Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Udstillingskræene og de brune er oppe i de priser.

 

Jagtlinjer starter fra 6000.

 

Så jeg mener stadig at 13.000 er sådan cirka dobbelt op.

Du kan også få en ganske udemærket lab med DKK stamtavle for 3-4.000, dem kender jeg da et par stykker af.

Sådan et "stueopdræt" hvor der bare bliver lavet et enkelt "hygge-familie" kuld på en elsket DKK tæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er også enig i at prisen ikke er det vigtigste...

 

Det eneste jeg gav for Herr Flick var mit ord på at jeg ville passe rigtig godt på ham :lun::blink:

Jeg har ikke nogle favoritter blandt racerne, jeg ville heller ikke have råd til at betale et kæmpe engangsbeløb, men så er der jo en masse gadekryds eller internathunde der fortjener et godt hjem ligesom dyre racehunde :hjerte:

Tror også at jeg har det sådan :-D

 

Jeg synes det er vildt store beløb der nogen gange lægges på bordet til en hund - altså 15.000-20.000 er jo ikke småpenge :blink: - men jeg kunne ikke drømme om at pege fingre eller rynke på næsen, for at det dét man vil have så betaler man når/hvis man kan...Hvis jeg kunne, ville jeg betale lige meget hvad, for drømme hunden :mrgreen:

 

Men jeg får aldrig råd til at lægge 10.000 eller mere på bordet, så jeg vil skulle ud i at lave et banklån. Opsparing er umulig for min lille økonomi, jeg spare op og så skal mitte til dyllen og de bliver brugt - sårn skal det også være :blink:

 

En internatshund eller "genbrugshund" fra en opdrætter, kunne jeg godt tænke mig igen om 100 år når mitte ikke er her mere...Jeg er ikke sikker på at en hvelp/unghund er lykken for mig igen.

 

Buster: 2.500 kr/Lab u. papirer m. sundhedsbog fra dyrelægen og chipset

 

Misja: 1.500 kr./lab-samo-husky uden noget med sig...andet end pelsen fuld af lopper! :stupid:

 

Max: 2.000/Golden Retriver fra internat, uden noget med sig (man får ikke stamtavle med fra internat).

RETTELSE: Max kom selvfølgelig med en sundhedsbog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav 4500,- for min flatter i 1994, tror de koster omkring 9000 nu. Thailo gav jeg 7500 svenske kr for i 1999 (mener det var ca. 6500,- omregnet til danske).

 

Købsprisen spørger jeg først til når tiden begynder at nærme sig, at jeg skal betale hvalpen, for jeg synes det er et lidt kedeligt signal at sende til opdrætter (og det er selvfølgelig noget sludder, men sådan har jeg det altså). Spørger heller ikke på forhånd om pris hos dyrlægen, for jeg har det bedst med at de ved at pengene ikke er det vigtigste for mig.

 

Det der kan undre mig mht. prisen på hvalpe, er at den for en del racer (f.eks. blandt molosserne) ligger langt over gennemsnittet. De får jo store kuld, sammenlignet med f.eks. basenji (selvom der heller ikke bliver lavet ret mange af dem,... hvis det er argumentet for den forhøjede pris). :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Købsprisen spørger jeg først til når tiden begynder at nærme sig, at jeg skal betale hvalpen, for jeg synes det er et lidt kedeligt signal at sende til opdrætter (og det er selvfølgelig noget sludder, men sådan har jeg det altså).

 

Jeg forstår udmærket godt at du har det sådan. Der er kommet en tendens til, at i samme øjeblik man åbner munden og spørger om prisen, er man stemplet som en dårlig hundeejer.

 

Det må også være skønt at have det sådan, at man ikke behøver at bekymre sig om penge, men hvis man på forhånd ved at ens privatøkonomi ikke er gearet til en engangsudgift på 13000 kr., så synes jeg ærligt talt det er mere fornuftigt at få sagen ud af verden med det samme, end at man spilder både sin egen og opdrætters tid med en masse snak og besøg, der ikke fører til noget i sidste ende.

 

Men jeg ved hvordan det er, fra dengang jeg ringede rundt til DdB-opdrættere og førhørte mig om det var muligt at købe en ikke-udstillingsegnet hund til nedsat pris. Det endte med at raceklubben advarede opdrætterne mod mig.

