Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg er helt med, forstår bare ikke, hvordan Viborg-pindene så står fast :lol: men det lyder som om, det er pindenes skyld, jeg ville fortsætte med at træne, Petrine kan slalomme med alt, fra saltbøsser over toiletbørster til pindd (bare ikke til konkurrencer :stupid:)

 

Vi har sådan nogle U-jern( Altså jernpinde formet som et U ) som den norlamt bliver sat fast med. Men nu hvor der er frost i jorden kan vi ikke bruge dem og så står slalomen bare selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Skal lige høre jers mening.

 

Vi træner jo flere forskéllige steder og lige i øjeblikket træner vi meget slalom.

 

I skive og i Sabro går det godt, vi er på ingen måder gode, men det går fremad og i Skive lykkedes det i onsdag at have en slalom næsten uden hjælp. Han skal hjælpes i gang med de to føste porte men så tog han selv resten hvor jeg bare løb ved siden af og heppede :klap:

 

men i Viborg vil han overhoved ikke tage noget som helst initiativ i slalom selv. Der må jeg lokke eller fysisk "tvinge" ham til at gør den færdig :???:

Pludselig er jeg helt tilbage og må dirigere med hænder og ben og stemme, det forstår jeg ikke helt.

 

Min tanke er at slalom i Viborg måske ikke står helt så godt fadt som de to andre steder og selve "jernbunden" godt kan vippe lidt hvis der er fart på og han rører selve pindene, men jeg ved ikke om det er det.

 

Nogle af jer der har oplevet det?

 

og har et forslag til om jeg kan gøre noget ved det?

Overvejer helt at droppe slalom, i Viborg fordi jeg ikke vil give ham dårlige oplevelser med det :hmm:

 

Jeg har ofte oplevet, dengang jeg havde Zacho, at han blev 'slået ud af' slalommen, fordi han var så voldsom i hans gennemløb, at slalommen stod og rokkede...han var ligeglad med det, men det kunne af og til gøre, at han jo så missede en port, fordi han blev 'smidt ud' af den.

 

Jeg valgte at træne det, så han lærte, at tage slalommen selvom den stod løst, da det ofte kan være tilfældet til stævner, hvor dommeren måske ikke er opmærksom på, at få den fastgjort efter nogle gennemløb og det samme med indendørs stævner, hvor det eneste der holder slalommen er gaffatape.

 

Jeg har taget erfaringen med mig til Bravo og træner ofte med en løs slalom for, at han lærer at den også kan opføre sig 'underligt' og så han lærer at håndtere dette.

 

Nu er det jo svært at vejlede 100% korrekt, når man ikke har set situationen, men hvis han ellers har nogenlunde styr på slalommen de andre steder, så ville jeg nok forsøge at træne den løse slalom også... evt på en af de pladser, hvor han ellers normalt er glad for den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det at pindene vipper kan sagtens være nok til at en hund synes det er vildt ubehageligt. Hvis det er sådan, ville jeg nok holde pause med "vippe-pindene" indtil de kan pløkkes ordentlig fast igen. Og det bør din træner ha' forståelse for, det er ingenlunde usædvanligt.

 

Jeg har ofte oplevet, dengang jeg havde Zacho, at han blev 'slået ud af' slalommen, fordi han var så voldsom i hans gennemløb, at slalommen stod og rokkede...han var ligeglad med det, men det kunne af og til gøre, at han jo så missede en port, fordi han blev 'smidt ud' af den.

 

Jeg valgte at træne det, så han lærte, at tage slalommen selvom den stod løst, da det ofte kan være tilfældet til stævner, hvor dommeren måske ikke er opmærksom på, at få den fastgjort efter nogle gennemløb og det samme med indendørs stævner, hvor det eneste der holder slalommen er gaffatape.

 

Jeg har taget erfaringen med mig til Bravo og træner ofte med en løs slalom for, at han lærer at den også kan opføre sig 'underligt' og så han lærer at håndtere dette.

 

Nu er det jo svært at vejlede 100% korrekt, når man ikke har set situationen, men hvis han ellers har nogenlunde styr på slalommen de andre steder, så ville jeg nok forsøge at træne den løse slalom også... evt på en af de pladser, hvor han ellers normalt er glad for den :-)

 

Vi træner på løs slalom ude hos Sanne - af netop samme årsag som Malene beskriver her ovenfor... Hunden skal lære at tage en slalom uden at bulldoze pindene...

 

Det kan sagtens gå vældigt hurtigt alligevel ;-)

 

Det kan være svært lige at sige hvad det er der gør at det går galt i Viborg, jeg synes ikke han virker utryg men nærmere som om han ikke aner hvad det går ud på :???:

 

Meget mærkelig hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kurser til sjællænderne... :-D

 

Jeg har et par ledige pladser på nogle af mine agility kurser.

