Hop til indhold

Vores kommende engelske mastiff-hvalp


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Og jo hun har sørme fovildet sig op i sofaen for en kort bemærkning:oops:

 

Men - en mastiff er da en skødehund? De SKAL da være i sofaerne :confused:

 

Orv 80 kilo, det er dælme en stor hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 249
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og alt går stadig vel?

 

Jeg syntes godt Martha må være i sofaen, og så skal hun lærer Aslan det, og han fælder :slem::slem:

 

Erj nu skal jeg også være sød, ellers ender det med at vi ikke må kommer og nusse :lun::lun::lun:

 

Jo tak her går det stadig fint:hjerte: Dog har vi haft en lidt hård nat i nat:cry:. Martha var meget urolig. Hun kunne ikke rigtig fald til ro, og så hyperventilerede hun - eller også havde hun det varmt. De andre nætter har der ikke været noget, så ved ikke hvorfor hun havde det sådan:vedikke:. Prøvede at tage hende med i haven flere gange, for at se om hun skulle noget. Men nej.

Enten var hun bare ikke træt nok, eller også fik hun mad lidt for sent - hun fik mad noget senere igår, da hun lå og sov. Så måske maven har arbejdet fo meget ifht slappe af.

Nu må vi se, hvad natten byder på idag:-D.

 

Ellers er hun en meget glad og legesyg hvalp. Hun spiser godt! Hun elsker at være udendørs. Hun er renlig - fortæller når hun skal det ene og andet:5up:.

 

Martha er en meget vokal hund - hun bruger sin stemme meget. Og det skal vi lige vænne os til, for det gjorde Hayly slet ikke - på det punkt er de meget forskellige. Man skal lige vænne sig til, at når det lyder, som om Martha piver, så er det nogle gange bare en del af hendes leg samt snakken. Så vi har her i starten været meget obs, for det er lidt svært at vide, om hun skal noget, eller om hun bare snakker:-D.

 

Hun er endnu ikke klar til alene hjemme træning - hun bliver ked af det, når hun ikke kan finde os, så vi venter lidt endnu, til hun er lidt mere tryg.

 

Det vi kæmper mest med pt er, at hun har lidt svært ved at falde til ro efter leg og når hun er træt. Så vi tager legetøjet fra hende, når hun trænger til ro, ellers bliver hun ved.

 

Hun er ellers en skøn, dejlig og glad hvalp:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Det lyder bare stadig så godt :lun:

 

Mht hyperventileringen, så kan det meget vel være maden. For maaaaange år siden, da vi fik vores riesenschnauzer fik hun tiltusket sig noget af den gamle hunds mad ret sent på aftenen (vi havde glemt at fjerne det) Hun hyperventilerede også (pylrede mig endte med en tur til vagtdyrlægen :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder bare stadig så godt :lun:

 

Mht hyperventileringen, så kan det meget vel være maden. For maaaaange år siden, da vi fik vores riesenschnauzer fik hun tiltusket sig noget af den gamle hunds mad ret sent på aftenen (vi havde glemt at fjerne det) Hun hyperventilerede også (pylrede mig endte med en tur til vagtdyrlægen :oops:)

 

Håber også det var maden. Idag har hun fået sin mad som de første dage, så håber, at det bliver en stille nat:x:.

 

I får også lige dagens pletskud (ellers råber Aslan jo bare højt inden længe alligevel:-D), hvor Martha slår mave hos sin "far"

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun sød :lun:

 

Det der med at hun ikke er god til at falde ned, er det overdrevent eller bare hvalpet??

 

Aslan kunne også blive ved, så tvangsnussede vi ham og gav ham en tyggepind i munden, det hjalp :mrgreen:

 

 

Tvangsnusser vi ham i dag, bliver han tøsefornærmet og går :fornaermet:

:mrgreen:

 

Hun er fuldstændig som et lille barn, som ikke gider at sove, for selvom man er træt, så er der jo en masse andet, som er mere interessant. Hun drøner rundt, for sidde stille skal man jo ikke, når man er træt:stupid:. Men efter vi har reduceret hendes legetøj, og fratage hende det, hvis hun bliver for overgearet, så hjælper det.

Men mentaliteten er helt klart, hvorfor sove når nu der sker noget sjovt - skulle jo helst ikke gå glip af noget:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er fuldstændig som et lille barn, som ikke gider at sove, for selvom man er træt, så er der jo en masse andet, som er mere interessant. Hun drøner rundt, for sidde stille skal man jo ikke, når man er træt:stupid:. Men efter vi har reduceret hendes legetøj, og fratage hende det, hvis hun bliver for overgearet, så hjælper det.

Men mentaliteten er helt klart, hvorfor sove når nu der sker noget sjovt - skulle jo helst ikke gå glip af noget:stupid:

 

 

Så hun er gangske almindelig hvalp :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til dyrlæge med Martha-tøsen. Hun skulle lige have sin vaccination samt den mod kennelhoste.

