Hop til indhold

Sokrates er kommet til Birkerød :-)


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja så fik vi ham hentet - han er bare så kær :lun:

 

Var hyggeligt at møde Janni og familie :-D I er mennesker med hjertet på det rette sted og så er det bare smukke hunde i har :mrgreen:

 

 

Soki er blevet luftet og har været pænt aktiv herhjemme. Alt skulle undersøges og med jævne mellemrum skal han lige dutte næse og vaske hele ens ansigt og rulle rundt og fjolle op af een i sofaen :bigsmile: Han har fået en Leo med kalkun, men jeg havde puttet for store stykker i :oops: Så vi fandt en løsning sammen :lol:

 

 

Så nu har han sovet i en halv time - kan jeg ærligt talt godt forstå :blink:

 

Sokisoverlille.jpg

 

Sokisoverlille1.jpg

 

Sokisoverlille2.jpg

 

 

Ihhh hvor vi glæder os til at lære ham at kende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja han er såå skøn :-D

 

Vi er lige kommet fra gåtur over til svigermekanikken og så kløede ryggen lige samtidig med han var i legehumør :cool:

 

Sokisoverlille4.jpg

 

Sokisoverlille3.jpg

 

 

Dejligt med et uldtæppe, der kradser :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have :-D

 

 

Amocca: Jo det er Mikkel, der ikke kan tåle kanin eller marsvin og alt muligt andet. Men nej, intet endnu :mrgreen:

 

Og der går ikke mange minutter imellem at han skal møsse os og rulle sig op af os. Har fået et par skaller allerede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi krydser poter for at det bliver ved med ikke at være allergi-problemer :-)

 

Tak :-D

 

Hvor ser han skøn ud! når han sådan ruller rundt på gulvet, er det da godt han er klippet i den ene ende, så man kan gætte sig til hvad der er hvad:mrgreen:

 

Nu er jeg ret sikker på det er en løve jeg har set ude foran netto, den ligner nemlig soki næsten på en prik, den er bare ikke klippet:-D

 

Hehe det tæmkte jeg også :lol: Når han ligger ned, så kan man ikke se øjnene eller hovedet, men kun bedømme hvordan han ligger pga bagen :blink:

 

Ih, hvor spændende! Hvor er han skøn! Skal vi ikke også se nogle billeder af ham hvor han afprøver al det fiiine udstyr? :-D *lokke lokke*

 

Hehe han har ikke værdiget Rogz sengene mange blikke. Den ene er blevet mustlet og den anden var han kun oppe på, for at hente sin bamse :-P

 

Bamsen er blevet kastet op i luften og er blevet angrebet flere gange. Vi købte en fin skildpadde med slaskeben og lyd i dag, den er også blevet brugt flittigt :mrgreen:

 

Skal nok tage flere billeder :-D Men nu er jeg dødtræt og vi vil i seng :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvor ser han bare dejlig ud - jeg vil krydse alt hvad krydses kan for at der ikke kommer allergiske tilfælde - for han ser ud til, at klæde Jeres omgivelser.:-D

Et levende langhåret uldtæppe :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser han bare dejlig ud - jeg vil krydse alt hvad krydses kan for at der ikke kommer allergiske tilfælde - for han ser ud til, at klæde Jeres omgivelser.:-D

Et levende langhåret uldtæppe :lun:

 

Det lyder da til at i alle hygger jer :-D

 

Tak begge to :-D

 

 

Så er der video af bamsedrab :lol:

 

th_sokibamse.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

:mrgreen: :mrgreen:

 

hvor han nyder det :mrgreen:

 

dejligt at i hygger alle tre. jeg har lige fået pasnings hund i huset, og er igen overrasket over hvordan man bliver lidt udmattet de første dage, før man får sin nye rutine...har i det også sådan :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med herren.

 

Han ser ud til at befinde sig godt og stå for underholdningen hjemme hos jer.:vinken:

 

Hehe ja, han er sjov den bette mand :-D

 

:mrgreen: :mrgreen:

 

hvor han nyder det :mrgreen:

 

dejligt at i hygger alle tre. jeg har lige fået pasnings hund i huset, og er igen overrasket over hvordan man bliver lidt udmattet de første dage, før man får sin nye rutine...har i det også sådan :-)

 

Ja jeg er heeelt smadret. Mest fordi jeg har været syg/er syg efter mellemørebetændelse, så kræfterne er ikke de store. Men skal ikke gå ud over Soki, så vi hygger, går ture og nusser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med ham.

