Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er lidt pudsigt som priserne variere fra land til land også..

 

Hernede koster de fleste hunde imellem 400 og 850 euro.. Har MEGET få gange set hunde dyrere end 850 euro (ca. 6500 kr)... Og her taler vi selvfølgelig med stamtavle..

 

Vi købte Dexter uden stamtavle, hvilket vi kunne have valgt at få men jeg tænkte at vi ikke gad betale de 100 euro ekstra når nu vi ikke skulle bruge stamtavlen til noget :roll: Derfor fik vi ham til den nette sum af 375 euro (ca. 2700 kr)... 8 uger, chippet og vaccineret... Begge forældre er testet for diverse race-sygdommer osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nøøh.. Jamen som skrevet, har ingen aning :mrgreen:

 

Så må det være gode gamle kilopris, stor hund = dyrere og lille hund aka kaviar også = dyrere.

 

Mon ikke det har noget at gøre med at de små racer får mindre kuld ?

 

Hvis man så har importeret hanhund med fin fin tavle fra England, og kun får 4 hvalpe, mod en større hund der måske får 8-10 stykker ?

 

Hvis så regnskabet skal gå op og opdrætter ikke skal komme i totalt underskud må hvalpene vel skydes afsted til en højere pris ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009

Min king charles kostede 7500,- med tavle , men jeg handlede lidt med opdrætter og fik ham ned på 4000 kr uden stamtavle.

Min Rottweiler har jeg giver 3500,- også uden tavle.

 

Jeg vil ikke betale for tavlen, hvis jeg ikke skal bruge den og derfor handler jeg den fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min king charles kostede 7500,- med tavle , men jeg handlede lidt med opdrætter og fik ham ned på 4000 kr uden stamtavle.

Min Rottweiler har jeg giver 3500,- også uden tavle.

 

Jeg vil ikke betale for tavlen, hvis jeg ikke skal bruge den og derfor handler jeg den fra.

 

Jeg er ked af at sige det, men så er du blevet snydt.

 

En ordenlig opdrætter (hos DKK) ville aldrig nogensinde sælge uden stamtavle. Alle hvalpe registreres hos DKK inden 3-4 uger (mener jeg det er) og stamtavlen kommer helt automatisk.

 

Opdrætter bliver også smidt ud af DKK, hvis de laver det nummer med stamtavlerne.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Jeg er ked af at sige det, men så er du blevet snydt.

 

En ordenlig opdrætter (hos DKK) ville aldrig nogensinde sælge uden stamtavle. Alle hvalpe registreres hos DKK inden 3-4 uger (mener jeg det er) og stamtavlen kommer helt automatisk.

 

Opdrætter bliver også smidt ud af DKK, hvis de laver det nummer med stamtavlerne.

 

Er jeg blevet snydt..???

Hvorfor dog det..??

 

Jeg har da set tavlen, men vil ikke betale for at få den med... Det er da ikke at blive snydet, det er bare lidt nærrighed fra min side.!

Men jeg har kun haft hunde med tavle og handlet den ud på 3 ud af 4 de hunde jeg har haft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg blevet snydt..???

Hvorfor dog det..??

 

Jeg har da set tavlen, men vil ikke betale for at få den med... Det er da ikke at blive snydet, det er bare lidt nærrighed fra min side.!

Men jeg har kun haft hunde med tavle og handlet den ud på 3 ud af 4 de hunde jeg har haft.

 

Fordi i DKK skal tavlen følge hunden. Den må ikke udelades.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Fordi i DKK skal tavlen følge hunden. Den må ikke udelades.

 

JOvist... men derfor er jeg da ikke blevet SNYDT..!!!

 

Jeg tror slet slet slet ikke du ved hvor meget der bliver snydt med tavler og især i Tyskland.

Førhen var det meget udbredt ved schæfere og er da ret sikker på den trend har bredt sig langsomt til andre racer også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ked af at sige det, men så er du blevet snydt.

 

En ordenlig opdrætter (hos DKK) ville aldrig nogensinde sælge uden stamtavle. Alle hvalpe registreres hos DKK inden 3-4 uger (mener jeg det er) og stamtavlen kommer helt automatisk.

