Hop til indhold

klage

Gæst olivia
 Share

Recommended Posts

Hej!

Min søn ringede mig op, og sagde at han har fået en klage over sin hund, og at han har 8 dage til at forbedre det, ellers er det ud.

Hunden gør meget, især når den er alene hjemme, han er lidt over 1 år gammel, er der noget at stille op med så kort varsel.

Vi er alle dybt ulykkelige over det :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

Min søn ringede mig op, og sagde at han har fået en klage over sin hund, og at han har 8 dage til at forbedre det, ellers er det ud.

Hunden gør meget, især når den er alene hjemme, han er lidt over 1 år gammel, er der noget at stille op med så kort varsel.

Find et andet sted at bo og få lært det arme dyr at være alene hjemme eller få en til at komme og sidde ved hunden, så den aldrig er alene før den har lært det. Der er ingen magisk tryllestav, der kan svinges over hovedet på kræet, så den vips glemmer, at det er ufedt at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre, det er desværre ikke muligt at løse problemet på 8 dage :cry:.

Det kræver at komme igang med at lære hunden at være alene hjemme/starte forfra, og det er ikke gjort på 8 dage :ae:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

Ja vi har alle indset, at der ikke er noget at gøre, trist.

Det er jo et familiemedlem man siger farvel til.

ævævævøv

Må jeg være så fri og nysgerrig og spørge hvad løsningen så bliver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvad er det for en hund din søn har?

Hvornår regner i med, at der bliver tid til at træne alene hjemme over en periode på mindst tre uger?

Ved i hvorfor hunden gør når den er alene - Altså er den bange, er det når folk kommer forbi døren, når postbuddet kommer osv?

For at kunne løse problemet, så er det vigtigt at vide præcis hvad problemet er.

Så i bliver først og fremmest nød til at finde ud af hvorfor hunden gør.

Det kan være noget der ligger indkodet i den, rent genetisk og så får i noget af en udfordring, da vagtracerne er meget svære at lære ikke at gø.

Men hvis det er fordi alenehjemmetræningen ikke har været god nok, eller fordi at postbuddet eller skraldemændene skal have skældud, så kan det trænes væk - Ikke på 8 dage, men så har i vel noget ferie begge to, som i kan lægge i forlængelse af hinanden, så i mindst har 3 uger til at arbejde med problemet inden for kort tid?

Hvis i kan tage noget ferie indenfor meget kort tid på mindst 3 uger, så er der muligvis en udvej.

Har i prøvet at have afslappende musik tændt når hunden er alene?

Der findes naturmedicin som er beroligende (DAP, Zylkene osv.) som måske kan hjælpe i et par uger inden i har ferie - Det er IKKE en løsning der skal bruges over flere uger, det skal absolut kun bruges som nødløsning indtil i får arbejdet med det egentlige problem!!

Det er meget, meget vigtigt at hunden er træt og er faldet helt til ro inden den bliver forladt - Så fodersøg og en lang gåtur om morgenen, efterfulgt af mindst 3 kvarter efter turen inden den bliver forladt, til at falde til ro. Derudover skal den have flere daglige gåture og masser af næse/hjerne aktiviteter.

Hvorvidt det på den lange bane kan lykkes, kommer utrolig meget an på, hvor meget arbejde din søn vil lægge i det - Uanset hvorfor hunden gør, så tager det tid og intensiv træning.

Som start vil jeg anbefale at i får lavet nogle video eller lydoptagelser af hunden, mens den er alene, så i ved hvorfor og hvornår den gør.

Held og lykke med det, uanset hvad i vælger!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Det lyder til den ikke er vandt til at være alene hjemme.. Det kan han jo begynde at træne, hvem ved, måske får han lov til at beholde hunden, når de kan se han gør en aktiv insats for at få den til at holde op..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

Privat leje uden kontrakt ?

Ellers kan man da slet ikke sige sådan, der er jo også nogle love udlejer skal overholde.

Vi har også fået en (ubegrundet) klage over vores hund.

Det er 1½ år siden, og den sag er ikke afgjort endnu :shock:

Og så er jeg enige med de andre - Det skal trænes og kan ikke klares på en uge.

Men der er vel andre løsninger end at sige farvel til hunden

Tak for svar.

Ja vi har alle indset, at der ikke er noget at gøre, trist.

Det er jo et familiemedlem man siger farvel til.

ævævævøv

Der kan vel findes andre løsninger, end at sige farvel til hunden :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...

Tak for alle svar :).