Jeg købte i stedet en DdB uden tavle, og så blev der også startet en hadekampagne over det.

Forstår de mennesker ikke at de skaber deres egne fjender? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Købsprisen spørger jeg først til når tiden begynder at nærme sig, at jeg skal betale hvalpen, for jeg synes det er et lidt kedeligt signal at sende til opdrætter (og det er selvfølgelig noget sludder, men sådan har jeg det altså).

 

Heldigvis nævnte opdrætter selv prisen uden spørgsmål fra mig, da jeg var på besøg sidste lørdag.

 

Jeg anede ikke, hvordan jeg selv skulle bringe det på bane. Jeg havde selvfølgelig kigget mig omkring på annoncer og sådan zoomet mig ind på en cirka-pris - som så også passede

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aarosin
Jeg ved udmærket at der kommer mange kuld til verden hvor linjerne kan give flere farver. Jeg har aldrig påstået andet.

 

Det er DIG der bliver ved med at sammenligne 2 hunde fra samme kuld, af hver sin farve. Ikke mig.

 

 

JEG sammenligner de brune, (eller rettere labber af kuld der har givet brune) med alt andet end dét. ALtså i et bredere perspektiv. Og der ér forskel, når man ser det store billede.

 

 

 

Og sandelig om jeg ikke også har et kendskab til udstillinger. Jeg har aldrig påstået andet end at jeg ikke interesserer mig for udstillinger, ejheller udstillingshundene, og udstillingslinjerne.

Men jeg er pinedød nødt til at kende lidt til det, for at kunne sammenligne.

 

hehe....

 

DVS i flg. dig er ALLE brune labber og deres søskene bare ikke til at bruge??

 

Jeg gider ikke engang bruge min tid på at skrive en begrundelse på hvorfor jeg mener du ikke har ret!! - men jeg har et levene bevis herhjemme!!

 

//Daniel

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår udmærket godt at du har det sådan. Der er kommet en tendens til, at i samme øjeblik man åbner munden og spørger om prisen, er man stemplet som en dårlig hundeejer.

 

Det må også være skønt at have det sådan, at man ikke behøver at bekymre sig om penge, men hvis man på forhånd ved at ens privatøkonomi ikke er gearet til en engangsudgift på 13000 kr., så synes jeg ærligt talt det er mere fornuftigt at få sagen ud af verden med det samme, end at man spilder både sin egen og opdrætters tid med en masse snak og besøg, der ikke fører til noget i sidste ende.

 

Men jeg ved hvordan det er, fra dengang jeg ringede rundt til DdB-opdrættere og førhørte mig om det var muligt at købe en ikke-udstillingsegnet hund til nedsat pris. Det endte med at raceklubben advarede opdrætterne mod mig.

Jeg købte i stedet en DdB uden tavle, og så blev der også startet en hadekampagne over det.

Forstår de mennesker ikke at de skaber deres egne fjender? :vedikke:

 

Både ved Baldur og Luna var opdrætter så imødekommende at de havde sat købsprisen på deres hjemmeside, så det var let at se hvad vi skulle af med. Og jeg syntes ærlig talt at alle opdrættere burde gøre sådan, hvorfor skal der være så megen "dansen om den varme grød" :vedikke:

 

Ved alt andet vi køber er det ok at spørge om prisen, så hvorfor i alverden skulle det ikke også være ok at spørge hvad en hund koster :vedikke:

 

Og jeg skal være helt ærlig, hvis jeg en dag møder en opdrætter der bliver pissefornærmet over at jeg tillader mig at spørge hvad hunden koster, så er det bare ikke der jeg skal købe hund, for hvis der ikke skal mere til at fornærme opdrætter, så kan jeg ikke se at vores fremtidige kommunikation om deres hvalp kan komme til at gå specielt godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Både ved Baldur og Luna var opdrætter så imødekommende at de havde sat købsprisen på deres hjemmeside, så det var let at se hvad vi skulle af med. Og jeg syntes ærlig talt at alle opdrættere burde gøre sådan, hvorfor skal der være så megen "dansen om den varme grød" :vedikke:

 

Ved alt andet vi køber er det ok at spørge om prisen, så hvorfor i alverden skulle det ikke også være ok at spørge hvad en hund koster :vedikke:

 

Og jeg skal være helt ærlig, hvis jeg en dag møder en opdrætter der bliver pissefornærmet over at jeg tillader mig at spørge hvad hunden koster, så er det bare ikke der jeg skal købe hund, for hvis der ikke skal mere til at fornærme opdrætter, så kan jeg ikke se at vores fremtidige kommunikation om deres hvalp kan komme til at gå specielt godt...

