Hop til indhold

Billeder og profil?


Gæst mutti-dyreglad
 Share

Recommended Posts

Gæst mutti-dyreglad

Jeg kan tilsyneladende ikke rydde op i mine vedhæftede billeder og slette de, som jeg ikke synes skal ligge på nettet mere.

Det vil jeg egentligt gerne have en mulighed for. Og jeg ville også gerne have vidst det, før jeg uploadede billeder.

Ved samme lejlighed kiggede jeg så, om man kan slette sin profil herinde, hvis man ønsker det en dag. Og det fandt jeg heller ikke noget sted, hvor man kunne.

Jeg har også lagt mærke til at min redigerings-mulighed under indlæggene i en tråd forsvinder efter et stykke tid?

 

Det undrer mig lidt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Klik på "Dit Kontrolpanel" og derefter "Vedhæftninger" nede i bunden, så kan du slette dine billeder.

 

At man ikke kan redigere i gamle indlæg eller slette sin profil er noget forums ejer har valgt. Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor.

Nej, det kan du ikke. Jeg har klikket og kigget på vedhæftede under kontrolpanel. De vedhæftede kommer frem, men der er ingen slette-mulighed. Ikke hos mig, ihvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det kan du ikke. Jeg har klikket og kigget på vedhæftede under kontrolpanel. De vedhæftede kommer frem, men der er ingen slette-mulighed. Ikke hos mig, ihvertfald.

 

hvis det er vedhæftninger - så er der en tjekboks ude til højre, hvor du kan tjekke dem af og så trykke på "slet udvalgte" i bunden af siden tilsidst...

 

Men hvis det blot er "link til billeder der ligger andetsteds" - så kan du ikke slette dem via denne funktionalitet...

 

Det er måske bare mig, men jeg forstår ikke helt hvad problemet er? :vedikke: Hvorfor må gamle billeder ikke være online? Og hvorfor skulle man ønske at redigere i et meget gammelt indlæg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da intet i forhold til facebook, som beholder ALT hvad du lægger online, selvom du sletter det selv :mrgreen:

 

Man kan forresten sagtens slette sine gamle vedhæftninger som amocca forklarer. Du krydser dem af i boksen til højre, og vælger slet valgte (eller sådan noget lign) nede i bunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det står i forum reglementet :-D

 

Alt indhold som sendes til Hunde Forum enten af medlemmer eller gæster, ejes derefter af sidens administrator, hvis ikke andet er opgivet på afsender siden. Sidens medlemmer eller gæster kan herefter IKKE få fjernet indlæg eller andet de måtte have offentliggjort, efterfølgende.

 

Jeg forstår ikke hvorfor i vil slette gamle vedhæftninger? Spørger af ren og skær nysgerrighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det står i forum reglementet :-D

 

Ok, sådan stod der ikke da jeg blev medlem. Så var jeg nemlig aldrig blevet det.

 

Jeg forstår ikke hvorfor i vil slette gamle vedhæftninger? Spørger af ren og skær nysgerrighed.

 

Der kan være mange grunde. Der kan være et billede med en ex-kæreste på, man er blevet uvenner med, eller for mit eget vedkommende vil jeg, af følelsesmæssige årsager, ikke have billeder liggende af hunde, jeg ikke har mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, sådan stod der ikke da jeg blev medlem. Så var jeg nemlig aldrig blevet det.

 

 

 

Der kan være mange grunde. Der kan være et billede med en ex-kæreste på, man er blevet uvenner med, eller for mit eget vedkommende vil jeg, af følelsesmæssige årsager, ikke have billeder liggende af hunde, jeg ikke har mere.

 

Jeg havde så ikke fanget at sletningsmuligheden ikke gik lang tid tilbage, det beklager jeg.

 

Jeg er da sikker på at man kan få slettet af gode grunde. F.eks. hvis man ikke har lyst til at have billeder liggende af hunde, som ikke er mere. Altså hvis du har lagt et billede op, som du senere har det rigtig dårligt over af en eller anden årsag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Det er da intet i forhold til facebook, som beholder ALT hvad du lægger online, selvom du sletter det selv :mrgreen:

 

Man kan forresten sagtens slette sine gamle vedhæftninger som amocca forklarer. Du krydser dem af i boksen til højre, og vælger slet valgte (eller sådan noget lign) nede i bunden.

 

Jeg har lige tjekket det med vedhæftede billeder, og trådstarter har faktisk ret - det er ændret, så man ikke kan slette sine billeder.

Det er jeg ikke særlig tilfreds med :???:

 

Jeps.. Der er ingen "højre-boks" at slette i.

Det er lidt noget møg, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, sådan stod der ikke da jeg blev medlem. Så var jeg nemlig aldrig blevet det.