 

Han ser rigtig skøn ud! :lun: Krydser fingre for at din kæreste ikke reagere på ham..

 

Hvor længe er det meningen at I skal låne ham? :-)og var der noget med at i måske skal overtage ham helt?? (eller huske jeg forkert... :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med ham.

 

Han ser rigtig skøn ud! :lun: Krydser fingre for at din kæreste ikke reagere på ham..

 

Hvor længe er det meningen at I skal låne ham? :-)og var der noget med at i måske skal overtage ham helt?? (eller huske jeg forkert... :oops:)

 

Vi skal låne ham et par uger og ja, tror godt Janni vil sælge ham til os, hvis alt går godt :-D

 

Det der skal falde på plads, før vi kan, det er: Mikkel skal kunne tåle ham, han skal falde til her og være glad (det er vigtigt for os, han er jo vant til hundeselskab konstant og har vi ikke her), han skal kunne lære at være alene hjemme uden at gø osv (vi bor i lejlighed og arbejder begge to, så vi har kun min/vores ferie til at lære ham det i), er lejlighedshund noget for os/ham osv :-)

 

Vi bærer ham op og ned af trapperne de fleste gange. Et par gange får han lov at løbe op selv. Han har nu fundet ud af, at opgangen ikke er farlig :-D

 

Vores hjemmelavede mad er godkendt :blink: Og senere smutter vi ud og køber tørfoder og råt kød til ham tror jeg :-D

 

Indtil videre har han næsten ikke gøet - sagde Janni også han ikke gjorde meget. Men den er ret skinger, når han endelig gør :blink: Jeg tror han for 10 min siden troede jeg var væk, han havde ligget og sovet og jeg lå på sofaen, så gøede han kort indtil han hørte min stemme :lun:

 

Og så er vi nok nødt til at bestille en Puppia soft sele til ham i dag. Løvernes hår er sååå fint - virkeligt skønt at røre ved. Men en del børstning er nødvendigt, har vi allerede opdaget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Hvor ser han dejlig ud :lun:

 

Tillykke :-D

 

Ja han er et lille blødt tæppe, der elsker at møsse konstant :blink:

 

Årh det er jo et skønt hundeliv I tilbyder ham :5up: Han nyder det rigtigt, og det gætter jeg på at I også gør :blink:

 

Hvor hurtigt plejer Mikkel at udvise tegn på allergisk reaktion overfor de andre dyr han er allergisk overfor?

 

Tak :-) Altså normalt kan han ikke tåle at få marsvin og kanin op af fx halsen, så går der ikke længe inden han slår ud. Eller fx på armene, plus han så nyser en del i nærheden af dem og må pusse næse osv.

 

Det har vi ikke oplevet med Soki endnu. Men i går da vi børstede ham (gør vi sammen 1-2 gange dagligt), der kunne Mikkel ikke helt så godt tåle, når vi skulle rede med en lille børste. Om det er selve Soki eller bare pollen eller andet han har i pelsen, er jo ikke til at vide. :-) Så vi ser, hvordan det går fremover.

 

 

Mikkel har et godt sovehjerte, men var bare så skøn i nat. Vi prøver at lære Soki at sove på to store senge ved siden af min seng. Når han ligger i sengen, kan jeg ikke sove. Han smasker helt vildt, når han vasker sig. Og det er ikke smart at fremprovokere at Mikkel reagerer.

 

Men så i nat blev han ved med at hoppe op og han blev "smidt" ned 3-4 gange. Han må have båret over med os, for han viste os, at han skulle ud, ved at gå ud i gangen. Den bette mand har haft lidt maveproblemer siden igår formiddag, så Mikkel røg ud af sengen og gik ned med ham 20 min :-D

 

Hans mave var stadig ikke ok, så han fik lige 2 mL Zoolac inden vi gik i seng igen 3.30 og så far han et skud senere til formiddag, sådan noget smager jo godt synes han :mums: :-D Og så holder vi den lige på tørfoder her til morgen. Så får han hjemmelavet, når den forhåbentligt er bedre i eftermiddag/aften.

 

Dejligt jeg har Mikkel. Jeg skal scannes i morgen og må ikke lave den store aktivitet, da scanningen så bliver "fejlagtig" pga muskelmassen farver det forkerte :( Så Mikkel lufter ham 2 gange her til morgen og så igen 2-3 gange efter han kommer hjem.

 

Så tager Soki og jeg os et par ture, imens Mikkel er på job.