Nu er situationen den, at naboen igen har klaget over hunden,

min søn blev ringet op fra ejendomskontoret, at NU ER DER 8 dage så skal problemet være løst.

De bor til leje (boligforening).

De har nu sat hunden til salg, og er han ikke væk inden da, må de aflive ham.

hulk hulk hulk man kan da ikke aflive en sund glad hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

min søn blev ringet op fra ejendomskontoret, at NU ER DER 8 dage så skal problemet være løst.

Hvis de har en lejekontrakt på deres bolig skal det fremgå hvor lang opsigelsesfristen er... Man kan ikke sætte folk på gaden med en uges varsel.. Så den skal han ikke ryge på..

Spørgsmålet er om han er motiveret for at træne hunden til at være alene hjemme, det lyder ikke umiddelbart sådan i mine øre siden den er til salg og vil blive aflivet.... :confused::confused::confused:

Som det allerede er nævnt: Tag kontakt til boligforeningen og sig at der arbejdes på sagen.

Og gå så ind og los den skide nabo over skinnebenet - hader sådanne mennesker, kunne da i det mindste gøre din søn opmærksom på problemet inden han klager.. Nu er har han jo selv lagt an til nabokrig....:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

DET kan de ikke!

Jeg fik en klage over at jeg havde en kat (måtte ikke) og fik af vide at jeg havde en uge til at få den fjernet. Men så var der en sød kollegieformand der fandt noget til mig...kan ikke huske hvad. Men fristen kan ALDRIG kun være 8 dage!! Prøv at kontakte en jurist eller sådan noget! Det er ikke det værd at aflive en hund!

Og hvorfor er det lige at du ikke kan tage hunden?? Hjælp dog drengen og red dyret!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne tage hunden til mig, men inden klagen kom havde jeg selv anskaffet en hvalp, han er 11 uger gammel.

Jeg har tilbudt ham at få hunden her og få en hundetræner (adfærd) på hunden, men han mener at det problem de har nu, vil vende tilbage når hunden kommer hjem igen.

Ja og måske vil det forvirre hunden at komme 2 steder?

Link til indlæg
Del på andre sites

DET kan de ikke!

Her er jeg HELT enig !

Det kan de ikke. Jeg har selv lige været igennem en klagesag.

Der blev klaget.

Jeg afviste klagen.

Der gik 3 måneder, så fik vi pludselig brev om at beboerklagenævnet ville komme, da beboerselskabet havde bedt dem om en udtalelse i sagen.

Beboerklagenævnet pålage efter et besøg 1 års betingelse af lejemålet.

Jeg førte sagen til retten, og vandt forleden :vinder:

Som dommeren sagde - det er en ommer.

Der var hverken i brevet fra boligselskabet nogen påmindelse som det hedder i sådant sprog - der skulle have stået hvilke følgevirkninger det kunne have ikke at bringe forholdet, der havde medført klagen til ophør.

Ligesom beboerklagenævnet ikke kan pålægge en betingelse af lejemålet, når de kun er blevet bedt om en udtalelse.

Før sagen videre !

Er der en indboforsikring ? (den inkluderer normalt retshjælp)

I så fald - få hjælp af en advokat.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Afganskmynde
Jeg ville gerne tage hunden til mig, men inden klagen kom havde jeg selv anskaffet en hvalp, han er 11 uger gammel.

Jeg har tilbudt ham at få hunden her og få en hundetræner (adfærd) på hunden, men han mener at det problem de har nu, vil vende tilbage når hunden kommer hjem igen.

Ja og måske vil det forvirre hunden at komme 2 steder?

Jeg synes altsaa at din son er dybt uansvarlig i forste omgang at lade sin hund go, til folk klager. Man kan altsaa ikke som ejer sidde og staa til, og lade sin hund go, specielt naar han kender til problemet.

Saa burde han soerge for at have en sitter at komme og tage sig af hunden. Aflivelse burde slet ikke komme paa tale.

Sorry, men det er altsaa dybt uansvarligt at have hund paa den maade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altsaa at din son er dybt uansvarlig i forste omgang at lade sin hund go, til folk klager. Man kan altsaa ikke som ejer sidde og staa til, og lade sin hund go, specielt naar han kender til problemet.

Saa burde han soerge for at have en sitter at komme og tage sig af hunden. Aflivelse burde slet ikke komme paa tale.

Sorry, men det er altsaa dybt uansvarligt at have hund paa den maade.

du er lidt sent ude med din kritik. Læs de sidste par indlæg, hunden har fået nyt hjem, hvor der er mere tid til den :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites