Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Jeg spørger lidt pga nysgerrighed:-D.

I vores omgangskreds er mange meget forarget over, at vi vil give 13.000kr for en hundehvalp. Det er prisen for en mastiff med stamtavle. Den danske mastiff-klub har vedtaget, at prisen på en hvalp er ens hos alle opdrættere. Der avles ikke mange mastiff'er, og derfor synes jeg egentligt, at prisen er ok.

Jeg kan godt forstå, hvis mange synes, at det er mange penge. Men omvendt så ved jeg jo også, hvad jeg køber og får en vis sikkerhed med i købet. For os er prisen ikke det vigtige men derimod racen, så hvis en hund koster 13.000kr, ja så må vi jo betale det!

 

Men som sagt rynker mange på næsen af dette beløb, så det fik mig til at tænke, om det virkelig er så meget mere, end hvad I andre betaler for jeres race-hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg spørger lidt pga nysgerrighed:-D.

I vores omgangskreds er mange meget forarget over, at vi vil give 13.000kr for en hundehvalp. Det er prisen for en mastiff med stamtavle. Den danske mastiff-klub har vedtaget, at prisen på en hvalp er ens hos alle opdrættere. Der avles ikke mange mastiff'er, og derfor synes jeg egentligt, at prisen er ok.

Jeg kan godt forstå, hvis mange synes, at det er mange penge. Men omvendt så ved jeg jo også, hvad jeg køber og får en vis sikkerhed med i købet. For os er prisen ikke det vigtige men derimod racen, så hvis en hund koster 13.000kr, ja så må vi jo betale det!

 

Men som sagt rynker mange på næsen af dette beløb, så det fik mig til at tænke, om det virkelig er så meget mere, end hvad I andre betaler for jeres race-hunde?

Prisen på en stamtavle DdB ligger mellem 12 og 20.000 +/- et par tusind

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sådan cirka dobbelt op på en labrador.

 

 

Iøvrigt mener jeg ikke sådanne prisaftaler indenfor klubben er lovlige.

 

Nu avles der jo også væsentlig flere labrador, så det har jo nok også en indflydelse på prisen:-D.

 

Om det er lovligt aner jeg ikke - kan også være mig som misforstod det:-D, så det må du ikke lige hænge mig op på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved faktisk ikke hvad en dansk bordercollie koster idag... Kan se at Frosties opdrætter ta'r 10.000,- hvilket jeg tror er ret dyrt. Mon ikke de fleste ligger omkring 7-8.000,-..? :vedikke:

 

Iso hentede jeg jo i Belgien, og mener jeg gav 750€ for hende. Jeg kan faktisk ikke huske det, nok fordi det ét eller andet sted var mindre vigtigt i situationen... Når den rigtige hund er der, så koster den jo bare dét den koster!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Nu har jeg jo ikke hund mere, men jeg gav 1700 for Njord og han var uden stamtavle..

 

13.000 syntes jeg ikke lyder vildt, jeg ville gerne ha haft en mini bullterrier, de koster omkring de 18.000 og da man kun må have 10.000 sparret sammen når man er på kontanthjælp må det vente til en dag jeg får et job og en bolig med tilladelse til sådan en, har set flere og flere boligselvskaber forbyde dem også :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav 2500 for mit tavleløse kræ :mrsgreen: men ville have givet mere for en racehund med tavle og såen...gik bare væk fra cavalieren pga de sundhedsmæssige problemer og havde ikke råd til en dkk hvalp :genert: så tænkte at en dsg er en af de få racer der ikke er blevet pillet ved pga udseendet :blink: så sund og billig hund til mig! Tænk at det skulle vise sig at være min soul dog! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke købt hvalp endnu, men står jo skrevet op til en Volpino, og der skal jeg af med 11.500/12.000 (afhængigt af køn, selvfølgelig bliver der slået noget af prisen hvis der er fejl på hunden). I Danmark har jeg kun fundet Volpinoer der ligger på de 12.000 (hvis man går ind på Gipote og ser, at der står et mindre beløb, så er det nok kun en af hvalpene der er så billig, og så er der også en grund til det).

 

Alle jeg kender siger også, at det er da sindssygt at give så meget for en hund, men jeg vil nu gerne have en garanti for, hvordan min hund nogenlunde falder ud personligheds- og udseendemæssigt, og derfor vil jeg gerne have en racehund med stamtavle. Det er der vel intet galt i. :vedikke:

Desuden snakker vi jo om et levende væsen, og jeg synes altså ikke, man kan sætte en pris på den kærlighed, hunden giver os. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg gav 10.000 kr for min Aussie som også er min første hvalp med papirer på.

 

Pipi som der også er papirer på ( men er omplacering) gav vi hele 10 kr for hmm vildt dyrt:stupid: ej kun for sjovt..

 

Bamse som er ægte uden papir gav vi 1000 kr for da vi hentede ham for 5 år siden.. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Aaarh labben er nu oppe i 8-9000 kr, så helt dobbelt op er det ikke:-D

 

MEN i 2003 gav jeg 5000 kr for Luna (med dkk tavle, chip og 1. vaccine):-D

 

Elsker bare labben. Min genbrugslab kostede 2.500 men er nu blevet noget dyr på det seneste :hmm: men elsker jo kræet alligevel. Min næste hund skal helt sikkert også være en lab, men med stamtavle og fra en nøje udvalgt opdrætter. Prisen er af mindre betydning for mig. Ville godt give noget mere en standard for den rigtige opdrætter/rigtige lab.

 

men med alt der hedder økonomi, er det jo til- og fravalg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11

Vi gav 10.500 kr. for Alfred (Fransk bulldog) med stamtalve, egentlig koster de vidst 14.000. Jeg høre også ofte "Hvorfor giv så mange penge for en hund" og jeg bliver næsten lige irriteret hver gang de siger det, for hvor mange folk går ikke hen og bruger de penge på en ny sofa eller noget andet (burde jo være op til en selv hvad man ønsker at bruge sine penge på uden at det skal kommenteres.) :hmm: Altså mener bare at man da ikke kan sige, at man ikke fatter folk gør det, vi får da i det mindste verdens bedste ven og 1000 vis af gode og glade timer sammen med vores dejlige hunde.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gav 11'500 for Møffe (hihi, faldt faktisk over overførslen af pengene til opdrætters konto i dag :mrgreen: ).

 

Og berneren ligger vist nogenlunde stabilt der for tiden.. Nogen er gået op i pris til 12'000, andre ned i pris, til 11'000.

 

Da jeg startede med at kigge på berner sennen for 5 år siden, kostede de kun 9'000+, men de steg lige med ca. 500kr. hvert år, op til at jeg købte Møffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...