HELT enig!

 

Ofte læser jeg at "folk skal da undersøge sundhed osv før køb af hund, det gør man jo også når man køber bil ect." Men jeg har også ofte hørt og læst den der med "hvis prisen på en hvalp er så vigtigt, så skal man ikke købe hvalp hos mig" agtigt!

 

Hvorfor er det ok at spørge om prisen på bilen, køleskabet, komfuret, støvlerne osv osv., men ikke prisen på hvalpen som en del af ens overvejelser før køb ?

 

Jeg mener, det betyder jo ikke nødvendigvis at "man er ligeglad og bare vil shoppe den billigste hvalp", men at det som så meget andet er med i ens hele billede af hvalpen før køb ?

 

Jeg forstår det ikke, det ville være så uendeligt meget lettere for alle, hvis prisen stod på alle opdrætteres hjemmesider eller altid, som noget af det første, blev oplyst når der blev ringet fra en potentiel kommende køber.

 

Det er som om at fordi det her også drejere sig om følelser hos mange, så er penge et tabu :hmm: :vedikke:

 

Sry for OT - stopper nu :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi købte Sitto i 2004 gav vi 1000 kr. for hende med DKK tavle.

Normalprisen var 4000 kr., men pga. lille overbid som gjorde hun ikke kunne bruges til avl/på udstillinger (hun skulle have været avlshund i Sverige, fordi hun på alle andre punkter passede perfekt i standarden :hjerte:) blev prisen halveret, og så slog de yderligere 1000 kr. af fordi hun var så angst efter mishandling hos hvalpekøbere :megaked::evil:

 

Kency som jeg købte i 2007 da hun var 7 måneder, med DRU tavle, gav jeg 5500 kr. for - tidligere ejer havde givet 9500kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er prisen ikke det vigtigste men jeg kunne ikke drømme om at bestille en hvalp uden at have en ide om hvad prisen ville blive. Vi kunne sikkert sagtens skrabe 10-15.000 sammen hvis den rigtige hvalp stod foran os, men da ikke fra dag til dag.

 

Jeg havde tjekket prisen med opdrætter inden vi kørte på besøg og på forhånd tjekket en normalpris på en labradorhvalp. Hvis hun havde opgivet noget der lå langt udenfor skalaen, både til den billige og den dyre side, så havde jeg nok lige tænkt over det en ekstra gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Købsprisen spørger jeg først til når tiden begynder at nærme sig, at jeg skal betale hvalpen, for jeg synes det er et lidt kedeligt signal at sende til opdrætter (og det er selvfølgelig noget sludder, men sådan har jeg det altså). Spørger heller ikke på forhånd om pris hos dyrlægen, for jeg har det bedst med at de ved at pengene ikke er det vigtigste for mig.

 

Det der kan undre mig mht. prisen på hvalpe, er at den for en del racer (f.eks. blandt molosserne) ligger langt over gennemsnittet. De får jo store kuld, sammenlignet med f.eks. basenji (selvom der heller ikke bliver lavet ret mange af dem,... hvis det er argumentet for den forhøjede pris). :vedikke:

 

Jeg skal være ærlig, at jeg denne gang har haft det lidt som dig mht prisen - altså spurgte først 3.gang vi mødtes. Jeg vidste, hvad Hayly kostede i sin tid, da det var annoceret på opdrætters hjemmeside. Men denne gang var der ikke oplyst nogen pris. Og lige pt var det vigtigste for os virkelig bare at få en hvalp fra det rette sted, så havde den kostet 20.000kr, så havde vi såment også betalt dette. Men jeg skal også være ærlig at sige, at dette højst sandsynligt kun skyldes, at vi mistede Hayly så brat, og derfor har et enormt tomrum herhjemme, som jeg ville betale hvad som heltst for at få fyldt ud igen. Når vi om et par år skal have nr 2, ville jeg helt klart ikke betale hvad som helst, men nu ved jeg jo også, hvilken prisklasse de ligger i, så må jeg jo bare spare op til det.

Vores opdrætter så på ingen måde ned på os, da vi spurgte til prisen - hun blev nærmest lidt flov over, at hun ikke havde fået oplyst os det fra starten. Så jeg har ikke oplevet noget negativt i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

HELT enig!

 

Ofte læser jeg at "folk skal da undersøge sundhed osv før køb af hund, det gør man jo også når man køber bil ect." Men jeg har også ofte hørt og læst den der med "hvis prisen på en hvalp er så vigtigt, så skal man ikke købe hvalp hos mig" agtigt!

 

Hvorfor er det ok at spørge om prisen på bilen, køleskabet, komfuret, støvlerne osv osv., men ikke prisen på hvalpen som en del af ens overvejelser før køb ?

 

Jeg mener, det betyder jo ikke nødvendigvis at "man er ligeglad og bare vil shoppe den billigste hvalp", men at det som så meget andet er med i ens hele billede af hvalpen før køb ?

 

Jeg forstår det ikke, det ville være så uendeligt meget lettere for alle, hvis prisen stod på alle opdrætteres hjemmesider eller altid, som noget af det første, blev oplyst når der blev ringet fra en potentiel kommende køber.

 

Det er som om at fordi det her også drejere sig om følelser hos mange, så er penge et tabu :hmm: :vedikke:

 

Sry for OT - stopper nu :oops:

 

I mine tråde er det helt ok med sidespring fra det oprindelige emne, så du skal endelig ikke undskylde for at ville diskutere dine ovenstående synspunkter:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sendte mail rundt til forskellige kenneler her på Sjælland.

 

Jeg spurgte om hvornår de ca. havde kuld og hvad prisen var, samt om det var muligt at komme og besøge dem :cool:..

 

Jeg synes det er helt fjong at spørger om prisen til at starte med, for det er jo ikke alle der har råd til at spare X-antal kroner sammen på få mdr. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da vide prisen.. Jeg skal spare op til en hvalp. Det betyder ikke, at der ikke er råd til hund i hverdagen. Jeg har bare ikke så mange penge, at jeg kan gå hen til en opdrætter og give dem 8-9000 kr i hånden.

 

Nu ved jeg jo, hvad labben nogenlunde koster, så ved, hvad jeg skal spare sammen.. Men jeg kan ikke se, at det er et trist signal at sende til en opdrætter.. Selvfølgelig kommer jeg ikke ind af døren og siger "Den er sød, hvad koster den?"

 

Men mange gange snakker man vel også sammen med opdrætter inden besøg og ellers kan man jo spørge efter første besøg, når man har dannet sig et billede af opdrætter og dennes hunde..

 

Luna er købt via dba.dk og der stod prisen på annoncen. Og alle hundene kostede 5000 lige meget køn.

 

Jeg bryder mig ikke om dem, der kræver forskellige priser for kønnene.. eller farverne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jeg synes osse det er ærgerligt at prisen hos mange opdrættere nærmest er hemmelig og et tabu at spørge om.

 

Jeg havde gerne betalt en fornuftig pris for Gaia, så det er ikke fordi jeg ikke vil betale, men jeg vil da gerne vide på forhånd hvor mange penge det drejer sig om.

 

10.000kr +/- er mange penge for mig. Det er ikke penge jeg bare lige har stående på kontoen klar til brug. Så for mig er det altså væsentligt at vide hvor meget jeg skal spare sammen til drømmehunden.

For jeg ER villig til at betale hvad den helt rigtige hund koster. Men det kræver altså at jeg kan få at vide hvor meget det er.

 

Mine hunde er sygeforsikrede, de får kvalitetsfoder osv, så det er ikke fordi jeg ikke har råd til dem i hverdagen. Men et stort engangsbeløb er jo noget andet.

 

Ved mange racer svinger prisen ikke ret meget, men selv her kan det være svært. For tillader man sig at spørge hvad prisleje den ønskede race ligger i, ja så er man da straks stemplet.

 

Jeg fatter det ikke -hvis prisen er det eneste man går op i ved køb af hund, ja så kan jeg da godt se der er et problem. Men for mange af os er det jo ikke tilfældet. Vi ønsker bare at kende prisen på den "vare" vi er interesseret i, og det er vel ikke for meget at forlange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste for nyligt på et andet forum, at grunden til at opdrættere ikke skriver prisen på hjemmesiden er, at hvis prisen er opgivet, så har du faktisk krav på at købe varen ifølge købeloven. Så kan opdrætter ikke afvise dig som køber. Jeg ved ikke om det virkelig passer, men det er i hvert fald den begrundelse alle opdrætterne gav i debatten.

 

Uanset grund så synes jeg da at de skal opgive prisen, da jeg tvivler på, at der er nogen, der vil lave en sag ud af det. Det nytter da ikke, at alle parter er enige om, at hvalpen skal sælges til familien og når dagen så oprinder og familien skal hente deres hvalp, så viser det sig, at de har 5.000 kr for lidt på kontoen til hvalpekøb og må tage hjem igen…

 

1 styk græsk gadehund til os kostede ca. 3.000 kr (hvilket var inkl. frivillig ekstra donation til internatet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spørger altid til prisen!

Og jeg vil ikke vente til jeg har besøgt opdrætter, hverken en eller flere gange. Hvis det udelukker mig som køber til en opdrætters hvalpe, så må det være sådan. Jeg har intet imod at køre langt for at finde det rigtige sted, men da jeg hverken har bil eller kørekort, så er det alt for krævende at finde bil + chauffør/tage toget, til at jeg gider gøre det, uden at vide om jeg i det hele taget har råd til at købe en hund fra stedet, hvis det skulle falde i min smag.

 

Synes faktisk det er lidt arrogant, hvis en opdrætter mener at vedkommendes arbejde er så fantastisk at kun mennesker som ikke skænker prisen en tanke er gode nok:rolleyes:

 

Men jeg vil så sige at jeg faktisk aldrig har fået den negative respons på spørgsmålet, som man ellers høre så meget om!!

 

Og jeg plejer endda at spørge til prisen i første mail. Man behøver jo ikke at virke useriøs af den grund, efter min mening.

Jeg skriver jo ikke bare "hvad koster jeres hvalpe", men starter med at skrive hvorfor jeg er faldet for racen (også for at give opdrætteren mulighed for at sige det, hvis vedkommende mener at jeg er helt galt på den i forhold til mine forventninger, hvis det er en race jeg aldrig har mødt "live"), hvad opdrætter har af forventninger til lige præcis det kuld jeg er interesseret i (hvis det ikke fremgår af siden), eventuelt hvilke sygdomme forældre dyrene er testet for (hvis det ikke fremgår af siden), hvad deres resultater var, og derefter hvad prisen på en hvalp er og hvad depositumet er på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nej klart, altså at de ikke er officielle. Hvor vildt.. Er det på alle eller er det kun på hvalpe som skal sendes langt væk? De tilfælde hvor HD er medfødt, vil det så blive opdaget så tidligt? Hvad gør de så med hvalpene hvis der viser sig at være noget?

 

Jeg tror faktisk at de gør de på alle de hvalpe som er stemplet gode nok til showhunde/avlshunde. For liiige at sikre sig at de nu er ok sundhedsmæssigt også. Jeg tror faktisk godt at man kan opdage medfødt HD så tidligt.. det samme med cataract.. :5up:

 

Men jeg ved faktisk ikke hvad de gør med de hvalpe som viser sig at have HD eller øjensygdomme..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som udgangspunkt syntes jeg det er fint nok, at man som køber spørger til prisen på det dyr man har kig på. Når det så er sagt, syntes jeg også der er forskellige måder at spørge på. Især hvalpekøbere der henvender sig via mail, kan komme til at fremstå ligeglade eller med manglende mængde af interesse. Især de mails, der tydeligvis er copy-pastet til alle opdrættere.

 

For mig bunder det i, at det føles som køber ikke har sat sig nok ind i tingene, og har gjort sig klart hvorfor de ønsker at købe fra det specifikke sted - og at man derfor kan bruge meget tid på en køber, der alligevel vælger at købe et sted, hvorfra de kan få en billigere hund. Selvfølgelig skal man nogle gange også være sælger som opdrætter, og skal være kundeminded. Men samtidig ved vi også alle, at det fra både sælger og købers side er et spørgsmål om kemi.