 

Opdrætter bliver også smidt ud af DKK, hvis de laver det nummer med stamtavlerne.

 

:klap:

Du turde skrive det jeg tænkte:5up:

Jeg synes også der er noget muggent ved det.:hmm:

Hvis jeg var opdrætter, ville jeg aldrig lade mit avlsarbejde gå til spilde ved at sælge hunden til halv pris for selv at beholde tavlen.:shock:

Jeg kan simpelthen ikke hvad en DKK opdrætter kan få ud af det. Det er ud over al sund fornuft og logik.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
:klap:

Du turde skrive det jeg tænkte:5up:

Jeg synes også der er noget muggent ved det.:hmm:

Hvis jeg var opdrætter, ville jeg aldrig lade mit avlsarbejde gå til spilde ved at sælge hunden til halv pris for selv at beholde tavlen.:shock:

Jeg kan simpelthen ikke hvad en DKK opdrætter kan få ud af det. Det er ud over al sund fornuft og logik.:vedikke:

 

Så kan en anden hund få glæde af den tavle....

 

Har du set BEGGE tavle på forældrene til til din hvalp og samlignet med chip osv.... er du sikker på det er de rigtige tavler du har set på især faderen..???

 

Nej vel....

Link til indlæg
Del på andre sites

JOvist... men derfor er jeg da ikke blevet SNYDT..!!!

 

Jeg tror slet slet slet ikke du ved hvor meget der bliver snydt med tavler og især i Tyskland.

Førhen var det meget udbredt ved schæfere og er da ret sikker på den trend har bredt sig langsomt til andre racer også.

 

Jeg kan sagtens forestille mig, at der bliver snydt med tavlerne - også i Danmark.

 

Med en race som rottweiler ville jeg slet ikke turde købe uden tavle. Det har været mental-problemer i racen og jeg vil være i stand til at gå tilbage og tjekke mentalbeskrivelser tilbage i stamtavlen.

 

Derudover er rotten jo en stor hund, så HD- og AD-index ville jeg heller ikke være foruden.

 

:klap:

Du turde skrive det jeg tænkte:5up:

Jeg synes også der er noget muggent ved det.:hmm:

Hvis jeg var opdrætter, ville jeg aldrig lade mit avlsarbejde gå til spilde ved at sælge hunden til halv pris for selv at beholde tavlen.:shock:

Jeg kan simpelthen ikke hvad en DKK opdrætter kan få ud af det. Det er ud over al sund fornuft og logik.:vedikke:

 

Tak

 

Det får også alle mine alarmklokker til at ringe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Jeg kan sagtens forestille mig, at der bliver snydt med tavlerne - også i Danmark.

 

Med en race som rottweiler ville jeg slet ikke turde købe uden tavle. Det har været mental-problemer i racen og jeg vil være i stand til at gå tilbage og tjekke mentalbeskrivelser tilbage i stamtavlen.

 

Derudover er rotten jo en stor hund, så HD- og AD-index ville jeg heller ikke være foruden.

 

 

 

 

Hvad hjælper det, hvis du ikke kan ståle på tavlerne..???

Jeg aner da ikke hvem den RIGTIGE far er til min tæve og vil da ikke betale for et tilfældigt navn på en tavle....

Jeg siger ikke der er fusk med min rotte, men det kan der meget vel være.

 

En tavle er nødvendig hvis man skal bruge sine hunde til konkurencer/udstilling, men ellers ikke... Jeg stoler som udgangspunkt ikke på hvad der står.

 

Jeg vil så lige sige..... Der kan meget vel være rettet op det og måske er det slet ikke så udbredt mere, som det var 10-15 år siden..!!!

Jeg håber da virkelig der er rettet op, for jeg syntes dybest set det er uacceptabelt..!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hjælper det, hvis du ikke kan ståle på tavlerne..???

Jeg aner da ikke hvem den RIGTIGE far er til min tæve og vil da ikke betale for et tilfældigt navn på en tavle....

Jeg siger ikke der er fusk med min rotte, men det kan der meget vel være.

 

En tavle er nødvendig hvis man skal bruge sine hunde til konkurencer/udstilling, men ellers ikke... Jeg stoler som udgangspunkt ikke på hvad der står.

