Hop til indhold

Åhh, min søde gamle Cody dog..


Aussiepower!
 Share

Recommended Posts

Årh nej..... det var jo lige i går, han sprang rundt som en gummibold i lydighedsringen????

 

Smukke, skønne, dejlige springbønne - håber dagen i morgen bliver så lidt slem som overhovedet muligt!

 

Tak :kys: Og ja, det føles vitterlig som om det var i går, at han bare hoppet rundt, i ringen som en anden unghund.. :lun:

 

Hvor er jeg dog glad for at jeg har en video af en af hans prøveaflæggelser.. Her som en unghund, på bare knap 9 år :blink: :

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
Tak skal du have :kys:

 

Jeg ved godt, at der er en chance for at han kan komme sig over hjerneblødningen.. Men, der er flere små ting med ham, og jeg har jo egentlig haft ham under nøje observation i lang tid, fordi jeg har tænkt; er det nu det er ved at være tiden? -primært fordi jeg som tidligere nævnt er ret sikker på at han er lidt dement og det derfor nogen gange kan være lidt svært at se hvor meget livskvalitet han egentlig har, for at sige det rent ud, så er han altså lidt underlig nogen gange, på måder som han ikke har været før :genert:

 

Og som du sikkert ved, så gør to år alligevel en ret stor forskel, for en hund i den alder, Cody var også betydeligt friskere og tættere på sin ungdoms mod og mandshjerte, da han "kun" var 12 år, end han er nu, hvor han er meget tæt på 14 :lun:

 

Men jo, jeg har et rigtig godt forhold til min dyrlæge, så vi får det naturligvis snakket rigtig godt igennem, for selvfølgelig vil jeg helst ikke af med ham, stod det til mig, skulle han jo leve for evigt, men samtidig, vil jeg bare meget nødig, risikere at han pludselig får det værre, og skal jeg være helt ærlig, så syntes jeg ikke rigtig at det der med at hunden ikke engang kan gå selv, endda i flere dage, er helt værdigt.. Men det glæder mig for din veninde og hendes hund, at den kom over det :-D

 

Du er en god hundeejer Anne:engel:

Dine hunde kunne ikke ønske sig en bedre hundemor:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig frygtelig ondt at høre, at din gamle Cody måske er ved at takke af. Det er bare ikke sjovt, når man når til den del af hundens liv, men derfor er det alligevel vigtigt, at man er realistisk og først og fremmest tænker på hunden. Så hatten af for dig at du handler fremfor at lukke øjnene :5up:

 

Jeg har selv en gammel tæve på 12 år, som for et år siden pludselig faldt om et par gange. Jeg frygtede også, at det var en hjerneblødning, men dyrlægen mente, at det var pga epilepsi, og der har ikke været symptomer siden. Men gamle Mille er også lettere dement, så jeg er klar over, at hver dag er en gave, og jeg gør meget ud af at gi' hende en masse oplevelser, som hun kan kapere uden at blive forvirret.

 

Mange varme tanker til dig og Cody :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han skøn, både på billeder og video - sikke en iver!

 

Vi ønsker jo alle, at hundene kunne blive hos os til evig tid, og det er hårdt, at tage den sidste beslutning, men det kunne godt lyde som om, Codys tid er kommet. Håber du kan trøste dig med, at han har haft et vidunderligt hundeliv, og jeg er SÅ enig i, at de fortjener at komme afsted med værdighed.

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig frygtelig ondt at høre, at din gamle Cody måske er ved at takke af. Det er bare ikke sjovt, når man når til den del af hundens liv, men derfor er det alligevel vigtigt, at man er realistisk og først og fremmest tænker på hunden. Så hatten af for dig at du handler fremfor at lukke øjnene :5up:

 

Jeg har selv en gammel tæve på 12 år, som for et år siden pludselig faldt om et par gange. Jeg frygtede også, at det var en hjerneblødning, men dyrlægen mente, at det var pga epilepsi, og der har ikke været symptomer siden. Men gamle Mille er også lettere dement, så jeg er klar over, at hver dag er en gave, og jeg gør meget ud af at gi' hende en masse oplevelser, som hun kan kapere uden at blive forvirret.