 

Og så kan jeg ikke forstå kommentarerne om, at man jo ikke lige har 10.000 man kan smide fra den ene dag til den anden? Det er der jo ingen af os der har. Har vi oparbejdet ønske om en given vare, ved vi jo hvad den koster, og så vælger vi enten at spare sammen til drømmen, eller købe et billigere alternativ. Det gælder vel både hvis vi taler designermøbler, tøj og hund?

 

Vi ved alle hvad en tavlehund ligger på prismæssigt (give and take), og vi kan også hurtigt regne os frem til, hvad en hund koster i anskaffelse (indkøb af mad, halsbånd og andet udstyr samt vaccinationer). Er det så ikke noget man vælger at spare sammen til, hvis det er det man gerne vil have? Og så kan det vel ikke være en overraskelse, at man skal lægge ca. 10.000 hos en opdrætter?

 

Ved ikke om jeg formår at præsentere mine tanker helt som de er tænkt? Men nu må det jo komme an på en prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Mk101 -nu koster alle tavlehunde jo ikke det samme. Nogen racer ligger typisk på 12-14.000, andre nærmere 6-8000. Der er da noget af en forskel på 6000 og 14000:blink:

 

Så kan man self prøve at undersøge hvad racen typisk koster, inden man kontakter opdrætter.

Men DET kan dælme være svært, for der er dælme mange der ikke vil frem med priser, og laver man en tråd på et forum, så så er man hurtigt stemplet som useriøs. Osse selvom man jo reelt kan have undersøgt alt muligt andet selv, og derfor bare ønsker at forhøre sig om prisen.

Det er nemlig i reglen ret nemt at finde oplysninger om helbredsproblemer hos racen og den slags. Det er bare prisen der kan være utroligt svær at opdrive noget sted.

 

Frigga -det er nu ikke rigtigt at man ikke må sige nej til en køber blot fordi der står pris på en hjemmeside.

Det ville jo betyde at man fremover heller ikke må sætte pris på annoncer, fordi så SKAL man sælge.

Sælger kan til enhver tid nægte at sælge til en køber, uanset om prisen er "hemmelig" eller ej.

 

Hvis sælgerne er så bange for at man kun interesserer sig for prisen, kunne de da bare skrive prisen på deres hjemmeside. Så ville de folk der bare er ude efter en billig hund da hurtigt være sorteret fra :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er også forskel på, om man vil have en Pantella lampe eller en kogle. Så kan stadig ikke se, at det kan komme meget bag på en, hvad en hund vil koste.

 

Når det så er sagt, vil jeg give ret i, at det på mange måder er en uskik, at opdrættere ikke er bedre til at oplyse priser. Har ingen idé om hvorfor det er sådan, men vil da straks gå i gang med at forhøre mig i mit netværk, og se om jeg kan få nogle gode og brugbare svar.

 

Syntes egentlig generelt, at det kan være svært at finde priser på hvad som helst, hvis det er en vare der stort set først produceres på bestilling. Har i hvert fald selv landet på mange hjemmesider gennem tiden, hvor man har skulle henvende sig til sælger, for at blive klogere på prisen. Og her taler vi absolut ikke hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis sælgerne er så bange for at man kun interesserer sig for prisen, kunne de da bare skrive prisen på deres hjemmeside. Så ville de folk der bare er ude efter en billig hund da hurtigt være sorteret fra :blink:

 

God idé :-) Den "køber" jeg.

For intet er mere iriterende og "humør dræbende" end de købere der absolut skal fortælle, at de kan få hvalpe meget billigere andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gav 1000 euro for vores greyhound, som vi hentede i Tyskland i 2008.

Det var med FCI godkendt tavle der kan konverteres til DKK tavle.

 

Det er da så rørende billigt i forhold til hvad hun giver os - og forhåbentlig bliver ved med at give os i mange år.

 

Jeg havde ganske uden at blinke gladeligt betalt det dobbelte, eller for den sags skyld det tredobbelte.

 

Og ja, klart spurgte jeg da om prisen. Ellers kunne jeg jo dårligt overføre pengene...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...