- det gad jeg faktisk godt, hvis tæppetissere er velkomne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 det er kun udspecificeret på introholdet, der er man max. 8. håber, at det er det samme på de andre hold. man kan også gå til spor, kan jeg se- det gad jeg faktisk godt, hvis tæppetissere er velkomne Hvorfor skulle man dog ikke kunne gå til spor med en tæppetisser 8 på et hold lyder da rigtig godt, så kør du en tur ud og hils på dem :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Hvorfor skulle man dog ikke kunne gå til spor med en tæppetisser 8 på et hold lyder da rigtig godt, så kør du en tur ud og hils på dem :5up: jeg tænker bare, at den slags er sådan lidt jagthundeagtigt (jeg ved ikke noget som helst om noget som helst:lol:) ja, jeg venter lige på svar på min mail - hvis der også er et halvt års ventetid hos dem, dur det jo ikke. ellers tager jeg ud og kigger. on a different note: lyder det helt hul i hovedet at kaste sig over rally, når vi ærligt talt har så svært ved lydighed? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 jeg tænker bare, at den slags er sådan lidt jagthundeagtigt (jeg ved ikke noget som helst om noget som helst:lol:) ja, jeg venter lige på svar på min mail - hvis der også er et halvt års ventetid hos dem, dur det jo ikke. ellers tager jeg ud og kigger. on a different note: lyder det helt hul i hovedet at kaste sig over rally, når vi ærligt talt har så svært ved lydighed? Det er jo fint at have noget kontakt og lydighed på plads først, tror jeg. men måske det er det, der skal til, for at halfdan synes det er sjovt, at være "på"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Det er jo fint at have noget kontakt og lydighed på plads først, tror jeg. men måske det er det, der skal til, for at halfdan synes det er sjovt, at være "på"? det er det jeg tænker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 jeg tænker bare, at den slags er sådan lidt jagthundeagtigt (jeg ved ikke noget som helst om noget som helst:lol:) ja, jeg venter lige på svar på min mail - hvis der også er et halvt års ventetid hos dem, dur det jo ikke. ellers tager jeg ud og kigger. on a different note: lyder det helt hul i hovedet at kaste sig over rally, når vi ærligt talt har så svært ved lydighed? Rally er jo bare en anden form for lydighed, så her vil I kunne lære en hel masse om netop lydighed, og på begynder foregår det jo i snor, så jeg syntes bestemt ikke at det er "hul i hovedet" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 der er også det her: http://træningspladsen.dk/index.php/1408043, men det er egentlig for dyrt til os. nogle der kender det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Har en kollega der går på Amager og er MEGET begejstret for det - men kender ikke hendes træningsstil har selv overvejet dem, som træningssted nr 2, så synes klart, du skal tage ud og tjekke det for os (nu har jeg jo tjekket DKK's lydighed for dig) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 jeg synes også, at det lyder fint, men man kan jo ikke lige læse sig til, hvor dygtige trænerne reelt er - og så synes jeg, at det er lidt stenet, at man skal gå på et intro-hold, før man må komme rigtigt igang. jeg har i hvert fald skrevet, før at høre mere om hvornår intro- og rallyholdene ligger. Det er naturligvis svært at se på papiret hvad de kan, men det siger da lidt om klubben at så mange har været på klikkerinstruktørkursus for nylig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Det er godt nok ekstremt billigt! Men jeg vil tippe på, at der er ret lang venteliste, fordi man skal på introholdet for at starte til agility. Og jeg kan garantere dig for, at der er lang venteliste til agility, der er der jo alle steder i hovedstadsområdet. :blink: Alle dem på AG-ventelisten, må jo så nu være flyttet over på en venteliste til introholdet. Tyson har gået til spor - og var bedre end flere af de store hunde. :blink: Så det kan du sagtens gå til med en tæppetisser. Vi gik hos Dansk Hundecenter. Jeg synes bestemt ikke, at det er en dårlig idé at starte til rally, som Lonny skriver er det jo også en form for lydighed - og hvis I begge ender med at synes, at det er sjovt, vil det jo give et bedre samarbejde og større lydhørhed og motivation fra Halfdans side. Jeg ville jo anbefale http://www.aktivthundecenter.dk, men det er jo desværre nok også for dyrt. der er også det her: http://træningspladsen.dk/index.php/1408043, men det er egentlig for dyrt til os. nogle der kender det? Linket virker ikke hos mig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Det er godt nok ekstremt billigt! Men jeg vil tippe på, at der er ret lang venteliste, fordi man skal på introholdet for at starte til agility. Og jeg kan garantere dig for, at der er lang venteliste til agility, der er der jo alle steder i hovedstadsområdet. :blink: Alle dem på AG-ventelisten, må jo så nu være flyttet over på en venteliste til introholdet. Tyson har gået til spor - og var bedre end flere af de store hunde. :blink: Så det kan du sagtens gå til med en tæppetisser. Vi gik hos Dansk Hundecenter. Jeg synes bestemt ikke, at det er en dårlig idé at starte til rally, som Lonny skriver er det jo også en form for lydighed - og hvis I begge ender med at synes, at det er sjovt, vil det jo give et bedre samarbejde og større lydhørhed og motivation fra Halfdans side. Jeg ville jo anbefale www.aktivthundecenter.dk, men det er jo desværre nok også for dyrt. Linket virker ikke hos mig? jeg vil da ikke gå til agility derude - det skal jeg jo gøre hos jer men ja, der er nok lang venteliste til det hele desværre, tror faktisk at jeg vil skrive mig på alligevel, og så måske være typen der går til 2 () ting med min hund. aktivthundecenter ved jeg er godt, men det er dyrt også i transport. prøv http://træningspladsen.dk/ i stedet, måske virker det bedre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 typen Det er en rigtigt god type! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 jeg vil da ikke gå til agility derude - det skal jeg jo gøre hos jer Forstod jeg godt, mente bare, at fordi de tilbyder agility, er ventelisten til introholdet helt sikkert vildt lang. prøv http://træningspladsen.dk/ i stedet, måske virker det bedre? Nope - men det gør http://www.træningspladsen.dk/. Men kender det som sagt ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 som en lille service for andre københavnerhundeejere, vil jeg lige opdatere denne tråd. jeg meldte mig på venteliste til introhold, og kom sørme på et introhold med start i søndags. der er 4 introhold, og vi træner samtidig, men plænen er stor, så det er ikke noget problem egentlig. jeg har et super indtryk af klubben, vores træner var voksen og sympatisk, afslappet og så vidt jeg kunne vurdere meget dygtig. der var meget fokus på øvelser og mindre fokus på teori, hundeadfærd osv., men det passer mig fint, den del får jeg andre steder. selv om vi har trænet før, var introholdet fint for os, men vi er jo heller ikke lige frem lydighedschampioner. vi klikkertræner, og startede ud med leg med kasse, klik for kontakt osv. der var en super stemning, og 8 på holdet, og jeg har fået enormt meget blod på tanden og glæder mig til at gå til en hel masse derude! så hf70 kan i hvert fald umiddelbart virkelig anbefales :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Fedt. :5up: Og så er jo virkelig super billigt. Hvad så efter introholdet, skal I så på spor eller agility (så kan I træne AG to steder :slem:)? Jeg kan ikke se noget rallyhold på oversigten over deres hold? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Fedt. :5up: Og så er jo virkelig super billigt. Hvad så efter introholdet, skal I så på spor eller agility (så kan I træne AG to steder :slem:)? Jeg kan ikke se noget rallyhold på oversigten over deres hold? :hmm: jeg ved det ikke endnu. spor vil jeg rigtig gerne, og så måske et lydighedshold oven i - enten "almindeligt" eller rally- det står under "hold", men du har ret i, at det mangler i oversigten, det må jeg lige have spurgt til. i hvert fald en eller anden form for lydigheds/klikkertræning.jeg kan ikke helt overskue lp-lydighed, men det er måske bare mine fordomme :hmm: jeg tror, at jeg vil prøve at liste mig på et hold med samme træner, han er nemlig super! vi skal afsted igen i aften, og jeg GLÆDER mig :banan: (og ag tror jeg, at jeg venter med, til jeg får plads hos jer - vi har jo MASSER af andet at arbejde med:engel:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Ih hvor lyder det godt Søster Lagkage :klap: Jeg faldt lige over din tråd lidt forsinket, og kom til at tænke på Lonnys tråd om forskellen på lydighed og rally.... da jeg er en doven hund, har jeg blot kopieret mit svar fra denne herover til dig Altså, jeg har jo kastet min kærlighed på rally fordi jeg egentlig godt kan lide lydighed, men jeg har simpelthen ikke evnen til at holde min kæft for det første , jeg er dampbarn eller noget i den stil, så ingen af vores øvelser er 100% perfekte, men de er gode nok for mig og så synes både jeg og hund at lineføring over mange mange mange meter er drøøøøøøn-kedeligt.... Rally passer godt til mig, fordi: Jeg må have lov at tale og rose min hund hele banen rundt Jeg kan få godkendt en øvelse, selvom den ikke er snor-lige Jeg skal ikke gå mere end 5 meter lineføring, før der "sker noget andet" Det tager max 5 minutter at gå igennem en bane På rally-lydighed.dk kan du se en liste over alle skilte og øvelser (der er 31 skilte i begynderklassen, så vidt jeg husker - men max 15 på en bane). Du kan finde bane-eksempler fra forskellige konkurrencer, du kan printe reglerne og også alle skiltene. Jeg har printet og lamineret alle begynder-skilte, til når vi træner selv og opsætter så en af de mange baneforslag der er inde på siden ... Det er absolut sjovest hvis man er flere, sådan at man kan få konstruktiv kritik, men Karla og jeg har nu også meget sjov ud af at træne selv... Jeg tror I vil synes at Rally er rigtigt sjovt - og så er det jo fantastisk kontakttræning! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Ih hvor lyder det godt Søster Lagkage :klap: Jeg faldt lige over din tråd lidt forsinket, og kom til at tænke på Lonnys tråd om forskellen på lydighed og rally.... da jeg er en doven hund, har jeg blot kopieret mit svar fra denne herover til dig Jeg tror I vil synes at Rally er rigtigt sjovt - og så er det jo fantastisk kontakttræning! :5up: tak for dit indlæg! med de ting, du har fremhævet, tænker jeg, at rally umiddelbart kunne være helt rigtigt for os - vi er nemlig heller ikke superdisciplinerede og snorlige typer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts