Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hvor skønt! :5up::5up::5up: :-D

Jeg har før tænkt på, når han har været vant til toiletbørsterne (som måske godt kan skubbes med/ væltes) kan han så godt forstå, at han ikke behøver være så forsigtig med de rigtige slalompinde udenfor, sådan at han får god fart på? Bare nysgerrig. Jeg har hørt om nogle, der brugte de der afløbs-svuppere indenfor, men ved ikke om det er fordi de kan suge fast på gulvet.. ah det kan de vel ikke? :lol::vedikke: Men det skulle vedkommende også have haft rigtig god succes med. :-)

 

Man kan jo godt indlære slalom på løse "pinde" af enhver art og stadig få god fart på... Det er Karla da efterhånden bevis på... Hun har indlært på en skinneslalom der ikke er banket fast og på mikadopinde (der står meget usikkert).... og hun har pænt med fart på efterhånden...

 

Men jeg tænker, at det er vigtigt at få stabilitet i slalom før man kræver fart. Jeg krævede for meget fart for hurtigt tror jeg, hvilken endte med en hurtig slalom, hvor hun dog af og til sprang de sidste par stykker over...

 

Men det ser ud til at vi er ovre det nu! :banan: Så er der selvfølgelig en hel masse andet der driller :mrgreen: men sådan er det jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor skønt! :5up::5up::5up: :-D

Jeg har før tænkt på, når han har været vant til toiletbørsterne (som måske godt kan skubbes med/ væltes) kan han så godt forstå, at han ikke behøver være så forsigtig med de rigtige slalompinde udenfor, sådan at han får god fart på? Bare nysgerrig. Jeg har hørt om nogle, der brugte de der afløbs-svuppere indenfor, men ved ikke om det er fordi de kan suge fast på gulvet.. ah det kan de vel ikke? :lol::vedikke: Men det skulle vedkommende også have haft rigtig god succes med. :-)

 

Det ved jeg ikke endnu. Det er nemlig første gang han har prøvet på rigtige slalompinde siden vi begyndte med børsterne. Men generelt er fart ikke et problem for Louie på agilitybanen.... Han er alt for hurtig til mig. Gad godt han var lidt langsommere, så det var lettere at indøve ting og så kunne man jo altid arbejde med fart senere.

 

Men det er helt utroligt hvilken forskel det har gjort lige at have øvet med toiletbørsterne 3 gange (!!) i ro og mag herhjemme. Inden da var det sådan 50/50 hvilken vej han gik ind i slalommen, og ofte stod han bare og så lidt rådvild ud efter den første pind :lol: Også selvom der var buer på.

 

Men ikke i dag - bang bang bang :klap:

 

Fedt, dygtig Louie! :klap2:

 

Så kan det være, at du skal med på konkurrenceholdet her i foråret? :slem:

 

Måskeeeeee... Overvejer det lidt.

 

Der er en konkurrence oppe i Lyngby d. 3/4, hvor det kun koster 35kr. at være med. Og det er endda 2 x ag. + 2 x spring. Kunne godt finde på det - primært fordi der nok ikke kommer nogle af jer andre og er med, haha.. Så kan vi flove os for os selv og komme over at hele det der konkurrence-koncept er 'farligt'. Forventer at Louie laver sin egen bane og generelt er fuldstændig ukontrollerbar. Men måske når der er 4 løb, så når han at blive træt til det sidste (og så er han meget lettere at styre).

 

Edit. Okay, måske er det 35kr. pr. løb - det virker lidt mere sandsynligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, dygtig Louie! :klap2:

 

Så kan det være, at du skal med på konkurrenceholdet her i foråret? :slem:

 

 

Hvad dag bliver konkurrence-holdet? Og hvad tid?

 

Var meget tilfreds med Lyngby, da træneren gik ind efter vandsprayen fik jeg hurtigt stoppet hende (åbenbart en klub-ting, at spraye på larmende hunde :roll:) og super Lille Louie-menneske fik lukket munden på Petrine med lidt hjort :klap:

 

Rigtigt godt 'bare' at løbe lidt bane og sådan

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad dag bliver konkurrence-holdet? Og hvad tid?

 

Var meget tilfreds med Lyngby, da træneren gik ind efter vandsprayen fik jeg hurtigt stoppet hende (åbenbart en klub-ting, at spraye på larmende hunde :roll:) og super Lille Louie-menneske fik lukket munden på Petrine med lidt hjort :klap:

 

Rigtigt godt 'bare' at løbe lidt bane og sådan

 

Ja, jeg var faktisk også godt tilfreds. Super fedt at der er plads til bane®.

 

Troede virkelig det med vandpistolen var en joke.... Men nej. Godt vi ikke finder os i hvad som helst!

 

Ja, Petrine er vild med hjort (og nu er hun også vild med mig :lol:).

 

 

Det er ikke bestemte dage, for det er ikke et hold som sådan. Men man får mulighed for at komme ned og selvtræne engang imellem. De første to selvtræningsgange bliver fredag den 29/4 og fredag den 6/5 kl. 18-21.

 

Nåh, jeg troede du mente jeres lille 'konkurrence-hold' (altså, dig, aina og petrine).

Hvad er det for et hold du taler om?

Redigeret af Lille Louie
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, jeg troede du mente jeres lille 'konkurrence-hold' (altså, dig, aina og petrine).

Hvad er det for et hold du taler om?

 

Nyt tiltag vi prøver af her til foråret. For at opmuntre flere til at tage til stævner, laver vi et konkurrencehold. Det går på tværs af niveauerne, så alle kan være med. Der er ikke tale om et decideret hold med fast træning und so weiter, men der bliver arrangeret nogle selvtræningsgange, hvor man kan komme ned i klubben og træne på noget af det, man gerne vil arbejde lidt mere intensivt med. For at være med på holdet, forpligter man sig til at tilmelde sig mindst to stævner pr. halvår. Klubmesterskabet kan godt tælle som et af dem. Vi vil prøve at skabe lidt stemning omkring, at vi tager sammen af sted og hygger os. :-)

 

:lol: arj, DAF's vinderhold er åbent for alle!

 

Det er da dét, vi skal hedde. :klap::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det så manden, så Zamzam og han vil også gerne med - han skal da gå til konkurrencer, siger han og ser uforstående på mig, når jeg spørger om han skal det i år :klap:

 

Nu skrev jeg godt nok alle, men faktisk havde vi ikke tænkt os at invitere dem på pre-agilityholdet til at deltage på konkurrenceholdet - for de skal jo ikke arbejde på rigtige forhindringer, så det er nok at skyde lidt over målet for dem at gå til konkurrencer. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har knust mandens drømme :cry: jeg skal fortælle ham det blidt! (Håber han hurtigt kommer videre, derfor jeg også går til præagility med Zamzam om torsdagen)

 

Hvorhenne om torsdagen? I "nr. 2" klubben? Jeg troede, at I skulle træne rally om torsdagen. :hmm: Og hey, manden skal vel til rallyprøver med Zamzam, så er han ikke helt udenfor!

 

Har du for øvrigt tjekket det med stævnet den 30/4-1/5? Jeg kan simpelthen ikke finde nogen tilmeldingsformular på arrangørens hjemmeside, så kan ikke forstå, hvordan I kan have tilmeldt jer. :vedikke: Hvis I ikke er tilmeldt, skal I altså tilmelde jer den 1/5, ikke den 30/4, vi vil have jer med til arbejdsdage. På trænermødet i sidste uge snakkede vi om, hvor hyggelige I er at have med, fordi I altid møder op med godt humør. :klap:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig hører det her måske under konkurrencer :hmm: men det passer så godt i tråd med det Sonja snakker om i det foregående indlæg, med at lokke folk ud til stævner, så det kommer her istedet :mrgreen:

 

Vi har her til aften iværksat "Årets Disk-mester" i DCH Horsens. Jeg regner med at indkøbe x-antal kolbeglas og x-antal farvede rørperler - alt afhængig af hvor mange der vil være med. Så får vi hver en farve og et glas. Hver gang man er til stævne kan man så smide en perle i, for alle de løb man blev disket og til årsafslutningen kårer vi så årets diskmester...

 

Grunden til dette er, at rigtigt mange åbenbart tænker, at de ikke vil til stævne fordi det vil være pinligt at blive disket... Har lokket de andre trænere med på den også - og eftersom vi er dem der løber flest stævner, vil vi nok automatisk også være dem der får flest perler i vores glas ;-) På den måde kan vi forsøge at illustrere, at det er helt ok at blive disket - det sker for os alle :mrgreen:

 

Jeg har ihvertfald 4 med på den allerede, så håber at mange vil være med. De bliver opsat i vores ag klubhus, og vi starter først "konkurrencen" når udendørskonkurrencerne begynder, så alle er lige endnu :lol: (ellers havde jeg ellers allerede 3 perler til mit glas fra Nr. Åby weekenden :engel:)

 

Ved ikke helt hvad præmien skal være endnu, men en eller anden form for vandrepokal / trofæ forestiller jeg mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Egentlig hører det her måske under konkurrencer :hmm: men det passer så godt i tråd med det Sonja snakker om i det foregående indlæg, med at lokke folk ud til stævner, så det kommer her istedet :mrgreen:

 

Vi har her til aften iværksat "Årets Disk-mester" i DCH Horsens. Jeg regner med at indkøbe x-antal kolbeglas og x-antal farvede rørperler - alt afhængig af hvor mange der vil være med. Så får vi hver en farve og et glas. Hver gang man er til stævne kan man så smide en perle i, for alle de løb man blev disket og til årsafslutningen kårer vi så årets diskmester...

 

Grunden til dette er, at rigtigt mange åbenbart tænker, at de ikke vil til stævne fordi det vil være pinligt at blive disket... Har lokket de andre trænere med på den også - og eftersom vi er dem der løber flest stævner, vil vi nok automatisk også være dem der får flest perler i vores glas ;-) På den måde kan vi forsøge at illustrere, at det er helt ok at blive disket - det sker for os alle :mrgreen:

 

Jeg har ihvertfald 4 med på den allerede, så håber at mange vil være med. De bliver opsat i vores ag klubhus, og vi starter først "konkurrencen" når udendørskonkurrencerne begynder, så alle er lige endnu :lol: (ellers havde jeg ellers allerede 3 perler til mit glas fra Nr. Åby weekenden :engel:)

 

Ved ikke helt hvad præmien skal være endnu, men en eller anden form for vandrepokal / trofæ forestiller jeg mig :mrgreen:

 

Intet mindre end en kanon idé :5up: :5up: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

På trænermødet i sidste uge snakkede vi om, hvor hyggelige I er at have med, fordi I altid møder op med godt humør. :klap:

 

 

Ha ha - vi er mere end en gang, gået til træning direkte midt i en ... diskussion, så det er meget godt klaret, men bliver i godt humør derovre!

 

Kan ikke få fri den weekend, så det bliver 1. maj (for der har jeg aftenvagt og kan møde sent) - og nej, jeg har vist ikke meldt til :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle østjyske agilityfolk der vil med ud at selvtræne i aften i Hedensted? Vi havde lejet hallen, men har pludselig fået så mange afbud, at vi kun er 2 :???:

 

Vi ville gerne op på en 4-5 stykker igen. Det koster 100kr at leje hallen og vi deler udgiften :-)

 

Det er kl 19.30 i Hedensted

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Nana og jeg kommet hjem fra AG kursus med Maj.-Britt Crone :-D

 

Det var rigtig godt og passede godt til vores niveau.

Vi trænede masser af handling med spring, spring og atter spring og vi blev rigtig gode til det.

Vi lavede masser af forkryds og jeg synes selv at jeg har fået meget mere check på min krop :mrgreen:. Det endte med at vi så helt prof. ud og hundene forstod hvor vi ville have dem.

Vi var kun 3 til træningen, så hundene var godt mørbankede til sidst, men vi fik nu også øvet en del gange og ventetiden var minimal :5up:

 

Til sidst fik vi også trænet felter på bommen, men det er Nana nu ret god til så vi fik meget ros og det kan vi jo godt lide :mrgreen:

 

Alt i alt et rigtig godt kursus og nu jeg glæder mig til 2. del i april.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til kursus i Basic Handling med Regin Reinhard hele dagen. Er helt blæst i knolden nu. :engel: Det var uden hund. Til gengæld var der nogle "figurant-kursister", der skulle løbe baner for at demonstrere principperne, og som vi til sidst skulle bygge baner til.

 

Det startede med teori, og i starten havde jeg sådan lidt en følelse af "ja ja, det her er der da ikke noget fantastisk i". Men da vi gik over til at overføre det til rigtige baner (og især da vi kom ud og så de demonstreret), kunne jeg pludselig godt se det smarte i det. Jeg tror aldrig, at jeg ville handle 100 % efter basic handling-principperne (f.eks. løber man aldrig op og tager imod hunden med et forkryds, og det er der altså nogle tilfælde, hvor jeg synes er smartest, selvom jeg sagtens kunne se, at man slet ikke behøver at gøre det så ofte, som jeg er vant til), men der er helt sikkert mange steder, hvor det fungerer rigtig godt.

 

Så nu bør jeg virkelig træne hardcore fremdrift med Tyson, så jeg kan få lavet nogle af alle de der sindssygt mange bagkryds, man laver med basic handling :mrgreen: - og jeg skal øve mig i at kigge på handlingslinjer.

 

 

 

 

Der var for øvrigt nogle skønne figuranthunde - to smuuukke border collier :hjerte:, og den kæreste hoppeboldspudel. :lun:

 

Randi, en af de andre trænere fra vores klub, der var med på kurset, mente, at en border collie faktisk lige er mig, og jeg tænkte "gud ja, hun har da faktisk måske ret". :hmm: Meeen tror ikke, at Tyson ville være begejstret for at dele hjem med en unghund i borderstørrelse. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været på basic handling - dog efter Gregg Derretts handlingskole i dag... Det var vældigt brugbart, især at se de andre løbe :-D og høre deres kritik...

 

Jeg fik heldigvis en del ros, men det skulle jeg jo også helst, eftersom jeg har løbet efter hans handlingsprincipper fra dag 1, hvor principperne var nye for de fleste af de andre :-D

 

Og så gik det HELT hjem for mig, hvor fantastisk leadout teknikken er, fuuuuck det sparer mig for mange skridt og "forhastede forkryds" i starten af en lang løbebane....

 

Jeg har skyndt mig at melde mig på endnu et leadout kursus d 8. april, et slalomkursus d. 15 og et bagkryds kursus d 21. april :genert: og så skal jeg lige på et banelæsningskursus d. 10 :mrgreen:

 

weeee.... april bliver en god måned :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...