 

Jeg vil så lige sige..... Der kan meget vel være rettet op det og måske er det slet ikke så udbredt mere, som det var 10-15 år siden..!!!

Jeg håber da virkelig der er rettet op, for jeg syntes dybest set det er uacceptabelt..!!!!

 

Hvis jeg havde den mindste mistanke om, at der bliver snydt ved tavlerne hos en opdrætter ville jeg sige "tak, men nej tak" og finde en ordentlig opdrætter.

 

Så længe der er købere til de hvalpe, vil snyderiet finde sted. Hvis der ikke er købere, er der ingen forretning

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan en anden hund få glæde af den tavle....

 

Har du set BEGGE tavle på forældrene til til din hvalp og samlignet med chip osv.... er du sikker på det er de rigtige tavler du har set på især faderen..???

 

Nej vel....

 

Nej, jeg har ikke set tavlen til forældrene på min hund. Min hund er øremærket og det passer med stamtavlen.

 

Men når du nu mener der snydes så meget med de stamtavler, hvorfor er det det så så vigtigt fra dig at købe tavlehunde, hvor du handler tavlen fra, fremfor bare at vælge en såkandt renracet, men uden stamtavle?

 

Du må jo tillægge den stamtavle du ikke vil have, en hvis værdi alligevel?

 

Og når opdrætter er villig til at sælge dig hunden uden tavlen, tyder det på at det er en opdrætter der ser stort på snyderi, så tænker jeg at der er stor sandsynlighed for for at der også er snydt med din hunds forfædre?

 

Men jo, så er der en anden hund der kan få glæde af den stamtavle du ikke ville have, og du har på din egen måde bidraget til snyd i avlen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Hvis jeg havde den mindste mistanke om, at der bliver snydt ved tavlerne hos en opdrætter ville jeg sige "tak, men nej tak" og finde en ordentlig opdrætter.

 

Så længe der er købere til de hvalpe, vil snyderiet finde sted. Hvis der ikke er købere, er der ingen forretning

 

Ved godt det er lidt tabu-emne... Men har du selv tjekket tavle/chip på moder og fader til din hvalp..???

 

et eksempel: der var en schæfer-opdrætter der havde en gammel avls-kåret tæve som nærmest sprøjtede hvalpe ud og det var ALTID samme tyske hanhund der var faderen... de havde "så gode erfaringer med ham". Men de havde sjovt nok også en han-hund gående derhjemme UDEN avls-kåring... hvem tror du var fadern til alle hvalpe derfra..???

 

Og ville du selv som u-vidende køber fatte mistanke..???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Nej, jeg har ikke set tavlen til forældrene på min hund. Min hund er øremærket og det passer med stamtavlen.

 

Men når du nu mener der snydes så meget med de stamtavler, hvorfor er det det så så vigtigt fra dig at købe tavlehunde, hvor du handler tavlen fra, fremfor bare at vælge en såkandt renracet, men uden stamtavle?

 

Du må jo tillægge den stamtavle du ikke vil have, en hvis værdi alligevel?

 

Og når opdrætter er villig til at sælge dig hunden uden tavlen, tyder det på at det er en opdrætter der ser stort på snyderi, så tænker jeg at der er stor sandsynlighed for for at der også er snydt med din hunds forfædre?

 

Men jo, så er der en anden hund der kan få glæde af den stamtavle du ikke ville have, og du har på din egen måde bidraget til snyd i avlen.

 

Du har fuldstændig ret..!!!!!!

Og der er sikkert snydt med tavlerne, men det ændrer ikke på at det er nogle dejlige hunde jeg har og som jeg virkelig holder af.!

 

Der er ikke så meget at sige til det og jeg beklager meget, men når jeg ikke stoler på tavlerne vil jeg heller ikke betale for dem.... medmindre jeg skulle bruge dem til avl, konkurrencer eller udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det er lidt tabu-emne... Men har du selv tjekket tavle/chip på moder og fader til din hvalp..???

 

et eksempel: der var en schæfer-opdrætter der havde en gammel avls-kåret tæve som nærmest sprøjtede hvalpe ud og det var ALTID samme tyske hanhund der var faderen... de havde "så gode erfaringer med ham". Men de havde sjovt nok også en han-hund gående derhjemme UDEN avls-kåring... hvem tror du var fadern til alle hvalpe derfra..???

 

Og ville du selv som u-vidende køber fatte mistanke..???

 

Nej det har jeg ikke, men jeg stoler på min opdrætter. Både min opdrætter og hanhundeejeren er respekterede opdrættere inden min race, og derfor har jeg stolet på dem.

 

Det er heller ikke min opfattelse, at der snydes med tavlerne i min race.

 

Men derimod sælges der mange "rene uden tavle", hvor alt der er sort og af en vis størrelse naturligvis må være en labrador.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009

Det er slet ikke fordi jeg angriber nogle opdrættere, for der er faktisk opdrættere der nærmest er ligeglade med pengene for hvalpen... de bekymrer sig KUN om at lave gode hunde, der kan leve op til de krav en evt. køber må have (jagt, IPO, BHP osv osv)

 

Min malnois blev købt ved en god opdrætter af ovenstående kvalitet og har stor respekt for disse mennesker.!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det har noget at gøre med at de små racer får mindre kuld ?

 

Hvis man så har importeret hanhund med fin fin tavle fra England, og kun får 4 hvalpe, mod en større hund der måske får 8-10 stykker ?

 

Hvis så regnskabet skal gå op og opdrætter ikke skal komme i totalt underskud må hvalpene vel skydes afsted til en højere pris ?

 

Jo det kan selvfølgelig være :-D Men, efterspørgsel (mode) tror jeg desværre også har noget at skulle have sagt, i hvert fald med de små hunde..

 

Ved godt det er lidt tabu-emne... Men har du selv tjekket tavle/chip på moder og fader til din hvalp..???

 

et eksempel: der var en schæfer-opdrætter der havde en gammel avls-kåret tæve som nærmest sprøjtede hvalpe ud og det var ALTID samme tyske hanhund der var faderen... de havde "så gode erfaringer med ham". Men de havde sjovt nok også en han-hund gående derhjemme UDEN avls-kåring... hvem tror du var fadern til alle hvalpe derfra..???

 

Og ville du selv som u-vidende køber fatte mistanke..???

 

Nej jeg har ikke tjekket chip, men jeg har set et hav af billeder og video af fædrene sammen med hvalpene, og begge fædre til mine, er nogle der bliver brugt til udstilling, jeg tror ikke de vil have et kuld på sig som ikke var deres - det vil jo til evig tid gå ud over dem, hvis hvalpene f.eks. viste sig at have HD/AD, det vil gøre, at andre opdrættere aldrig vil bruge dem..

 

Derudover vil det gå ud over hanhundenes opdrættere, da HD-resultater jo påvirker mange led i stamtavlen.

 

Ejeren af vores hvalps far, fik også selv en af hvalpene, så jo jeg tror på at den er god nok :-)

 

 

Men derudover bruger jeg mest stamtavlen til at tjekke sundhed og linier før køb af hvalpen og så bruger jeg den da jeg gerne vil konkurrere i slædetræk - det behøves ikke kun være udstilling man vil have tavle for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min king charles kostede 7500,- med tavle , men jeg handlede lidt med opdrætter og fik ham ned på 4000 kr uden stamtavle.

Min Rottweiler har jeg giver 3500,- også uden tavle.

 

Du ér blevet snydt. En tavle følger hvalpen. Om du vil have den eller ej er irelevant, for hvis der ér tavle på de hvalpe, så er der slet ikke noget valg, så skal man have tavlen med.

Er der IKKE tavle på de hvalpe, så har man heller ikke noget valg, for der kan ikke efterfølgende laves tavle på enkelte hvalpe.

 

Desuden koster det kun omkring 400 kroner at få tavlen lavet, så det er jo næppe dén der gør det muligt at få skåret 3500 af prisen.

 

Jeg vil ikke betale for tavlen, hvis jeg ikke skal bruge den og derfor handler jeg den fra.
Tavlen skal sådan set bruges INDEN man køber kræet.

Og det er stadig ikke noget der kan handles fra. Enten er der tavle, eller der er ikke tavle.

 

 

Hvad hjælper det, hvis du ikke kan ståle på tavlerne..???

Jeg aner da ikke hvem den RIGTIGE far er til min tæve og vil da ikke betale for et tilfældigt navn på en tavle....

Jeg siger ikke der er fusk med min rotte, men det kan der meget vel være.

Hvis man tror der er fusk med forældredyrene, og at indholdet i tavlen derfor ikke er korrekt, så har DKK dén mulighed at forlange dyrene DNA-testet.

Det kræver selvfølgelig at man, som hvalpekøber, gør noget ved det.

 

En tavle er nødvendig hvis man skal bruge sine hunde til konkurencer/udstilling, men ellers ikke...
Nåh... Det var satans... Jeg troede det var et selektionsredskab man kan og bør benytte sig af INDEN man køber hund.

 

Jeg stoler som udgangspunkt ikke på hvad der står.
Så "ægte uden tavle" er nemmere at stole på, eller?

 

Jeg vil så lige sige..... Der kan meget vel være rettet op det og måske er det slet ikke så udbredt mere, som det var 10-15 år siden..!!!

Jeg håber da virkelig der er rettet op, for jeg syntes dybest set det er uacceptabelt..!!!!

Jamen så er det da også knaldgodt at du støtter den slags.

 

 

Ved godt det er lidt tabu-emne... Men har du selv tjekket tavle/chip på moder og fader til din hvalp..???

Hvis jeg mente det var nødvendigt, så var det sgu nok ikke dér jeg ville købe en hvalp alligevel.

Desuden kunne det jo tænkes at man har fulgt et par hunde og opdrættere igennem flere år, Man kender hundene, og opdrætterne.

Skulle dette ikke være tilfældet så har jeg en ganske god kontaktflade til folk der gør.

 

et eksempel: der var en schæfer-opdrætter der havde en gammel avls-kåret tæve som nærmest sprøjtede hvalpe ud og det var ALTID samme tyske hanhund der var faderen... de havde "så gode erfaringer med ham". Men de havde sjovt nok også en han-hund gående derhjemme UDEN avls-kåring... hvem tror du var fadern til alle hvalpe derfra..???
Det kan DNA-testene jo afsløre. Der er krav om DNA-test ved schæfere.

 

 

Og ville du selv som u-vidende køber fatte mistanke..???
Hvis en køber er uvidende, så er det købers egen skyld.

Det har aldrig været nemmere at samle information og viden, end det er i dag. Ikke at gøre det, er dumt. AT skyde skylden på andre fordi man ikke har gjort det, er rendyrket idioti.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det er lidt tabu-emne... Men har du selv tjekket tavle/chip på moder og fader til din hvalp..???

 

et eksempel: der var en schæfer-opdrætter der havde en gammel avls-kåret tæve som nærmest sprøjtede hvalpe ud og det var ALTID samme tyske hanhund der var faderen... de havde "så gode erfaringer med ham". Men de havde sjovt nok også en han-hund gående derhjemme UDEN avls-kåring... hvem tror du var fadern til alle hvalpe derfra..???

 

Og ville du selv som u-vidende køber fatte mistanke..???

 

Måske :hmm:- det så er derfor, at man er begyndt at DNA teste - bla schæferhunde :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Måske :hmm:- det så er derfor, at man er begyndt at DNA teste - bla schæferhunde :slem:

 

 

Det glæder mig at høre....

Og håber da det vil blive en generel trend balndt alle racer..... så vil jeg ALDRIG undlade tavlen mere.!!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
:vedikke: Du stoler ikke på tavlerne......????

 

Men skal hunden bruges til avl, konkurrence m.v. så stoler du godt nok på tavlerne :hmm:

 

Det forstår jeg altså ikke lige :vedikke:

 

Nej, det gør jeg ikke. Men i de tilfælde har jeg ikke noget valg og er nød til at stole på dem (tavlen)..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det glæder mig at høre....

Og håber da det vil blive en generel trend balndt alle racer..... så vil jeg ALDRIG undlade tavlen mere.!!!!!!!

 

Jeg synes du modsiger dig selv!

Du håber at snyderiet med stamtavler snart får en ende, men alligevel bidrager du glædeligt til til snyderiet, ved at handle tavlen fra, hos de opdrættere der snyder, så den kan bruges til en anden hund.

Det er dobbeltmoral.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...