Vi har jo valgt ny dyrlæge, så det var første gang hos ham. Det startede ellers ikke så godt ud for ham! Vi kom kl 10.30, hvor vi havde en tid. Men han var forsinket, så vi kom først til kl 11.10 - sådan noget pisser mig altid af. Hader at vente. Så fik vi at vide, at han havde lidt travlt, for han skulle være til øjenlæge kl 12 i Århus:shock: - og så var vi total på barikaderne!!! Gider fadme ikke en dyrlæge, som ikke har tid til os eller vores hund, når vi er der. Men men men da vi kom ind til ham, var han bare så sød og rar ved Martha - satte sig ned på gulvet til hende og gav godbider, og så var han elsket af Martha:hjerte:. Hun var utrolig rolig! Hun var total ligeglad med at stukket - både i nakken og i næsen mod kennelhoste. Hun havde nemlig fået et marvben af sygeplejesken, og det fik al opmærksomheden. Han undskyldte så, at han var lidt tidspresset, men han tjekkede alt og jeg fik spurgt om alle de ting, jeg havde skrevet ned. Vi skal så ud til ham igen om 4 uger til sidste vaccination, og der lovede han, at der nok skulle være mere ro på. Men altså Martha var lige glad, så han er accepteret trods en lidt uheldig start:-D.

Hun var lidt rød i ørerne - hvilket jeg godt havde lagt mærke til - så fik lidt smørelse til det. Jeg rensede ører på hende idag, og lagde godt mærke til at huden på øreflappen var meget rød. Det så han på, og synes vi skal tage det i opløbet, inden det kan udvikle sig til hudirritation.

Derudover har hun knækket en mælketand, men dyrlægen sagde, at vi bare skulle lade den være, men holde øje med om hun blev rød eller hævet i tandkødet for så skal den ud. Hvis ikke så får den lov at blive, til den selv falder ud.

Så fik vi lige konstateret at Martha har det, man kalder et glasøje:shock: - det vil sige, at hun har 2 forskellige øjenfarver. Men øjnene fejler ikke noget! Det er bare ikke noget, man normalt ser hos mastiff'er. Så vi har fået en hel unik hund:hjerte:. Man kan kun se farveforskellen, hvis hun sidder, hvor der er godt lys, eller ligner det at hun har 2 lige ens mørke øjne. Spurgte opdrætter i sidste uge, om hun nogensinde havde lagt mærke til det, men det havde hun ikke, så hun ville da gerne lige have, at dyrlægen tjekkede, om hun fejlede noget på øjet. Men det er i tip top, bare unikt:-D.

 

Martha kan sitte og give pote - hvilket hun også lige skulle vise hos dyrlægen (for der var jo godbider i farvandet, så det var jo med at rulle alle ens talenter ud - man er vel mastiff og madglad:-D).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til dyrlæge med Martha-tøsen. Hun skulle lige have sin vaccination samt den mod kennelhoste.

Vi har jo valgt ny dyrlæge, så det var første gang hos ham. Det startede ellers ikke så godt ud for ham! Vi kom kl 10.30, hvor vi havde en tid. Men han var forsinket, så vi kom først til kl 11.10 - sådan pisser mig altid af. Hader at vente. Så fik vi at vide, at han havde lidt travlt, for han skulle være til øjenlæge kl 12 i Århus:shock: - og så var vi total på barikaderne!!! Gider fadme ikke en dyrlæge, som ikke har tid til os eller vores hund, når vi er der. Men men men da vi kom ind til ham, var han bare så sød og rar ved Martha - satte sig ned på gulvet til hende og gav godbider, og så var han elsket af Martha:hjerte:. Hun var utrolig rolig! Hun var total ligeglad med at stukket - både i nakken og i næsen mod kennelhoste. Hun havde nemlig fået et marvben af sygeplejesken, og det fik al opmærksomheden. Han undskyldte så, at han var lidt tidspresset, men han tjekkede alt og jeg fik spurgt om alle de ting, jeg havde skrevet ned. Vi skal så ud til ham igen om 4 uger til sidste vaccination, og der lovede han, at der nok skulle være mere ro på. Men altså Martha var lige glad, så han er accepteret trods en lidt uheldig start:-D.

Hun var lidt rød i ørerne - hvilket jeg godt havde lagt mærke til - så fik lidt smørelse til det. Jeg rensdede ører på hende idag, og lagde godt mærke til at huden på øreflappen var meget rød. Det så han på, og synes vi skal tage det i opløbet, inden det kan udvikle sig til hudirritation.

Derudover har hun knækket en mælketand, men dyrlægen sagde, at vi bare skulle lade den være, men holde øje med om hun blev rød eller hævet i tandkødet for så skal den ud. Hvis ikke så får den lov at blive, til den selv falder ud.

Så fik vi lige konstateret at Martha har det, man kalder et glasøje:shock: - det vil sige, at hun har 2 forskellige øjenfarver. Men øjnene fejler ikke noget! Det er bare ikke noget, man normalt ser hos mastiff'er. Så vi har fået en hel unik hund:hjerte:. Man kan kun se farveforskellen, hvis hun sidder, hvor der er godt lys, eller ligner det at hun har 2 lige ens mørke øjne. Spurgte opdrætter i sidste uge, om hun nogensinde havde lagt mærke til det, men det havde hun ikke, så hun ville da gerne lige have, at dyrlægen tjekkede, om hun fejlede noget på øjet. Men det er i tip top, bare unikt:-D.

 

Martha kan sitte og give pote - hvilket hun også lige skulle vise hos dyrlægen (får der var jo godbider i farvandet, så det var jo med at rulle alle ens talenter ud - man er vel mastiff og madglad:-D).

:lun::lun:

 

 

Det ender jo med at hun bliver den første geni mastiff :5up:

 

Ai hvor jeg bare elsker hende mere og mere for hver historie:lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som om I alle havde en god oplevelse, trods ventetid :5up:

 

Det med forskellige øjnfarve, hvordan påvirker det hende rent udstillingsmæssigt?

Vil i egentlig udstille hende, for så står vi klar som heppekor :banan:

 

Ved faktisk ikke hvordan det stiller hende ifht udstilling, da min opdrætter aldrig har set eller hørt til en mastiff i Danmark med 2 øjenfarver:vedikke:. Men umiddelbart kunne det godt være negativt, da der står i racestandarden at de skal have brune øjne - og jo mørkere jo bedre. Og da Martha har et brunt og et grønt øje, så skal vi krydse fingre for, at dommeren ikke bemærke forskellen:-D.

 

:lun::lun:

 

 

Det ender jo med at hun bliver den første geni mastiff :5up:

 

Ai hvor jeg bare elsker hende mere og mere for hver historie:lun::lun:

 

Ja hun er i hvert fald ikke ligeså blank som Hayly:mrgreen: Men et geni er hun jo nok ikke:-D

 

 

Jeg kan ikke uploade billeder herinde idag af en eller anden årsag, så billederne af hende og hendes øjne, må I desværre vente med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved faktisk ikke hvordan det stiller hende ifht udstilling, da min opdrætter aldrig har set eller hørt til en mastiff i Danmark med 2 øjenfarver:vedikke:. Men umiddelbart kunne det godt være negativt, da der står i racestandarden at de skal have brune øjne - og jo mørkere jo bedre. Og da Martha har et brunt og et grønt øje, så skal vi krydse fingre for, at dommeren ikke bemærke forskellen:-D.

 

 

 

Ja hun er i hvert fald ikke ligeså blank som Hayly:mrgreen: Men et geni er hun jo nok ikke:-D

 

 

Jeg kan ikke uploade billeder herinde idag af en eller anden årsag, så billederne af hende og hendes øjne, må I desværre vente med.

 

 

Tænker at det vel står i hendes papirer...:hmm:

Ej søde, synes du skal undersøge det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker at det vel står i hendes papirer...:hmm:

Ej søde, synes du skal undersøge det...

 

Nej står ikke i hendes papirer - har lige tjekket:-D. Men det skal også sige, at vi jo ikke har opdaget det før, vi kom hjem med hende og hun sad i et bestemt lys - alle de andre gange vi har set hende, har ingen af os bidt mærke i, at hun har forskellig øjenfarve. Og tror desværre ikke, at det er opdaget før, da da hun var helt lille var forskellen ikke så stor som nu.

 

Men kan jo altid ringe til DKK og høre dem, hvordan jeg så står.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej står ikke i hendes papirer - har lige tjekket:-D. Men det skal også sige, at vi jo ikke har opdaget det før, vi kom hjem med hende og hun sad i et bestemt lys - alle de andre gange vi har set hende, har ingen af os bidt mærke i, at hun har forskellig øjenfarve. Og tror desværre ikke, at det er opdaget før, da da hun var helt lille var forskellen ikke så stor som nu.

 

Men kan jo altid ringe til DKK og høre dem, hvordan jeg så står.

 

 

 

Man kan jo godt ringe til DKK og spørge dumt... for hvis der står i beskrivelsen at de skal have brune øjne, så må det jo egentlig være en fejl...

Selvom jeg nu synes det lyder charmerende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan jeg endelig uploade billeder - godt nok kun et ad gangen, så tager lidt tid - men det kan lade sig gøre:klap:

 

Her er lidt billeder fra Martha i haven - og på de sidste billeder kan man, hvis man ser godt efter ane, at det ene øje har et mere grønligt skær (Martha har et brunt øje og et grøn/grå/brunligt).

 

Hun vokser som bare søren!!! Hun er meget madfikseret, så hun er til at træne - væsentligt mere end Hayly var som hvalp.

Hun har i nat for første gang sovet igennem uden natteroderi - vi har vist fundet løsningen:5up:

Picture 226.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...