 

Det er ikke så fedt med lejlighedshund på nogle områder med mine dumme led, men vi prøver og ser, hvordan det går :-D Han er heldigvis ikke så tung.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Jeg krydser fingre for at allergien holder sig væk, så i kan beholde den lækre herre:lun::5up:

 

Jeg har selv hundeallergi, så håber virkelig at jeres projekt holder a035.gif Jeg har selv haft hårløse i lidt over 3 år, uden problemer indtil viderea040.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja han er et lille blødt tæppe, der elsker at møsse konstant :blink:

 

 

 

Tak :-) Altså normalt kan han ikke tåle at få marsvin og kanin op af fx halsen, så går der ikke længe inden han slår ud. Eller fx på armene, plus han så nyser en del i nærheden af dem og må pusse næse osv.

 

Det har vi ikke oplevet med Soki endnu. Men i går da vi børstede ham (gør vi sammen 1-2 gange dagligt), der kunne Mikkel ikke helt så godt tåle, når vi skulle rede med en lille børste. Om det er selve Soki eller bare pollen eller andet han har i pelsen, er jo ikke til at vide. :-) Så vi ser, hvordan det går fremover.

 

 

Mikkel har et godt sovehjerte, men var bare så skøn i nat. Vi prøver at lære Soki at sove på to store senge ved siden af min seng. Når han ligger i sengen, kan jeg ikke sove. Han smasker helt vildt, når han vasker sig. Og det er ikke smart at fremprovokere at Mikkel reagerer.

 

Men så i nat blev han ved med at hoppe op og han blev "smidt" ned 3-4 gange. Han må have båret over med os, for han viste os, at han skulle ud, ved at gå ud i gangen. Den bette mand har haft lidt maveproblemer siden igår formiddag, så Mikkel røg ud af sengen og gik ned med ham 20 min :-D

 

Hans mave var stadig ikke ok, så han fik lige 2 mL Zoolac inden vi gik i seng igen 3.30 og så far han et skud senere til formiddag, sådan noget smager jo godt synes han :mums: :-D Og så holder vi den lige på tørfoder her til morgen. Så får han hjemmelavet, når den forhåbentligt er bedre i eftermiddag/aften.

 

Dejligt jeg har Mikkel. Jeg skal scannes i morgen og må ikke lave den store aktivitet, da scanningen så bliver "fejlagtig" pga muskelmassen farver det forkerte :( Så Mikkel lufter ham 2 gange her til morgen og så igen 2-3 gange efter han kommer hjem.

 

Så tager Soki og jeg os et par ture, imens Mikkel er på job.

 

Det er ikke så fedt med lejlighedshund på nogle områder med mine dumme led, men vi prøver og ser, hvordan det går :-D Han er heldigvis ikke så tung.

 

 

Øv med mavsen :ae:

 

Nu er hjemmelavet mad jo skånekost og tørfoder ikke :hmm:

 

Hvad er Soki vant til at spise?

 

Du kan lade ham løbe op de gange du er nede med ham Maria, så er det ikke så hårdt for dig :-)

 

Det med pelsen løses delvist af en hvalpeklip hvis i skal beholde ham, der kan i klippe ned til et par cm, og så få ham klippet rimeligt ofte, måske kan i finde en frisør hvor du må komme med ind, så er der ikke så mange hår og den slags hjemme hos jer, og de ser skønne ud med hvalpeklip :lun:

 

God bedring til dig :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Hvis en af mine hunde har dårlig mave, plejer jeg bare at holde dem på hjemmelavet mad og så A38. Det går meget hurtigere over, end hvis de blev holdt på tørfoder.. det er ihvertfald hvad jeg har oplevet. :-)

 

Og mht til at Mikkel reagere på at børste Soki, så kan jeg heller ikke tåle at børste mine hunde og da slet ikke klippe Kencys pels. Men jeg har alligevel ingen problemer i hverdagen - og hvis han normalt reagere hurtigt, så tror jeg ikke i skal være så bekymret. Men krydser alligevel lige fingre for at allergien holder sig væk :5up:

 

Jeg ordner alligevel mine hundes pels (ja mest Kency - Sitto skal bare børstet indimellem) og hvis jeg har mulighed for det, så tager jeg dem med udenfor og gør det - altså de dage vejret er godt. Ellers foregår det i vores udestue - der er vi alligevel ikke når det er dårligt vejr. Og når jeg skal klippe Kency, så tager jeg bare en allergipille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...