Det drejer sig om følgende kurser:

"Det går på tid" d. 20/3-2011 kl. 15-17 pris 170 kr (4 deltagere)

"Serpentiner" d. 3/4-2011 kl. 11-13 pris 150 kr (4 deltagere)

"Hvalpe/unghunde agility" d. 10/4-2011 kl. 9-11 150 kr (4 deltagere)

 

Mange hilsner

Gitte Hoffmeister

[email protected]

 

Man kan læse om kurserne her:

Gittes træningsblog

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kurser til sjællænderne... :-D

 

Jeg har et par ledige pladser på nogle af mine agility kurser.

Det drejer sig om følgende kurser:

"Det går på tid" d. 20/3-2011 kl. 15-17 pris 170 kr (4 deltagere)

"Serpentiner" d. 3/4-2011 kl. 11-13 pris 150 kr (4 deltagere)

"Hvalpe/unghunde agility" d. 10/4-2011 kl. 9-11 150 kr (4 deltagere)

 

Mange hilsner

Gitte Hoffmeister

[email protected]

 

Man kan læse om kurserne her:

Gittes træningsblog

 

Tak for tippet. Jeg har skrevet til hende, at jeg gerne vil på "Det går på tid" - så :x: jeg for, at der stadig er plads. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kurser til sjællænderne... :-D

 

Jeg har et par ledige pladser på nogle af mine agility kurser.

Det drejer sig om følgende kurser:

"Det går på tid" d. 20/3-2011 kl. 15-17 pris 170 kr (4 deltagere)

"Serpentiner" d. 3/4-2011 kl. 11-13 pris 150 kr (4 deltagere)

"Hvalpe/unghunde agility" d. 10/4-2011 kl. 9-11 150 kr (4 deltagere)

 

Mange hilsner

Gitte Hoffmeister

[email protected]

 

Man kan læse om kurserne her:

Gittes træningsblog

 

Hvor har du fået opsnappet det?

 

På hendes blog har de kurser været booket siden december.

 

Jeg har skrevet mig på venteliste til alle kurserne, hvis der bliver afbud og jeg har ikke hørt noget om serpentin kurset....:hmm:. Det og især slalom kurset vil jeg MEGET gerne på, så jeg krydser fingre for et afbud.

 

Det var et af de kurser jeg var på sammen med Sanne A.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du fået opsnappet det?

 

På hendes blog har de kurser været booket siden december.

 

Jeg har skrevet mig på venteliste til alle kurserne, hvis der bliver afbud og jeg har ikke hørt noget om serpentin kurset....:hmm:. Det og især slalom kurset vil jeg MEGET gerne på, så jeg krydser fingre for et afbud.

 

Det var et af de kurser jeg var på sammen med Sanne A.

 

Jeg er på et par agilitymailing lister, denne kom fra Agility-nyt mailinglisten.

 

Jeg ville da skynde mig at skrive vedr- serpentiner kurset, hvis du gerne vil med... sådan noget venteliste værk kan der jo kuk i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på et par agilitymailing lister, denne kom fra Agility-nyt mailinglisten.

 

Jeg ville da skynde mig at skrive vedr- serpentiner kurset, hvis du gerne vil med... sådan noget venteliste værk kan der jo kuk i :-)

 

Er det sådan nogle mailinglister, der er åbne for alle? Og må jeg I så fald få link til dem, så jeg kan tilmelde mig? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det sådan nogle mailinglister, der er åbne for alle? Og må jeg I så fald få link til dem, så jeg kan tilmelde mig? :-)

 

yes yes, alle kan tilmelde sig. Så får man mail vedr. konkurrencer, kurser samt resultater og programmer for ret mange stævner...

 

Agilitynyt - denne er den mest aktive. Jørn Elsberg fra agilitysyd udsender på denne når han opdaterer sin side med programmer og resultater

 

DkAgility - denne får jeg ikke helt så meget på og rigtigt meget af det er fra VAS

 

Rallylydighed - rally mailingliste, kurser o.lign (den her smider jeg også lige ind i rallytråden)

Link til indlæg
Del på andre sites

yes yes, alle kan tilmelde sig. Så får man mail vedr. konkurrencer, kurser samt resultater og programmer for ret mange stævner...

 

Agilitynyt - denne er den mest aktive. Jørn Elsberg fra agilitysyd udsender på denne når han opdaterer sin side med programmer og resultater

 

DkAgility - denne får jeg ikke helt så meget på og rigtigt meget af det er fra VAS

 

Rallylydighed - rally mailingliste, kurser o.lign (den her smider jeg også lige ind i rallytråden)

 

Tak. :5up: Jeg er tilmeldt en lignende mailingliste for dogdancing, og den er virkelig guld værd i forhold til at være opdateret mht. kurser og konkurrencer. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på et par agilitymailing lister, denne kom fra Agility-nyt mailinglisten.

 

Jeg ville da skynde mig at skrive vedr- serpentiner kurset, hvis du gerne vil med... sådan noget venteliste værk kan der jo kuk i :-)

 

Tak og jeg siger som Sonja - vil da helt vildt gerne med på sådan en mailing liste :-D

 

Har lige checket min mail og jeg har fået en plads på serpentin kurset :banan::klap::mrgreen:

Jeg skrev nemlig til Gitte, lige efter jeg havde læst dit indlæg - TAK :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak og jeg siger som Sonja - vil da helt vildt gerne med på sådan en mailing liste :-D

 

Har lige checket min mail og jeg har fået en plads på serpentin kurset :banan::klap::mrgreen:

Jeg skrev nemlig til Gitte, lige efter jeg havde læst dit indlæg - TAK :kys:

 

super :klap: så glæder vi os også til at høre om det :mrgreen: Jeg har vedhæftet links til mailinglisterne på forrige side

Link til indlæg
Del på andre sites

Så sidder man jo lige og glæder sig til det kursus på lørdag :-D

 

Vi skal trænes af Maj-Britt Crone, som normalt underviser konkurrence løberne i vores klub.

Jeg har da snakket med hende og fået et par instrukser i ny og næ, men aldrig blevet decideret undervist af hende og rygtet vil vide at hun er super god :5up:.

Vi er kun 4 på holdet, så vi får vist trænet en masse.

 

Hvad vi skal træne, ved jeg ikke, men glæder mig rigtig meget :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så sidder man jo lige og glæder sig til det kursus på lørdag :-D

 

Vi skal trænes af Maj-Britt Crone, som normalt underviser konkurrence løberne i vores klub.

Jeg har da snakket med hende og fået et par instrukser i ny og næ, men aldrig blevet decideret undervist af hende og rygtet vil vide at hun er super god :5up:.

Vi er kun 4 på holdet, så vi får vist trænet en masse.

 

Hvad vi skal træne, ved jeg ikke, men glæder mig rigtig meget :banan:

 

Kan godt forstå du glæder dig!! Har aldrig selv været på kursus med Maj-Britt, men har hørt fra mange at hun er rigtig god til kurser! Og kun 4 på holdet - luksus!!! :5up:

 

Jeg glæder mig også til weekenden, hvor Iso og jeg skal til Peter Crone-kursus. Har aldrig fået undervisning af ham før, så er rigtig meget spændt på det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til forårets første træning det nye sted. Sammen med Petrine :klap:

 

Der gik rimelig meget forårskuller i den for Louies vedkommende. Han var lykkelig! Spring spring spring, tunnel tunnel tunnel tunnel - se mig, jeg laver da bare min egen bane, mor :mrgreen:

 

Efter vi havde løbet et par gange gik det dog bedre, og jeg fik lidt mere styr på den lille springkanin.

 

MEN - det bedste af det hele! Efter træningen tog jeg lige en 4-pinds slalom frem. Sagde slalom til Louie og bang, bang, bang! Lige i skabet :banan: De der toiletbørster har altså været guld værd. Jeg gik helt i selvsving over at han bare kunne. Nogle gange kom han til at springe en pind over inde i midten, men aldrig den første ping - indgangen sad der bare hver gang. Meget stolt! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til forårets første træning det nye sted. Sammen med Petrine :klap:

 

Der gik rimelig meget forårskuller i den for Louies vedkommende. Han var lykkelig! Spring spring spring, tunnel tunnel tunnel tunnel - se mig, jeg laver da bare min egen bane, mor :mrgreen:

 

Efter vi havde løbet et par gange gik det dog bedre, og jeg fik lidt mere styr på den lille springkanin.

 

MEN - det bedste af det hele! Efter træningen tog jeg lige en 4-pinds slalom frem. Sagde slalom til Louie og bang, bang, bang! Lige i skabet :banan: De der toiletbørster har altså været guld værd. Jeg gik helt i selvsving over at han bare kunne. Nogle gange kom han til at springe en pind over inde i midten, men aldrig den første ping - indgangen sad der bare hver gang. Meget stolt! :mrgreen:

 

Hvor skønt! :5up::5up::5up: :-D

Jeg har før tænkt på, når han har været vant til toiletbørsterne (som måske godt kan skubbes med/ væltes) kan han så godt forstå, at han ikke behøver være så forsigtig med de rigtige slalompinde udenfor, sådan at han får god fart på? Bare nysgerrig. Jeg har hørt om nogle, der brugte de der afløbs-svuppere indenfor, men ved ikke om det er fordi de kan suge fast på gulvet.. ah det kan de vel ikke? :lol::vedikke: Men det skulle vedkommende også have haft rigtig god succes med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til forårets første træning det nye sted. Sammen med Petrine :klap:

 

Der gik rimelig meget forårskuller i den for Louies vedkommende. Han var lykkelig! Spring spring spring, tunnel tunnel tunnel tunnel - se mig, jeg laver da bare min egen bane, mor :mrgreen:

 

Efter vi havde løbet et par gange gik det dog bedre, og jeg fik lidt mere styr på den lille springkanin.

 

MEN - det bedste af det hele! Efter træningen tog jeg lige en 4-pinds slalom frem. Sagde slalom til Louie og bang, bang, bang! Lige i skabet :banan: De der toiletbørster har altså været guld værd. Jeg gik helt i selvsving over at han bare kunne. Nogle gange kom han til at springe en pind over inde i midten, men aldrig den første ping - indgangen sad der bare hver gang. Meget stolt! :mrgreen:

 

Fedt, dygtig Louie! :klap2:

 

Så kan det være, at du skal med på konkurrenceholdet her i foråret? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...