 

Mange varme tanker til dig og Cody :ae: :ae:

 

Uden trods alt at være dyrlæge, så er jeg temmelig sikker på at det er en hjerneblødning Cody har haft.. Han har fx. ikke været faldet om, det kom bare "ud af den blå luft" efter at han havde ligget og sovet, pludselig stod han underligt på benene og gik lissom skævt og lidt stift i det, og det gør han stadigvæk, plus at han altså holder hovdet lidt på skrå, hele tiden :???:

 

Her tidligere på aftenen, da han havde været en kort tur ude i haven med de andre (jeg skulle simpelthen sådan på WC, så jeg kunne ikke lige holde øje med ham i et par minutter), fandt jeg ham cirklende rundt, det var ligesom om at han simpelthen ikke kunne bryde den cirkel han gik rundt i, så jeg måtte hen og have fat i ham, for at standse hans cirklene rundt, hvilket så fik ham til at slå bremserne i, så jeg måtte bære ham ind :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han skøn, både på billeder og video - sikke en iver!

 

Vi ønsker jo alle, at hundene kunne blive hos os til evig tid, og det er hårdt, at tage den sidste beslutning, men det kunne godt lyde som om, Codys tid er kommet. Håber du kan trøste dig med, at han har haft et vidunderligt hundeliv, og jeg er SÅ enig i, at de fortjener at komme afsted med værdighed.

 

:ae:

 

Tak skal du have :kys:

 

Og ja, Cody har haft et rigtig godt liv, næsten 14 gode år, uden én eneste sygedag, det kan man ikke klage over! :lun: Og det trøster også lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys: Og ja, det føles vitterlig som om det var i går, at han bare hoppet rundt, i ringen som en anden unghund.. :lun:

 

Hvor er jeg dog glad for at jeg har en video af en af hans prøveaflæggelser.. Her som en unghund, på bare knap 9 år :blink: :

 

[media]

[/media]

 

Vildt sød unghund :hjerte: Han morer sig virkelig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har virkelig en fest :lol: Resultatet var ikke ligefrem noget at prale af, men skidt med det, han hyggede sig for alle pengene :mrgreen:

 

Altså jeg grinede også en del - og så inderst inde, så er jeg lidt glad for at selv flot trænede lydighedshunde også godt lige kan lave en Motor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg grinede også en del - og så inderst inde, så er jeg lidt glad for at selv flot trænede lydighedshunde også godt lige kan lave en Motor :lol:

 

:lol: Cody fjollede faktisk hver gang han var oppe til prøver -og under træning for den sags skyld, nogle gange kunne han så bare også lave noget pænt, mens han fjollede rundt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have :kys:

 

Jeg ved godt, at der er en chance for at han kan komme sig over hjerneblødningen.. Men, der er flere små ting med ham, og jeg har jo egentlig haft ham under nøje observation i lang tid, fordi jeg har tænkt; er det nu det er ved at være tiden? -primært fordi jeg som tidligere nævnt er ret sikker på at han er lidt dement og det derfor nogen gange kan være lidt svært at se hvor meget livskvalitet han egentlig har, for at sige det rent ud, så er han altså lidt underlig nogen gange, på måder som han ikke har været før :genert:

 

Og som du sikkert ved, så gør to år alligevel en ret stor forskel, for en hund i den alder, Cody var også betydeligt friskere og tættere på sin ungdoms mod og mandshjerte, da han "kun" var 12 år, end han er nu, hvor han er meget tæt på 14 :lun:

 

Men jo, jeg har et rigtig godt forhold til min dyrlæge, så vi får det naturligvis snakket rigtig godt igennem, for selvfølgelig vil jeg helst ikke af med ham, stod det til mig, skulle han jo leve for evigt, men samtidig, vil jeg bare meget nødig, risikere at han pludselig får det værre, og skal jeg være helt ærlig, så syntes jeg ikke rigtig at det der med at hunden ikke engang kan gå selv, endda i flere dage, er helt værdigt.. Men det glæder mig for din veninde og hendes hund, at den kom over det :-D

Jeg nævnte det heller ikke for at så tvivl hos dig, for du kender jo din hund bedst. Se det som et forkvaklet forsøg på at trøste dig, håber ikke du blev ked af at jeg skrev det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, jeg kan slet ikke klare at læse sådanne nogle indlæg, når jeg kan kigge over på min egen "gamle" tæve (hun er gammel i kroppen grundet for meget stress og for forkert behandling) på 7 år :cry:

 

Jeg føler virkelig med dig og jeg håber alt går stille og roligt, hvis nu dyrlægen ikke har midlet til at kurere ham.

 

:ae::ae: til jer alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry: Min højt elskede og altid glade Cody, er væk nu :cry:

 

Det var det rigtige at gøre, han fik en god og værdig afsked, uden lidelse eller uværdighed. Men hvor gør det ondt at tænke på at jeg ikke skal se min gamle dreng mere, i denne verden :cry:

 

Det sidste billede af Cody:

-Hovdet på skrå, er pga. hjerneblødningen..

Cody d. 14.02.2011.jpg

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...