 

 

 

Der kan være mange grunde. Der kan være et billede med en ex-kæreste på, man er blevet uvenner med, eller for mit eget vedkommende vil jeg, af følelsesmæssige årsager, ikke have billeder liggende af hunde, jeg ikke har mere.

 

Er jeg nu glad for at du er blevet alligevel.

 

Rent teknisk - hvordan fungerer det så når man lægger et billede med copyright/signatur op? F.eks. HF kan vel ikke sælge billedet, eller tage ære for det hvis nu det kom i avisen, eller hvad end?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg nu glad for at du er blevet alligevel.

 

Rent teknisk - hvordan fungerer det så når man lægger et billede med copyright/signatur op? F.eks. HF kan vel ikke sælge billedet, eller tage ære for det hvis nu det kom i avisen, eller hvad end?

 

Normalt vil rettigheden til et billede tilhøre fotografen. Men på f.eks facebook accepterer man at overdrage rettigheden til facebook på alt man lægger op. Hvis det ikke er skrevet ind i betingelserne for at deltage på HF så tilhører rettigheden fotografen.

Jeg har ikke selv kigget efter da jeg altid kun uploader billeder til egen hjemmeside.

I praksis betyder det man kun må downloade til eget privat brug, man må f.eks ikke downloade et billede og bruge på ens hjemmeside uden samtykke fra fotografen

 

:vinken: venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt indhold som sendes til Hunde Forum enten af medlemmer eller gæster, ejes derefter af sidens administrator, hvis ikke andet er opgivet på afsender siden. Sidens medlemmer eller gæster kan herefter IKKE få fjernet indlæg eller andet de måtte have offentliggjort, efterfølgende.

Alle besøgende på denne side accepterer forum reglerne & retningslinierne for benyttelse af vores ydelser, og accepterer at rette sig efter disse.

 

Dette står i betingelser for HF

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent teknisk - hvordan fungerer det så når man lægger et billede med copyright/signatur op? F.eks. HF kan vel ikke sælge billedet, eller tage ære for det hvis nu det kom i avisen, eller hvad end?

 

Jeg kan nu huske at vi havde diskussionen oppe i forbindelse med at en firma-indehaver kopierede alle blogs fra H-F direkte ind på sin facebook-profil. Admin skrev dengang at han indførte ændringer i betingelserne for at beskytte brugerne mod lignende misbrug, men at det ikke ændrede ved brugernes ophavsret til deres billeder. Det var efter det, at jeg begyndte at lægge signatur på alle mine billeder.

 

Så vidt så godt, jeg stoler på at Admin ikke har i sinde at bruge vores billeder til andre formål end her på H-F, men jeg er ikke så glad for at være frataget kontrollen over mine billeder. Jeg synes det er i orden med forum-indlæg, for at bevare kontinuiteten og forståeligheden i tråde, men man bør kunne slette billeder og blog-indlæg, da de ofte er mere personlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad

Der var da noget på et tidspunkt med, at de der facebook-regler var noget amerikansk lovgivning, der gav dem mulighed for at "sætte sig" på folks billeder. Men det var vist ikke lovligt i Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen grund til at tage denne debat op igen.

 

Skriv til mig hvis der er indlæg i er kede af, og har glemt reglen om ikke at poste personlige ting i ikke vil have på nettet.

 

Årsagen til at man ikke kan slette indlæg og billeder, er som sagt stadig at det er uhensigtsmæssigt da en tråd ofte vil miste helheden.

 

En blog forsvinder samtidig med profilen.

 

Jeg har f.eks. selv oprettet flere indlæg med billeder på et MC forum, da jeg havde nogle spørgsmål, og dem har jeg da ikke skrevet til forum ejeren om at få slettet igen, efter jeg har fået svar på mit spørgsmål.

 

Jeg er sikker på at mange andre efterfølgende har fundet mit indlæg dengang anvendeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt vil rettigheden til et billede tilhøre fotografen. Men på f.eks facebook accepterer man at overdrage rettigheden til facebook på alt man lægger op. Hvis det ikke er skrevet ind i betingelserne for at deltage på HF så tilhører rettigheden fotografen.

Jeg har ikke selv kigget efter da jeg altid kun uploader billeder til egen hjemmeside.

I praksis betyder det man kun må downloade til eget privat brug, man må f.eks ikke downloade et billede og bruge på ens hjemmeside uden samtykke fra fotografen

 

:vinken: venlig hilsen Steen Stenild

 

Det eneste man accepterer, er at billeder alene kan anvendes på http://www.hunde-forum.dk (altså ikke noget med at lave bannere og reklamer og alt muligt andet) Jeg køber altid billeder jeg anvender i reklame øjemed. Eller spørger brugeren her på HF hvis de har et super billede jeg mener at kunne anvende.

 

Tror kun det er sket én gang, og det er Dogue1´s Dogue De Bordeaux der anvendes i annoncemarkedet, og ja, jeg har fået lov :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...